Pokiaľ človek jazdí normálne a nezanedbáva servis, tak motor vydrží.
Vami udávaná spotreba je OK, ale pri uvedenom pomere je to dnes úplne bežná spotreba pre moderné autá ;) Dokonca sa v pohode dá aj nižšie ;) Hlavne nech motor funguje :).
Pokiaľ človek jazdí normálne a nezanedbáva servis, tak motor vydrží.
Vami udávaná spotreba je OK, ale pri uvedenom pomere je to dnes úplne bežná spotreba pre moderné autá ;) Dokonca sa v pohode dá aj nižšie ;) Hlavne nech motor funguje :).
Zatiaľ to stačí - elektromobily na Slovensku takmer nie sú. A lepšie to nebude. Nemáme peniaze na "blbosti". "Našinca" by najviac oslovilo auto, ako kedysi bola Fabia combi - s efektívnym spaľovacím motorom.
A podstatná informácia je na konci článku:
"...bude však vyžadovať aj špeciálne superrýchle nabíjačky..."
-už dnes nemáme energiu
-aj Tesla končí s budovaním nabíjačiek
-krajiny, ktoré prepadli elektromobilite dnes narazili na limiti nabíjania / výroby elektriny
-aká bude batéria drahá / ťažká???
Že niekto niečo predstavil, neznamená, že o pár dní zažijeme prelom v elektromobilite. Je tu niečo nové a čo? O pár rokov podobná batéria možno povedie k tomu, že sa EV presadia aj bez dotácii. Ale dovtedy nie je nič lepšie ako spaľovacie auto. Ak k tomu pridáme povedzme účinný motor, aké vyvíjajú Japonci a Číňania + primeraný výkon, veľkosť auta... Dostaneme auto, ktoré bude veľmi efektívne. Tomu sa EV nebude rovnať ešte dlhé roky / desaťročia.
Snívajte ďalej Ani "revolučná" batéria (NOVINKA) nás nedonúti dobrovoľne si kúpiť auto, ktoré nechceme (=elektrické). Vďaka násilnej elektromobilite majú firmy poriadné problémy, lebo vyhodili z okna peniaze za veci, ktoré nefungujú dostatočne dobre.
Taký detail:
Kamiq na 100% nemá rázvor 2 840 mm ;)
a ešte jedna vec:
"...smerová stabilita aj pri ostrejších prejazdoch zákrut zostáva na crossover výborná..."
- podvozok je OK medzi crossovermi? ;)
Spotreba 5,7 na motor 1,5T a 110 KW je veľmi pekná (vzhľadom na popisované trasy).
Myslím si ale, že pre malé auto ako je Kamiq je ten motor pomerne silný. Max rýchlosť 212 km/h na relatívne malom aute so slabým podvozkom? Celkom nebezpečné. Stavím sa, že už pri 180 je auto nervózne. Na podobné rýchlosti sú tu iné autá (nižšia stredná trieda, stredná trieda...)
Tesla si začína uvedomovať, že situácia je vážna:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elon-mu…
Pán Musk je veľmi "milý" človek, ktorý si váži svojich zamestnancov... Pod takým šéfom by som nerobil ani minútu !!!
Elektromobilita padá - dá sa povedať, že pomaly sa posúva do pozadia...
A Čína predstavuje nové spaľovacie motory s vysokou účinnosťou - benzíny, diesle... Poniektoré "tradičné" automobilky uverili nezmyslom a zaostali.
Celý "elektrický príbeh", ktorý stále prežívame bude raz možno označený ako najväčšia chyba (nezmysel) automobilovej histórie - čas, kedy politici a automobilky chceli nasilu presadiť produkt, o ktorý nebol na trhu záujem. A tak to aj dopadne.
"... bolo by podľa ACEA potrebné do roku 2030 budovať 22 000 nabíjačiek týždenne..."
Sa zbláznili??? Nečítali, že krajiny, kde podporovali vo veľkom elektromobilitu majú obrovské problémy s elektrinou? Odkiaľ vezmú "šťavu"?
Nič také ako 100% elektromobilita (predaje iba EV) NEBUDE. Aj napr v Číne vyvíjajú spaľovacie motory a ostal som zaskočený informáciou o účinnosti 50%
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-…
Číňania sa nedali chytiť do elektrickej "pasce" a neuverili, že to je jediné riešenie pre budúcnosť. Ak sa nezačneme znova správať rozumne, zaostaneme a ocitneme sa v poriadnych problémoch...
Toyota a na hubu? To sa mi nezdá...
Minule som rozprával s pánom z autoškoly. Povedal, že "NIČ LEPŠIE AKO TOYOTA" pre autoškoly neexistuje. "Vraj" žiadne iné auto nevydrží toľko, čo Toyota...
V každom prípade... ja vidí väčšinou na krajoch ciest stáť staršie BMW X.., Passaty... a podobné autá, ktoré boli zakúpené ako pomerne staré a sú v zlom stave.
Čo sa týka ľudí v mojom okolí, tak tí, ktorí majú nové auto (do povedzme pár rokov) NIKDY nemali závažnú chybu, kvôli ktorej by zostali niekde stáť.
U "Japonca" by som povedal, že najhoršie chyba, ktorá ho môže postihnúť je defekt, ktorý nevie majiteľ opraviť ;)
Ford má "skvelý" prístup... Na jednej strane chce byť zelený (=elektrický) až do tej miery, že ho to privedie ku krachu, na druhej strane vyrába 5,0 V8 motor s výkonom v základe 480 koní... Super prístup.
To už mohli vyrábať normálne autá, ktoré by zákazníci chceli a aj emisie by možno mali rovnaké ;).
Kedysi som videl video, kde sa zámožný pán vyjadril, že najväčší luxus u auta je dojazd a potom rýchle doplnenie "energie". Povedzme taký diesel - dojazd 1000+ km, dotankovanie 5 minút a ide sa ďalej.
Viem si predstaviť, že elektrické autá si kupujú "zámožní" ľudia len preto, lebo to je práve v ich spoločnosti "in". Okrem EV na predvádzanie sa (aby nevyčnievali) sa vozia na kadečom inom. Keby prestal napr RR vyrábať spaľovacie autá, tak určite stratí zákazníkov. A nových by tak rýchlo nezískal.
Celé naše snaženie je kvapkou v mori - hlavne emisie u áut. Ani nevieme, či EV nemajú skutočne vyššie emisie (počas výroby životnosti), väčšina nášho "sveta" na nejaké emisie viacmenej kašle... A ak by náhodou vybuchla nejaká sopke povedzme na Islande, tak tu máme novú dobu ľadovú. S tým by sme nespravili nič.
Samozrejme je skvelé sa nejako obmedziť, šetriť, neplýtvať... ale byť tlačený vlastnou vládou do "zničenia priemyslu"... ?
Poniektorí ľudia sa zbláznili. "Napchali" svoje peniaze do elektromobility a nakoniec sa ukazuje, že o to celé nie je záujem. Takže ich v podstate vyhodili z okna, alebo povedzme ešte lepšie spláchli do "...".
Na inom serveri som čítal, že majiteľ do firmy VinFast nalial ďalšie miliardy... No komu niet rady...
Veľké automobilky s tradíciou možno neúspech nejako s ťažkosťami zvládnu. Ale automobilky, ktoré nič iné nemajú padnú. Končí Fisker... Kto vydrží najdlhšie a neskrachuje? Dokonca aj Tesla má problémy a zlacňuje. Dokonca sa uchyľuje k reklame...
Práve preto predaje EV kolabujú a automobilky menia zámery, lebo to NIKTO nedokázal vysvetliť väčšine zákazníkov. A ešte si zaplať vyššiu cenu za horšie auto... Ľudia ešte celkom "neosp...teli".
Človek má pocit, že sa zistilo, že autá poskytujú naozaj priveľa slobody, tak sa rozhodli obmedziť ju.
Obmedzené vjazdy, parkovanie, elektromobilita, útlak vodičov na úkor napr cyklistov... O chvíľu bude vlastníctvo auta viac otravné ako kedykoľvek predtým.
Postupne sa dopracujeme k tomu, že auto bude nežiadúce a mladej generácii to ani nebude vadiť. Stačí si len vychovať ľudí, ktorí budú "kadečo" akceptovať.
500 km je stále úplne mizerný dojazd. To dá s "prstom v nose" ktorékoľvek podobne výkonné spaľovacie auto aj pri "neekonomickej" jazde. Vlastne pri 140-ke sa to ani nedá, aby dojazd klesol na 500 km (pri normálne veľkej nádrži). Človek pritom nemá žiadne fóbie, natankuje za 2 min, ak chce...
Nie náhodou zákazník nechce kupovať elektrické autá a firmy preto aj pôvodne čisto elektromobily predstavujú aj so spaľovacími motormi (Fiat 500 , Jeep...).
Pred časom to stálo v nákupnom centre, tak som si to narýchlo počas chôdze prezrel. OBROVSKÉ autisko, neforemných tvarov... A keď teraz vidím ten interiér na fotke - no hnus... Toto by som nekúpil...
Trochu ďalej neforemného Hyundaia stála Mazda 6. Aj napriek tomu, že to nie je nový model, ale v podstate niekoľký facelift... je to auto nádherné. Ešte viac vyniklo, aký je Hyundai škaredý...
Možno niekto iný by to nevnímal rovnako, keďže ja som fanúšikom Mazdy a ich dizajn sa mi veľmi páči.
V každom prípade Hyundai vie aj pekné autá - napr i30 je celkom v pohode. Vlastne všetko, okrem elektrických áut - to akoby robili naschvál, aby sa to nekupovalo ;) Elektrický Hyundai = škaredé auto.
U nás sa začala kampaň v dobe, keď sa už ukazuje, že celá elektromobilita bola nezmyselným krokom. Automobilky sa vracajú k spaľovacím autám, plány sa odkladajú... Je zjavné, že zákazníka nepresvedčia na kúpi EV...
A my začneme podporovať EV ??? Ako vždy - poslední...
Jediný dôvod na prvé miesto Tesly Model Y je, že ak niekto chce elektrické SUV, tak si kúpi práve Teslu. To je ako keby namiesto všetkých zvyšných 19 modelov si zákazníci začali kupovať iba jeden. Tiež by mal super predaje.
Takže v prípade Tesly sa nič špeciálne nekoná a ani to nesvedčí o tom, že predaje EV rastú, prípadne sú žiadané.
Jednoducho:
Ak chce človek EV, kúpi si často Teslu. Ak chce elektrické EV - kúpi Teslu model Y... ;)
Kľudne si ju kupujte, ak sa nebojíte, že Vám po čase ostane v garáži "čierny Peter" (=nepredajné auto, ktoré nikto nebude chcieť)
Keď tak človek pozrie na elektromobilitu, tak je to samá hlúposť a nezmysel - jeden väčší ako druhý !!!!!
Kedysi ľudia vymysleli "kanister" - jednoduchá ľahučký vec za pár drobných, ktorá DOKONALE funguje.
Potom niektorý "magor" vymyslel, že nariadime elektromobilitu... A časom sa zisťuje, že je to TOTÁLNE nevhodné riešenie na "masové" využitie. Všetko je ťažké, drahé, komplikované... VŠETKO je zle, zle, zle...
Toto NEMôŽE fungovať !!!
Tesla sa predávala bez reklám... Niekomu už začína tiecť do topánok...
- zlacňovanie
- nutnosť reklamy
- problémy s odbytom...
Žeby sa zákazník prejedol elektromobilov ???
Tak to je ešte úplne v pohode. Väčšia z nás 10 kg určite nedosiahne ;)
Problém je, že auto MUSÍ spĺňať IBA normy, na ktoré bolo homologované !!! Takže pokiaľ si už nekúpim nové auto, tak pre mňa nové normy nebudú platiť. Zatiaľ sa to NIKDY nerobilo "retrospektívne" ;). Ani Škoda 110L môjho brata by dááááááávno neprešla STK. A ona veselo prechádza už desaťročia ;)
Nech to niekto skúsi zmeniť a poletí z parlamentu, aj z Bruselu... Ľudia si dajú "..." na hlavu, ale len do istej miery. A dnes vnímam situáciu tak, že už toho bolo v poslednej dobe priveľa a "pohár začína pretekať". Uvidíme, čo bude...
Odporúčame