Nio a CATL vyvíjajú dlhoveké batérie. Strašiak degradácie je totiž za rohom
Komu prospieva elektromobilita? Ktorej záujmovej skupine? Ťažko takú nájsť. Komu môže vadiť úspech EV?
1. Automobilkám, lebo časť ziskov sa presúva k výrobcom bazérii
2. Dodávateľským reťazcom na súčiastky do spaľovacích motorov, lebo prichádzajú o business
3. Servisom, leo EV sú menej náročné na servis a prichádzajú o business.
4. Ropnej lobby lebo prichádza o business s palivami a mazivami.
5. Štát prichádza o spotrebné dane na ropné palivá.
6. Ruský štát prichádza o vplyv na hospodárstvo v Európe
.
.
.
...tak je zkytočné sa diviť, že je tu taký silný protivietor proti EV. Aj keď s EV nie je všetko úplne ružové, tak sme si domov kúpili dvojročný elektromobil BMW i3 za 24tis. EUR. Dovoz z Nemecka. Máme ho 3 roky. Ročne ušetríme 3000 EUR na benzíne a servise (nahradil Suzuki Swift). Týmto chcem len podložiť moje tvrdenie, že jediný komu prospieva EV, je zákazník. Taký, čo môže EV nabíjať doma. Ale takých nie je málo. Tak sa nenechajte osprostievať.