Už som ho vyskúšal tiež, čoskoro vyjde test aj na auto.pravda.sk
Už som ho vyskúšal tiež, čoskoro vyjde test aj na auto.pravda.sk
Presne tak, nemýlite sa. A rovnako štvorstupňový...a v praxi funguje výborne.
Hyundai si zaslúži obdiv za to, že aj do tak malého modelu dáva klasickú automatickú prevodovku. Automaty majú aj svoje nesporné výhody a súhlasím s vami, že správne používanie automatickej prevodovky má zásadný vplyv na jej životnosť. Pri správnej údržbe a zaobchádzaní je automatická prevodovka v podstate nesmrteľná.
Ďakujem za uznanie. Malé autá sú u nás dosť prehliadané, pričom sú vzhľadom na kúpyschopnosť obyvateľstva paradoxne často využívané omnoho univerzálnejšie, než výrobcovia vôbec predpokladajú.
Ďakujem za upozornenie, táto gramatická chybička ušla mojej pozornosti.
Ďakujem. Favorit bol pre Škodu zlomovým modelom, preto som sa mu v poslednej dobe venoval trochu viac.
Napisali ste spravny postreh, ze po rovesnikoch Favorita dnes niet ani stopy. Par Oltcitov a Samar este jazdi, ale je ich naozaj malo. Je to samozrejme aj tým, že sa ich v ČSSR a ČSFR predalo podstatne menej, ale aj ich kvalita bola v porovnaní s Favoritmi horšia. Oltcit doplatil na svoju nespoľahlivosť a Samara na imidž ruského auta, ktorý bol v tých dobách už akosi na obtiaž. Technicky však bola Samara dobrá (vznikla už v roku 1984) a jej motory mali viac elánu ako tie vo Favorite. Z jej dielenského spracovania však človek aby zaplakal. Objavilo sa u nás aj pár Moskvičov Aleko, tých však bolo veľmi málo.
Určite to niekde fungovalo aj takto a samozrejme to nechcem zovšeobecňovať, no pravdou ostáva, že veľké projekty si žiadali veľké rozhodnutia a tie v tej dobe nebol len tak niekto ochotný podpísať. Ak by napr. v automobilke nový nápad nefungoval, ľahko to mohlo byť chápané ako sabotáž. Aj drobné konštruktérske zmeny musel svojho času v AZNP riešiť závodný stranícky výbor KSČ. Znie to neuveriteľne, ale bolo to tak. Na druhej strane naozaj uznávam, že existovalia aj podniky, kde boli zlepšovateľským návrhom skutočne otvorení. Našťastie.
Favorit bol po technickej stránke veľmi dobre navrhnuté auto a jeho technický potenciál bol veľký. Volkswagen mal preto jedinú úlohu, zlepšiť jeho chabú kvalitu, čo sa stalo zavedením nových kvalitatívnych štandardov v roku 1993. Nebolo potrebné navrhovať nové auto. Ľudia vo fabrike AZNP boli šikovní a vynaliezaví, zatiaľ čo nemecký pracovník robil kvalitnejšie, ale len to, čo mu naplánovali zhora. Problémom zamestnancov v škodovke bola demotivácia a nechuť niečo vymyslieť, pretože to "hore" neprešlo. Tvorivý potenciál šikovných zamestnancov systém efektívne menil na "poslušných socialistických pracovníkov", čo bola obrovská škoda. A Volkswagen to začal našťastie meniť.
Ďakujem. Je škoda, že sa nedávnej histórii venuje v motoristických médiách tak málo priestoru. Myslím, že so Škodovkami, a vôbec s autami celého bývalého Východného bloku, vyrastali celé generácie, no dnes si na ne spomenie len málokto. História ich vzniku je pritom plná zaujímavostí a skutočností, z ktorých niekedy behá mráz po chrbte. O Favorite a jeho nástupcovi (Felicia) ešte chystám nejaké výstupy, ktoré by sa mali na auto.pravda.sk objaviť už čoskoro...
Ďakujem za uznanie aj námet. Problém vidím len v dostupnosti presných historických zdrojov o týchto automobilkách, každopádne sa pokúsim preskúmať, čo sa dá a možno sa mi podarí zohnať dosť informácií na samostatný článok.
Na spotrebu modelu Santa Fe negatívne vplýva kombinácia niekoľkých faktorov, ktoré sú žiaľ dané aj tým, že je to SUV... Veľké pasívne odpory pohonu 4x4 (navyše roztáča kardan, medzinápravovú spojku, hnacie hriadele zadnej nápravy), veľká čelná plocha (veľký aerodynamický odpor), široké pneumatiky (v teste navyše zimné) si k spotrebe pripočítajú tiež svoje a v neposlednom rade aj samotná automatická prevodovka a hmotnosť auta od 2 do 2,5 t (podľa záťaže). Ten motor má so Santa Fe naozaj čo robiť.
Autor je momentálne na ženevskom autosalóne, ale chybu v článku som opravil namiesto neho ja. V jeho mene ďakujem za upozornenie. K motoru 1.7 CRDi si skutočne automatickú prevodovku objednať nemôžete.
Áno, batožinový objem má základný objem 288 l (nie 292 l, ako uvádzajú niektoré zdroje)... V článku som to upravil. Oficiálna správa Kie uvádza len nárast vonkajších rozmerov oproti minulej generácii. Ďakujem za upozornenie.
Na palubnej doske súčasných Volkswagenov je síce tlačidlo "ESP OFF" prípadne "ESP", ale to deaktivuje len protipreklzový systém ASR. Stabilizačný systém ostáva aktívny a nedá sa vypnúť. Zo strany automobiliek to je tak trochu marketingové klamstvo.
Ďakujem za uznanie. Šesťstupňová prevodovka by sa motoru 1.6 TDI CR naozaj zišla, o tom niet pochýb, V Roomsteri sa však dá naozaj žiť aj s "päťkvaltom", v Yeti Greenline mi kratšie rozostupy chýbali podstatne viac. Problém je v tom, že do Roomstera ani Fabie sa šesťstupňová prevodovka, ktorú majú v koncerne momentálne k dispozícii, jednoducho nezmestí.
Inak súhlasím s tým, že jemná práca s plynovým pedálom je pre výslednú spotrebu kľúčová. Často dôležitejšia, ako samotný motor pod kapotou.
Pochopili ste to správne, v texte malo byť "odovzdá zamestnancovi". Opravil som to. Ďakujem za upozornenie.
Toto je pomerne častý jav, dojazd totiž údajne palubný počítač neprepočítava podľa zostávajúceho paliva v nádrži, ale podľa štýlu jazdy vodiča. Ak teda pri malom dojazde vodič náhle zrýchli, dojazd sa stratí a môžete len dúfať, že do cieľa dôjdete. Neviem však, či podobný systém výpočtu dojazdu používajú všetky značky...
Ďakujem, spotrebu môžem do budúcna rozpisovať aj v režimoch 90 a 130 km/h. Z vlastnej skúsenosti viem, že na čo najpresnejšiu hodnotu musí človek prejsť skutočne dlhý úsek, inak nemá meranie dostatočnú výpovednú hodnotu (samozrejme zohľadňovať aj typ pneumatík, počasie, atď...). Ideálne by dokonca bolo vždy po prejdení meraného úseku dotankovať nádrž, presnosť palubných počítačov sa totiž tiež rôzne líši. Motory TDI PD napríklad v skutočnosti žrali často viac, než udávali ich palubné počítače. Každopádne ďakujem za tip...
Odporúčame