Niektorí už pochopte, že vo vlaku musí byť min. 200 cestujúcich a ísť po celý deň v min. dvojhodinovom takte aby bol efektívnejší. Ak vlak ide len ráno tam a večer naspäť a zvyšok dňa stojí dakde v burine, tak jeho cena sa premieta do nákladov bez úžitku. A zase keď má chodiť hore dole len pre pár cestujúcich tak zase sa nafta míňa na vozenie vzduchu. Pre málo cestujúcich tam má byť zavedený autobus, ktorý má pendlovať. Štiavničania mali radšej lobovať za autobusové spojenie každú hodinu, pričom autobus im stojí na šiestich zastávkach v meste, kým vlak iba 1 km od okraja mesta. Tie 4 páry vlakov (navyše bez prípoja na žel. stanicu v BS) sú výsmech a vyhadzovanie peňazí.
A zase, ak je nejaká linka frekventovaná, tak na nej má ísť vlak a má byť posilnená podľa počtu cestujúcich. Napr. Žilina - Trenčín, v každom rýchliku sú stovky cestujúcich a je logické že lacnejšie je vypraviť vlak raz za hodinu než každé tri minúty plný autobus