Monoposty Formuly 1 mali z objemu 1.5l výkon 600-800 koní už na prelome 50. - 60. rokov....
Monoposty Formuly 1 mali z objemu 1.5l výkon 600-800 koní už na prelome 50. - 60. rokov....
Ja NECHÁPEM, odkiaľ pochádzajú povery o Felícií a lacných náhradných dieloch. Vlastnil som Favorita, Peugeota 405 a momentálne Opel Astra F. Na Peugeota boli diely o málo drahšie, ale akékoľvek diely na Opel Astra sú ešte o niečo lacnejšie, ako na Felíciu. Úplná klasika u škodovky je tá jej "spoľahlivosť" tvorená tým, že sa jedná o primitívne auto a vydrží veľmi, veľmi neslušné zaobchádzanie majteľov. Keď sa potom rovnako správajú k niečomu inému, skolabuje to. Výhodou môže byť maximálne tak enormne nízka cena. Pokiaľ Feldu zoženiete za 100€, potom dáva zmysel.
Inak si ja osobne myslím, že aj v 90. rokoch bolo oveľa rozumnejšie kúpiť 5 ročného Renaulta 19 alebo Peugeota 405 za menšiu cenu, než novú Felíciu v prevedení "žobrák".
Každopádne, základný motor Calibry (2.0 85kW) mám v Astre a tam už dokáže porobiť zlobu. Spotreba je pritom fenomenálna a odpovedá 1.6kám.
"V roku 1988 nahradil sedan a kombi Omega, ešte so zadným náhonom, úplne novou Vectrou." Ani by som nepovedal, Omega A koexistovala s Vectrou A, druhá generácia Omegy bola vo výrobe o rok dlhšie, než Vectra B...
Zdá sa mi to, alebo Alianzu robíte dosť brutálnu reklamu v komentároch?
Dám si havarijne poistiť svojeho Peugeota 405, ročník 1987, kúpna cena pred troma rokmi 700€, aktuálna hodnota <300€.
Niekto mi ho nabúra, čo potom? Na takom aute je aj výmena nárazníka + lakovanie hodnotená, ako totálna škoda... Takže by ma dosť zaujímalo, ako ten model "bez amortizácie" funguje a podľa čoho sa vypočíta reálna hodnota auta.
Mám taký dojem, že likvidátor si proste sadne za bazoš.sk a spočíta nejakú priemernú sumu.
Skús reálne vyžiť z 250€ mesačne...........
LPG je momentálne natoľko výhodné, že dokonca idem do prestavby 22 (!!!) ročného auta, Astra 2.0 benzín. Sekvenčný vstrek má dnes rovnaký výkon, ako benzín, na LPG sa prepína už od teploty motora 30°C, čiže okmažite.
To je holt dnešná doba. Dnes nás média, filmy, všetci kŕmia len tým zlým, čo kedysi bolo...
Dnes už nikto nevidí, že sa budovalo, že ľudia mali istoty a nebáli sa mať deti (boom pôrodnosti v rokoch 1972-1973) ...
Nechápem, nikdy nepochopím, že 1000ka bola ÚDAJNE prvé auto s celohliníkovým motorom, hlavne že hlava bola 5 kanálová liatinová.... prvý celohliníkový sériový škodovácky motor bol 781.136
Turbodúchadlo zvyšuje efektivitu motora, pretože využíva energiu, ktorá by inak doslova vyletela výfukom von.
Kompresor je však poháňaný silou motora, čiže využíva výkon, ktorý by motor mohol preniesť na kolesá. Nejaké zvýšenie účinnosti tam nevidím.
Pre rýpalov: Aj elektrinu musí niečo vyrábať a to "niečo" je alternátor, poháňaný motorom. V rámci diskusií som sa stretol už aj s názorom, že v batérií a alternátore je energia zadarmo, pretože "točí sa stále"... taký názor majú hlavne vymetení ľudia, ktorým už vodíkové generátory načisto zatemnili mozog.
Toto by sme nemali prednášať verejne. V pravdo-láskovom svete európskej únie to onedlho bude hrdelný zločin, asi ako popieranie holokaustu.
Najďalej zachádza asi Švajčiarsko s ich dementnou kampaňou "vision zero". Nevidím dôvod, prečo by aspoň na časti ciest nemohla byť bezpečná 110km/h hranica.
Len debil by išiel po zlej ceste 130kou, a ak sa niekto taký nájde, bude to robiť tak či tak.
Na diaľnici by kľudne mohla byť 160km/h rýchlosť, nikomu a ničomu by to nevadilo.
Na druhú stranu, snáď nikde na svete nie je toľko "zodpovedných" vodičov, ktorí sa mimo mesto vlečú 70 a v meste 30, ani kadejakých pochybných existencií, ktorí majú potrebu vás nejako "školiť" a trestať.
To je naozaj pravda, ekológovia nevidia les, ktorý je za stromom.
Moje ďalšie auto bude zjavne Lada. Prečo? Pretože zaostávajú za zvyškom sveta o dobrých 10 rokov, takže downsizing a podobné kraviny sa tam tak rýchlo nedostanú.
Ten, kto píše (resp. preberá z PR oddelenia Škodovky) tieto články, asi nevie, ako vypadá METER KUBICKÝ plynu. Keď už (!!!) tak DECIMETER kubický, ktorý sa pri LPG používa ako ekvivalent objemu v LITROCH. Môj ty bože, fyzika základnej školy!!!!!
To je super, že Škodovka prechádza na plynový pohon v sérií. Akurát to má jeden háčik, CNG čerpačiek je na slovensku osem (slovami osem). Pritom čo sa týka LPG, v meste, ako Zvolen sú vždy 3-4 benzínky s LPG a aj malé mestá, ako sú Šahy, majú minimálne jednu benzínku s LPG. Je aj veľa miest, kde sa menia plynové fľaše a majú tak jeden stojan LPG.
CNG stojany má na Slovensku jedine SPP a SAD.
Holt, Simply Clever riešenie sa nezaprie.
Už dosť dlhú dobu platí, že za dopravné priestupky je zodpovedný držiteľ vozidla, uvedený v jeho TP.
VW vyrábal Veyron výlučne z prestížnych dôvodov, stratu potom pokrýva ENORMNOU cenou všetkých áut, vrátane škodoviek, ktorá tradične odpovedá konkrurenciíí o jednu triedu vyššej. Už aspoň vieme prečo, v cene každej Fabie je zarátaných pár dielov na jeden Veyron :)
PRE BOHA! Keby KTOKOĽVEK, len nie Renault, s ich neskutočne poruchovou elektronikou.... Si predstavte, že by do vás nabúral Renault, vyliezol by chlapík a vravel by: prepáčte, mrzí ma to, mne zlyhala elektronika v aute...
Do nedávna sa dal za podobnú cenu zohnať NOVÝ VAZ 2107, myslím, že netreba komentovať, ktoré z toho viac pripomína auto.
Odporúčame