Ďakujem :-) No, vyzerá to tak, že v slovenskom zastúpení Seatu naozaj pracujú ľudia zapálení pre vec...
V.L.
Ďakujem :-) No, vyzerá to tak, že v slovenskom zastúpení Seatu naozaj pracujú ľudia zapálení pre vec...
V.L.
Toto rozdelenie do segmentov navrhlo ZAP SR, inak v tabulke sa udava predaj za obdobie 01-09/2010. V oktobri sa predalo dalsich 38 ks Fordu Kuga, takze do konca oktobra je to skutocne 202 ks, ako uvadzate.
V.L.
Mate absolutnu pravdu, ten nadpis bol zavadzajuci. Teplota farby nema so svetelnym vykonom nic spolocne a nadpis som pozmenil.
Dakujem za upozornenie.
V.L.
Reagujem trochu neskoro, ale predsa...
Skusim okolo toho zistit co najviac, najmä info od výrobcu, prípadne z archívov a keď budem mať k dispozícii dosť informácií na samostatný materiál, určite napíšem.
S pozdravom
V.L.
Tiez som sa stretol s niekolkymi majiteľmi, ktorí sú s verziou 1.7i (GM) spokojní a slúži im spoľahlivo. Keď sa však už nejaký problém s elektronikou vyskytne, najčastejšie je to práve na verziách s týmto vstrekovaním.
V.L.
Údajne sa verzia s uzávierkami nápravových diferenciálov skúšala, no zistili, že prírastok hmotnosti a drahšia výroba sa nevyrovnajú len o málo lepšej priechodnosti. Vďaka nízkej hmotnosti Niva prejde veľa aj bez uzávierok. Skúšobnú zadnú nápravu s uzávierkov dodal UAZ... AvtoVAZ sa ju nakoniec rozhodol neposunut do seriovej výroby.
Ďakujem za podporu, myslím že podobne orientovaných článkov je u nás žalostne málo, takže ak mi to podmienky dovolia, z času na čas sa snažím niečo podobné napísať. Zháňanie informácií však dá človeku občas poriadne zabrať :-) Skúsim sa podrobnejšie pozrieť aj na Terrano a ked sa dostanem k potrebným informáciám, výrobe článku nebude stáť nič v ceste. Budem sa snažiť.
PS: Tú Ladu si opatrujte, podobné autá z našich ciest rýchlo miznú a VAZ 2101 bude coskoro chranený druh.
V.L.
Ale ano, videa su v plane, uz coskoro. S vystupovanim pred kamerou to sice (pre mňa) nebude jednoduche :-), ale časom sa hádam stanú prirodzenou súčasťou tejto webovej stránky.
V.L.
No, s tymi piestami sa ma vec tak, ze piesty v tomto motore su z dovodu co najmensej zotrvacnosti a malych trecich strat tenke. Podobnymi piestami su vybavovane sportove motory, ktore musia co najrychlejsie reagovat na zmenu polohy plynoveho pedalu. Maju vsak mensi pocet piestnych kruzkov, co sposobuje ich vrodene sklony k zvysenej spotrebe oleja. V Kuge bol charakter motora 2.5 R5 T upraveny pre potreby SUV, hlavne komponenty (ako napr. aj piesty) vsak ostali povodne.
V.L.
Možné to je, každý motor je originálna konštrukcia. Nové motory majú snímače väčšinou umiestnené hore. Kde myslíte, že ho majú staršie motory? Niekde nižšie? Keď máte skúsenosť s konkrétnym motorom, dajte vedieť... Zaujíma ma to. ďakujem za odpoveď.
VL
Dobry den,
cena este nie je znama, Chevrolet ju pravdepodobne oznami az po parizskom autosalone.
VL
Vývoj modelu VAZ 2190 je známy naozaj už dlhší čas, tento článok informuje len o tom, že spomínaná nová Lada dostane meno Granta. To ešte nebolo v čase písania prvého článku (23.3.2010) oficiálne potvrdené.
S výrobou klasických modelov VAZ 2105, 2104, 2107 je to trochu zložitejšie. Zdá sa, že samotná automobilka zatiaľ netuší, dokedy ich bude držať pri živote. Jedna výrobná linka na ich výrobu je už nainštalovaná dokonca aj na Ukraine, v závode, kde kedysi vznikali vozidlá ZAS-1102 Tavrija.
Logan aj Sandero sa budú v Togliatti naozaj vyrábať, podľa informácií AvtoVAZ však na ruskom trhu ponesú logá Lady. Je možné, že sa nakoniec zmenia aj ich mená z pôvodných Logan a Sandero na niečo iné.
VL
Spolocnosť EcoMotors k svojmu motoru zatiaľ nezverejnila žiadne technické detaily a aj videá ukazujú skôr princíp fungovania ako detaily technického riešenia. Tiež by ma zaujímali niektoré detaily fungovania ich motora, no asi sa ich tak skoro nedozvieme...
Dotiahnuť to do sériovej výroby asi nebude tak jednoduché.
VL
Pri xenónoch je najväčším problémom ich samonastavovací mechanizmus, ktorý častým zapínaním a vypínaním trpí. Samozrejme ani halogénovej žiarovke zapínanie a vypínanie neprospieva, s tým odporom môžete mať pravdu. Spomínam si, že keď prišli na trh, neodporúčali ich používať ako svetelný klaksón. Inak, je zaujímavé sledovať, o koľko je menšia životnosť halogénových žiaroviek H7 v porovnaní s dvojvláknovými H4. Priznám sa, že sám netuším, čím to môže byť.
VL
Vôbec nie, Celica dávala v ponuke Toyoty dokonca väčší význam ako Supra. Aj tento model by si zaslúžil samostatný a poriadne dlhý článok. Je škoda, že ju Toyota v ponuke ničím nenahradila. V "potravinovom reťazci" však bola pod Suprou.
Slovo "nudný" by sa v prípade Toyoty dalo parafrázovať skôr ako bezpečný, rodinný, či konzervatívny...
Ano, projekt FT-86 je znamy uz dlhsi cas, no medzitym na svetlo prenikli informácie, že sériové auto nebude tak malé ako koncept (ktory naozaj navrhoval aj dizajner s ceskym pôvodom) a zial nebude ani tak puristicky (v pozitivnom vyzname), ako sa predpokladalo. Dostane celu armadu nevypinatelnych bezpecnostnych prvkov a podozrivo dost vybavy. Drzim Toyote palce, ale trochu sa obavam, ze seriove auto strati dravosť konceptu. A najmä už prezradili, že nebude tak lacná, ako sa na začiatku rozpravalo.
Ale ako sa hovorí, keď netečie, aspoň kvapká. Snáď v budúcnosti postavia viac športových sériových áut.
VL
No, tak toto je naozaj moja chyba. Vidite, tolkokrat si to po sebe clovek precita a prehliadne to. Ospravedlnujem sa a zaroven dakujem za upozornenie. Priznam sa, keby ste ma na to neupozornili, naozaj si to snad ani nevsimnem. Este raz dakujem...
VL
Automobilky sa dnes snažia vyťažiť z každej konštrukcie maximum peňazí. Postaviť viac karosérií na tej istej platforme je preto veľmi lákavá cesta k ziskom. Zákazník dostane nový model, pričom automobilka na jeho vývoj nemusí minúť až tak veľa peňazí. To je, myslím si, aj prípad A7, VW Passat CC, BMW 5 GT... Zákazníci sa chcú odlíšiť, čo je svojím spôsobom ich slabosť, na ktorej dokážu automobilky zarábať. Prakticky vyznam A7 samozrejme nemá, pre automobilku je to však ďalší kanál, cez ktorý môže prichádzať k ziskom. Passat CC zafungoval, teraz to koncern skúša v prestížnejšom segmente. Všetko je otázka peňazí a ziskov, nie praktických potrieb... Ja osobne som presvedčený, že vznikajúce segmenty a podsegmenty v skutočnosti nepotrebujú zákazníci, ale samotné automobilky.
V.L.
Motor v Octavii konštruktéri vyladili tak, aby poskytoval viac sily v nižších otáčkach. Výkon nebol v tomto prípade tak doležitý ako väčší krútiaci moment. V skutočnosti by bol pôvodný 50 kW motor Felicie v tazkej Octavii takmer nepouzitelny. V spodnych otackach bol slabsi motor Octavie živší ako v silnejšej Felicii.
V.L.
Nie, v Seatoch bol rovnako výkonný motor, no s konštrukciou celohliníkového motora OHV nemal nič spoločné. V Cordobe mal dosahoval motor 1.4i OHC výkon 44 kW/4700 ot. a max. krutiaci moment 116 Nm/3000 ot. Mal aj iné rozmery valcov, konkrétne vŕtanie 76,5 mm a zdvih 75,6 mm.
V.L.
Odporúčame