Má to len jednu chybyčku, Moskva reparácie nikdy nezaplatí.
Má to len jednu chybyčku, Moskva reparácie nikdy nezaplatí.
A z ekologizacie nebude nič. Lebo ak človek ledva naškrabe na drahý benzín, na elektromobil už nenasetri a dotácie nedostane.
Nebude to fungovať tak ako nefunguje ETS1. Idea bola že podniky nakúpia povolenky a zinkasovane peniaze štáty použijú na dotácie pre znižovanie energetickej náročnosti. Takže výsledný efekt na ekonomiku mal byť neutrálny. Čo sa vybralo sa malo do ekonmiky vrátiť a zároveň mala prebiehať modernizácia priemyslu a mal byť efektívnejší a teda lacnejší ako zvyšok sveta. Iné krajiny si mali brať z EU príklad. Lenže s emisiami sa začalo obchodovať na sekundárnom trhu. Povolenky sa stali de facto tovarom ktorý držia burzový špekulanti. Ich cena je pre podniky dnes oveľa vyššia než s akou sa uvažovalo keď vznikli. Výsledkom sú veľmi drahé energie ktoré firmy aj ľudia platia. Zároveň na tom zarábajú obrovské peniaze burzoví špekukanti typu Interblue ktorých miliardové zisky sa do ekonomiky nevracaju. A firmy nemajú za čo modernizovať a znižovať náklady a energetickú náročnosť.
Rovnako to bude s ETS2 lebo aj s tými sa má voľné obchodovať. Ceny energií ľuďom porastú oveľa viac ako sa počítalo.
Kde je tu spravodlivosť keď rovnakú cenu emisných povoleniek bude platiť domácnosť v Dánsku kde je priemerná mzda 5000 EUR a rovnakú na Slovensku kde je priemerná mzda 1500 ?
Taký Luxemburčan s príjmom 7000 mesačne si to ani nevšimne, ale Slovenského dôchodcu ktorý žije mesačne zo 700 eur vrátane 13-teho dôchodku to finančne položí. Veď ten je že, že keď zaplatí všetky lieky a poplatky u lekárov že mu zostane na jedlo, nie to ešte aby dokázal investovať do prerábky domu či bytu tisíce.
Podobne už Slováci doplácajú na emisné povolenky ETC1 pre elektrárne. Slovenské elektrárne vyrábajú elektrinu z jadra a vody za 40 EUR MWh a emisné povolenky teda kupovať nemusia. Lenže energie sa kupujú na burze a tak nasu lacno vyrobenú elektrinu kupujú Nemci a my kupujeme že 100 EUR od Poliakov a Čechov tú ich špinavú z uhlia vrátane emisných povoleniek. A naše elektrárne sa pritom stavali hlavne z našich vlastných peňazí za komunistov. Lenže dnes je sieť v EU spoločná, tak dotujeme iných.
Envirofond inkasuje menej ako zarobia burzoví špekulanti na sekundárnom trhu. A ich zisky tam nespominaš
Nie je to pravda, výnosy zinkasuje ten fond len čiastočne pri ich emisií. Lenže rovnako ako ETS1 sa budú obchodovať na burze, a teda rovnako ako v prípade ETS 1 za násobne vyššie ceny než pri emisií. Takže najviac berú a budú brať burzoví špekulanti.
Slovensko už bezemisnú energetiku má. Energiu vyrába z vody a jadrá. Ale čo mu je to platné keď Slováci musia kupovať elektrinu na tej istej burze kde aj Nemci ? A platiť teda musia rovnakú cenu ako tí čo vyrábajú z uhlia. To nie je ani motivačné ani spravodlivé.
Kde je tu spravodlivosť keď rovnakú cenu emisných povoleniek bude platiť domácnosť v Dánsku kde je priemerná mzda 5000 EUR a rovnakú na Slovensku kde je priemerná mzda 1500 ?
Taký Luxemburčan s príjmom 7000 mesačne si to ani nevšimne, ale Slovenského dôchodcu ktorý žije mesačne zo 700 eur vrátane 13-teho dôchodku to finančne položí. Veď ten je že, že keď zaplatí všetky lieky a poplatky u lekárov že mu zostane na jedlo, nie to ešte aby dokázal investovať do prerábky domu či bytu tisíce.
Podobne už Slováci doplácajú na emisné povolenky ETC1 pre elektrárne. Slovenské elektrárne vyrábajú elektrinu z jadra a vody za 40 EUR MWh a emisné povolenky teda kupovať nemusia. Lenže energie sa kupujú na burze a tak nasu lacno vyrobenú elektrinu kupujú Nemci a my kupujeme že 100 EUR od Poliakov a Čechov tú ich špinavú z uhlia vrátane emisných povoleniek. A naše elektrárne sa pritom stavali hlavne z našich vlastných peňazí za komunistov. Lenže dnes je sieť v EU spoločná, tak dotujeme iných.
Aj Europoslancov by som poslal každých 5 rokov na preskúšanie. Evidentne je to viac než potrebné.
Hlavne že 80-nika Bidena nikto nepreskúšal či je schopný vykonávať úrad prezidenta USA. Prezidentom môže byť aj úplný dement čo sa ani na nohách neudrží a ani nespoznava sám seba.
Takto sa pomaly varí žaba v hrnci. Napíšu že veď to bude platiť až od roku 2030, tak si dnes nerobte starostí. Pritom tých 5 rokov ubehne ako nič.
65-ročný už nie je schopný šoférovať osobné auto. Hlavne že z vodičov autobusov a z rušňovodičov ich má nad 65 rokov pomaly polovica. Čo len budú robiť bez vodičákov všetci tí čo majú v 65-ke ešte aspoň 5 rokov do dôchodku. Prečo aj platnosť vidičakov nenaviažu keď užna dosiahnutie dôchodkového veku?
Takže každých 15 Rokov preskúšanie, starší aj častejšie. To určite bude stáť zopár stoviek. K tomu každoročná STK, no hlavne že do kamiónov posadíme nevyzretých pubertiakov čo nemajú dosť skúseností ani s osobným autom.
Ale hlavne že aj europoslanci už konečne objavili mŕtvy uhol. Pritom o ňom učili v autoškole už za socializmu.
Kto tvrdil že v Chersone sú len civilisti ?
Následok konzumácie psov ?
Musíš čítať aj iné ustanovenia, napriklad všeobecné definicie trestneho činu. To je to typické Slovenské právne povedomie: prečítam si jeden paragraf a už som právnik.
Čo na to povie Kotlár ?
Stačilo by 3x a dosť na samotnej výšky škody. Známa robí v SBS pre obchodný reťazec. Páchatelia sa ich vôbec neboja, vedia že polícia nepríde a SBS ich zadržiavať nemôže. Smejú sa im do očí a kradnúť chodia opakovane tí istí.
Včera som čítal reportáž z Chersonu. Nedá sa tam žiť. Rusi tam síce priamo nie sú, ale dronmi blokujú všetky cesty do mesta. Viazne zásobovanie, energetika je pod paľbou, neradno vychádzať na ulicu. Obchody a podniky ktoré fungujú majú zatlčené okná...
Ak sa nemýlim tak Zelenskyj povedal Trumpovi že Donbas nedá a bude bojovať ďalej.
Odporúčame