EU zrušila dlhodobé kontrakty?
Viem minimálne, že SR,HU majú platný dlhodobý kontrakt.
EU zrušila dlhodobé kontrakty?
Viem minimálne, že SR,HU majú platný dlhodobý kontrakt.
A čo ťa k tomu vedie?
SK nemá žiadnu zmluvu na prepravu plynu s UA.
Tým som si nie celkom istý.
1, Plyn cez Ukrajinu potečie.
2, Zmluva RU -UA nebude podpísaná.
3, krajiny ako SK,HU,A podpíšu zmluvu s UA
4, Ruská strana musí prehodnotiť cenu, lebo tá je momentálne po preberací bod v SK
Ukrajina má vlastnú ťažbu.
V minulom roku bola prvý krát SEBESTAČNÁ.
Lenže v Číne nie sú hlupáci, na rozdiel od EU.
Aj po značnom zvýšení tam Rusko nevyváža také objemy ako do EÚ.
Druhá vec, prečo to Čína robí, je že výrazne zatlačili na cenu,
Aj dovtedy kupovali lacnejší plyn.
S Indiou majú aj iný problém. Prešli na zúčtovanie v národných menách.
Po chvíli zistili, že za INR si vo svete nič nekúpia.
Ak myslíš UA, tak tá vystačí s vlastným plynom.
Kde si zobral 3x drahší?
To nezmysel.
Čo ak Rusi napadnú Slovensko.
Majú všetci strčiť hlavy do pisku a v mene "mieru" ho obetovať?
Kde to skončí?
Ako sa nám páčil Mníchov 1938? Zabránilo to vojne?
Volič Fica a Pelegriniho možno začne nenávidieť Fialu, ale nezačne voliť Korčoka.
.
Nemyslím, že by Čína niečo zásadné zmenila na trhu s lietadlami.
Comac C919 letel prvýkrát v roku 2017, odvtedy vyrobili cca 10 ks, z toho v 2023 vyrobili 3ks.
V prevádzke sú 4 ks, ktoré prevádzkuje China Eastern Airlines.
China Eastern Airlines prevádzkuje viac ako 600 dopravných lietadiel.
Porucha sa stala na lietadle Boeing 777, iste viete, že ide o širokotrupé lietadlo.
Také Čína ešte len vyvíja, ide o model Comac C929.
Vyvíjala ho spolu s Rusmi, ale už to pokračuje bez Rusov.
Prvý let sa odhaduje na rok 2030.
Čo sa týka B777 patrí k najbezpečnejším lietadlám.
Bolo vyrobených 1700ks (1995-2023), stále lieta > 1100ks.
Existuje jediná nehoda pri ktorej zahynuli pasažieri z 8.3. 2014 (presne pred 10 rokmi).
Let Malaysia Airlines MH370 z Kuala Lumpur do Pekingu zmizol nad Indickým oceánom
za nejasných okolností. Na palube bolo 227 pasažierov a 12 členov posádky.
Rusi vyrábajú hlavne Superjet 100, vyrobili cca 260 ks, je 50 odložených a nelieta.
Moji rodičia dožili v rôznych domovoch.
Mama zomrela 2019. Bola v 2 domovoch.
Oba domovy mali poplatok cca 600€. Na to stačil dôchodok.
Príspevok od župy ide priamo zariadeniu, jeho výška je podľa stupňa odkázanosti
V roku 2019 dosahovala cca 650€.
Aktuálne je to pre pobytové zariadenia
IV. stupeň 455 eur
V. stupeň 630 eur
VI. stupeň 770 eur
Pri výbere som prešiel viacero zariadení v okolí.
Je pravda, že mnohé sú v nevyhovujúcich budovách.
Kto hľadá nájde. Tu je napr. zariadenie v ktorom je umiestnená moja známa.
http://www.penzionorlik.sk/fotogaleria/
Cena vo videu už zrejme neplatí, ale nie je to žiadna katastrofa.
Predčasné odchody do dôchodku nie sú nákladnejšie ako normálne.
Aj keď odpracuješ 40 rokov a odídeš skôr tvoj dôchodok sa za 1 rok zníži o cca 3,9%
Ak by si poberal 20 rokov plný dôchodok dostaneš 20 ročných dôchodkov
Ak odídeš o rok skôr budeš poberať 21*96,1% = 20,18 ročného dôchodku
Samozrejme rozdiel ešte narastie za počet odpracovaných rokov.
Ten kto odpracuje o rok viac bude mať dôchodok o cca 2,5% vyšší.
Železničiari roky zanedbávali svoje personálne obsadenie.
Zaujímavé je, že keď sa predlžoval vek odchodu do dôchodku tak nikto nekričal
Neurobili automatizáciu a tak potrebujú veľké množstvo zamestnancov na ktorých sa skladáme.
Veková štruktúra zamestnancov ZS SK
do 29 rokov 589 zamestnancov,
30 – 39r. 891
40 – 49r. 1 494
50 – 59r. 2 055
nad 60r. 581
O 20 rokov by skupina 30-39 mala nahradiť skupinu 50-59.
Ako môže 891 zamestnancov nahradiť 2055?
O koľko vyššie platy musí mať tých 10% aby celkový priemer bol vyšší.
Nech je priemer 1400 € v hospodárstve.
90% štátom platených bude mať 1300€ a 10% bude musieť mať viac ako 2300€ aby bol priemer
Čo robí tých 10% cca 40 000 ľudí? Mohli by to byť lekári.
Aj súkromnej sfére nezarábajú všetci 1 400€. 1400€ je priemer.
Citujem z tvojho odkazu:
"Ak by sa tieto nedostatky upravili, slovenský HDP na obyvateľa v parite kúpnej sily by v roku 2022 podľa analýzy ISP dobiehal úroveň priemeru EÚ na 71 %"
Citujem z príspevku @Milanx
ROK 2019: SR 71%, Maďarsko 73% Poľsko: 73% Pochopil? Nie? Ešte raz a jednoduchšie: od roku 2012 do konca 01/2020 dobiehanie priemeru EU Slovensko - 6%. (77vs71)Maďarsko + 6% (67vs73) Poľsko + 6% (67vs73)
SR stále 71%, žiadny rozdiel medzi dátami. (i keď sú z iného obdobia)
HU,PL po 73%
Podľa súčasných (2022) údajov Eurostatu
SK 67% -> pripusťme korekciu na 71% (to by sme predbehli len Grécko 68%)
HU je už aktuálne na 77%, PL 79% a CZ je na 91%.
Pozrieť si to môžeš tu: https://lnk.sk/qyz4
Vôbec nefandím Krajniakovi, len sa pýtam prečo si myslíš že to "poondial"?
Toto jeho rozhodnutie nevidím nijak zle.
Ako si prišiel na informáciu, že nie je možné odrobiť 40 rokov?
Reálne majú ľudia započítaných cca 45 a viac rokov. 16+45= 61
Dnes sa odchádza do dôchodku v cca 63 rokoch.
Na dôchodok NIE je potrebné odrobiť 40 rokov a už vôbec to nie nutné odrobiť súvisle.
O prácu sa máš starať sám. Nezamestnanosť je do 5%, takže toto naozaj nie je problém.
Metodiku si naštuduj na stránke https://www.aceee.org/research-report/t1601
Farba sa tam nespomína.
Tesla dopadla takto:
Year Model Green Score
2018 Model 3 Long Range 67
2021 Model 3 Standard Range Plus 64
2021 Model 3 Long Range 60
2019 Model 3 Long Range 60
2021 Model 3 Performance AWD 59
2019 Model 3 Mid Range 59
2019 Model 3 Long Range 58
2019 Model 3 Long Range Performance 58
2020 Model 3 Standard Range Plus 56
2020 Model 3 Standard Range 55
2020 Model 3 Long Range 55
2020 Model 3 Mid Range 54
Kto chce psa byť, palicu si nájde.
Neviem kedy si jazdil naftovým služobákom, ale AdBlue z pištole tankujem cca 10 rokov.
Nejazdím nákladným autom. Používajú nákladné autá iný priemer trubice pre tankovanie?
Ja tankujem močovinu na stojane pre nákladné autá a žiadny problém som nenašiel.
Pištoľ drží v hrdle podstatne lepšie ako tankovacia pištoľ na benzín,
Neviem čo je SRC, ale možno si myslel SCR
Selective Catalytic Reduction -selektívna katalytická redukcia).
Aj keby som prijal 2,5L na 1 000km, veľa to nezmení.
Tankujem max 15l do 17 l nádrže, tankoval by som raz za 6 000 km.
Až tak veľmi to nesledujem
Neviem ako ti vyšla 40l nádrž. Pri spotrebe 2L by sa dalo najazdiť 20 000km.
Ekonomiku nechaj na kupujúcich. Je tam veľa premenných.
Ja som napr. kupoval naftu za cenu benzínu. Ani zvýšené náklady na servis nepociťujem.
Ale je to rozhodnutie každého kupujúceho.
Ak niekto jazdí krátke trasy určite diesel nie je dobrá voľba.
Doteraz ministerka nevedela, že "na tom sa musí dohodnúť koaličná rada?"
Koncepcia je pre ňu cudzie slovo.
Odporúčame