a dočasné vysunuté pracovisko slovenského veľvyslanectva je čo?? alebo už aj veľvyslanectvá sú súkromné??
a dočasné vysunuté pracovisko slovenského veľvyslanectva je čo?? alebo už aj veľvyslanectvá sú súkromné??
ale to nie je až tak o tom koľko kto platí školné. Problém je ten, že školstvo je platené od počtu žiakov a čím viac žiakov nechá škola prepadnúť tak tým o viac peňazí od štátu sa pripraví. A naopak, čím viac aj tĺkov navyše tak tým viac peňazí. Toto treba zmeniť!!!
a s tými zbytočnými odbormi, to je dnes problém skoro každej vysokej školy
síce máš pravdu, ale druhá vec je tá, že nik nenúti dať svoje dieťa do súkromnej školy. A dobre vieš, že na súkromné školy majú horšie výsledky než štátne. Predsa rodičia zaplatia a súkromník si ich tam drží čo najviac...
Zaujímavé, ako mali Fico plno rečí o zlej pravici že chce všetko rozpredať a on to robí sám...vlastne neprivatizuje, hľadá strategického partnera :)
To čo vedel pred 89tym priamo štát, dnes sa to dozvie napr. od priemyselnej komory, cechu kominárov, veľkých firiem a tak...kominára na revíziu komínov (t.j. človeka čo má min. výučný list z odboru kominárstvo) potrebuje každý, kto má v dome pec na tuhé palivo (aj čoraz populárnejšie a najlacnejšie drevo) a tuším aj každý rok alebo dva...a keď sa má predlžovať periodicita prehliadok komínov len preto, že kominárov je nedostatok tak to nie je výhra a je to už ohrozenie životov..takže až tak by som sa nesmial na tom
odbor farmár, vinár či rybár je ďaleko viac než iba sypanie šrotu prasiatkam, trhanie bobulí či hádzanie udicou, tí ľudia musia vedieť všetko o rastlinách či zvieratách, víne - viniči, podmienkach rastu, ako vplýva to či ono na cukornatosť a tak, postrekoch, spracovaní vína, rybár zase o násadách, efektívnom chove či kŕmení - to sú všetko vedomosti na pár rokov štúdia v škole a keď je takých nedostatok, tak musia hľadať inde alebo zaúčať neodborníkov..
ja to skôr vidím tak, že v Bulharsku majú totálne zastaralú energetickú sieť, na údržbu sa konštantne dlabe už desaťročia a štát nemá peniaze na renováciu, distribučné spoločnosti sa predali zahraničným spoločnostiam a tie do bulharských rozvodov investujú, ale investície sú vnorené do cien elektriny a preto ľudia majú vyššie faktúry než na aké sú zvyknutí...
pomýlil sa zrejme preto, lebo v Latinskej Amerike používajú na značenie pesa rovnaký symbol ako my pre americký dolár
A čo napr. investície do budov pobočiek či informačných systémov?? Každá poisťovňa si ich musela kúpiť z vlastného ešte predtým než začala fungovať na trhu...
Ak to nevieš, 95% vybraného poistenia sa prerozdeľuje medzi poisťovňami na základe pohlavia, veku, chorobnosti či ekonomickej aktivite poistného kmeňa, čiže voľbou poisťovne len rozhoduješ komu necháš 5% y výšky poistného. Vojaci, hasiči, policajti aj iní nemajú možnosť slobodnej voľby zdravotnej poisťovne, môžu byť iba v štátnej
Nejak takto sa to začalo ešte v máji 2012 na pôde Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie. Ak je to pravda, potom nech z ľudí nerobia blbcov
Ale Šafárikovo námestie sa nebude nijak výškovo upravovať. Len sa tam doplní jedna koľaj a bude tam obojsmerná električková trať. O dva metre vyššie bude iba stred mosta kvôli plavebnej dráhe. Do toho stredu bude mostovka plynulo stúpal, za stredom zase plynulo klesať. Na oboch stranách mosta budú 4,5 metra široké lávky pre chodcov a cyklistov, dodnes tam bola iba jedna úzka obojsmerná lávka
Karlov most má jednak obrovskú historickú hodnotu a vždy slúžil iba pre peších, prípadne pre koče či jazdcov na koňoch. Keby po ňom jazdili autá tiež by sa jeho životnosť radikálne skrátila...
Ale prosím Ťa. Most bol stavaný Červenou armádou ako dočasný, pričom po vojne sa mala konštrukcia rozobrať a postaviť niečo definitívne. Tá však vydržala skoro 70 rokov. ďalšia vec je že most bol výrazne zaťažený cestnou dopravou a najmä cca. 2000 ton vážiacou betónovou vozovkou, na pôvodnom moste boli použité drevené kocky. Je možno aj obdivuhodné že konštrukcia vydržala také obrovské zaťaženie. Z mosta je ďalej použiteľná možno iba železničná časť, je masívnejšia a 30 rokov po nej nepremávali vlaky. Cestná časť sa musí tak či tak rozobrať. Obávam sa že medzi opravou a postavením nového nie sú nejak výrazné rozdiely v nákladoch, akurát že opravený vydrží iba max. 20 rokov, nový vyše 100. Niektoré piliere údajne nie sú stabilné takže tak či tak sa musí urobiť konštrukčný zásah...
nebude položený o dva metre vyššie, iba v strede nad plavebnou dráhou. Čiže bude mierne vypuklý. Nájazdová dráha bude stúpať plynulo po miernom oblúku až do stredu mosta a potom bude plynulo klesať. Nie ej to tak, že nájazd od križovatky pred právnickou fakultou k mýtnemu domčeku bude strmší o dva metre
a čo príjmy zo zdravotných poisťovní?? Ináč zaujímavé, že ten súkromník dokáže hospodáriť so ziskom, keby to boli štátne nemocnice, tak sú dávno v mnohomiliónových dlhoch...
ako no ako...zastávka na Šafárikovom námestí bude vyzerať tak ako vyzerá, len sa doplní druhá koľaj po celej Štúrovej ulici aby električky po nej premávali obojsmerne. A z parku nič neubudne, trať bude vedená popri súčasnej ceste k mostu - pokračovaní Viedenskej cesty vedľa býv. štadióna Artmedie
Kde sú...bola vyhlásená súťaž na zhotoviteľa a vyhrali tí s najnižšou cenou...
no skrátka celý obchod by mal ísť cez prostredníka v EÚ, kde je trh s plynom liberalizovaný a teda nik nie je odkázaný odoberať plyn od monopolného dodávateľa. Ukrajina bude platiť za plyn tiež načas a keď nebude, tak jej bude prerušená dodávka. Celé je to o tom, že Rusi si nedovolia jednať s Nemcami či Slovákmi tak ako s Ukrajinou a najmä Nemci si dokážu vyjednať nižšie ceny. Rusi jednajú s Ukrajinou ako s handrou. Ukrajina dokáže kúpiť plyn lacnejšie od Nemcov ako ten istý plyn priamo od Rusov. A Slováci na tom zarobia, akurát že plyn pôjde opačným smerom
Akurát že SPP už nie je jedinou firmou na Slovensku čo dodáva plyn. Ak sa RWE či ČEZu alebo inej firme podarí vyjednať nižšie ceny za ruský plyn tak ho firma bude ponúkať odberateľom za nižšie ceny. A ľudia nebudú odoberať plyn z SPP ale z RWE či ČEZu. Takže ak má SPP nevýhodnú zmluvu na odber plynu je to len na jej vlastnú škodu.
Jednoducho povedané, na Slovensku si Ukrajinci môžu založiť firmu - obchodníka s plynom, ktorý vyjedná s Gazpromom kontrakt na dodávku plynu z Ruska na Slovensko. V rámci tohto kontraktu sa zaplatí prevádzkovateľom plynových rúr pri doprave plynu na Slovensko. Slováci následne plyn pretlačia na predajú na Ukrajine. V rámci dopravy si tranzitné poplatky vyinkasuje Eustream. Všetky poplatky sú zarátané do konečnej ceny plynu. Pre RWE a SPP je to výhodné, lebo majú kupca na inak neodobraný plyn, ktorý musia zaplatiť a navyše ho môžu predať Ukrajincom drahšie než nákupné ceny ale stále lacnejšie než Ukrajinci kupujú od Rusov
myslíš také hodnoty ako nedodržiavanie mierových zmlúv (napr. Sovieti v roku 1920 uznali suverenitu Estónska a potom ho v roku 1940 prepadli a estónsku inteligenciu odvliekli na Sibír), napadnutie Fínska a Poľska, Katyň, potom 21. august...??
Odporúčame