Ja fakt neviem čo môže jedného príčetného človeka motivovať k tomuto konaniu. Že by už úplne zošalel? Je ešte spôsobilý byť premiérom?
Ja fakt neviem čo môže jedného príčetného človeka motivovať k tomuto konaniu. Že by už úplne zošalel? Je ešte spôsobilý byť premiérom?
Hamba. Asi by bolo dobré začať tlačiť tričká s nápisom "Dištancujem sa od Fica!". Potrebujem dve. Jedno do kostola a jedno na bežný deň do roboty. ...čo toho Fica motivuje robiť z celého národa debilov?
Ja píšem o tom kde som bol. Nie o tom, kde som nebol. A je to stav starý 20 rokov.. V MB všetko fungovsalo ako malo. Na Slovensku som ešte nikde nebol, kde by to fungovalo.
Vieš, tie davy čo ho volili, budú čoskoro kričať "pověste ho vejš ať se houpá...". On to vie. Peniaze mu budú potom na nič. Ako Ceaușescuovi.
Ficovi prihára na všetkých frontoch. ...a peniaze nie sú! Asi by radšej nebol "priemerom", lenže musí. Pánbožko mu vydláždil cestu do pekla a zariadil to tak, že z nej nemôže odbočiť :-)
Česko? Bol som v MB 10 rokov. Klaudiánova nemocnica... Aj zdravotné stredisko Škoda Auto. Fungovalo to ako OMEGA: A to je už 20 rokov.
Tak teraz by bolo na mieste navstíviť svoju zdravotnú poisťovňu a opýtať sa, že za čo ich platíme. Poprípade by bolo dobré zvážiť hromadnú žalobu poistencov za nedoručenie zaplatenej služby. Poisťovňa može žalobu forwardnúť na štát a sme tam, kde sme potrebovali byť. Som zvedavý, či existuje taký európsky súd, ktorý by sa nezastal tých poistencov.
Lenže na to, či predáš alebo nepredáš výrobok, má vplyv nielen cena, ale aj funkcionalita a kvalita výrobku a jeho parametre. ...a ja hovorím, že zdegenerovaná štruktúra automobilového priemyslu v európe nemôže vyprodukovať výrobok, ktorý je konkurencieschopný.
V roku 2000 som hlavnú príčinu identifikoval takto. ...ale bez srandy.
https://dfens-cz.com/zmrdi-i-zasveceni/
Keď to prekročilo tretie štádium, tak som opustil palubu. ...a za 20 rokov sme tu. Lenže v podstate rovnaké je to všade.
Chyba je v automobilkách. Ako inovovali svoj výrobok za posledných 30 rokov. Keby tu nebol tlak EU, tak nijak. ...a osobné auto by bolo veľké ako TATRA 815. Žijem v tom svete už 33 rokov. Vidím to denne.
Asi by bol dobrý reštart a návrat ku koreňom. Ľudové auto. Nie rebriňák, ale vozidlo, z ktorého bude profitovať hlavne zákazník a potom aj celá ekonomika. Treba začať pracovať so zákazníkmi a vysvetlovať im veci ako sú. Nepredávať im auto cez parametre, ktoré sú druhotné ale cez tie, z ktorých môže profitovať. A do celého procesu treba zapojiť EU. Zvýšenie bezpečnosti prepojením moderných systémov ako AI, transpondér, navigácia a komunikácia vozidiel navzájom. ...a hlavne, nerobiť z auta tank kvôli EuroNCAP. To by malo skončiť. Nehodám treba predchádzať. Prehodnotiť vyžadovanú funkcionalitu od automobilu. Naozaj potrebujeme 5 miest, nestačili by 4? Nestačí max. rýchlosť 150km/h? Je nutný výkon cez 100koní? Načo?... Skrátka trocha rozumu do toho besnenia.
Predplatená karta nedáva väčšinou zmysel. Nabíjanie doma je takmer zadarmo - z fotovoltiky. A mimo domu človek nabíja tak raz za rok. Možno dva krát. Kvôli tomu si predsa nebudem platiť paušál.
Ja som vôbec nepočítal to, že by bola elektrika lacnejšia ako benzín. Ja som len vypočítal cenu energie, ktorá ide do vzduchu.
Ojazdené BMW i3 Ah 120 dvojročné sa dá kúpiť pod 23tis EUR. S malým nájazdom. Ročná úspora na palive a benzíne pri dochádzaní do práce 30km a viac je cez 2000 EUR. Keď bude mať to auto 10 rokov - degradácia batérie bude asi 10%, tak budeš mať na servise a palive ušetrených 16tis Eur. ...a vozíš sa na BMW. Píšem ti to, lebo takto to máme doma už štvrtý rok.
Okrem toho, ako nahradíme drahú platinu, ktorá sa používa ako katalizátor v palivových článkoch?
Okrem toho ešte jedna vec. Časť peňazí za benzín a naftu opúšťa ekonomiku smerom do ruska. Daň ostáva v našej ekonomike - za predpokladu že si nezvolíme Fica aby ju rozkradol.
Taka jednoducha uloha z fyziky. Čo je pre teba výhodnejšie? Ked zoberieš energiu a uložíš ju v batériách a prejdeš 100km, tak tým istým množstvom energie vyrobíš vodík len na 40 km jazdy.
Prechod na elektromobilitu ušetrí energetické straty, ktoré má spaľovací motor. To sú viac ako 3/4 energie spáleného paliva - na Slovensku 25TWh energie za rok aj s nákladnou dopravou. U osobných áut vyjadrené v Eurách je to cez 3 miliárdy Eur za rok. Je to 545 EUR na jedného Slováka za rok - vrátane detí a dôchodcov. To len aby sme vedeli o akých peniazoch sa bavíme. Tie 3miliardy vzletia do vyduchu ročne cez výfuky a chladiče osobných áut.
Celková energetická náročnosť Slovenska je 190 TWh. Z toho je chemická energia paliva spotrebovaného v doprave 32 TWh. Z toho tepelné straty vinou nízkej účinnosti spaľovacieho motora sú 25 TWh. V tom je aj nákladná doprava. Prechodom na elektromobilitu by sa dalo teda ušetriť približne 10 až 15 TWh energie a presunutím časti nákladnej dopravy na koľajnice by to mohlo byť aj 19 TWh energie, čo je 10% energetickej spotreby Slovenska.
Odporúčame