Objavili teplu vodu, to vie kazdy kto pouziva auto
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Ten test pre mňa nemá žiadnu výpovednú hodnotu.50km na test je strašne málo,presnosť merania spotreby podľa počítača je u každého auta iná,nepíšu dosiahnutý čas,resp.priemernú rýchlosť jedn. vozidiel a to či tých 50 áut šoféroval ten istý vodič alebo vodiči s rôzne "ťažkými nohami".
P.S.Kedysi/v r.2003/ som zmeral spotrebu na trase Žilina-Košice-Žilina.Akurát bol otvorený tunel Branisko.Celkovo,vč.jazdy po Košiciach-532km.Vozidlo Daewoo Espero 1,5 benzín,atmosféra.Tri osoby tam a späť.Bolo to v zime,takže bez klímy.Po návrate do Žiliny-po dotankovaní na tej istej pumpe,znova "hladinka".Spotreba 5,02 litra/100km.Určite na spotrebu mala vplyv aerodynamika vozidla-Cx 0,28.
To su velmi vysoke spotreby. Ja mam dlhodobu priemernu spotrebu ovela nizsiu ako je v technicaku. Ale jazdim usporne - nejdem moc rychlo, nechavam dojazd bez brzdenia. Ale ak idem aj rychlejsie, tak mam ovela nizsiu spotrebu na 100km na dialnici ako tu ma vacsina aut. Nevsimol som si, zeby v clanku uviedli, v akom rezime robili tie testy - teda v meste, mimo obce, na dialnici ? Tie udaje nemaju moc velku vypovednu hodnotu.
Spotreba... Viete pri jazde v meste vidiac spôsob jazdy väčšiny vodičov sa často pýtam koho vlastne zaujíma spotreba?
Úprimne nechápem človeka kt. zaobstara diesel kvôli spotrebe a jazdí s tym ako dilino ešte k tomu v meste.
Jazdil som VW, opel, škoda a Renault - prevažne diesel ale aj benzín ale rozdiel medzi papierovou a skutočnou spotrebou nikdy nebol až taký markantny ako je uvedené v článku a popritom to boli služobné autá - takže nikdy som nejazdil na spotrebu..
Hm, starý renault scenic 1,9 tdi, r.v. 2004 má spotrebu kombinovanú v lete do 6,5l a v zime nad 7l. Pri jazde mimo mesta výrazne menej. Kam sa ten automobilový priemysel v spotrebe posunul za 15 rokov???
Vážená redakcia - opravte si prosím Hondu Jazz - nie je to 1,5 turbo, ale atmosféra.
Myslím si, že chýba viac obyčajných áut. Napr Hyundai i30, nejaká dostupnejšia stredná trieda a podobne. U luxusných áut, ktoré tam sú je v podstate jedno, či spotrebujú 8, alebo 10l. Ak má človek toľké peniaze na ich kúpu, isto bude mať aj na palivo. Tu ma ale prekvapilo BMW 7 - síce sa umiestnilo pekne, ale majiteľovi to bude maximálne jedno.
Pán Andrejčák, klasika. Viete čo je to downsizing v motoristickej terminológii? Zmenšovanie objemu motora pri zachovaní pôvodných výkonových parametrov. Teda neviem, prečo pri porovnaní atmosférického 1,5 od Mazdy so slabším atmosférickým 1,2 od Citroenu, máte potrebu rýpať do downsizingu.
Niečo k tej Vašej slepej uličke fungujúcej len v laboratóriu-
Ibiza 1,0TSI 70kW dosiahla o chlp menšiu spotrebu ako Mazda 2 1,5 55kW. (Ibiza 1,5TSI 110 kW dosiahla rovnakú spotrebu ako Mazda.) Arona 1,0TSI 85kW dosiahla lepšiu spotrebu ako Mazda CX-3 88kW. Na druhej strane nezahviezdil Captur. Toto sú tie fakty, ktoré robia z downsizingu slepú uličku? Mimochodom, Peugeot 308 1,5 HDI 96kW je tiež downsizing. Akurát na dízlovom ihrisku.
Myslíte si, že meranie spotreby pri vzdialenosti 50km dotankovaním by bolo presnejšie? Pri dlhodobej spotrebe (viackrát cca. 4500 km) mi PP Fabie III ukazuje rovnako ako výpočet podľa dotankovania. Pritom po každom tankovaní (cca. 600 km) robím prepočet a výsledok porovnávam s PP (infotainment Fabie má aj automatické meranie od posledného tankovania). A výsledok? Pri každom tankovaní sú odchýlky aj 1 liter oboma smermi.
davam ti za pravdu, na druhej strane velky vplyv na spotrebu ma kvalita pohonnej latky, vseobecne mam skusensoti, ze s rakuskymi a nemeckymi palivami mam cca o 10% nizsiu spotrebu, ako s palivami na slovensk a cechach
Idiotizmus dnesnej doby okrem prav ilegálnych "migrantov" vystihuje aj spotreba aut.
Pod ruskom EKOLOGIE (!!!!!!) maju vsetky auta vyssiu spotrebu ako pred 20 rokmi!
Rozdiel medzi skutocnou a udavanou spotrebou je len ceresnicka, ale realna spotreba aut po tolkych rokoch vyvoja "ekologických" motorov za desiatky miliard USD je uplne na smiech, resp. do placu. Dizlove osobne auta zrali pod 5 litrov uz pred 30 rokmi, dnes sa otvara sampanske ked nameraju najsamuspornejsiemu autu s rekuperaciou spotrebu 5,5 ???? Sialenstvo
zabúdaš ale na dve veci:
- výkon motorov dnes a pred 30 rokmi je aj viac ako 2 násobný
- autá sú podstatne ťažšie (komfortnejšie a bezpečnejšie)
čiže tie miliardy dolárov vývoja ak rátame podľa rovnice = výkon/hmotnosť/spotreba samozrejme vidieť je :)
Naco je dobry ten (hlavne merny) vykon, kvoli ktoremu nedokazu byt motory optimalizovane na spotrebu, ked podstatnu cast svojho behu stracaju v zapchach a zle riesenych krizovatkach. Citim sa potom ako otrok tych autickarov. Urcuju potom normy, vysku poistneho, riziko.
Iba rozmar. Autu s 1-2 osobami staci pri 100km/h vykon 10 kW. Nech nikto nepovie, zedobre vyuzity 5 nasobok nie je dost.
tie miliardy idu predovsetkym do pohodlnosti vodica a cestujucich
Kam sa hrabu na mna, ked vykazujem PRIEMERNU a dlhodobu spotrebu na cestach mimo dialnice, prevazne MPR
s normalnym dynamickym zrychlovanim
4.5 litra nafty na 100km, presnejsie vzdy natankujem za 20 EUR a najazdim 400 km, niekedy aj 450.
Opel Astra 1.7 D, motor isuzu 55kW, turbo nabieha pri 2200/min.
Predtym rovnakym stylom jazdy som jazdil na Peugeot 309D 1.9 asi 5 litrov/100 km dlhodobo, teda najmenej 2-3roky test.
Zaklad je co najmenej brzdit vratane uberania a drzania plynu. Ked motor netaha, treba spojku, ci neutral, aby nebrzdil, ked nemusi. Nikdy sa nelepit na niekoho, kto jazdi bezucelne dynamicky, mat vzdy rezervu navyrovnavanie vzdialenosti. Samotne zrychlovanie nevadi. Pretoze aj ked spotreba stupa, skracuje sa cas, energeticky to vyjde takmer rovnako, ide len o ucinnost v danom rezime.
Vyuzivat jazdu z kopca, dobeh po rovine.
Rozhoduje prevazne styl jazdy, ziaden vyrobca dnes nepluje nezhoreny benzin do vyfuku.
v članku hovoria o rozdieloch udávanej a reálnej spotreby, ale tabuľka o zoradených najmenších rozdieloch v % chýba.
Nedavno som spravil na 20-rocnej honde 1645 km taluanskom za 86,4 l benzinu, ozaj len zakladna udrzba, idem s tym ze ked sa to pokazi necham ju tam kde je a naspat letim, v tom hlavne okresky (50-80 km/h) obcas dialnice (90-110 km/h) kde nie je myto, 8 hodin horske cesty (max 60 km/h), mesta po ceste. Aj tych 5.x l je dost - stare td oktavie vraj aj menej zozeru.
1645 km za 86.4 l je spotreba 19 litrov, nie je to moc? Takú spotrebu nemal ani Ruský UAZ na VZS...
chlape....zas si tu za tajtrlíka :)))
spotreba je 5,25....
Honda s poctivou atmosférou tak ako staré nemecké auta.poctive 2 litrovej staré atmosféry keď sa udržiavajú v pohode idú na 4-5 litroch lebo sa aj v kopcovitých terénoch nezadychaju a po diaľnici ledva prádu čo len prevaľujú piesty takmer na voľnobehu.
dnešok je len o tom zarobiť na autách na každej somarine nič iné,
On deliť vie - 1645 : 86,4 je fakt 19,04 - iba pri tom zabudol rozmýšľať!
Český "stredne dynamický" štýl jazdy znamená len dve polohy na dvoch pedáloch - na plyne a na brzde. Buď sú na podlahe, alebo sa nepoužívajú. Nedivím sa že im vyšli také rozdiely.
Mne ani nevadí ked mi auto žerie 6-7 L ,ked to nepozná kopec ani plno naložené zo zapnutou klímou,pri predbiehaní dupnem na plyn a vystrelí to, ale by ma štvalo keby to žralo 6-7 a aj 8 a 9 litrov na diaľnici,ale do kopca na štvorke ,pri predbiehaní stále skúšať či nie je zatiahnutá ručná brzda lebo sa to nechce rozbehnúť,také sú tie slávne 1L troj valce,a nehovorte že nie lebo jeden taký máme aj doma ,zať sa nechal obalamutiť sloganom ,trojvalec ,malá spotreba vysoký výkon :-)) a žerie mu to viac ako moje 2L naftové
staci s tym ist po dialnici... dvaja ludia v malom aute a spotreba 9-10 litrov na 100 km... fakt neskutocne...
Odporúčame