Na fabriky na spaľovacie autá neprispievame preto, že vyrábajú spaľovacie autá,
ale preto, že zamestnávajú ľudí a platia im mzdy.
Verejná doprava je dotácia od bohatých chudobných a nie naopak.
Na fabriky na spaľovacie autá neprispievame preto, že vyrábajú spaľovacie autá,
ale preto, že zamestnávajú ľudí a platia im mzdy.
Verejná doprava je dotácia od bohatých chudobných a nie naopak.
A kedy príde RSDr, Michal Kotian?
MiGy 21? Tie už boli vyradené v roku 2003.
Človek čo nerozlišuje medzi MIG-21 a MIG-29 by sa k lietadlám nemal vyjadrovať vôbec.
Školenie je to fajn. Len školiteľ by mal vedieť aj správnu jednotku.
Dnes sa tento parameter (merná hmotnosť) opäť volá hustota resp. OBJEMOVÁ hmotnosť.
Objem sa v cm2 nevyjadruje.
Tehla (tehlička) sa to nevolá pre rozmery, ale pre tvar.
Zlaté kocky sa nevyrábajú, aj keď nejaký zubár by mohol mať aj zlatú kocku.
Rozmery zlatej tehličky s hmotnosťou 1kg sú 52,00 x 117,50 x 9,00 mm
Pokiaľ viem 5 000g zlatá tehlička sa neponúka. 5 000g tehličky sa robia zo striebra.
Dotácie ŠKODIA.
Dokonca aj dotácie na potraviny škodia.
Dobre vieš, že to nie je pravda.
Dotovať kúpu auta je nezmysel. Dotovať kúpu drahého auta je hlúposť.
Tomu naozaj nerozumieš? Alebo je to vtip?
1, Rusko (Gazprom) je povinné dodať plyn do SR - UA s tým nič nemá.
2, Turecko a Maďarsko môžu na svojej ceste zvýšiť dodávky minimálne.
Prečo by sa toho mal Šimečka báť, tak tomu naozaj nerozumiem.
Čo by mal premiér/min. hospodárstva robiť, je hľadať funkčné alternatívy.
Alternatíva cez HU toho veľa nerieši, aj keď je ju možné použiť.
Aká strata, veď Gazprom musí platiť.
Jedine, že by mu to Fico odpustil.
Chorobám sa nevyhneš,
ale väčšinu chorôb (hovoríme im civilizačné) si spôsobujeme sami.
Je pravda, že u rozumnej časti mladej generácie vidím posun k lepšiemu oproti minulosti.
Na druhej strane vidím u mladej generácie aj viac alkoholu a drog.
Zamestnávatelia môžu ísť aj inam, alebo doviesť mladú pracovnú silu napr. z Indie.
Hlavne by to malo byť záujmom každého človeka.
Prečo by nás mala trápiť cena dopravy. To je problém Gazpromu.
Lenže ten jedná ako všetci Rusi. Zmluvy, ktoré mu nevyhovujú sú zdrap papiera.
Skúste si pozrieť koľko arbitrážnych konaní bolo proti Gazpromu.
Len Robo Fico bráni SPP aby nežalovali Gazprom.
Tak Rakúsko sa akosi rozlúčilo s Gazpromom pred zastavením.
To či vyhrali v arbitráži neposlali za plyn do Gazpromu a ten ďalšie dodávky zastavil.
Česi majú svoj problém vyriešený. https://lnk.sk/aoj6
Keby sme analyzovali ako vznikol problém, zistili by sme,
že UA využila situáciu, ale problém začal niekde inde.
Gazprom chcel s UA vybabrať a napriek podpísaným zmluvám so SR do roku 2034,
HU do 2036 si nezabezpečilo zmluvu s UA. Verili, že ak nie po 2019, tak určite po 2024 budú dodávať plyn mimo UA. Mysleli na NS1, NS2, Jamal. Lenže tieto toky sú zastavené.
Zostal im len Turkstream. Tadiaľ čiastočne tečie plyn do HU aj SK.
Naftogaz vyhral arbitráž s Gazpromom https://lnk.sk/nek1
Pohľadávka je 5 mld. USD.
Pri návrhu predĺženia zmluvy na prepravu CNG na SK
žiadal GAZPROM stiahnuť túto pohľadávku.
To plne chápem UA, že sa nevzdajú 5 mld USD.
Veď si pamätáme vstup Švédska do NATO, vydieranie EÚ, ...
Je potrebné:
- zvýšiť platby
- znížiť zneužívanie systému (zbytočné vyšetrenia)
- motivovať poistencov k zdravému životu.
Ľahko sa to píše, ťažšie robí .
Ísť tvrdo proti daňovým únikom a šedej ekonomike?
To chce zmenu mentality národa.
Koľko ľudí na otázku "potrebujete bloček" odpovedá áno?
Pripoistenia by mali zmysel, keby nebolo "všetko zadarmo".
Dnes sa každý domáha ošetrenia s najlepšími liekmi, prístrojmi, ...
Faktom je, že na to nemáme.
V CH platia poistné v "rovnakej výške" všetci, deti aj dôchodcovia.
Už vidím tú vzburu v SR. My sa hráme, že to platí štát.
Štát platí z daní a len malú časť. Platí cca 30% z príjmov ZP.
Počet poistencov štátu je ale vyšší ako počet zamestnancov.
Plateniu sa vyhýba aj ekonomicky aktívne obyvateľstvo (EAO).
Mnohí podnikatelia platia z minima, mnohí zamestnanci poberajú časť mzdy "na ruku"
V CH v tom majú poriadok (v rámci možností).
Je to síce všetko podľa kantónu, ale príjem nerozhoduje o platbe.
Ak máš pobyt v CH musíš sa do 3 mesiacov prihlásiť na ZP a zaplatiť od začiatku pobytu.
1, "zostať v rukách štátu" OK, a kde je záruka, že ich štát nerozkráda viac ako Penta.
(Paška, Kostka, Teta Anka, Trenčianska nemocnica)
Tie peniaze sa na koniec dostanú do rúk súkromníka.
Lieky, obvodný lekári a špecialisti aj nemocnice, všetko je v rukách súkromníkov.
2, žil som nejaký čas v CH (majú tam asi 60 zdravotných poisťovní), pokiaľ viem sú takmer všetky súkromné. Nemyslím, že toto je problém.
Zdravotné poistenie tam vyzerá úplne inak ako u nás.
Existuje spoluúčasť pacienta a tá silne bráni šafáreniu.
Spoluúčasť je 300-2500CHF ročne, podľa toho platíš poistné.
Väčšina mladých ľudí mala nastavené na 2500.
Kým tvoje bloky od lekárov (platí sa cash) nemajú hodnotu 2 500CHF,
tak zdravotnú poisťovňu nemá význam navštíviť. (neplatí to pre ošetrenie v nemocnici)
Môže to byť aj nebezpečné, ale silne to obmedzuje šafárenie.
V SR by musela byť tá suma prijateľnejšia napr. 500€.
Preto výrobca poskytuje 8 ročnú záruku?
Na jedno nabitie prejde auto 400km.
1 000 cyklov je veľmi skeptický odhad a závisí od použitého typu batérie.
Reálne bude v pohode 2000 cyklov.
To je v poriadku.
Ale ani rekuperácia ti nedokáže vrátiť to, čo ti ten kopec vzal.
Celkom by ma zaujímalo, koľko % vráti.
Neviem či sa pán Szijjártó počúva:
Maďarsko nie je ochotné vzdať sa svojho suverénneho práva určovať,
kde a ako sa bude zásobovať energiou.
Pozastavenie tranzitu na Ukrajine označil Szijjártó za neprijateľné s tým,
že ohrozuje bezpečnosť dodávok v regióne.
Rozumiem tomu správne?
1, Maďari majú suverénneho práva určovať, kde a ako sa bude zásobovať energiou.
2, Rovnaké suverénne právo UA je NEPRIJATEĽNÉ
Tu si porovnal neporovnateľné a ešte s chybami.
Poplatok za správu je aktuálne (2025) 0,4%, je však zo sumy čistej hodnoty majetku v dôchodkovom fonde.
V roku 2025 to bude cca 0,4% z viac ako 17,4 mld. = cca 70 mil.
DSS spravujú jeden typ poistenia pre cca 1,95 mil. poistencov
Allianz - Slovenská DSS vybrala na poplatkoch za 2023 cca 16,5 mil. a vytvorila zisk 7 mil.
To je celkom slušné. Čo by za to mnohí podnikatelia dali.
To boli ešte platné 2 zrušené poplatky:
- 1% z pripísaných príspevkov
-10% zo zhodnotenia.
Naopak poplatok za správu bol max. 0,3%
Asi dostanú po úprave menej. Ale táto nová filozofia im vyhovuje viac.
SP má podstatne viac úloh.
1, výber poistného (DSS nerobia vôbec)
2, spravuje (aj vypláca) nemocenské, úrazové, starobné a invalidné poistenie
Výber poistného od 2,5 mil. poistencov a výplata viac ako 1,8 mil. dôchodkov.
Správny fond bol podstatne znížený pre 2024 na 115 mil., 2025 81 mil.
Odporúčame