Dôchodcovia ako riziková skupina majú ostať doma a cestovať len v nevyhnutných prípadoch (práca, lekár...). Ak sa tí nezodpovední majú voziť po výletoch, tak nech si zaplatia, aspoň zvážia každú cestu ak si budú musieť priplatiť čo len pár eúr...
Dôchodcovia ako riziková skupina majú ostať doma a cestovať len v nevyhnutných prípadoch (práca, lekár...). Ak sa tí nezodpovední majú voziť po výletoch, tak nech si zaplatia, aspoň zvážia každú cestu ak si budú musieť priplatiť čo len pár eúr...
Cestovať im nikto nezakazuje, berie sa im len "možnosť" sa bezplatne voziť len tak. Keď môže ísť zadarmo tak sa bude voziť pomaly aj každý deň aj napriek upozorneniam, keď si bude musieť zaplatiť buď len symbolickú sumu už bude zvažovať či pôjde na výlet alebo nie. O každej bezplatnej ceste majú železnice prehľad, napr. cesta z Trnavy do Bratislavy sa dá uhrať ako cesta do práce alebo za lekárom, čo je nevyhnutné, ale cesta z Trnavy na Štrbské Pleso nie je ani jedno ani druhé. Tým zodpovednejším, ktorí ostávajú doma a necestujú ak to fakt nie je nevyhnutné môže byť výška cestovného šumafuk...
1 a 2eurovky majú cca. 3násobnú hmotnosť ale stonásobnú hodnotu voči 1 a 2centovkám. Ide o náklady manipulácie voči hodnote. Prevádzkovatelia nápojových automatov či automatov na cestovné lístky sa týmto nákladom bránia tak, že 1 a 2centovky neberú.
A prečo nie Poliaci?? Keď by ponúkli lepšiu cenu ako zvolenská SADka a kraj by si dal podmienku súťaže zamestnať vodičov a dať im určitý minimálny plat...
Akurát diaľničné známky by zabezpečili, že ten čo jazdí prakticky nonstop, čo je princíp podnikania v doprave, lebo stojaci kamión nezarába, by mal cenu známky na kilometer veľmi nízku a ten čo na spoplatnenú cestu vyjde veľmi zriedkavo, by mal cenu za km veľmi vysokú
Podstatne viac bezpečná a ekologickejšia železničná doprava platí za každý kilometer aj na poslednej lokálke
nechápeš?? Ich tie reťazce nútia do tak nízkych cien a štát alebo situácia na trhu práce do takých príplatkov za prácu, za ktoré sa tým pekárom radšej oplatí cez víkendy nepiecť...pekáreň je samostatná jednotka kým tie vlastné pekárne v hypermarketoch už nie. Hypermarket si postaví "pekáreň" a aj keby tam piekol pečivo pod cenu, tak si to vykryje z iného a poriadne predraženého sortimentu...a je si ilozórne myslieť že dakde v zadnom trakte hypermaketu bude miesiť cesto, je tam pár automatických pecí na dopekaniny, na chlieb je iný program, na rožky iný, šetrí sa na obsluhe a jej kvalifikácii ako sa len dá
S týmto tvrdením by som bol opatrný, hneď niekoľko krajín toho západu funguje v režime trvalého "letného času", týka sa to krajín Beneluxu, Francúzska ale najmä Španielska, podľa zemepisnej šírky patria skôr je greenwichského času, ale majú stredoeurópsky čas
Každá krajina si predsa vyberá v akom časovom pásme je a v akom chce zostať. Takisto ak nejaká krajina si chce ponechať "letný čas", v marci 2019 zažije posledný posun času avalstne prijme tak susedné časové pásmo. Keby sme si my chceli nechať trvalý "letný čas", nemali by sme UTC+1, ale UTC+2, teda časové pásmo zhodné s Fínskom, Ukrajinou či Rumunskom
EÚ len nariaďuje aby bolo striedanie časov vykonané v celej EÚ v jednom momente bez ohľadu na časové pásmo, teda u nás to bude o týždeň z 3:00 na 2:00, vo Fínsku zo 4:00 na 3:00, v Británii z 2:00 na 1:00. Tým pádom je v celej EÚ zabezpečený rovnaký časový odstup a je to zohľadnené naopr. v cestovných poriadkoch
Tak potom ako by si riešil objednávanie a financovanie zdravotnej starostlivosti?? Mal by to robiť nejaký štátny úrad s rizikom, že politický nominant si tam bude odkláňať peniaze tete Anke?? A ako je to s pripoistením?? Môže poisťovňa ponúkať niečo čo nie je legislatívne poriešené?? Lebo nikomu nie je jasné, čo je ešte štandard zdravotnej starostlivosti a čo už nadštandard
Aby som doplnil, samozrejme myslel som primeraný zisk, nie bezbrehé si odkláňanie peňazí bokom. A ťažko toto vyčítať súkromným doktorom, lekárňam či poisťovniam, ktoré môžeme kedykoľvek zmeniť, keď nie sme spokojní a dať zarobiť niekomu inému (na zmenu poisťovne máme všetci posledné tri týždne), keď štátne nemocnice doslova šafária a dlhy im platíme z daní
Ale však má pravdu. Zisk je jediná motivácia podnikať. Ako inak motivovať tie poisťovne aby o klienta bojovali?? Majitelia poisťovne museli zložiť základné imanie, vybudovať kontaktnú sieť pobočiek, informačný systém...
A takisto vadí zisk poisťovní, ale už akosi nevadí zisk lekární, výrobcov liekov, dodávateľov zdravotníckych prístrojov. A konieckoncov veľmi málo lekárov a sestier chodí do práce to robiť z lásky. Takým patrí veľké vďaka, ale drvivá väčšina z nás chodí do práce kvôli €€€
A keď to prenesiem, jesť musíme, ale všetci pekári sú pekármi len preto, že z toho niečo majú, to im máme zakázať zarábať na jedle??
Taký zákon existoval a tuším ešte existuje, keď zamestnanci v štátnej službe (ja mám v najbližšej rodine dvoch takých) boli povinne poistení v štátnej poisťovni, teraz VšZP, predtým to bola Spoločná zdravotná poisťovňa, predtým každé ministerstvo malo vlastnú. Týka sa to vojakov, policajtov, hasičov, colníkov, horských záchranárov...
95% vybraného poistného podlieha prerozdeľovaniu medzi poisťovňami podľa počtu chronicky chorých, ekonomicky aktívnych poistencov, dôchodcov, detí a pod.
Tak to si myslíš zle. Žiadna trať nie je zisková či stratová, keďže štát platí dopravcovi rozdiel medzi tržbami cestujúcich (výška cestovného a zliav pre jednotlivé skupiny cestujúcich je štátom regulovaná) a skutočnými nákladmi. Plus oprávnený zisk. Rôzna vyťaženosť tratí sa prejavuje práve rôzne vysokými platbami od štátu. Pre dopravcu je to výhodné, pretože ma garantovaný primeraný zisk, tržby má tak či tak od cestujúcich + štátu v rôznom pomere
Zmyslom súťaže je práveže vybrať dopravcu, ktorý si od štátu vypýta čo najmenej
U nás je práveže chyba, že sa nerobia súťaže na každú trať, ale kalkuluje sa celá sieť ako jeden celok
V extrémnych prípadoch, ak by bola u nás trať, ktorá je zisková, by štát zadal dopravu tomu dopravcovi, ktorý by štátu platil najväčšie koncesie
Ono je to trochu inak. Každý majiteľ solárnej elektrárne má nárok na podporu na 15 rokov vo výške platnej v roku uvedenia do prevádzky. V roku 2009 to bolo 430€/MWh, pre tento rok je to 85€/MWh. OK môžeme diskutovať či sú ceny primerané alebo nie, ale v roku 2009 boli solárne FVE panely na jednotku výkonu oveľa drahšie. V podmienkach Indie to znamená, že elektrika z novopostavených FVE je už lacnejšia než elektrika z uhlia a takisto aj ako trhová cena, čiže so štátnou podporou sa tam de facto nemusia nijak zapodievať. A samozrejme, výška podpory ešte viac klesne a tých 15 rokov garancie sa raz skončí, takisto aj životnosť panelov, takže budú nahradené výrazne lacnejšími kusmi s výrazne lacnejšou elektrikou
Tak s porovnávaním cien elektriny z uhlia a zo solárnych panelov by som si už nebol istý, vďaka vývoju v tejto oblasti účinnosť nových panelov postupne rastie a prudko klesá cena vzhľadom na inštalovaný výkon, tým pádom klesá aj garantovaná výkupná cena. V Indii už je cena elektriny z panelov nižšia než z uhlia:
len taký dodatok, zhruba 50km od baní, v Žiari nad Hronom, je tepláreň, ktorá na výrobu tepla dováža z Poľska čierne uhlie, pritom hornonitrianske bane sú oveľa bližšie. No asi to novácke dotované uhlie nie je až také super ako sa zdá a takisto súkromná firma len tak sama od seba nebude nikomu dotovať alobal
Vidím že väčšina z vás to pochopila zle. Brusel nezakázal prevádzku baní ani elektrárne, len sa uvažuje že musí skončiť súčasný systém podpory, pri ktorom štát nariaďuje elektrárňam nakupovať a spaľovať uhlie, rozdiel medzi skutočnou a trhovou cenou si elektrárne nechávajú platiť od všetkých spotrebiteľov a cena uhlia sú skutočné náklady (vďaka nízkej výhrevnosti a technike ťažby) oveľa vyššie než v porovnaní s uhlím z Poľska či Česka plus alobal. Keď by sa ceny uhlia aj náklady na ťažbu či náklady na výrobu elektriky zmestili do trhovej ceny elektriny, nikto by nič nepovedal...
Takéto články hodné severokórejskej propagandy, každý naokolo nás chce zničiť. A pritom sa jedná o iba 9% mlieka spotrebovaného na výrobu ovčej bryndze. Každý normálny podnikateľ sa nespolieha iba na jediného dodávateľa, ak ide o takúto surovinu, môžu byť rôzne faktory, ktoré ovplyvňujú dostupnosť suroviny, napr. počasie čo vplýva na okamžitú dojivosť oviec
http://www.deccanchronicle.com/nation/in-oth…
ja som to pochopil, že dôvodom nevraživosti je fakt, že miestny výrobca nápojov (indická spoločnosť, vyrábajúca podľa licencie) si berie z rieky nejaké povolené množstvo vody a teraz je sucho a tak problém je akútnejší
Odporúčame