Ešte keby otočili kameru viac na horizont, tak by to bolo zaujímavejšie ako sledovať tieň vrtuľníka na zemi...
Nakoniec nič proti - one určite vedia čo robia.
Ešte keby otočili kameru viac na horizont, tak by to bolo zaujímavejšie ako sledovať tieň vrtuľníka na zemi...
Nakoniec nič proti - one určite vedia čo robia.
Človek v živote zistí, že dôležité je mať vedľa seba niekoho, s kým si rozumie... Dokázal by som si predstaviť fungovanie so ženou, ktorej by som sa ani nesmel dotknúť - hlavne aby bola inteligentná...
Veľa mužov, s ktorými som rozprával je nespokojných so svojím životom - čo sa manželstva týka... Jednoducho = svoju manželku by si už druhý krát nevzali. Nie každý z nich sa rozvedie, lebo má na to veľa dôvodov. Zvyknem hovoriť, že v čase keď sa človek žení / vydáva, často nepozná svojho partnera. Partner (ka) sa často prispôsobí a správa sa ináč. Potom prídu deti, stereotyp života a ľudia odkryjú svoje pravé "ja"... A potom si často povieme "Koho som si to ja vlastne vzal / a?"
Ako sú na tom ženy?
Neverím na znamenia zverokruhu... Ale ako "blíženec" môžem povedať, že je to asi NAJHORŠIE znamenie :). Nakoniec na tom aj bude kúsok pravdy...
U Mazdy by som sa nebál, že niečo na benzínovom motore nevydrží ;). Jednoducho to tak spravili a tak to má byť... Aj keď jazdiť 60 km/h na 6-ke je riadna "anarchia" - spotrebu to nezníži a motor viac poteší 4-ka... Bude aj pružnejšie reagovať.
Mne sa tiež zdá tá uvádzané spotreba vysoká. Autor asi nevie jazdiť úsporne.
Mám Mazdu 3 2,0 (G120) r.v. 2017... Je to cca podobný motor, aj keď auto je nižšej stavby...
Pri úspornej jazde mám spotrebu cca 5l / 100 km, pri jazde na hranici zákonných limitov (100 / 135...) sa dostanem na priemer 6,1 až 7 l. Normálne som sa nad 7 l ešte nedostal (pri dlhších trasách).
Je pravda, že ak jazdím po meste krátke trasy (do 3 až 5 km) mám spotrebu okolo 8l (leto) / 9l (zima) = takú spotrebu som mal aj na starom aute (1,4 / 66 kW)... Akonáhle idem mimo mesto (záleží na dĺžke trasy) spotreba ide dole (ako som písal)...
Podľa mňa Mazda robí absolútne špičkové autá, ktoré je radosť šoférovať.
Odradilo, neodradilo... Minulý týždeň som bol s mojou Mazdou na servisnej prehliadke a na moje prekvapenie mali plný dvor CX-30 (= cca 20+ áut).
Podľa mňa cena 31 000€ je za podobné auto značne prestrelená. Pred 4 rokmi som kupoval Mazdu 3 v 2. stupni výbavy za cca 18 000€ - to je primeraná cena za auto. Dnes aj obyčajná maličká CX-3 stojí 20 000€ - hrozná doba.
Vedel by som si predstaviť CX-30 za cca 22 000€, ale 31...?
Každopádne je to pekné auto.
Počuť v dnešnej dobe o vývoji takého motora je naozaj príjemné.
Predpokladám, že elektro-auto si v najbližšej dobe kúpi iba málo Slovákov. Ak by bol nejaký plugin-hybrid za dobré peniaze, tak by to mohlo byť úspešnejšie. Človek tu má na výber - buď budem jazdiť na elektrinu ( v meste ), alebo ak mi to nevyhovuje, stále mám normálne auto.
Na záver... V jednom mám celkom jasno - Ak hybrid, tak Toyota
Hyundai boduje hlavne cenou. Máloktorá automobilka dnes ponúkne cenovo výhodnejšie auto (pri zohľadnení veľkosti...). Len Hyundai má tak trochu drahší servis. Nie je to ale nič čo by nedokázal zaplatiť bežný človek.
A čo Mazda? Tá nemá atmosferické motory len na okraji (v základe), ale v podstate na nich stojí celá ponuka. ;) Korejci sú "slabý odvar".
JohnH - koľko máte rokov? (nemusíte odpovedať)
Pred pár rokmi by bolo auto s podobnými parametrami považované za výkonné auto. Pre nás, ktorí sme zažili aj autá ako Škoda 100, 105, 120... je to auto celkom postačujúce ;)
"Ani v prvom polroku 2021 nenastal na Slovensku žiadny boom elektromobility."
Predpokladám, že žiaden BOOM sa nebude konať ani v najbližšom dlhom období. Ako vidíme v štátoch s nútenou elektromobilitou (Holandsko...) - ľudia začali kupovať staré autá. Pritom ide o značne bohatšie štáty ako je Slovensko.
"Natural" - prečo takto nerozmýšľajú politici?
Úplne najjednoduchšie je "robiť ekológiu" tým najhorším a najkomplikovanejším spôsobom = elektromobilita...
Asi to bude naozaj o obmedzeniach mobility, ako o ekológii (ako tu bolo spomínané).
Alebo dotácie v EU rozdeliť ROVNAKO. Nemec, Španiel, Poliak, Slovák... všetci dostanú rovnako - samozrejme s ohľadom na mzdy, ktoré musia zaplatiť zamestnancom (aby sa nepovedalo)...
Máte úplnú pravdu... Šetriť sa dá okamžite a efektívne. Ak by sme sa trochu zamysleli, hneď by sa našlo plno rozumných riešení... Od lokálnej produkcie (so spravodlivým rozdeľovaním dotácii až po ....)
Prečo takto nerozmýšľajú aj politici? Lebo sledujú ciele svoje a svojích "chlebodárcov" ?
Keď tak sledujem situáciu v EU, tak buď padneme, alebo vyrazíme súčasných politikov...
Celá elektromobilita je viacmenej politické rozhodnutie - hlavne tu v EU. Ako sa to rýchlo objavilo a neskutočne podporovalo / podporuje... rýchlo sa môže stať, že sa z celej elektromobility stane ekologický nepriateľ č.1... Takže možno je aj dobre, že nie sme prví, ktorí budujú megafabriky... Čas ukáže.
To je akože 47 rokov veľa? Viete koľko nádherných 40-tok sa denne pohybuje okolo mňa? Aj muži v tomto veku sú v pohode, pokiaľ neprepadli nezdravému životnému štýlu.
Na druhej strane Slováčky sú NÁDHERNÉ ženy ;)
Elektro-šialencom už z toho všetkého zmäkli mozgy...
Príklad (teraz som čítal tu na Pravde):
Číňania uviedli do prevádzky ‘lietajúci‘ vlak"
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/594104…
Prečo to napájajú batériami???? Veď to je úplne 100% príklad vhodnosti klasického napájania "el. vedením"
Presne rovnaký vlak - Wuppertal / Nemecko
Tento batériový vlak nemá s ekológiou NIČ spoločné. Je to iba nevhodné riešenie !!!
Rovnako el. autá. Hovorí sa, že na znižovanie emisii je to tá úplne najhoršia alternatíva...
My sme mali Škodu 110L. Keď sa otec náhodou dostal na 100 km/h (bolo to poznať na správaní auta), tak sme my deti oslavovali :). Bežne jazdil 70 až 80 km/h. Dnes keď idem v DE po diaľnici 200 km/h a poviem deťom - "aha, ideme 200", tak to ani nie je cítiť :)
Keď si spomeniem, aké malo to auto vôle v riadení...Na ceste mimo mesto to bolo náchylné na bočný vietor a bolo potrebné auto korigovať volantom :). Dnes sa také niečo nestáva (ak má človek normálne auto).
Najviac sme na našej Škode išli cca 120 km/h a to sa už naozaj skoro rozsypala (max rýchlosť = 128 km/h)
V konečnom dôsledku - neobmedzená rýchlosť tu bola, ale nemali sme autá, ktoré by jazdili tak rýchlo.
A stali sme sa "otrokmi západu"...
Mimo tému...
Ježia sa mi chlpy, keď v obchode vidím vajíčka z Holandska !!! Pritom bojujeme proti CO2 (elektroautami = najhorší možný spôsob) a rozvážame tovary, ktoré sa dajú produkovať lokálne cez 1/2 EU !!!
Pritom stačí rovnomerne rozdeliť dotácie na poľnohospodárstvo a pod.. pre všetkých rovnako a podporiť lokálnu produkciu a sebestačnosť... Ale to sa niekomu nepáči - asi by to "ochudobnilo" západ.
Ono to je komplikované... Za socializmu sa žilo, ako sa žilo. Človek nepotrebuje veľa peňazí k tomu, aby bol šťastný. Ja som mal v roku 1989 14 rokov a môžem povedať, že som prežil nádherné detstvo. Nemal som všetko, ale čo som potreboval, to som mal.
Dovolím si povedať, že SR existuje od roku 1993... Za celé obdobie našej existencie sme sa mohli posunúť kdesi úplne inde, keby sa nekradlo, nepodvádzalo... Jednoducho povedané - ak by tu vládli čestní ľudia, ktorí by chceli Slovensko pozdvihnúť, tak sme mohli byť inde.
Ale keď sa tak na to pozriem - asi neexistuje čestný politik !!!
A Rakúsko? Keby sme nemali socializmus, tak sme na tom možno lepšie.
Poznámka:
Minimálne raz za rok idem do Rakúska, Nemecka... Nemám pocit, že ich životná úroveň je oveľa vyššia ako naša. Ľudia okolo mňa (pracujúci) sa majú celkom dobre = nie horšie ako Nemci, Rakúšania... Povedzme, že život nie je o dovolenkách v Thajsku a iných "super destináciách..."
Dnes to už ani nie je možné - vyrábať autá bez čipov. Základné veci ako vstrekovanie, ABS, airbagy, rádio... všetko potrebuje čip. Kto by dnes jazdil na aute s karburátorom, manuálnymi oknami, bez rádia...?
Mňa len prekvapilo, že do jedného auta ide 1500 čipov... Keby sa ma na to spýtali, tak poviem, že aj 100 je veľa... Ale 1500 ??? ;)
Odporúčame