štát dotuje aj Jančuru preto lebo zo zákona je každý dopravca povinný dávať zľavy žiakom, dôchodcom či ZŤP
štát dotuje aj Jančuru preto lebo zo zákona je každý dopravca povinný dávať zľavy žiakom, dôchodcom či ZŤP
ak si an to ešte neprišiel, tak si predstav že existuje niečo ako spotrebná daň z pohonných hmôt ktorá tvorí aj polovicu ceny na pumpe, áno aj takto sa splácajú štátom vybudované cesty, ďalšie sú dane právnických osôb z motorových vozidiel, ďalšie je mýto. Donedávna mala železnica modrú naftu teda bez akejkoľvek dane, ďalej existuje aj niečo ako spotebná daň z elektriny, je to 1,32E na MWh čiže 0,132 centu za kWh. Železnice čoby využitie elektriny na dopravu sú z toho oslobodené.
štát je zo zákona povinný platiť železniciam fixné nákaldy prevádzky, áno ak sa v nejakej stanici výpravca tak tam musí byť bez ohľadu na počet vlakov cez stanicu, preto sa trate postupne modernizujú a diaľkové ovládanie aby sa ušetrili fixné náklady.
Dopravcovia znášajú iba tie variabilné, teda opotrebovanie koľajníc a tak. Predstav si že každý vlak aj ten súkromný musí platiť štátu poplatok za dopravnú cestu, stačí si dať www.zsr.sk a tam nájdeš vzorec na výpočet
1. Paradoxne Slovensko nebude musieť urobiť skoro nič aby získalo takéto spojenie. Pôvodný koridor TEN-T 17 končí v Bratislave-Petržalke tak 1,5km za štátnymi hranicami. Takže bude stačiť max. položenie druhej koľaje a jej zadrôtovanie. Druhá možnosť je modernizácia trate Bratislava - Hlavná stanica - Devínska Nová Ves na súčasnú rýchlosť (rýchlovlak nemusí cez mesto letieť) plus druhá koľaj ako odbočka na hraničný most plus most...
2. Diaľková doprava na západe je mimo objednávku a dotáciu štátu, takže ak by bol záujem o cestovanie, tak sa vlak zavedie zajtra...
pozri sa, zle nepíšeš, len by sa zbytočne rozbili nadväznosti diaľkovej a regionálnej dopravy dnes realizované na hlavnej...z takého EC z Brna kde by si prestupoval na Os smer Dun. Streda napríklad. Tunel by v žiadnom prípade nemusel byť vysokrýchlostný, lebo by v ňom bolo dosť zástavkových vlakov
Pokiaľ viem, koridor TEN-T 17 mal viesť z Paríža cez Mníchov, Viedeň do Bratislavy-Petržalky. Čiže Slováci by na koridorové parametre upravili iba 1,5km trate z Petržalskej stanice na štátne hranice. S tým na takú krátku vzdialenosť nie je nutné pochopiteľne robiť trať na extra vysoké rýchlosti. Tunel pod emstom mal byť pôvodne iba pre mestkú a regionálnu dopravu, lenže mesto na to samé nemá peniaze, tak sa to nazvalo ako koridor 5a (čo sa modernizuje na Považí) aby sa to schovalo do tranzitnej siete a dali sa na to čerpať eurofondy. Lenže zatiaľ sa uvažovalo iba nad slepou traťou do Filiálky, čo je kravina (blízko ej nevyťažená stanica Nové Mesto), ale nakoniec sa to zrušilo...
Pochybujem že sa Rakúšanom aj Slovákom chce robiť nejaká vysokorýchlostná trať, to sa radšej za tie peniaze dá zdvojkoľajniť a zadrôtovať trať cez Marchegg, u nás sa zmodernizuje hlavný ťah na Kúty po Devínsku Novú Ves...
Tak sa v poisťovni Penty nepoisti, nechoď do ich lekární či nevyužívaj ich služby, keď si máš možnosť vybrať. Šak rozmýšľajte trošku ako svojprávni a nie že Robo zareve a stádo zabľačí...
Celé to funguje tak, že banská spoločnosť požiada štát o povolenie na geologický prieskum pričom tento si financuje banská spoločnosť zo svojho na vlastné riziko. S tým že keď nič nenájdu, štát im straty nenahradí. Keby sa začalo ťažiť, tak ich ťaží banská spoločnosť s tým že z objemu vyťažených surovín sa štátu platia určité odvody. Takto sa refundujú nákaldy na prieskumy a pod.
Keďže bol konateľ firmy, mohol mať uzavretú zmluvu so spoločníkmi o odmene čojaviem napr. o istom percente zo zisku. Konateľstvo nie je ani nutne pracovný pomer ani živnosť ani práca na dohodu. Mohol ho vykonávať bez nároku na plat a dostávať podiel zo zisku.
Btw. Homola sa s nebohými Požgayovcami stretol asi v 3 - 4 firmách už aj 15 rokov dozadu buď ako konatelia alebo členovia predstavenstva, je to v OR SR, takže chudák určite nebol...
Radičová nemala nič s deplympiádou (olympiádou nepočujúcich športovcov). To bol súkromný podnik medzinárodného zväzu. Pokiaľ viem, samotní funkcionári zväzu boli upozorňovaní aj slovenskými novinármi už dopredu že niečo nie je s organizáciou v poriadku, mali možnosť si to preveriť na mieste ale nič s tým neurobili. Človek zodpovedný za tento podvod bol pokiaľ viem odsúdený...
Treba si pozrieť výpis z ORSR http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=10345&SID=3&P=1
všetci traja zavraždení boli v ten deň spoločníkmi, Homola nikdy nebol spoločníkom (nikdy do firmy nevložil žiadny vklad), bol iba konateľom ktorého zvolili spoločníci. A navyše ako konateľ nikdy nemohol rozhodovať sám, je tam napísané že vždy mohol rozhodovať spoločne s druhými konateľmi. Ja osobne to vidím tak že tí štyria sa nepohodli, firma išla dole vodou, bolo treba zainvestovať a Homola odmietol vložiť kapitál a tak odišiel...a bohužiaľ takto to dopadlo keď si niekto vysvetľuje právo a zákony podľa seba...
existuje a rešpektuje sa akademická sloboda...niekedy našťastie, v tomto prípade bohužiaľ...
Dzurinda nemal urobiť nič a železiarne mali krachnúť. Pár tisíc ľudí by bolo bez práce - to už je lepšie smeráčik?? Btw. žiadne dane by štát tak či tak nedostal, daňové prázdniny sa v USS skončili v polovici roka 2008, čiže vyše 4 roky poctivo platili dane a zamestnávali...
aha takže štát (=my všetci) musí garantovať nejakému podnikateľovi aby si mal za čo kúpiť Spartu Praha?? Teoreticky môže si firma požičiavať donekonečna kým bude mať rušiteľa...však to je také socanské keď jeden rozhadzuje peniazmi a druhý za ne ručí...
keby VSŽ krachli, tak štát nemá dane tak či tak, ale má na krku pár desaťtisíc nezamestnaných navyše...
na Slovensku je možné vyhlásiť plebiscit na celoštátnej úrovni vyzbieraním min. 350 tisíc podpisov, v obciach vyzbieraním podpisov min. 30% všetkých oprávnených voličov v obci
Vo Švajčiarsku je referendum povinné jedine pri zmene a doplnení ústavy či pri vstupe krajiny do medzinárodných organizácii ako OSN, EHS a pod. O zákonoch je možné zorganizovať nepovinné referendum, do 100 dní od uverejnenia platnosti zákona je nutné zobierať 50 tisíc podpisov občanov. Občania však môžu vykonať tzv. ľudovú iniciatívu zobieraním min. 100 tisíc podpisov v priebehu 18tich mesiacov a vynútiť si prijatie zákona a referendum o ňom
ja zase protestujem, aby si nejaká politická strana privlastňovala dejiny celého národa. Na slávnostné odhalenie Svätoplukovej sochy boli pozvaní iba smeráci, keby boli pozvaní politici naprieč celý spektorom a osobnosti kultúrneho a spoločenského života, tak nepoviem nič. Sulík mal aspoň toľko chochmesu, že sa opýtal viacerých historikov na ich názor na sochu. A výsledkov je že socha je na pôvodnom mieste, len zo štítu zmizol gardistický znak...
Vážený autor
pôvodne som chcel po prečítaní tohto pamfletu zavrieť prehliadač, ale nedalo mi nezareagovať:
Som Slovák, hrdý na vlastnú krajinu. Po Slovensku poznám desiatky, možno stovky milých, slušných a pracovitých ľudí. A ešte s viac ľuďmi sa stretávam a až na pár výnimiek nemám s nikým problém, celé je to o hľadaní si cesty k druhým ľudom a nie o liečení si komplexov cez blogy. Nepoznám nikoho, kto by sa vyžíval v čítaní Nového Času či pozeraní Farmy. Nepoznám nikoho kto by bol schopný podvádzať či dávať úplatky. Nepoznám nikoho kto by obhajoval Harabína. Nepoznám nikoho kto by obhajoval podvody a zlodejiny v politike...
Takže láskavo prestaňte pre pár (desiatok, stoviek) podvodníkov, klamárov, chrapúňov urážať celý národ. Keď máte s niekým problémy, tak uveďte ich mená a nechádžte všetkých do jedného vreca...
keby v roku 1948 neprišli k moci komunisti tak všetky...a bez znárodňovania a menovej reformy
Štát nevie spravovať rúry či monopolné energetické podniky??
SPP 51% akcií, ZSE,SSE,VSE 51% akcií, SEPS (vysokonapäťové vedenia) 100% akcií
Odporúčame