Presne tak - funguje to ROKY... Také niečo bolo v platnosti aj kedysi dááááávno, keď sme ešte jazdili rodinnou Škodou 110L. A to boli roky 90-te... Takže žiadna novinka ;)
Presne tak - funguje to ROKY... Také niečo bolo v platnosti aj kedysi dááááávno, keď sme ešte jazdili rodinnou Škodou 110L. A to boli roky 90-te... Takže žiadna novinka ;)
Na začiatok uvediem, že moja najobľúbenejšia automobilka je Mazda. Prečo? Lebo sa správa rozumne a vyrába SKVELÉ autá. Uvediem príklady:
- pred časom sa svet zbláznil do malých turbomotorov Mazda ostala pri atmosférach. Malé turbomotory sa u niektorých značiek ukázali ako katastrófa. Naopak atmosféry od Mazdy sú viac ako skvelé.
- nefandili elektromobilite a zostali u špecifických áut, ktoré chce zákazník. Áno, u nás nie sú ani v rebríčkoch predajov na "viditeľných" miestách, ale majú svoju klientelu. Je to malá automobilka a stačí im to. Navyše u nich diesel nie je tabu - a darí sa im (CX-60).
- a teraz podstatná vec - O NEBEZPEČNOSTI DOTYKOVÝCH DISPLAYOV a nutnosti zachovania tlačidiel hovorili už DÁVNO!!!
Niekto by z uvedeného povedal, že sú zaostalí, nemoderní, nechcú sa prispôsobiť dobe... U mňa sú tradiční, rozumní a majú "nadčasový pohľad" na vec.
Záver: Jazdím "M.." a to auto by som len tak nevymenil za napr VW... alebo auto inej značky, ktorá podľahla "nátlaku" (rôznemu).
"Chce byť čisto elektrickou značkou v čase, keď záujem o elektromobily stagnuje."
Otázka na fanúšikov elektromobility: "Myslíte si že Pravda píše nepravdu, ak si dovolí také vyjadrenie?" Alebo je to už oficiálna pravda?
Naozaj to vyzerá, že éra elektromobility (nútenej = všetko elektrické) ešte ani nezačala a už je na konci. Čo iné sa očakávalo? Že zákazník si teraz vezme hypotéku a vymení svoje skvelé auto za elektrické? Niekto sa prepočítal.
Jaguár na "poli" elektrických áut ešte NIČ nedokázal a chce prejsť na EV? To je SAMOVRAŽDA... Dnes, keď každý prehodnocuje svoje elektrické plány je takého rozhodnutie likvidačné. Zrejme by mali akcionári spraviť poriadnu čistku v radoch managementu !!!
Že sa darí Tesle neznamená, že zákazník si kúpi aj elektrický Jaguár = ak chce EV, kúpi si Teslu.
V dnešnej dobe, keď nastáva "úpadok elektromobility" chcú ponúkať nejaké EV? Kto to bude kupovať?
"Retro" je super. Vo svete motoriek funguje geniálne, ale tie retro motorky sú hlavne spaľovacie a ceny sú od "málo" až po "veľa" :) V podstate každý výrobca niečo má a veľa motoriek je pomerne jednoduchých.
Retro elektrické auto môže byť akékoľvek chce, ale jediný problém je pohon (=vysoká cena). Navyše dnes sa NEDÁ vyrobiť cenovo dostupné auto, tak aby plnilo všetky predpisy, splatilo všetky emisné pokuty, bolo cenovo dostupné, navyše zaujímavé ! Niečo ako v je motorkárskom svete Royal Enfield u áut jednoducho nie je možné. Kto chce "retro", ten musí ísť inde ako sú autá.
V dnešnej dobe by sa dalo povedať, že sú to lacné autá za vysokú cenu. Presnejšie - Kamiq aj Scala boli navrhované ako lacnejšie autá a tomu aj zodpovedá technika. Sú to v podstate malé autá (Scala je postavená tuším na Pole), ktoré boli "nafúknuté".
Ale čo dnes nie je drahé...
Trochu ma prekvapilo, že Kamiq má sedadlo oficiálne iba o 4 cm vyššie... Je to presne auto, ktoré počíta s tým, že zákazník radšej zvolí "modernejšie" auto = Crossover, ako Scalu, ktorá je takmer vo všetkom lepšia = lepšie jazdí, má väčší kufor, určite aj dynamiku, spotrebu... Stoja tie 4 cm za vyššiu cenu?
Totálne zbytočné auto. Som zvedavý, koľko % fanúšikov N-kových Hyundaiov si to kúpi. A za tie peniaze?
Čo tam po MEGA zrýchlení, keď v texte NIKDE nie je udávaný dojazd - iba nabitie z 10 na 80% za 18 minút pri SUPER ideálnych podmienkách. Zároveň bude niekde v manuáli na 153 strane napísané, že rýchlonabíjanie ničí batériu...
Navyše - načo takému autu "fejkové" zvuky, pocity radenia...??? Keď už kupujem elektrické vozidlo, tak ho chcem také aké je - plynulé, tiché... To je dnes svet - chcú dostať "petrolheadov" na nahrávky zvukov :D. Si naozaj myslia, že to bude fungovať? :)
Skúsili, poriadne sa popálili a teraz sa vracajú späť k zdravému rozumu.
Kedysi som si menil kolesá sám, dnes to nechávam na servis. Niežeby som to nedokázal sám ("ľavou zadnou"), ale:
- pred bytovkou je to "nepohodlné"
- chcem dať zarobiť servisu = všetci musíme z niečoho žiť
- vždy mi kolesa vyvážia...
A nakoniec to nie je ani také drahé. Servis je spokojný, ja tiež..
Teraz sú vraj obrovské zľavy. Treba počkať pár mesiacov / rokov a budú možno ZDARMA. A možno ich majiteľ rád zaplatí niekomu, kto si to vezme.
Nedávno som kdesi čítal o LaFerrari a McLarene P1. Obe autá hybridné hyperšporty. Spoločný znak? Batéria. Čo majú ešte spoločné? Mali pár rokov a pár km a odišli im batérie. Výmena bola / bude MEGA drahá !
Čo má spoločné aj najobyčajnejší elektromobil s superautami ako LaFerrari a McLaren P1 ??? Začína sa to na "B" Nie, nie - Bezproblémovosť to nie je... Je to BATÉRIA !!! (najväčší nedostatok EV)
Tak šup-šup do obchodu kúpiť si jedno EV. Majú vraj všade plné sklady a SUPER ceny (ktoré u jazdeného auta prudko padajú). V prvom rade doporučujem všetkým fanúšikom elektromobility, ktorí ešte EV nemajú - aby tu "nerozprávali" len tak do vetra... My, ktorí obhajujem "spaľováky" ich aj vlastníme a jazdíme nimi ;)
Ale možno sa mýlim a informujem sa u nevhodných zdrojov. Asi nie - minimálne raz (celkom nedávno) sa mi moja "nedôvera" poriadne vyplatila.
Spolu s úradníkmi z EU...
Koncern VW mi je už dlho nesympatický. Aj keď robia celkom dobré autá pre používateľov, v mojom výbere nikdy neboli. Pre väčšinu zákazníkov sú ale srdcu bližšie ako moja značka... Predsa len pre väčšinu ľudí je auto skôr obyčajná vec, ako obľúbená hračka. (=nemusí to byť iba drahé a výkonné auto)
Otázka je:
A - Prečo tak radi priaznivci EV prirovnávajú EV k autu a spaľovák ku koňovi?
B - prečo sa často používa analógia smartphone / tlačidlový mobil?
EV nie je pokrok. Je to alternatívne riešenie, ktoré nie je lepšie pre väčšinu "používateľov". Stále je to auto, ale je elektrické. Vhodnejšie prirovnanie by bolo niečo iné.. = niečo o čom sa myslelo, že to bude lepšie, ale trh to nakoniec neprijal.
SUPER ideálne prirovnanie bude niečo z počiatkov automobilizmu:
- ako všetci vieme myšlienka elektromobilov je veľmi stará. Už na počiatku boli aj elektromobily, ktoré boli v tých časoch dokonca možno lacnejšie na výrobu, minimálne elektromotory boli vtedy určite lepšie zvládnuté a lacnejšie na výrobu. Prečo sa nepresadili? Žeby "vďaka" batériám? PRESNE rovnaký problém, ako dnes?
Takže ani po 100 rokoch sa "pokus" nepodaril.
Záver - žiadny kôň a auto z minulosti, ale auto a elektrické auto - tiež z minulosti.
História sa často opakuje.
Ibaže reálne boli spaľovacie autá pokrokom. Samozrejme tie prvé boli pomalé a smrdeli a boli HROZNE drahé. Vo veľkomestách ale boli autá vítané, lebo kone smrdeli, ostávali po nich kopy hnoja na uliciach... Nakoniec za nejaký čas boli autá podstatne lepšie ako kone a vozy.
Taká otázka: V čom sú lepšie elektrické autá proti spaľovacím? Majú takmer samé nevýhody. V konečnom dôsledku EV nie sú pokrok, ale slepá cesta.
Ak sa bavíme o POKROKU, prečo sa nezvažuje každá cesta - syntetické palivá napríklad. Používať súčasné autá ďalej ako čistejšie autá je OVEĽA lepšie riešenie, ako si myslieť, že sa nám ich všetky podarí nahradiť. To zaváňa skôr klasickým "konšpiračným" obmedzovaním mobility obyvateľstva.
Elektromobilita v masovom nasadení je nerealizovateľný NEZMYSEL. Už to zistili aj automobilky a firmy, ktoré sa angažujú v priemysle, ktorý má niečo do činenia s autami. Pomerne rýchlo rušia / prehodnocujú plány, lebo zistili, že "tudy cesta nevede".
A to si NAOZAJ niekto myslel, že elektromobily budú zvýhodnené "naveky"?
To musela byť poriadna naivita. V každom prípade boli médiá, ktoré o následných poplatkoch atď... informovali od začiatku... Ale istí jedinci NEVERILI a označovali tieto média za dezinformátorov, hlupákov, spiatočníkov...
V živote sa neraz vyplatilo počkať, rozmýšľať, neponáhľať sa, NEVERIŤ všetkému... Myslím, že v posledných rokoch je opatrnosť na mieste viac ako kedykoľvek inokedy.
Len si stojte za svojím a o krátky čas uvidíme, kto má pravdu.
Asi zle čítam a mám nevhodné zdroje, ale z môjho pohľadu to vyzerá na zrútenie sa plánov s elektromobilitou. Jednoducho zákazník nie je nesvojprávny, aby si nechal nanútiť produkt, ktorý nechce a navyše je drahý.
Počkajme pár mesiacov a uvidíme...
Keď si vezmeme, ako je dnes v Nemecku a celkovo na "západe" draho - vďaka sankciám a podpory vojny... Stratili "sme" lacné zdroje. Navyše "západ" už nie je technologickou špičkou ako kedysi. Ázia nám uniká.
V Nemecku končia niektoré firmy, alebo sa sťahujú do lacnejších oblastí - mimo EU.
Nerád to hovorím, ale dobre už možno bolo. Na zmenu by to chcelo skvelých politikov a nie takých, ktorý naschvál potápajú Európu.
Hlavne, že budeme "zelení"...
Mimochodom, prečo by pán z firmy Bosch nemal čo k elektromobilite povedať? Veď je to firma, ktorá sa úzko podieľa na vývoji aj v automobilovom priemysle. Má sa azda vyjadrovať k danej problematike politik, ktorý tomu nerozumie? Pozrite sa - určili ciele, termíny a čo sa stalo? Všetko padá a tie termíny sú ABSOLÚTNE nereálne. Samé automobilky zistili, že elektromobilita v zamýšľanom formáte (=EV nutne pre každého) je totálny nezmysel.
"...Mazda v elektrifikácii poriadne zaspala..."
A čo ak Mazda nezaspala, len si takto splnila nezmyselnú "úlohu"? NEVERÍM, že práve Mazda by nedokázala vyvinúť nejaké auto na baterky. Dokázali wankel, turba, skvelé motory... majú najlepšie atmosféry, ktoré sú žiadané istou skupinou "fajnšmekrov".
Mazda je moja najobľúbenejšia automobilka. Majú zdravý rozum, sú iní a nenechajú sa len tak strhnúť davom. Síce ich predaje sú u nás pomerne slabé (nie sú v TOP rebríčkoch predajov)...
Jazdím Mazdou, ale nikomu ju nasilu nedoporučujem... Pre väčšinu ľudí (hlavne "používateľov) existuje aj oveľa lepšia alternatíva (väčšie, úžitkovejšie, výkonnejšie, rodinnejšie... autá), ako ktorákoľvek Mazda. Jednoducho k podobnému autu sa človek musí nejako dopracovať a potom bude spokojný :)
Mimochodom...
Mazda mala nedávno celkom problém s dieslami, dúfam, že teraz sa im to podarí.
Ale hovorí sa, že keď "Japonca", tak benzín.
Diesel dnes smrdí za močovinou, ináč je moderný diesel OK. Ale Vy ste asi ako moja učiteľka chémie zo strednej - vždy cítila "kyselinu maslovú" = pot a "buzerovala" všetkých naokolo... Otázkou bolo, či sme boli špinaví my, alebo ona mala citlivý nos. 99% sa zhodlo na nose ;)
V každom prípade - autá, ktoré nespĺňajú emisie by mali byť vyradené. Dnes ráno som videl VW, ktorý dymil ako stará továreň. Určite nebol v poriadku. Ten by mal byť odchytený a okamžite odoslaný na kontrolu.
Ten "pán" rieši totálne nezmysly. Aký význam má auto so zrýchlením 1s na 100 km/h?
Hlavne ak na to použije napr pomocné rakety? A potom tá 1 sekunda bude stáť napr 100€ :). A kde je "ekológia" - baterkové auto by malo byť "bezemisné".
Práve pred chvíľkou som sa rozplýval nad novým Royal Enfieldom... Našťastie svet motoriek je stále veľmi prívetivý pre človeka, ktorý hľadá krásu, techniku, jednoduchosť... Je skvelé, že všetci sa ešte nezbláznili.
dodatok:
V každom prípade mi je Hyundai sympatické, pretože neprepadlo slepo elektromobilite a stále vyrába aj spaľovacie autá - od najlacnejších, po drahšie. V dobe, kedy firmy, ktoré tvrdohlavo "skočili" na elektromobilitu majú obrovské problémy a prehodnocujú svoje plány do budúcnosti... si ide Hyundai svojou cestou a vyrába všetko. Mimochodom, majú skvelé spaľovacie autá aj elektromobily.
Párkrát som "to" stretol na ceste, videl vystavené v obchodnom centre... Jedno čo ma udivuje je, aké je to auto obrovské. Načo je to dobré? Veľké a ťažké auto = to neide dokopy s efektivitou.
Minule také Hyundai stálo vedľa mňa na semafóroch... Zasvietila oranžová... a bolo preč - BRUTÁLNY "odpich"... Pozerám mu na vzďaľujúce sa zadné svetla, počúvam príjemnú hudbu v mojom aute a premýšľam... Načo je to dobré? PLÝTVANIE energiou? Vymenil by som to za dojazd a rýchle doplnenie "energie" môjho moderného spaľovacieho auta?? Určite nie.
Elektromobil ledva prejde udávanú vzdialenosť s ľahkou nohou. Keby som na mojom "benziňáku" jazdil podobne s ľahkou nohou, tak na nádrž dám aj 1000 km. Keď sa vôbec nesnažím (jazda podľa predpisov), tak do 650 až 700 sa dostanem.
Odporúčame