Tiež si myslím, že aj predtým bola pekná. V jej veku nemá 90% žien takú postavu ako mala pred zmenou...
V každom prípad, ak sa cíti lepšie, tak je to pozitívna zmena.
Tiež si myslím, že aj predtým bola pekná. V jej veku nemá 90% žien takú postavu ako mala pred zmenou...
V každom prípad, ak sa cíti lepšie, tak je to pozitívna zmena.
Úplný súhlas = "ak budete jazdiť hlavne mimo obce a v rámci predpisov, dokážete sa dostať aj pod hranicu 9 litrov"
Normálne benzínové auto sa pri takej jazde pohybuje okolo 5 až 7 l (7 už je dosť). 9 pri kľudnej jazde sa rovná absolútne nenažrané auto! Aký to má zmysel? Pri tak veľmom a relatívne výkonnom aute má už potom zmysel diesel, alebo hybrid.
Na druhej strane "normálny Slovák" väčšinou nedá za auto 44 365 eur ;).
Síce 45 tis km a 2 roky už nie je celkom nové auto, ale ak by sa pokazilo, tak by to o niečom svedčalo. V každom prípade auto, ktoré má 1 majiteľ od nova a celkom sa o neho stará by malo byť teoreticky veľmi spoľahlivé. Na druhej strane kúpiť auto, ktoré má 120 000 / 8 rokov a 3 majiteľov - to je riziko. Minule som videl taký Mercedes C v nemenovanom bazáre. Navyše bol nablýskaný ako nový - vyzeralo to až neprirodzene. Tak som radšej poradil známemu nekúpiť ho.
Mazda znova pozitívne prekvapila. Pre mňa je to jedna z automobiliek, ktorá vie spraviť perfektnú techniku a má skvelý vývoj.
Škoda len, že ich autá sú dnes celkom drahé :(.
Tie dnešné výkony nechápem - chceme ekologické autá a na trhu máme autá, ktoré zrýchľujú na 100 km/h pod 8s. Pred krátkym časom to robili hothatche, dnes obyčajné crossovery a SUV. Načo je mestskému autíčku s vyšším podvozkom veľký výkon? Myslím si, že práve v dnešnej dobe je to absolútne postavené na hlavu.
Navyše silný motor musí mať aj dobrý podvozok a nie len elektroniku, ktorá to uriadi. NAČO???
Výrobcovia na týchto malých crossoveroch zarábajú pekné peniaze. Za Fabiu na vyššom podvozku zákazník zaplatí toľko čo za nižšiu strednú triedu. Absolútne perfektná módna vlna pre výrobcov ;)
Pred časom som skúšal Scalu a staticky aj Kamiq. Scala mi prišla ako rozumnejšia voľba za dané peniaze, aj keď Kamiq nebol menší - skôr sa mi zdal menej prepracovaný. V každom prípade 26 000€ by som za Kaiq nedal ani náhodou, dokonca ani 20 000 - za tie peniaze sú oveľa lepšie autá. Ak za 26 000€ môžem mať podľa autora Kodiaq, tak isto za tie peniaze kúpim Karoq so slušnou výbavou.
Každopádne SUV zatiaľ nechcem a vlastne ani Škodu... Ale test dobrý, len Kamiq je taká vyššia Fábia za obrovské peniaze.
Presne tak. Tu v EU zdražujeme autá, podporujeme elektro autá a na opačnej strane Zeme si len tak niekto lieta, aby zarobil a previezol pasažierov okolo krajiny - "len tak"...
"botox" - potom príde podnikavec s veľkou elektrocentrálou / baterkou a bude za obrovské peniaze dobíjať tie EV autá, aby sa dostali aspoň k najbližšiemu zdroju elektriny... V prípade prejazdu "auta s právom prednostnej jazdy" pôjde pred ním pre prípad nákladné auto s obrovským pluhom ;)
ALEBO... budú také autá, ktoré sa dobijú z panelov na karosérii. Vlastne už aj také vyrobili - nie je výkonné, ani rýchle, ale za určitý čas sa dobije.
https://www.electrichybridvehicletechnology.…
Lightyear claims it could generate around 50-70km of extra range on a summer’s day. Dobiť sa na 50 až 70 km len zo slnka? To by nebolo zle v slnečných krajinách...
Otázka je, či už reálne funguje - veľmi o ňom nepočuť a 2021 je za rohom...
Potom by ale kolóna stála napr 10 hodín len preto, aby sa auta dobili na pár km. Má to ale jeden problém - čo ak to bude v zime o 16:30 hod? To je už tma :(.
"Dynamika nie je nijako omračujúca, ale zamatové zrýchlenie na stovku za 9,9 sekundy..."
Podľa mňa 9,9 s na 100 km/h je super hodnota zrýchlenia pre auto so zameraním ako tento Jazz. Pred 30 rokmi toľko mali špičkové modely od BMW. Nato, že je to auto postavené hlavne na nízku spotrebu je zrýchlenie v pohode.
Ak niekto napíše, že táto "nákupná" taška je pridrahá... Áno nie je to lacné, ale ak to porovnáme napr k smiešnemu Renaultu ZOE a jemu podobným autíčkam a nezapočítame do ceny rôzne dotácie... Hneď má Jazz svoj význam.
Osobne mám rád takéto reálne články. V niektorých médiách píšu o EV ako o zázraku, ale naozaj to nikto nechce. Prečo by sa mal niekto dnes rozhodnúť pre kúpu neplnohodnotného auta, keď za jeho polovičnú cenu získa oveľa lepšie auto?
Kamarát si pred časom kúpil jazdené SUV... Keď došlo na pneumatiky, tak len "vypleštil" oči pri daných cenách :). Nakoniec tie peniaze za pneu dal, už len kvôli bezpečnosti.
Na aute ale mal pôvodne nejaké pneu, ktoré nemali ani potrebný rýchlostný a hmotnostný index. Predošlému majiteľovi sa asi u nechcelo riešiť pneu, tak tam dal to najlacnejšie čo sa dalo kúpiť. Pritom niektorý index bol nižší aj o 2 stupne !
Ľudia chcú ťažké a drahé autá, na ktorého prevádzku vlastne často ani nemajú peniaze - hlavne pokiaľ je to jazdené auto.
Ak chcú môžu dať kľudne STV do platených kanálov, ako to spravila Markíza. Odkedy nie sú zdarma, nepozerám ich. A v podstate mi to ani nechýba. STV by som kľudne oželel tiež. Vlastne v telke ide už máločo, čo by sa oplatilo pozrieť. Človek si časom začne vyberať viac a začne žiť viac svoj život...
Moja manželka pozerá správy, počasie, niektoré seriály... Je nervózna zo správ, má problém niekde ísť, lebo vraj bude pršať.. Ja? Správy prečítam pri rannej káve za 3 minúty a to podstatné sa dozviem od kolegov pri obede. Počasie - pozriem na oblohu a neriešim :). Filmy si veľmi vyberám, seriály takmer nepozerám, občas nejaké zaujímavé dokumenty... A som šťastnejší, viac si užívam môj vlastný život. Dokonca ani Facebook nesledujem - ak ma niekto zaujíma riešim veci s ním / ňou mailom, mobilom, alebo najradšej osobne.
Na emisie okrem EU a pár uvedomelých krajín viacmenej každý kašle. Každý = veľká časť našej Zeme (Čína, Rusko, India, Afrika...). Tie naše EU autá Zem nevytrhnú z problémov. Keby jazdilo už teraz viac áut s nejakou reálnou produkciou emisii, hneď by bolo lepšie. Nové autá sa stávajú nedostupnejšími aj vďaka pokutám, povinným výbavam...
Zaujímavý článok, na ktorom som sa pobavil na niektorých častiach...
1. "V Európe majú od roku 2025 pribúdať na cestách ročne štyri milióny elektrických áut."
- ten dátum je tu o chvíľu. Čo tak čítam rôzne články, tak ľudia sa skôr prikláňajú už dnes k jazdeným autám, keďže nové stúpajú na cene a elektro v podstate NIKTO nechce. Minule som rozprával s chlapíkom... Vraj čítal jeden prieskum, kde zisťovali u majiteľov elektroáut, kto by si znova kúpil také auto. Výsledok? 20% - to ukazuje, že 80% majiteľov nie je celkom spokojných.
2. "...nároky niektorých spotrebiteľských zariadení ako sú elektromobily a ich nabíjačky..." elektromobil už nie je auto - je to zariadenie ;). Elektrický spotrebič :).
Dnes to skôr vyzerá tak, že EU násilným tlačením elektromobilov a znižovaním emisii spaľovacích áut privedie automobilový priemysel do nepríjemnej situácie. Ovzdušie sa ešte zhorší, keďže nebudú nové autá...
V tejto celej oblasti verím skôr pesimistickým predpovediam.
Hlavne kolobežku bez batérii - len takú obyčajnú ;)
Elektroautá majú k eko jazdeniu dosť ďaleko. To sa len tvárime, aké sú super. Aj keby sa vyrábala energia len z obnoviteľných zdrojov, al tak pri výrobe vzniká značné "zašpinenie" prostredia. Len to poniektorí nechceme vidieť.
V podstate auto človek potrebuje až, keď má rodinu, deti... Dá sa to prežiť aj bez auta, ale s ním je to ľahšie.Ja som mal tiež cca okolo 32 keď som kúpil prvé auto - dovtedy som mal iné priority, aj keď autá ma vždy zaujímali. Dnes b ybol život bez auta zložitejší, pretože koľko krát človek ide na miesta, kde by sa bolo dostať bez auta značne komplikovane.
Ak človek kúpi nové auto a najazdí ročne cca 10 000 km, aj po 10 rokoch a 100 000 km je auto v úplne perfektnom stave, ak sa niečo nezanedbá. Moje má momentálne 3 roky a 35 000 km a tak skoro ho nevymením. Predpokladám, že 15 rokov bude u mňa. Vlastne som rád, že som ho vtedy kúpil - v čase, keď ceny boli ešte celkom normálne a autá ešte nemuseli mať rôzne výbavy, ktoré človek ani nechce.
V podstate všetky emisné záležitosti EU sú vlastne "kontraproduktívne". Nakoniec budeme všetci jazdiť na starších autách a tie nové budú stáť v predajniach.
V istom veku by som už do behania nešiel. Radšej bicyklovanie - je to lepšie na kĺby. Kolega (55) má dobabrané kolená (aj vďaka jednej MUDR) a bolo mu doporučené práve bicyklovanie. Bicykluje často, baví ho to...
Kedysi mi známa povedala, že prestala behať, lebo ju to nebavilo. Teraz bicykluje... Ani mňa nebaví behať, pretože 5 km (no dobre - tak 2 :) ) behu mi nedá v podstate žiadny zážitok. Radšej sadnem na bicykel, preveziem sa niekde po peknom prostredí cca 30 až 50 km a mám z toho oveľa väčší zážitok, ako z toho krátkeho behu. Navyše dnes sú elektrobicykle, ktoré umožnia aj ľuďom s vyšším vekom, prípadne nižšou kondíciou prejsť celkom pekné trasy. Samozrejme bez preháňania el. podpory bicykla.
Každopádne je lepšie sa AKOKOĽVEK hýbať, ako sedieť doma pred telkou s nezmyselnou telenovelou a "papať" pri tom nezdravé jedlá. Nanešťastie práve takých ľudí je u nás hlavne vo vyššom veku prebytok. Ako raz povedala iná známa na to, že pred dôchodkom pribrala - "veď na to už mám vek"...
613-ka bola nádherná hlavne na začiatku výroby. Po rokoch, keď ju "modernizovali" už bola skôr smiešna oproti autám ako BMW, Mercedes...
Aj ceny za Tatry boli tiež astronomické.
Odporúčame