JATO: Ázijské značky dobýjajú Európu. Číňania však zatiaľ hrajú len tretie husle
Prečo sa v poslednom čase darí viac Japoncom? Lebo sa nezbláznili a stále ponúkajú to, čo chce zákazník...
Zaujímavý je pohľad na značky z Ázie... Pred "krátkym" časom patrili značky z Kórei medzi podradné značky. Kde je dnes Kia / Hyundai? Už sú rovnocenné so špičkovými značkami a stále sú pomerne cenovo výhodné.
A Japoci?
Toyota si ide svoju cestu, bola dobrá / skvelá kedysi a je aj dnes...
Mazda - kedysi bola na našom trhu medzi prvými a jazdili na nich prví podnikatelia v 90. rokoch. Ani dnes nie je celkom masovou značkou - síce sa predáva dobre, ale nie je to predajný hit. Mazda je špecifická a skvelá :)
Honda - zmenou smerovania a nárastmi cien stratila v podstate záujem zákazníkov.
Mitsubishi - tiež skončilo so svojimi super modelmi, ako Lancer... Teraz robí "preznačkované" Renaulty
Nissan - rovnako ako Mitsubishi...
V poslednom období si naozaj všímam, že v okolí je oveľa viac značiek z Ázie, ako z EU...