Ako čítam tie príspevky, tak každý kto má iný názor ako Biden a jeho poskok Zelenskyj je proruský troll. Také demokratické.
Ako čítam tie príspevky, tak každý kto má iný názor ako Biden a jeho poskok Zelenskyj je proruský troll. Také demokratické.
Obidve strany treba tlačiť za rokovací stôl. Nie Ukrajinu do ofenzívy ktorej sa sama obáva a hľadá výhovorky prečo ju nezačínat. Veď už je to trápne stále počúvať že spustíme keď zem zamrzne, potom že radšej keď sa oteplí a teraz zasa keď pôda vyschne po dažďoch. Podmienky na fronte sú predsa rovnaké pre obidve strany. Ak je zima Ukrajincom, je aj Rusom. Ak sa brodia v blate jedni, tak aj druhí.
Sledujem web ORYX ktorý dokumentuje straty techniky. Tie sú v posledných týždňoch prakticky vyrovnané. To tiež svedčí o patovej situácii. Na začiatku invázie mali Rusi 5x vyššie straty ako UA. Dnešný pomer po viac ako 14 mesiacoch je celkovo už len cca 3:1. Teda 9000 : 3000.
Ak UA stratila za 14 mesiacov 3000 kusov techniky, ako dlho vydrží tých 240 tankov a 10 letuschopnych lietadiel ?
Mimochodom Rusi ešte reálne nestratili ani jeden z ich posledného tromfu - 50 ročných tankov T55 ktorých vraj majú v skladoch tisíce a v zime ich začali oživovať.
Ukrajinská ofenzíva mala pôvodne začať v zime keď bude pôda zamrznutá, potom na jar keď sa oteplí, teraz počúvame že lete ked voda vyschne...
Podľa mňa je táto vojna už len o tom komu skôr dôjde municia. V tom momente sa vojaci začnu biť ako počas WW1 na bodáky. Toto predsa už nikoho nemôže baviť. Rusi nemajú na to aby dobili všetky oblasti ktoré si akože pripojili a UA nemá na to aby si niečo významnejšie zobrali späť.
Takže najvyšší čas sadnúť za stôl a akceptovať status quo. Tak ako v Kórei. A obyvateľom treba dať na výber. Kto z nich chce byť súčasťou Ruska nech ide na vychod a kto Ukrajiny, nech prejde na západ od demarkačnej línie. Domy si môžu zameniť.
Hádam to nebudeme sponzorovať a trpieť do nekonečna.
Zvažuju F16 - no, zvažovať môžu. Ja na rozdiel od propagandistov čítam odbornu vojenskú literatúru a v nej bol nedávno článok experta ktorý vysvetľuje že F26 ako aj iné stíhačky Made in USA sú na UA nepoužiteľné. Dôvodom je ich konštrukcia. Sú dizajnovane na štarty z perfektne udržiavaných letísk. Majú nadávali otvor na spodu čoa svoje výhody. Ale aj veľkú nevýhodu - nasaju akýkoľvek bordel z dráhy do motora a tým skončili. Na rozdiel od strojov navrhovaných v ZSSR ktoré s ohľadom na stav ich letísk mali a majú zabudovanú ochranu motorov pred nasatim bordelu z neupravenych dráh. Ďalsim problémom je neexistencia servisného zázemia pre F16 vzmysluplnej vzdialenosti od frontu. Stíhačky dá nedajú servisovat na kolene pod holým nebom. Aj keď otych Ruských kolovali povery že stačí kladivo...
Nové EČ sú čistá katastrofa. Veľmi ťazko čitatelne a viacerí sme si všimli že sa až príliš podobajú na prvý pohľad na Ukrajinské či Ruské. To písmo je akoby tenšie a v oku sa zlieva. Takže svedkovia nehôd budú mať problém správne prečítať a zapamätať si číslo vinníka. Nerozumiem prečo ten font menili. Starý bol veľmi dobre čitateľný a písmená jasné a čisté. A hlavne teraz keď je tu veľa Ukrajinskych áut človek v prvých sekundách každého s novým EČ považuje za Ukrajinca.
Nebojte sa dealeri, k moci teraz prídu Progresívnu a tí dekriminalizuju úplne všetky drogy. Aby nemuseli nikomu nič vysvetľovať. Veď koniec koncov inú agendu ani nemajú. A sfetovany volič = poslušný volič.
Veď ani komunistom nevadilo že sa celé Československo spijalo. Hlavne že ožratí neboli v stave protestovať.
Vo Vietnamskej vojne USA zabili viac ako 2 milióny Vietnamcov. Na to pán Kennedy zabudol ?
Minister Naď je od zajtra voľný. Mohol by ísť pomôcť pri obrane posledných km2 Bachmutu. A môže zobrať zo sebou aj Hegera. Veď tam tie zákopy už dôverne poznajú.
Ako počúvam našich politikov, do volieb tu na Slovensku vypukne občianska vojna.
Keď už, tak nazyvajte veci pravým menom. Tu ide o investovanie a nie o sporenie.
A keďže mám viac ako 45 rokov, viem niečo aj o inflácii. 45 rokov dozadu, teda v roku 1978 bola priemerná mzda 2483 KČs. Teda 82,42 EUR. Priemerná mzda zároveň zhruba vyjadruje aj životné náklady človeka. Takže ak v roku 1978 človek bežne na priemernej úrovni využil z 82,42 EUR mesiac, dnes pri priemernej mzde 1300 eur by z toho vyzil sotva 2 dni. Peniaze sa teda znehodnotili 16-nasobne. Takže aj tých 38 000 bude o 45 rokov mať hodnotu dnešných 2375 a teda stačiť budú na 54 dní života priemernej úrovne.
V Číne nič nezakazovali a tam k tomu majú najviac našliapnuté že to tak bude.
Áno, práve to je tá smola a preto som zrušil elektrické kúrenie. Ráno keď celá rodina vstáva nám o 6:30 HDO vypinalo kúrenie do 7:30 keď sme odchadzali, takže sme sa budili v zime zakaždým do studeného bytu. Rovnako večer keď sme prišli domov opäť kúrenie vyplo od 18:30 do 19:30 takže nám bola pri TV zima. Cez deň keď sme neboli doma sa však kúrilo. Elektrárne povedali že tie časy nevedia individuálne meniť. Takže aj EV sa budú nabíjať len cez deň a nie v noci lebo v noci slnko nesvieti. Takže ráno nasadnes a batéria prázdna.
Len vďaka tomu že automobilky predtazili benzín a diesel. V roku 2017 ten Superb bolo možné kúpiť za 30 000.
Sulika síce nemusím, ale v ničom sa neprepocital. Správne povedal že ľudia si vyberú najvýhodnejší pohon. Rušiť niečo administratívne nemá zmysel. Ak budú EV tak dostupné a elektrina taká lacná a bude jej dosť, ľudia do nich presadnú aj bez tlaku Eurobyrokratov.
Zaujímavé, včera tu bol članok že v elektrických vozidlách je Čina 10 rokov pred Európou a prevalcuje nás. Európske automobilky sú drahé a technologický, najmä softvérovo, za opicami.
Zelenskyj vo štvrtok počas návštevy v Haagu vyhlásil, že Ukrajina si je vedomá toho, že nebude môcť vstúpiť do NATO, kým bude bojovať s Ruskom.
Žeby konečne dostal rozum a znamená to že namiesto mokrých snov o dobití Krymu plánoval konečne sadnúť za rokovací stôl ?
Prečítaj si napriklad vyjadrenia šefa Mercedesu o tom aká by bola katastrofa keby sa obchod medzi EU a Cinou prerušil. A nie pre Činu. Čina posledné desaťročia intenzívne znižuje svoju závislosť od exportu, ich ekonomiku dnes už ťaha viac vnútorný dopyt. Automobily sú len jedným z príkladov kedy už Čína auta z EU de facto nepotrebuje. A sú krok od výroby vlastných leteckých motorov. Oveľa horšie je, že na poli softvéru už Čona Európu predbehla o 10 rokov.
Prečítaj si napriklad vyjadrenia šefa Mercedesu o tom aká by bola katastrofa keby sa obchod medzi EU a Cinou prerušil. A nie pre Činu. Čina posledné desaťročia intenzívne znižuje svoju závislosť od exportu, ich ekonomiku dnes už ťaha viac vnútorný dopyt. Automobily sú len jedným z príkladov kedy už Čína auta z EU de facto nepotrebuje. A sú krok od výroby vlastných leteckých motorov. Oveľa horšie je, že na poli softvéru už Čona Európu predbehla o 10 rokov.
Prečítaj si napriklad vyjadrenia šefa Mercedesu o tom aká by bola katastrofa keby sa obchod medzi EU a Cinou prerušil. A nie pre Činu. Čina posledné desaťročia intenzívne znižuje svoju závislosť od exportu, ich ekonomiku dnes už ťaha viac vnútorný dopyt. Automobily sú len jedným z príkladov kedy už Čína auta z EU de facto nepotrebuje. A sú krok od výroby vlastných leteckých motorov. Oveľa horšie je, že na poli softvéru už Čona Európu predbehla o 10 rokov.
Odporúčame