To sa preklápa už teraz. Ľudia odkladajú kúpu auta a čakajú na zmysluplný elektromobil. ...lenže prichádzajú samé neakceptovateľné opachy.
To sa preklápa už teraz. Ľudia odkladajú kúpu auta a čakajú na zmysluplný elektromobil. ...lenže prichádzajú samé neakceptovateľné opachy.
Lenže tá premena môže trvať v prípade VW aj 5 rokov, kým príde nový model na novej platforme s novou elektronikou a novým softvérom. Kto vydrží tak dlho so zadržaným dychom?
Moderný človek 21. storočia sa snaží byť tolerantný, nezávislý, slobodný a ohľaduplný k životnému prostrediu a aj k spoločnosti a vlastnému štátu. Toto auto ide presne opačným smerom a keď VW zavrel fabriku v Bruseli na Audi Q8 e-tron, v čom je táto opacha lepšia?
Trieskať sprostosti do vetra, to vždy Ficovi išlo najlepšie, ale podobne fungoval aj Mečiar. Len škoda, že stále veľa ľudí nepochopilo, že "skutek utek". ...vtedy za Mečiara a aj dnes za Fica. Transformácia Slovenska na starobinec plný demencie, bolesti a biedy pokračuje. Žiadny program na podporu vzdelávania, investícií do znalostnej ekonomiky, podpory vedy a výskumu, reforiem sociálneho zabezpečenia alebo zdravotníctva nie je na obzore. Len utápanie sa v hlúpostiach a zvyšovanie daní.
Vlastne sú to skoro všetky elektromobily. Hranica, keď elektromobil dáva zmysel, je dlhodobý priemer 15 kWh/100km - pohotovostná hmotnosť by určite mala byť pod 1600kg. Čím menej tým lepšie. Bez nejakých zásadných zásahov do architektúry a funkcionality vozidla sa dá dosiahnuť 12 kWh/100km - treba znížiť čelnú plochu, teda nie SUV. Pokles na 10 kWh/100km by už vyžadoval aktívne aerodynamické prvky a ďalšie zásadné zníženie čelnej plochy a hmotnosti.
Máš úplnú pravdu. Lenže na to aby auto dávalo zmysel, to nemusí byť úplný rebriňák. Moderná technika s využitím AI v službách zákazníka a celej spoločnosti. Zákazníka treba presvedčiť s kalkulačkou v ruke, a nie nalákať ho na nefunkčné ornamenty a svetelné efekty ako z hodovej strelnice. To je môj názor, názor automobilového konštruktéra s 33 ročnou praxou. Lenže hrobári automobilového priemyslu si na hodinách fyziky asi sedeli na ušiach a radšej študovali ako sa vyšplhať čo najrýchlejšie hore po korporátnom rebríčku. Tak oni budú teraz z prvého radu sledovať kremáciu európskeho automobilového priemyslu a ja pôjdem do dôchodku ako zmrzlinár alebo zahradník.
Matovič doviedol slovenskú politiku do blázninca, ale táto Ficova sqadra sa v tom blázninci zamkla a usporiadava tam žúr - viď Danko alebo Huliak - tí by roztrhali zvieraciu kazajku aj keby bola z karbónu. Štát asi riadi autopilot a len občas niekto nakukne do prázdnej kabíny pre pilota a skontroluje ako vysoko sme ešte nad zemou. Lenže za posledných pár týždňov sa tam asi nikto nepozrel, lebo už tesne kosíme vyššiu trávu. ...aj keď, ktovie či je to tráva alebo konope, lebo tie Dankove, Huliakove alebo Tarabove reči by triezvy človek zo seba nevypustil.
Minuloročné predaje i4 boli cez 83tisíc kusov. Tak by ma zaujímalo, že aká vášeň vedie ľudí ku kúpe tohoto nezmyslu.
Ja makám tu, na Slovensku a mesačne platím tisíce Eur na daniach a odvodoch. Tak tu netáraj o tom, že kto koho živí. V USA by som v podobnom pracovnom nasadení bol miliardárom. Tu len ťahám za sebou káru plnú bolesti, konšpirácií a hlúposti.
Ty si sem zablúdil asi z parallelného vesmíru.
Audi Q8 e-Tron je úplný nezmysel.
Nikoho nenapadne vyrobiť traktor s elektrickým pohonom. Pretože napr. pri oraní spotrebuje za deň aj 3000 kWh energie v nafte, čo je ekvivalent cca 1000 kWh elektrických. Čím menej energeticky náročná aplikácia, tým väčší zmysel dáva elektrický pohon - bicykel, kolobežka... a áno aj automobil s nízkym jazdným odporom. A to Audi Q8 e-Tron nie je, lebo spotrebuje až 29 kWh/100km. Nie, nejde tu len o peniaze za elektrinu. Človek, čo si kúpi takúto opachu za 90 tis. EUR má peňazí dosť. Lenže život, s takýmto závažím na krku, nie je jednoduchý. Auto, čo sa tvári ako vesmírna loď Enterprise, má dojazd menší ako Suzuki Swift. Energetická náročnosť zruinuje akúkoľvek "zelenú" domácnosť, čo sa snaží vyžiť z fotovoltaiky. Navyše, domáce nabíjanie je nekonečné pretože málokto si dá domov striedače, čo stíhajú utiahnuť 22kW wallbox.
Jednucho to auto nedáva zmysel. A je veľa takých elektromobilov, čo je na tom podobne.
...v Amerike stále platí, že komu sa nelení, tomu sa zelení. Teda komu sa chce makať, má sa dobre. U nás platí, že komu sa chce makať, ten akurát živí Ficových voličov. Lenže nemusíme chodiť až do USA, kľudne by nám stačilo, keby sme fungovali ako v Česku alebo Poľsku.
...ale v bahne sprostosti sa utápame my, tu na Slovensku. Oni si žijú dobre, napriek týmto tvojim múdrostiam.
Chcem podporu Ukrajiny všetkými možnými spôsobmi. Podpora členstva v NATO vrátane, Nechcem počúvať tieto sprostosti od Fica, ktoré nás ťahajú do bahna hlúposti, neslobody, konšpirácií a nerealistického chápania sveta. Pozeráme na Švédsko, Švajčiarsko alebo aj Česko, kde sa ľuďom žije lepšie ako u nás. Tak keď sa chceme mať tak dobre - od nemocníc až po ten hokej, musíme byť aj múdri ako oni. Žiadne skratky cez rusko k tomuto cieľu nevedú. Inak bude zo Slovenska len Ficov starobinec plný demencie, konšpirácií, biedy a sprostosti.
Hanba Slovenska v priamom prenose. Celé zle.
Prečo by hokej mal fungovať u nás inak ako funguje zvyšok spoločnosti? Posledné voľby ukázali, že takýto kmeňový spôsob existencie vyhovuje väčšine obyvateľstva. Nevadí im rozdelenie ľudí do kást a dokonca im nevadí ani keď sú na samom spodku hierarche, keď im zhora občas hodia zopár omrviniek. Tak nečakajte nejaký systémový pokrok v hokeji, aj keď náhodné úspechy sa môžu vyskytnúť raz za 20 rokov. V spoločnosti sa však žiadne náhodné úspechy nerátajú, Tam zostaneme na dne.
V zime kúrime peletami - cca 1,5 tony. Auto rocne najazdí 18tis. km. Ročná spotreba elektriny dom+auto je 7000kWh. 5000kWh je zo Slnka a 2000 kWh je zo siete. Nabíjame iba doma. Z wallboxu čo má max výkon 22kW ale my nabíjame 99% pomaly , tak aby stíhali striedače - teda tri fázy po 6A - to je výkon niečo cez 4kW. Priemerná spotreba auta je 15,2kWh/100km.
On dáva slabším značkám 2 až 3 roky? Stelantis celý je prvý na rade a možno už za pár mesiacov.
Tá fotovoltaika slúži pre dom. Do auta idú len prebytky. Mali sme ju na dome pár rokov pred tým ako sme kúpili elektrické auto. Inak, pre rýpalov ako ty, som tam dal uvodzovky. Fotovoltaiku som nainštaloval hlavne kvôli tomu, aby som nemusel mať záložné zdroje na server a na kúrenie. Tak isto kvôli spotrebe elektriny pre klimatizáciu v lete. Na jeseň a na jar zase klimatizácia vykuruje dom, teda keď svieti.
Mňa by viacej zaujímal koncept efektívnej výroby toho vodíka. Pretože podľa toho čo viem, tak keď batériové elektrické auto prejde na 15kWh 100km tak z tej istej energie sa vyrobí vodík, ktorý bude vodíkovému autu stačiť na menej ako 30km. To sa mi zdá byť dosť veľké plytvanie energiou. ...a v tomto prípade je to aj plytvanie zdrojmi v Alpine. Mohli radšej porozmýšlať nad tým ako dobehneme Číňanov, ktorých je dosť na to aby sa zaoberali aj takýmito sprostosťami.
Odporúčame