Problém je aj v prístupe poisťovní, ktorým jednoducho ide o maximálny predaj bez ohľadu na záujem ich klientov. Agenti poisťovní majú podiel z výšky mesačných platieb ich nového klienta. Výsledok je taký, že školený agent "oblbne" rečami klienta a nahovorí ho aj na také doplnky ku poistke, ktoré sú pre klienta nevýhodne a zbytočné. Pritom ho neupozorní na obmedzené krytie poistky. Typickým príkladom sú tzv. "sporivé" životné poistky, ktoré sú absolútne nevýhodným produktom. Oveľa výhodnejši by bolo platiť len základnú poistku a peniaze sporiť na obyčajnom terminovanom účte. Ale pre agentov sú tieto jednoduché životné poistky nezaujímavé, keďže mesačné poplatky sú nízke a nemotivujú agenta ponúkať ich klientom.
Bežný človek naozaj nemôže byť expert na všetko, základná finančná gramotnosť je nevyhnutná ale agent poisťovne je ten, ktorý má človeku sprostredkovať službu a poradiť, nie ho len obrať o peniaze ako to je v 99% prípadov.