síce
To je súčet pravda, ale robotnik-zivnostnik príde na realitu pri žiadosti o dôchodok...
Chyba otázka na "Oberungarn" či "Felvidék", ktoré aj niektorí Slováci používajú vo forme "Horné Uhorsko"!
Irituje používanie "historických názvov" v anglických textoch písaných maďarmi!
Kolárovo a Štúrovo sú umelé názvy, pôvodne aj Slovák hovoril Guta a Parkan. Ale rešpektujeme.
Dankoci ostáva členom koaličnej rady
FPU žiadali kedysi odpolitizovat z priameho vplyvu MK SR, v skutočnosti by však mal byť tvorený zástupcami VSETKYCH parlamentných strán. Kým tam sedeli "naši" bolo dobre, garde sa však môže aj obrátiť. Neustále tak narážame na jednostrannosť...
Problém je v tom, že podporu dostávali roky len jedny a tí istí, ktorí boli previazaní s "odbornými komisiami" (ja tebe, ti mne). Otázkou však ostáva, čo/koho budú podporovat vylúčení nominanti Machalu, lebo niet veru veľká mienka ani o nich... A navyše, 7 miliónov z 30 má ísť na stavebné účely, čo značí skôr tunel, než podporu kultúrnych činností...
geomorfológia územia nepustí, nech sa stavia za Franza Jozefa, Gottwalda, alebo dnes.
Váh, Nitra, Hron tečú severno-južným smerom, a v miestach Vašej trasy (Nitra - Pohronie) už vytvárajú aspoň pahorkatiny, ktoré sú dosť náročné pre vlak. Alebo trate by vyžadovali obrovské terénne zásahy, tunely... Napokon, trať Nitra - Lužianky - Zlaté Moravce - Kozárovce (Hron) jestvuje, je to však húsenková dráha a teraz ju preťala areál automobilky JLR...
Kotlár postavil vláde ďalšie podmienky a zároveň odmietol zverejniť výsledky činnosti; vládu vyzval na jeho odvolanie...
https://dennikn.sk/minuta/4855190/?ref=mwat
Hádam SNS prejde do opozície!
vzhľadom na základnú, dlhodobo platnú výšku poslaneckého platu v spojení s rozsahom pracovného výkonu a v nejednom prípade aj kumuláciou verejných funkcií (!!! - starosta/primátor/predseda VUC), je úbytok celkom nepatrný...
Opiť týmto rožkom môžete akurát slaboduchý elektorát!
nič sa nedeje, ostáva podpredsedom NR SR, to je podstatne zásadnejší flek s nárokom na štátne vozidlo...
myslia Rusko, ale zrejme aj Izrael
vzhľadom na fond, ktorý sa tam zhromaždil, páchajú kultúrny zločin, ak ho nechávajú ležať ladom iba tak...
Ak digitalizovať nenapadlo minulé vedenia, mohla sa toho chopiť táto dáma z nového vedenia, ale zjavne sa vtesnala do "tradičných" medzí - "nedá sa, nemáme a nemôžeme"...
inakšie, slovenská verejnosť prišla v 1. polroku 2025 o výstavu, ktorú - napriek určitým výhradám - teraz uviedli v Drážďanoch: https://kultura.sme.sk/c/23544587/v-bratisla…
Bratislavské podujatie sabotovali nekompetentné vedenia SNG, ale tiež "iniciatíva" vtedajších zamestnancov, podávajúcich dobrovoľné výpovede...
najnárodnejšia slovenská knižnica síce digitalizuje aj dennú tlač spred 100 a viac rokov, ale prístup umožňuje iba na čitateľský preukaz a len v sídle Martin...
Absolútne neporovnateľné s ÖNB Wien - keby odoberali vtedajšiu slovenskú tlač, už dávno by bola naskenovaná s možnosťou vyhľadávania...
krásavica, keď otvoríš web hociktorého rakúskeho štátneho alebo krajinského múzea, na tri kliky nájdeš exponát, či už vystavený alebo v depozitári (depozitáre sú však iba fetiš), aj s celou dokumentáciou, ktorá s ním súvisí... V tomto je rezort kultúry, ale aj kultúra VÚC a všetky veleslávne organizácie (SNM, ďalšie štátne a krajské múzeá) ďaleko na úrovni tretieho sveta, ale nijako sa nezdá, že by to niekomu vadilo...
zbierky v depozite a katalogizované a digitalizované len na interné účely??
To ešte aj na Okrajine sú ďalej v digitalizácii a otvorenom sprístupňovaní kultúrnych hodnôt a dedičstva!!!
Copyright sa zrejme vzťahuje na množstvo nových zvratov, ktorými táto estetická tvorí novú éru domácej žurnalistiky...
treba uznať Okarjincom: z Čopu na Slovensko/ŽSR vedie elektrifikovaná trať, kým podobne do Záhony v Maďarsku/MÁV môžu premávať iba diesle...
https://www.bahnbilder.de/bild/ungarn~diesel…
Odporúčame