Odpoveď je jednoduchá. Menšie jazdné odpory - na rovnaký dojazd stačí menej batérií. Batérie môžu byť pod sedadlami a v stredovom tunely. Priestor na nohy môže ostať voľný. Nahánať dojazd je pekný šport, ale predražuje to auto, komplikuje konštrukciu a zvyšuje hmotnosť. Elektroauto s dnešnými batériami aj tak nebude diaľkový koráb čo ťa odvezie na Jupiter bez medzipristátia, ale na denné dochádzanie do práce bohato stačí aj dojazd 400km. A to môžeme vyhodiť tretinu batérií. Ďalšia úspora hmotnosti je homologovať auto pre 4 osoby - plná obsadenosť je 0% prevádzky vozidla. To je 75kg úspora na hmotnosti pasažiera a k tomu prislúchajúca úspora hmotnosti karosérie cca 50kg. Najvyššia konštrukčná rýchlosť 145km/h dáva možnosť ušetriť hmotnosť na komponentoch podvozku (nemusíme počítať s verziou GTI čo má maximálku 250km/h).