Robotníci z mostu pri Kurimanoch tvrdia, že problémom boli podpery
ešte nie vieme aké sú koreňové príčiny udalosti ale už niektorý vedia že to boli lacné diaľnice.
Ako keby diaľnica za európske ceny bola nebezpečná a typicky predražená slovenská diaľnica bola bezpečná.
50% koreňových príčin vzniku udalostí vzniká vo fáze výstavby, údržby alebo prevádzky (napr. nedotiahne skrutkový spoj, prevádzkovanie mimo dovolených parametrov), 40% koreňových príčin vzniká vo fáze projektovania (prepočíta sa, nevhodne nastavené okrajové podmienky), a len 10% je vinou materiálu.
vždy je to o ľuďoch a o kultúre spoločnosti vo vzťahu k bezpečnosti.
Robota sa dá spraviť bezpečne a cenovo výhodne zároveň.
Alebo inak povedané „ Pracovať bezpečne znamená ekonomicky výhodne.“
Ak to tak nie je, potom dôsledky nenechajú na seba dlho čakať a padnutie mosta je toho dôkazom.