Pekný článok, aj keď tiež dosť dlhý (náražka na tých grafomanov :)).
"šarišské dumem ta mi" — toto som ako Šarišan (aj keď z mesta) ešte nepočul, to nepriame "ja (som)" vo forme "mi" je skôr zemplínske špecifikum, nie?
Pekný článok, aj keď tiež dosť dlhý (náražka na tých grafomanov :)).
"šarišské dumem ta mi" — toto som ako Šarišan (aj keď z mesta) ešte nepočul, to nepriame "ja (som)" vo forme "mi" je skôr zemplínske špecifikum, nie?
"modulárnu platformu MQB, na ktorej stojí nový Golf VIII či Passat deviatej generácie"
Snáď som nič nezaspal... najnovšia generácia Golfu je však siedma a Passatu ôsma, nie?
Obrátil by som to: najviac si požičiavajú najbohatší.
Prečo ten paradox? Lebo len im banky uveria, že to sú schopní splácať.
Ako čítam, tak čítam.. nemýli si p. Javůrek DSS a životné poisťovne? Celý čas píše o províziách pre DSS, o tom, koľko percent si ukroja, a že sa to dozvedáme až teraz. Pritom to vôbec nie je pravda — DSS dajú celú nasporenú sumu poisťovniam a celý spor je o tom, ako POISŤOVNE vypočítali tieto nízke dôchodky. Veď úspory v DSS rastú.
"Audi, priekopník pohonu oboch náprav" ... to znie veľmi honosne, aj keď by ma zaujímalo, ako to autor myslel.
To je čo za antilogika? Takže ak je predošlé vedenie zlé, čo už, horšie je, že to nové to chce napraviť?
A ústava nezakazuje praktizovať nijaké náboženstvo, hoci aj na úrade. Ale ako úradná osoba vykonávaš činnosť v rámci medzí vymedzených zákonom. Alebo myslíš, že tam napr. nemajú toalety, lebo zákon o ústavných činiteľoch nepíše, že môžu vykonávať v službe potrebu?
Nerozumiem, to znie ako sťažnosť, že p. Turčanová (KDH), nová starostka, sa snaží ušetriť mestu peniaze — po bačovaní toho "nezávislého" Hagyariho?
"Či však budú môcť oba systémy pracovať súčasne, Harman nespresnil."
Veď sa celý čas píše len o jednom systéme, nie?
Vy ste všetci nejakí múdri.
Je jasné, že keď posielam peniaze napr. na nejaký projekt v Afrike, že väčšinu peňazí zhltnú tí ľudia z charity, ktorí ju robia. Oni nežijú zo vzduchu a doletieť tam tiež nevedia zadarmo. Dôležité je, že tam niečo idú spraviť a aj to spravia.
A že tretina nákladov sú energie budov... čo je na tom prekvapujúce?
Treba si pozrieť aj tie ostatné čísla:
Fyzický počet zamestnancov k 31. 12. 2006 osoba 1429
Priemerný evidenčný (prepočítaný) počet zamestnancov osoba 1309,76
Fyzický počet dobrovoľníkov za rok 2006 osoba 875
Celkový počet klientov za rok 2006 osoba 18 228
Fyzický počet klientov k 31. 12. 2005 osoba 34 943
Priemerná mesačná hrubá mzda SKK 9 977,–
To, samozrejme, nie je pravda. Je mnohými filozofmi "dokázané", že keď nie je niečo dané "zhora", tak vlastne je dovolené takmer všetko.
Náboženstvo (resp. jeho mravouka) dáva "morálny imperatív" zhora, čím definuje, čo je "dole" povolené a čo nie.
Žiaden logický systém nie je bez použitia informácií "mimo seba" ("zhora") úplný a koherentný, tzn. dokážeš v ňom hocičo a nič (Churchove vety). Preto je aj toľko škôl filozofie a etiky, ktoré dávajú človeku celkom iné "rady", čo je dobré.
"len ten, kto spotrebúva viac energie ako prijíma, ostane dlhodobo štíhly"
To mi nejak matematicky nesedí :) Aj keď chápem, ako to autorka myslela. (Navyše tam chýba čiarka.)
"Mierne prepracovaný bol prístrojový panel a stredový tunel, odkiaľ Honda odstránila klasickú ručnú parkovaciu brzdu. Nahradila ju elektrická."
Ako pozerám, tak pozerám... prečo tam na tej fotke ručnú brzdu vidím?
Tak tak, wiki anglická (keď sa jej dá veriť — a prečo nie?) tiež hovorí, že to je skôr 9 mesiacov od dávno existujúcich osláv Zvestovania Pána (teda 9 mesiacov po počatí), ktoré sa slávilo na deň rovnodennosti == Veľkej Noci, keď o 33 rokov nato Pán Ježiš zomrel.
Takže odpovede na druhú otázku sú zlé.
Parafráza, berte ako konštruktívnu kritiku:
Na každé znižovanie príspevkov zahraničných vlád v oblasti rozvojovej pomoci chudobné africké krajiny reagujú tvrdením, že povedie k znižovaniu životnej úrovne, ba elementárnym problémom s prežitím pre milióny ľudí, ktoré nemajú ani prístup k pitnej vode. Opakujú to donekonečna a deje sa opak.
Je možné, že im všetky tieto znižovania príspevkov znižujú životnú úroveň a oni brnkaním na strunu súcitu takto za svoje pohodlie bojujú, ale zrejme to nebude v chudobných afrických krajinách také zlé, keďže sa počet obyvateľov týchto krajín rýchlo zvyšuje. Prírastok je zjavne vyšší ako úbytok.
Snáď nechcete porovnávať prémiové ZNAČKY s jedným veľkým KONCERNom. To je ako porovnávať odbyt jabĺk a produkciu JRD.
Pod Renault-Nisssan patrí viac značiek (Dacia, Infinity, ....)
Čo je to "dielňa zahraničných spoločností"? Keď budem pracháč a kúpim 10 % z akcií VW, bude tá spoločnosť na 10 % slovenská? Teraz je aká? Je Škoda Citigo nemecké (lebo VW), české (lebo Škoda) alebo slovenské auto (lebo sa tu vyrobilo)?
Svet je globálny a treba sa oslobodiť od takého uvažovania. Z pohľadu obratu tie autá vyrobilo "Slovensko", lebo sa tu zmontovali, aj, pokiaľ viem, väčšina dodávateľov je slovenská. Odkiaľ zas čerpajú oni, tažko povedať. Ale pravdepodobne leví podiel finančnej skladby vyrobeného auta "ostáva" na Slovensku, aj keď sa väčšina tých áut predá v zahraničí ==> dobré pre slovenskú ekonomiku.
Matematika nejde?
"Volkswagen zamestnáva približne o 40 % viac ľudí ako Toyota."
Keď má Toyota takmer 60 % zo zamestnancov VW, ako môže mať VW o 40 % viac? Mne vychádza 72 %.
Subjektívne vyváženie bielej "nemá súvis" s jednotlivými frekvenčnými zložkami svetla. Teda: Bielu môžem dosiahnuť silnou modrou, silnou červenou a silnou zelenou, ako to robia obrazovky, displeje — a mozog to vníma ako bielu. Ale zároveň s omnoho slabším zastúpením modrej (alebo aj červenej a zelenej), ale zas s podielom iných farieb, si viem domiešať subjektívne rovnakú bielu farbu, objektívne však menej modrú :).
Odporúčame