Nie je chyba v požiadavkoch lekárov ale v neochote toho slabo plateného zvyšku bojovať za svoje mzdy.
Nie je chyba v požiadavkoch lekárov ale v neochote toho slabo plateného zvyšku bojovať za svoje mzdy.
Celý výnimočný stav problém len odsúva o 90 dní. Potom jasne vidím právnickú firmu, ktorá zorganizuje za 5 - 10% vysúdenej sumy lekárov k podaniu hromadnej žaloby. Náš súdny systém s jeho "rýchlosťou" bude tento problém riešiť niekoľko desiatok rokov, medzi tým sa párkrát poskladáme na odškodné za prieťahy v súdnom konaní a nakoniec na odškodné poškodeným lekárom. A to všetko pre hlúposť jedného ministra, krorý sa rozhodol nevyjednávať, kým bol čas. Radičová situáciu úplne podcenila a nedonútila ministra k činnosti. Vzhľadom k neistote, ktorú výnimočný stav vyvolá, podajú výpovede ďalší lekári a občania Slovenska sa vrátia do 19. storočia ku korenárkam a mastičkárkam a nemosnice môžeme zrušiť. Pomôže to aj dôchodkom, nebude tak veľa dôchodcov, aj invalidov odbudne - väčšina ťažko ranených neprežije. Samé plusy pre vládu, ktprá spravované peniaze pokladá za svoje. Inak, ak hovorca ministra s maturitou berie viac ako 3 násobok priemernej mzdy, tak potom je plat lekára smiešny.
Súhlasím s tým, že priveľa piosťovní je zbytočných. Ceny základných výkonov by mali byť stanovené - to je pravda, pretože zdravotnícke zariadenia sú jediné subjekty, ktoré sú zákonom povinné svoje služby predávať pod výrobné náklady. Toto tvorí základ zadlžovania. Poisťovne sa sťažujú, že nemajú viac peňazí. K tomu je jediná pomoc, odstrániť stropy vymeriavacích základov, zjednotiť výšku odvodov pre VŠETKY skupiny platiteľov poistného, stanoviť REÁLNU platbu štátu za svojich poistencov. Týmto by bolo zaistené financovanie. Za dôležité pokladám aj dodržanie práva pacienta na SLOBODNÝ výber poskytovateľa zdravotnej starostlivosti a nie jeho určovanie zo strany poisťovní výberovým zazmluvňovaním a limitovaním výkonov. Aby poisťovne neboli poškodené, je potreba umožniť im spôsob poistenia nadštandartnej starostlivosti na dobrovoľnom základe. Je strašné, že mám lepšie poistené auto ako zdravie.
To žiaľbohu nemôže povedať, pretože nebol zbavený mlčanlivosti.
Čo chce odovzdávať? Právomoci - o tie prišiel. Zbytok nemá prevzaný, on si to fakt mýli s Kauflandom. Tam mal aspoň papiere, lebo ako správny vedúci, hmotnú zodpovednosť dal iným. Tu aj tie papiere teraz obhospodaruje štátny tajomník. Jedine že by na rýchlo ešte podpisoval nejaké zmluvy...
Alebo by sme boli prekvapení, ako sa dá mašinka správnym výcvikom v klamaní a hovorení poloprávd oblbnúť a z hrôzou by sme zistili, že tu nikto nekradne, len peniaze a iné hodnoty menia vlasníka.
Ale nie u nás. U nás je to len indícia, pre jej podporu treba priamy dôkaz alebo priznanie. Nemýľ si náš sudny systém so systémom v USA.
Som z rezortu, a môžem ti povedať, že sa mýliš. Z tých peňazí útvary dostali minimum. Rezort má približne 16000 zamestnancov, z toko na útvaroch a zariadeniach tak tri štvrtity. Tam bol priemer 100€. To máš približne 1200000. Na ten zytok bol priemer trocha vyšší. Nezdá sa ti to ako výrazný nepomer, ked tí dole pracujú väčšinou viac rokov a najvyššie odmeny dostali novoprišlenci? Mimo toho, prostriedky boli ušetrené na úkor osobného ohodnotenia zamestnancov dole a na znížení hodností vojakom dole. Tí hore len brali, Galko úspory v rezorte vlasne len vyhodil do vzduchu.
Analýzy profesorov, torí podporovali za veľké peniaze realitnú bublinu podporovať netreba. Pozri sa na názor profesorov ekonómie s Camridge, zistíš, že predvídané následky pádu € sú jednoznačné : na minimálne 3 mesiace prepad dopytu po všetkom tovare mimo základných potrieb, prepad kurzov Ł,€,$ s následným runom na banky. Zastavenie pohybu kapitálu na niekoľko rokov. Teraz si zober, čo sa na Slovensku vyrába : autá a televízory. Dôsledok : nárast cien tovarov základnej potreby - pretože tie dovážame, s poklesom € pokles reálnej hodnoty úspor, nezamestnanosť s pojená s nedostupnosťou úverov, protiinflačné opatrenie bánk k minimalizovaniu strát s poskytnutých úverov rapídnym zdvihnutím poplatkov za úverové služby a tam, kde to zmluva o pôžičke dovoľuje aj s nárastom úrokových sadieb. Z čoho vychádzajú? Veľká hospodárska kríza v USA - výroba sa takmer zastavila, zisky farmárov odčerpali banky a štát.
Tie vysielačky kúpil Líška, zlaté zmluvy na opravu techniky sú tu od r.2002, občas sa menia firmy, ale tiež nie s každou vládou. Čo sa týka áut, Baška kúpil Nisany za slušnú cenu (cca 90% bežnej). Najviac plytvať začal Líška, zrušil vojenské zgravotníctvo, správy budov, kuchyne, upratovanie dal externým firmám. Dokonca aj strážanie chcel dať SBS. Čo sa Galka týka, jediné čo spravil, že vrátil údržbu do internej správy PSB. Za niektoré predraženia (najmä u výpočtovej techniky) môže zdĺhavé obstarávanie - to, čo je dobrá cena PC dnes, nemusí platiť za 3-6 mesiacov (vzhľadom na pokrok v tejto oblasti ani nemôže). Mnohé predraženia a zbytočné nákupy sú spôsobené rozhodovaním laikov o potrebách špecializovaného rezortu. Vhodnosť jeddnotlivých zbraní je posudzovaná asi podľa ich výskytu vo vojnových filmoch. Mám taký dojem, že vojakov sa nik nepýta na to, čo potrebujú. Voľakedy rozhodujúci vplyv mali vojskové skúšky, mimo PI52 nebolo nič zavedené, čo by nevyhovelo.
Vzhľadom k tomu, že sa chcela zbaviť ministrov a štátnych tajomníkov za SaS, tak toto riešenie, čo jej dal p.prezident sa mi vidí byť právne čistejšie.Mimo toho by mali všetky strany pouvažovať aj o tom, že dočasnú vládu by mal viesť skúsený politik a pri jej zostavovaní zobrať do úvahy aj názory SMERU. Tak by mohlo obdobie do volieb prebehnúť pokojne. Zo zákonov, ktoré by bolo dobré prijať je tu len zákon o štátnom rozpočte. Iné zákony nie sú nutné pre chod bežnej agendy. Preto sa domnievam, že dohoda celým politickým spektrom je možná. Čo sa týka úradníckej vlády, veľmi by záleželo na jej zložení, p.prezident by mal pri jej vymenovaní veľmi ťažkú úlohu aby viac nespolarizoval politickú situáciu a nevyhrotil už začínajúcu predvolebnú kampaň.
Vzhľadom k tomu, že p.prezident chce prijať rozhodnutie až po diskusii s predsedami parlamentných strán, verím, že prijme rozhodnutie prijateľné pre všetkých a aspoň čiastočne dôjde k upokojeniu rozpútaných emócii v našej politike.
Nie 2/3 ale 3/5. Inak súhlasím, žiaden zákon by sa nemal meniť účelovo. ale žijeme na Slovensku :
- volebný zákon za Mečiara (deformácie pretrvávajú naďalej)
- zákon o rokovacom poriadku (posledne pri potrebe zvoliť "svojho" prokurátora)
- zákon o RVTS
príkladov nájdeš aj viac.
´Nezvaľuj komunikáciu našich politikov a našich nezávislých novinárov na EU. Jazyky si sa učil, počítač máš, gramotný si - trochu sa ponamáhaj. A súčasne si zisti aj pravdu o tom Grécku. Potom zistíš, čomu si veril.
A preto chce emigrovať do Austrálie. Jediná vec, čo mu v tom môže zabrániť je daňová povinnosť platiť dane z príjmu a to aj z divident. Inak, neplatenie daní je tam zločin aj pre veľkých a tie dane sú, predstav si ten čírx socializmus, progresívne!
My tiež máme ministerstvo hospodárstva, čo nič neriadi.
Máme právo, ale vtedy, deď sa hlasuje. Pri hlasovaní v Bruseli sme boli za. Pri schválení výsledkov hlasovania doma proti. Čiže nie síce pajáci na špagátikoch, ale rozmaznané decká, ktoré nevedia čo chcú. Predsa nikto nás ani do EU ani do eurozóny neťahal. Podľa pôvodných zámerov 2. vlády MDz sa malo do eurzóny vstúpiť najskôr v r.2001, najpavdepodobnejšie však až v r.2013. Z hľadiska zamínovania manévrovacieho priestoru nástupcom sa ku koncu obdobia, po strate väčšiny, IM rozhodol vstup do eurozóny zrýchliť. Vzhľadom k tomu, že RF sa so situáciou dokázal vysporiadať, bolo treba ukázať, že je to špatné.Preto NIE GRÉCKU. Po voľbách sa situácia zmenila, ale bolo ešte veľmi skoro priznať chybu, preto sa nikto na Slovensku nenamáha normálne vysvetliť euroval. Z ekonomickej otázky, týkajúcej sa budúcnosti Európy sa vyrobila kauza "ani cent" a MY NEDÁME. Preto nás eurozóna nechápe. Nie že by nám diktovala, ale chce od nás len zodpovednosť za svoje rozhodnutia.
Takéto zdaňovanie sa dá spraviť len v celej EU aj s príslušnými úpravami ciel. To je však harmonizácia daní, a ako taký Sulík k tomu príde, že by platil daň z divident. Čo je v Nemecku? Dane predsa musia platiť len tí dole, špičiek sa predsa dotýkať nesmie!
Mýliš sa, odvody sa platia z hrubej mzdy (vypočítavajú), dosiaľ sa pokladajú za daňovo odôvodnený náklad príjemcu a ako také sa od hrubej mzdy odpočítajú. Potom sa podľa platných daňových predpisov zdaní tento rozdiel. "Vynález" superhrubej mzdy v prvej etape znižoval odvody a zvyšoval daň, to máš pravdu. Totiž, celá čiastka tzv. "superhrubej" mzdy je aj dnes vidieť na výplatnej páske pod položkou cena práce. V tejto cene práce sú započítané hrubá mzda a odvody odvedené zamestnávateľom - to uvádzaš správne. Pri tzv, "superhrubej mzde" sa zmení aj základ, čo dáva pri tzv. odvodovom bonuse ďalšie možnosti zdaňovania aj iných príjmov. Schopnosti našich "zázračných" ekonómov bolo vydieť pri pokuse odvodovo zaťažiť príjmy s prenájmu. V každom prípade by sa vytvorila možmosť zaviesť povinnosť individuálnych daňových priznaní, čo by zamestnávatelia privítali, mohli by zrušiť mzdové oddelenie. Možností, ako zaťažiť pracujúcich (včetne živnostníkov) by sa otvorilo viac.
Čo znamená tých, ktrorí zvýšia spotrebné dane, zrušia súbeh ochrannej lehoty a odstupného, znížia materský príspevok, zjednodušia prepúšťanie, povolia cyklovať prácu na dobu určitú, najradšej by zrušili aj gastráče, minimálnu mzdu a málo financií v poisťovniach chcú riešiť znížením odvodov. V akej oblasti zdieraš pracujúci ľud? Pretože ani podnikateľovi sa toto nemôže páčiť, dobrú prácu je schopný odviesť len spokojný a odpočatý zamestnanec. Každý iný na svoj prístup skôr či neskôr doplatí.
Odporúčame