Problém je v benevolencii zákona v gescii ministerstva financii, kedy samosprávam umožňuje cestou VZN upravovať, kto bude a aké dane platiť. Tak sa stáva, že v rôznych obciach sú poplatky rôzne.Tým, že poplatok za TKO môže samospráva cestou VZN naviazať na vlastníctvo nehnuteľnosti respektíve právo využívať ju, môžu napr. v Levoči zdaniť občana hoci inného mesta 2.x.(Čo na tom, že v nehnuteľnosti nik nežije, že občan si riadne platí poplatok v meste svojho trvalého bydliska, občan sa zinkasuje, ako keby nehnuteľnosť, či právo využívať ju vytváralo odpad.) Ďalšou benevolenciou je možnosť stanoviť výšku veku pre dôchodcov, od kedy sa im poskytne úľava. (V Levoči 67 rokov) Stačí poslancom pri schvalovaní VZN správne zahlasovať a mestská kasa sa môže plniť. Výbercovia nerozlišujú, či občan dovŕšil vek začiatkom roka(Väčšinu roka už má 67),no úľava sa mu neprizná.
Ak občan protestuje začnú sa mu vytvárať byrokratické ekonomické i časové problémy, (veď všetko je v súlade so
zákonom).