Zaujímavé čítanie o autách, ktoré boli robené "na večnosť" :)
Pohľad na výkon je v dnešnej dobe celkom smevný... Dnes chceme 100 kW pomaly aj v aute ako je Fabia. Kedysi bol podobný výkon už niečim...
Zaujímavé čítanie o autách, ktoré boli robené "na večnosť" :)
Pohľad na výkon je v dnešnej dobe celkom smevný... Dnes chceme 100 kW pomaly aj v aute ako je Fabia. Kedysi bol podobný výkon už niečim...
Čudné nie je nič... Možno použili niečo nové po prvý krát a zlyhala práve daná nová časť. Človek nikdy nevie.
Ako sa hovorí, že sa nemajú kupovať autá, ktoré boli práve uvedené na trh ako novinky - nemajú "vychytané" chyby. Vraj je ideál počkať si na facelift ;)
BA sa poponáhľala a kúpili zrejme úplne nový produkt - aj s chybičkami.
Keď si zaspomínate, tak možno si niektorí spomeniete na "naše" autobusy Oaza. Luxusné "postsocialistické" autobusy... Každý bol iný a práve spoľahlivé neboli. Bolo vyrobených v podstate len pár kusov.
PRESNE to bola moja prvá myšliekna :). Sen každého vodiča, jazdiť takým niečím po Bratislave :)
A možno sú časté poruchy len "podvratnou akciou" záškodníckych vodičov, ktorí na tom nechcú jazdiť ;)
Tak to dopadne, keď sa do vedenia mesta dostane "babrák". Podobný riadi aj naše mesto... Cesty počmáral pruhmi pre cyklistov... Roky všetko fungovalo a on asi potreboval míňať peniaze. Prvá vec, ktorú spravil, keď nastúpil do úradu bolo, že so poriadne zvýšil plat. Čo si o takom pomyslíte? Mal veľa, chcel ešte viac...
Ceny išli dosť hore, ale v dnešnej dobe 22 000€ za auto veľkosti i30 stále nie je strašná suma.
Naopak základ za 18 490€ je už celkom drahý. Na druhej strane má za to človek pomerne veľké auto.
Podľa všetkých Tesla padá... ale podľa fanúšikov pán Musk vymyslel novú "geniálnu" stratégiu... Spravil firmu efektívnejšou a my všetci ešte len uvidíme :D
Všade čítam, že elektromobilita je na ústupe / úpadku... Možno jedinou šancou pre Teslu je spraviť spaľovacie auto. Ale spraviť SKVELÝ spaľovací motor (+ celé skvelé auto) bude predsa len väčšie umenie ako spraviť kvalitatívne podpriemerné auto s elektrickým pohonom.
Povedal by som, že držím Tesle a pánovi Muskovi palce..., ale to by som klamal. Je mi totálne jedno, čo bude s Teslou (a jej "svetom") a pána Muska považujem za "špeciálny negatívny zjav" = mne absolútne nesympatický človek... Kto by chcel mať takého šéfa, nech sa prihlási. Ja ani keby mi dal OBROVSKÝ plat.
Tesla prišla na trh v správnom čase na to, aby sa priživila na dotáciách, emisiách, povolenkách... A aj "našich peniazoch, ktoré sme zaplatili na daniach, prípadne pokutách v cene našich áut.
"Elektromobily zatiaľ tvoria len 1,2 percenta vozového parku v Európskej únii."
Čítam o elektromobiloch samé "pozitívne" správy. Momentálne vývoj smeruje tam, že viac EV na cestách ani nebudeme mať. Skúsili to nanútiť, nepodarilo sa.
Pritom máme komplet hotové riešenie, ktoré sa dá použiť HNEĎ - bez astronomických nákladov na VŠETKO - ako je tomu u EV. Volá sa to -"syntetická nafta HVO 100" (existuje aj podobný benzín)
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/bezemi…
Dokonca tá nafta už nie je oveľa drahšia ako klasická (je tuším bez dotácii). Možno práve to je dnes najschodnejšia cesta, ktorou pôjdu "noví politici".
Ja byť vami, dnes by som elektrické auto nekúpil - možno sa o krátky čas nebude dať ani predať ako jazdené. Viac ako inde platí - čakať, čakať, čakať (čo bude o krátky čas).
Aj Tesla sa správa "divne" (reklama, zľavy, prepúšťanie, rušenie budovania nabíjačiek...) a to už niečo naznačuje.
Balkánci majú radi Mercedesy... Je to v niektorých ľuďoch, že radšej kúpia ojazdené prémiové auto (MB, BMW...), akoby kúpili obyčajné nové. V tom prémiovom vyzerajú "lepšie".
Moje tvrdenie nebudem vzťahovať na ľudí, ktorí si kúpia napr BMW, pretože ho chcú preto, lebo skvelo jazdí...
Pri podobných cenách by som radšej jazdil taxíkom :)
Hlavne v mestách, kde sa stavalo veľmi "nahusto" je celkom problém fungovať s autom. Aj u nás sa občas dostane k moci nejaký "zelený panáčik", ktorý sa snaží zmeniť pravidlá. Nakoniec VŠETKO skomplikuje, pokazí, zhorší... Občas vážne rozmýšľam, že sa raz presťahujem na blízku dedinu... Život v meste je občas ako za trest - čím väčšie mesto, bližšie centra, tým menej vhodné pre človeka, ktorý vlastní auto.
Neoznačím to za "niečo" zelené... Centrá miest jednoducho často neboli robené tak, aby tam jazdili autá...
Máte úplnú pravdu.
Čína rastie aj v automobilovom priemysle veľmi rýchlo a potrvá pár rokov, kým sa naozaj zopakuje situácia s mobilmi.
My sa to snažíme o nezmyselnú elektromobilitu a v Číne vyvíjajú SPAĽOVACIE motory s účinnosťou 50+%. Japonsko, Čína a povedzme Kórea sú dávno pred nami. Chceli sme byť najviac "EKO" - stálo nás to náskok a už zaostávame.
Keby som nežil v EU, tak poviem, že je mi to jedno, lebo aj tak mám japonské auto... Ale nie je mi to jedno a je mi ľúto, že podobné auto sa v EU nevyrába... = nepodporil som nášho výrobcu.
Prečo sa v poslednom čase darí viac Japoncom? Lebo sa nezbláznili a stále ponúkajú to, čo chce zákazník...
Zaujímavý je pohľad na značky z Ázie... Pred "krátkym" časom patrili značky z Kórei medzi podradné značky. Kde je dnes Kia / Hyundai? Už sú rovnocenné so špičkovými značkami a stále sú pomerne cenovo výhodné.
A Japoci?
Toyota si ide svoju cestu, bola dobrá / skvelá kedysi a je aj dnes...
Mazda - kedysi bola na našom trhu medzi prvými a jazdili na nich prví podnikatelia v 90. rokoch. Ani dnes nie je celkom masovou značkou - síce sa predáva dobre, ale nie je to predajný hit. Mazda je špecifická a skvelá :)
Honda - zmenou smerovania a nárastmi cien stratila v podstate záujem zákazníkov.
Mitsubishi - tiež skončilo so svojimi super modelmi, ako Lancer... Teraz robí "preznačkované" Renaulty
Nissan - rovnako ako Mitsubishi...
V poslednom období si naozaj všímam, že v okolí je oveľa viac značiek z Ázie, ako z EU...
1. čierno-čierna Fabia z testu je úplne hnusná. Ale niekomu sa možno také darebná kombinácia páči. Za mňa by napr biele auto s bielymi (svetlými) diskami vyzeralo oveľa lepšie. Ale je to asi moja "úchylka", že nemám rád čierne / tmavé autá a tmavé disky - strašne rýchlo sa to špiní.
2. Fabia v základe s atmosferickou 1,0 za danú cenu vyzerá ako zlý vtip. Za dané peniaze sa URČITE dá kúpiť lepšie auto (napr Hyundai i20?...)
3. Pýtam sa sám seba, NAČO je tak "malému" auto motor s výkonom 110 kW??? Na druhej strane motor 1,5 TSI môže byť úspornejší ako 1,0 TSI.
4. ten dvojramenný volant je hnusný. Mohli dať do voliteľnej výbavy aj 3 ramenný
Celkovo je Fabia pekné auto.
Konečne niekto vymyslel niečo rozumné... Už dávno mohol byť v autách napr systém, ktorý by upozorňoval vodiča, že idú policajti, sanitka, hasiči... Určite by to nebolo ani zložité... Každé auto by malo prijímač a auto s právom prednostnej jazdy by zaplo so sirénou a majákom aj vysielač....
Dnešné autá sú veľmi tiché a dobre tlmia vonkajší hluk, takže vodič môže ľahko prepočuť.
"Turbomotor netreba zaťažovať na studeno, nechať ho vychladnúť a pravidelne meniť olej, pričom sa netreba spoliehať na tie s predĺženou životnosťou."
PRESNE to isté platí pre akýkoľvek motor - aj atmosféru. A hlavne motor veľmi nešetriť (po poriadnom zahriati) a občas (pravidelne) mu poriadne "naložiť". Človek potom bude mať auto v lepšej kondícii a ušetrí na servise ;)
Kedysi som sa rozhodoval medzi autom s 1,0T od Fordu , 1,0T od Hondy a 2,0 atmosféra od Mazdy... Vyhrala Mazda a som rád, že som nekúpil malý turbomotor. "Vraj" oba spomínané malé turbá majú nejaké problémy, zatiaľ čo na motor Skyactive G120 som NIKDY nečítal nič negatívne. Niekedy je potrebné si správne vybrať a človek si auto len užíva a jazdí... (+pravidelne servisuje).
Pokiaľ človek jazdí normálne a nezanedbáva servis, tak motor vydrží.
Vami udávaná spotreba je OK, ale pri uvedenom pomere je to dnes úplne bežná spotreba pre moderné autá ;) Dokonca sa v pohode dá aj nižšie ;) Hlavne nech motor funguje :).
Zatiaľ to stačí - elektromobily na Slovensku takmer nie sú. A lepšie to nebude. Nemáme peniaze na "blbosti". "Našinca" by najviac oslovilo auto, ako kedysi bola Fabia combi - s efektívnym spaľovacím motorom.
A podstatná informácia je na konci článku:
"...bude však vyžadovať aj špeciálne superrýchle nabíjačky..."
-už dnes nemáme energiu
-aj Tesla končí s budovaním nabíjačiek
-krajiny, ktoré prepadli elektromobilite dnes narazili na limiti nabíjania / výroby elektriny
-aká bude batéria drahá / ťažká???
Že niekto niečo predstavil, neznamená, že o pár dní zažijeme prelom v elektromobilite. Je tu niečo nové a čo? O pár rokov podobná batéria možno povedie k tomu, že sa EV presadia aj bez dotácii. Ale dovtedy nie je nič lepšie ako spaľovacie auto. Ak k tomu pridáme povedzme účinný motor, aké vyvíjajú Japonci a Číňania + primeraný výkon, veľkosť auta... Dostaneme auto, ktoré bude veľmi efektívne. Tomu sa EV nebude rovnať ešte dlhé roky / desaťročia.
Snívajte ďalej Ani "revolučná" batéria (NOVINKA) nás nedonúti dobrovoľne si kúpiť auto, ktoré nechceme (=elektrické). Vďaka násilnej elektromobilite majú firmy poriadné problémy, lebo vyhodili z okna peniaze za veci, ktoré nefungujú dostatočne dobre.
Taký detail:
Kamiq na 100% nemá rázvor 2 840 mm ;)
a ešte jedna vec:
"...smerová stabilita aj pri ostrejších prejazdoch zákrut zostáva na crossover výborná..."
- podvozok je OK medzi crossovermi? ;)
Spotreba 5,7 na motor 1,5T a 110 KW je veľmi pekná (vzhľadom na popisované trasy).
Myslím si ale, že pre malé auto ako je Kamiq je ten motor pomerne silný. Max rýchlosť 212 km/h na relatívne malom aute so slabým podvozkom? Celkom nebezpečné. Stavím sa, že už pri 180 je auto nervózne. Na podobné rýchlosti sú tu iné autá (nižšia stredná trieda, stredná trieda...)
Tesla si začína uvedomovať, že situácia je vážna:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elon-mu…
Pán Musk je veľmi "milý" človek, ktorý si váži svojich zamestnancov... Pod takým šéfom by som nerobil ani minútu !!!
Elektromobilita padá - dá sa povedať, že pomaly sa posúva do pozadia...
A Čína predstavuje nové spaľovacie motory s vysokou účinnosťou - benzíny, diesle... Poniektoré "tradičné" automobilky uverili nezmyslom a zaostali.
Celý "elektrický príbeh", ktorý stále prežívame bude raz možno označený ako najväčšia chyba (nezmysel) automobilovej histórie - čas, kedy politici a automobilky chceli nasilu presadiť produkt, o ktorý nebol na trhu záujem. A tak to aj dopadne.
"... bolo by podľa ACEA potrebné do roku 2030 budovať 22 000 nabíjačiek týždenne..."
Sa zbláznili??? Nečítali, že krajiny, kde podporovali vo veľkom elektromobilitu majú obrovské problémy s elektrinou? Odkiaľ vezmú "šťavu"?
Nič také ako 100% elektromobilita (predaje iba EV) NEBUDE. Aj napr v Číne vyvíjajú spaľovacie motory a ostal som zaskočený informáciou o účinnosti 50%
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-…
Číňania sa nedali chytiť do elektrickej "pasce" a neuverili, že to je jediné riešenie pre budúcnosť. Ak sa nezačneme znova správať rozumne, zaostaneme a ocitneme sa v poriadnych problémoch...