Mimochodom... Na nové BMW nemám a na staré tiež nie ;) Ja mám radšej "Japonky"...
Mimochodom... Na nové BMW nemám a na staré tiež nie ;) Ja mám radšej "Japonky"...
Všetky Vami popisované veci sú blbosti oproti zaveseniu kolies. Vami spomínané BMW maximálne ostane stáť a bude následovať drahá oprava. Ale na Tesle s prasknutým zavesením sa môžete zabiť !!! To je PODSTATNÝ rozdiel !!!
NECHÁPEM, ako môže ešte niekto kupovať Teslu - predražený nekvalitný výrobok... Aj keby bola Dacia nekvalitná, tak je aspoň lacná. Tesla sa hraje na "prémiový" produkt, ktorým zďaleka nie je. Má len fanatických fanúšikov, ktorí by inej automobilke podobné chyby neodpustili.
Ale každý nech si kupuje, čo chce za svoje peniaze. Dotácie (=naše peniaze) nech už konečne VŠADE skončia...
Doporučujem pozrieť si video pod článkom (kto vie nemecky):
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nemeck…
Život s EV je úplne iný ako so spaľovacím autom. Tých pánových 520 km by ktorékoľvek spaľovacie auto dalo s "prstom v nose". Okrem toho, dnešné bežné auto by pri úspornejšej jazde (= tak ako jazdia EV) došlo ešte do 1/2 cesty späť... A natankovalo by sa kdekoľvek na jednej z cca 1 000 000 čerpacích staníc pri ceste a za 5 minút s umytím okna, a platením.
EV sú slepou cestou, ktorej všemožné protežovanie skončí a potom padnú aj predaje = vlastne už sme v danej fáze. Ktorá z automobiliek sa nevráti k plneniu požiadaviek zákazníka skončí a nahradí ju Číňan. Toto je realita blízkej budúcnosti, žiadna elektromobilita.
Všetko čo popisujete je realita. Ale poniektorí ju nechcú vidieť...
Čo je to búrané auto?
Mne napr sused "oškrel" blatník a nárazník pri parkovaní a moje auto bolo opravované (on na svoje kašle). Počíta sa to za haváriu? Moje auto je po oprave ako nové, bez vážneho poškodenia. Ak by som to nechal tak, jazdilo by 100% dobre. Mimochodom sused je veľmi milý človek... Kto by sa na neho hneval? Na druhej strane som dúfal, že škodu mi spôsobila nejaká milá, pekná dáma :)...
Ak si to tak vezmeme, tak 90% všetkých áut v istom časovom horizonte utrpí nejakú minimálne malú škodovú udalosť.
To mi pripomína, že raz som stretol jedno pani a pochválila sa, že KONEČNE zohnala jazdené auto bez škrabančeka - bolo to pre ňu dôležitejšie ako technický stav :D.
Na druhej strane...
Ak by sme vzali 1000 áut do povedzme 5 rokov veku - koľko z nich by nemalo ŽIADNE poškodenie? Tipnem si, že by ich nebolo ani 10 :)
Práve som čítal zaujímavý článok na pre mnohých "zlom" webe -kde vraj dokonca "roboti" produkujú články? :D
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektro…
Takých ľudí by sme mali počúvať... Konkrétne:
- ... nedávné náhlé zrušení dotací na elektrická auta v Německu. Profesor Indra to vidí jako jasné znamení toho, že elektromobily selžou a německá vláda už ví, že se její cíle stanou neuskutečnitelnými.
- Plánovaný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 by měli okamžitě zrušit a zabránit dalším negativním dopadům...
- čínská skupina Geely v současnosti pracuje na nové generaci jednotek, které budou o dalších 10 až 15 procent efektivnější
Dnešné motory majú účinnosť okolo 40%. Ak by mali 50 až 55, tak si dovolím tvrdiť, že malé auto by bežne jazdilo za menej ako 3 litre a väčšie (nižšia stredná trieda) za 4. Z daného pohľadu je elektromobilita NEZMYSLOM !!!
Narodil som sa za socializmu, ale keď skončil, tak som bol ešte študentom...
ALE... Nie som si istý, či by som nevymenil to, čo mám teraz za to, čo bolo vtedy. Čím som starší, tým viac vidím, že od istého veku by ľuďom viac vyhovovali istoty, ktoré tu boli (zdravotníctvo zdarma...)
Ja tvrdím, že VŠETKO krachuje na nepoctivosti ľudí. Keby sa nekradlo, neobohacovalo sa., nepodvádzalo.. mohol fungovať aj socializmus a aj teraz by to fungovalo lepšie (ktorékoľvek zriadenie).
Stačí sa kdekoľvek pozrieť, ako sa verejne rozkráda...
Keď sa tak človek zamyslí, tak to celé naozaj vyzerá ako riadená likvidácia Európy. Niekto z nás chce mať povedzme krajinu 3. sveta, vojnovú zónu... KTO?
Dnes je možno 2 roky za európskym, o 2 roky bude 5 rokov pred napr VW... Čína sa vyvíja neskutočne rýchlo, my stagnujeme a vďaka naším "zeleným politikom" upadáme.
Bol by som rád, keby to nebola pravda... ale bojím sa, že je to tak ako som napísal.
Čo s tým??? Idú eurovoľby... je potrebné vymeniť liberálnych politikov za takých, ktorý znova spravia Európu konkurencieschopnou. Ak "konšpirátori" tvrdia, že úpadok EU je záujmom USA... - ťažko tomu veriť, ale NIKTO nie je taký hlúpy, aby priviedol Európu len tak do recesie, krízy...
Teda vlastne... hlúpych ľudí je všade plno... ale politici by nemali byť.
Aké americké súčiastky??? Čína sa dostáva na technologickú špičku. Oni majú dávno vlastné súčiastky a všetko. Jednoducho "nás" NEPOTREBUJÚ !!! My ich áno, lebo sme sa stali závislými !!! Priveľmi sme sa spoliehali na lacnú pracovnú silu a podcenili sme ich.
Pred pár rokmi som si to hovoril o telefóne... Vtedy som kúpil Samsung...
Dnes mám 3. čínsky mobil. Jednoducho za tie peniaze (cca 200€) mi napr Samsung poskytne podpriemerný základný model, ktorý ledva funguje... Na rozdiel od neho bude napr Redmi už celkom "vysoko postačujúci" mobil. Nie som extra náročný, ale ak už, tak maximálne mobil za 300€ a ani tam mi nikto iný ako Číňan neponúkne nič lepšie !!!
A tak dopadneme aj s autami - ak sa neprebudí naša spoločnosť. Ja si čínske auto asi nekúpim a ostanem u môjho súčasného, alebo ak už ,tak kúpim niečo zaujímavé jazdené... Ale napr mladým je to úplne jedno - oni si to čínske auto kúpia, lebo bude dobré a lacné...
Ideálne je kúpiť si auto nové, ale samozrejme nie všetci na to máme, prípadne chceme nové auto.
V každom prípade... Aj keď predávam auto, ktoré mi 10+ rokov slúžilo bez problému, vždy sa môže stať, že po predaji sa z nejakého dôvodu pokazí. Kľudne to môže byť zaobchádzanie nového majiteľa s autom, alebo len náhoda.
V každom prípade... Keby boli v obehu autá ako to moje (a ešte pár, ktoré okolo seba poznám), tak iné ako jazdené auto nekupujem :). Sú ale ľudia, pre ktorých je auto poslednou vecou a podľa toho aj vyzerá, prípadne funguje. Kúpiť také auto je potom "výhra".
Dodatok...
"Zelená politika" z nás za pár rokov spraví krajiny 3. sveta... 4oskoro budú voľky do europarlamentu = môžme niečo zmeniť, alebo ďalej budovať "zelený liberálny "socializmus".
EU a "naši" politici by sa mali prebudiť zo sna a začať sa správať zodpovedne, lebo pôjdeme do "...."
V tomto článku je to pekne zhrnuté a ten manažér firmy Chery presne vystihuje podstatu, prečo sú naše autá drahé. Popisuje presne aj to, čo je potrebné spraviť !!! Manažéri "našich" automobiliek by si to mali prečítať a poučiť sa - IHNEĎ.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-…
Už prestávam veriť, že "náš" automobilový priemysel nedopadne ako telefóny, elektronika... Budeme v lepšom prípade montážnymi závodmi čínskych automobiliek.
Pritom aj VW vie vyrobiť lacné a dobré auto - napr:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-ro…
za 16 000€ také auto ??? EU je naozaj... škoda reči.
No ja som asi veľké dieťa ("40+") a existuje veľa rozprávok, ktoré sa mi páčia. Hoci aj nemecké, ale najlepšie sú tie naše (Česko - Slovenské).
Ani staršia rozprávka nie je zárukou kvality:
- napr sa mi celkom nepáči Perinbaba
- Soľ nad zlato (1982) je celkom pochmúrna rozprávka... Tá stará s Maruškou je super ("Byl jednou jeden král" 1954)
- a existuje ešte veľa nádherných rozprávok, ktoré môžem vidieť 1000x, lebo sú pekné a pripomínajú mi nádherné detstvo. A samozrejme aj pár takých, ktoré nemusím vidieť...
Tiež nie je dobré, ak sa nejaká rozprávka natočí znova ako remake = to na 99% nebude fungovať. Vlastne u žiadneho filmu to nefunguje, hlavne, keď pôvodný film je skvelá podarená "klasika".
Nakoniec - akúkoľvek rozprávku uprednostním pred "veľdielom" ako je napr Sám doma...
Pravdu máte... ale napr v článku spomínaná rozprávka "Tri zlaté dukáty"...
- pekná princezná
- pekný "pastier oviec"
- vzťah muž / žena je absolútne OK
- celkom dobrá myšlienka, len trochu prehnaná / nedomyslený príbeh = KTO by reálne vrátil darované peniaze??? Keby boli nájdené napríklad (+pri peniazoch adresa). Nakoniec sa aj tak hlavný hrdina dočítal v knihe, že peniaze má vrátiť... Takže to celkom z čistého srdca nevrátil...
Podstatný detail, ale rozprávka sa mi aj tak páčila :)
Napr "Tri zlaté dukáty" sa mne veľmi páčili. Zaujímavá rozprávka. Pritiahla ma už upútavka a "zápletka"... Nemôžem to povedať o Perinbabe, ktorú si určite nepozriem, lebo sa mi tak akosi nepáčila ani prvá časť.
A to som už dosť starý na rozprávky :). Ale v duši sme poniektorí stále deťmi a máme radi spravodlivosť... Vždy je lepšia slovenská, česká, nemecká... rozprávka, ako nezmyselná "americká komédia"...
Každý máme iný vkus... A to TV veľmi nepozerám... Ale rozprávky sú niečo iné ;)
Aj ja som sa tešil. A potom sme prišli na to, že tie baterky vydržia krátko...
V 90-tých, 2000... som veľmi sledoval dianie na automobilovej scéne. Každé novšie auto bolo LEPŠIE... Prelom nastal cca v roku 2015 až 2020? Zrazu sa začalo šetriť a tlačiť na nezmyselné výbavy, konektivitu, asistenčné systémy a auto ako celok začalo byť nedôležité.
Môj obľúbený príklad je napr Mazda 3:
- model BK / BL (2003 až 2012) boli relatívne celkom dobré, spoľahlivé, ale nie dosť zaujímavé autá...
- potom v roku 2013 prišla na trh generácie BM (+facelift BN) = "Kodo / Skyactive" a vtedy to bola doslova revolúčna zmena. Absolútne nové OVEĽA LEPŠIE auto, prístup celej značky. Zrazu sa predaje zdvihli a Mazda začala byť oveľa viac zaujímavou. BM / BN považujem za najlepšiu trojku (BN vlastním)
- V roku 2019 došla na trh generácie BP (=súčasná) = je nádherná, luxusná... ale pre mňa nie lepšia ako predošlá generácia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda3
Ale ja som exot - dnes už možno aj "staromilec" :)
Ak sa príliš tlačí na pílu, ľudia začnú mať istý špecifický pocit a "zatnú sa"... A stane sa to, čo sa stalo teraz = predaje elektromobilov padajú, automobilky majú problémy...
Elektromobilom nepomôže NIČ... Si vezmite, že pri tejto "ceste" je potrebné vymeniť VŠETKO - od návykov ľudí, cez VŠETKY !!! autá, vybudovať infraštruktúru, nové rozvody, trafostanice... VŠETKO !!!
A všetky súčasné autá by sa museli zošrotovať. To nie je vôbec "ekologické" - je to plýtvanie surovinami, energiami, prácou...
Elektromobilita je nerealizovateľný blud a slepá cesta.
Naproti tomu sú naozajstným riešením napr syntetické palivá, ktoré by sa "teoreticky" mohli vyrábať aj z odpadu... Používali by sa v súčasných autách, "čapovali" sa v súčasných pumpách = všetko je hotové...
Otázkou je, či je naozaj automobilová doprava tým, proti čomu je tak hrozne potrebné bojovať a či je elektromobilita naozaj záchranou a nie ešte väčším znečistením. Tu neide len o prevádzku, ale aj výmenu všetkého, likvidáciu starého...
Vymeniteľné batérie ničomu nepomôžu. Ako dlho trvalo, kým sme sa dostali k jednotnému USB-C? A to tu stále máme aj konektor od Apple ;)
Odporúčame