Aký "ekologickejší"? Čo má pridávanie repky olejky do benzínu spoločné s ekológiou??
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Takže veterány, ktoré boli konštruované na nízkooktanový benzín normál či špeciál a sú dodnes udržiavané v úvodzovkách fanatikmi za drahý peniaz v stave, ako by práve zišli z výrobného pásu, skončia na kolíkoch v stodolách.
Jezisi kedy uz ta zde generovana banda neschopnych tupych hlupakov z Bruselu prestane sustavne skodit svojimi blbymi nekompetentnymi rozhodnutiami?
Urychlene treba utiect z toho novodobeho žalára národov, keby Orwell videl to ich ZSSR 2.0, robil by v hrobe saltá.
Čo "rozhodnutie" to je do neba volajuca kravovina. Bol nam to satan dlzny. Zlodeja Dzurindu pred narodny sud a pred čatu (upratovaciu) za to, že nas tam zavliekol.
Halusky ...
E10 zamena raz taky narast biozloziek do paliva ako pri E5 ....
Pritom Ople z prvej dekady 3. milenia v nasich koncinach
maju uz problemy s "recepturou" E5 co bude potom pri pouziti s E10???
Firmware Oplov je pritom napisany na pomerne kratky casovy interval vyhlasenia
chyby pripravy zmesi, ktora je u Oplov stanovena na 20 sekund ...
pritom stacila by iba kvalita paliva a neboli by problemy mnohych inych
teraz proklamacne diskriminovanych vozidiel ...
Hm budeme vo velkom menit FW pripravy zmesi ...
Bruseláci už vynašli aj perpetuum mobile. Lebo keď horenie liehu poskytuje o tretinu menej energie, tak auto chýbajúcu energiu nasaje asi z kozmickej prány, však?
Bude sa skrátka viac tlačiť na plyn a páliť viac paliva. A pri jeho pálení vznikne toľko isto, alebo aj viac CO2. Pričom CO2 je pravdepodobne len taká rozprávka pre hlúpych, aby sa nejako zdôvodnili pseudoekologické idiotizmy, ktoré nám v dôsledku len znížia životnú úroveň, obmedzia slobodu a zaťažia prírodu.
Koľko nafty sa spotrebuje na pestovanie takého množstva kukurice? O koľko sa zrýchli amortizácia poľnohospodárskych strojov? Koľko tisíc ton pesticídov sa dostane do pôdy?
Nekvalitné palivo zrýchli opotrebovanie áut a odpad z nich zaťaží životné prostredie. Výroba nových áut detto. Nezmyselné normy donútia výrobcov, aby nové auto pracovalo na hrane fyzikálnych možností, a aby sa tým rýchlejšie kazilo spolu so všetkými eko-ku..ítkami.
Preč z tohto euroblázinca kým sa dá.
Brusel je len čiastočne na vine. Naši riťolezci by to prijali ešte skôr ako by o tom v Bruseli niekto len sníval. Pozrite ako sa chovajú k euru maďari, češi a poliaci. Nešalejú za eurom, lebo vlastnou menovou politikou si vedia lepšie regulovať hodnotu vlastnej meny aj korigovať hospodársky vývoj . Nie sú viazaní prísnymi regulačnými opatreniami ECB. Že musíte pri cestovaní do západnej cudziny zmeniť peniaze nie je až taký problém. Pre 90% slovenskej populácie je to max 2x do roka. Takže o čom to stále točíme.
Bavime sa o naozaj starych autach - Euro 3 a par vynimiek. Takze v praxi 15 rokov a viac. To su, hlavne v pripadoch europskych znaciek, vo vacsine pripadov vraky. Ked som sa pozeral na ten zoznam, tak na E10 sa lepsie pripravovali Japonci, pretoze ho zvladnu aj 21 rocne auta.
Navyse, existuju aditiva, ktore problem s E10 eliminuju.
Tak na miesto cukru sa bude trstina pestovať na palivo a to isté platí o kukurici a iných rastlinách.
No to je teda strašne ekologické, keď stovky miliónov ľudí na planéte hladujú!
Ďalšia blbosť idiotov z EÚ. CO2 je pre nich mantra, ktorá so zmenou klímy nemá nič spoločné. Výroba tzv. eko palív bude mať na planétu ďaleko drastickejšie následky, ako keby všetky autá dnes jazdili s motormi na naftu z 50-tých rokov.
Ludia ako Greta pomahaju koproraciam zarabat viac a znecistovat prirodu este viac.
čo sa týka ľudí ktorí hladujú - v africkom rohu bol furt len piesok a dodávky potravín do podobných častí sveta spôsobujú populačný boom .A áno , sú vo svete oblasti ,kde ľudia naozaj hladujú , ale ak si to porovnám so slovenskom tak mi vychádzajú príklady ako - na slovensku plnom vody sú ľudia bez prístupu k nej - rómsky cigáni . A rovnako môžu byť použití vo svete ako hladujúci ,bez strechy nad hlavou a ošatenia.
Vieš, za služby treba aj platiť. A tak isto aj za vodu. Oni by mali prístup k vode, keby za ňu platili!
Keď ju dostávali zadarmo, tak nechali kohútik otvorený do nekonečna a platiť to museli obce z daní zodpovedných ľudí. Tak bodu zadarmo im stopli, čo považujem za správne! Kto nezodpovedne plytvá nezaslúži si nič zadarmo!
Poznám množstvo vecí, ktoré by si cigáni zaslúžili aj zadarmo, ale naša vláda im to nechce poskytnúť. Napríklad také jednosmerné letenky do Bangladéšu. :-)
Tento mytus uz bol vyvrateny tolkokrat, ze kto ho dnes este stale pouziva v diskusii, je skratka a dobre blbec.
Takze lod na mazut ktora ma spotrebu 2,5kg paliva na 20000kg nakladu a 100kilometrov vyprodukuje viac CO2 ako vsetky auta v Europe? Ste takto v pohode?
Tak já ti nevím, Karle, keby kamióny mali spotrebu 3 litre paliva na 100km, tak by ľudia nejazdili na babetách, ale na liazkách. Pochybujem, že loď má nejako závratne nižšiu spotrebu na jednotku nákladu, než kamión.
Precitajte si to este raz. Ta lod ma suverenne najnizsiu spotrebu paliva na kilometer a tonu nakladu a niekto bude stale tvrdit opak. Problem je zlozenie emisii a tam uz to take ruzove nebude ale ako moze niekto tresnut ze jedna lod vyprodukuje viac emisii ako vsetky auta Europy?
lod s vykonom oklo 80 Mw ma plne nalozena spotrebu asi 9 000 t paliva/hod.
No a kolko tam ma toho nakladu? Preratajte to na tonu vezeneho nakladu a potom mozeme porovnavat. 10000l paliva to je 334 kamionov teda 670 standardnych kontajnerov, na lodi ich je 11000! Uz chapete ten rozdiel? Ta lod je minimalne 4krat uspornejsia ako kamion, nehovoriac o tom, ze na mori s kamionom neuspejete. Takze hlaska ze vyprodukuje viac CO2 je blud.
Praveze lodna doprava je v tomto najekonomickejsia, uviedol som Vam spotrebutej lode na 20ton a sto kilometrov, kamion bude niekde okolo 30l/100km a 20ton nakladu. Su to jednoduche pocty, u lode narasta odpor trupu so stvorcom rozmerov ale objem s tretou mocninou, to je tajomstvo uspechu. Cim vacsia lod, tym uspornejsia v prepocte na jednotku nakladu. A dalsia vec je, ze ten lodny diesel ma vysoku tepelnu ucinnost, vyssiu ako v nakladiaku, vdaka tomu ze sa tam nemusi tak setrit miestom a vahou, Pozrite si nieco na internete od Vartsila alebo Hyundai, pripadne MTU.
Mimochodom, babeta neuvezie 20ton nakladu.
Toto s ekologiou nema nic spolocne.
Je to ukazka toho na co potrebuju tak vymetene a chore dieta ako Greta.
Korporatny fasisti sa pod ruskom ekologie nabalia este viac a priroda bude trpiet viac.
Tu kukuricu budu obhospodarovat s cim?
Traktormi na slnecny pohon?
Ak to zvysi spotrebu (o ten sajrajt co dam daju), znizi vykon o akej ekologii sa bavime?
Nikto nenici prirodu viac, ako ekoaktivisti.
Preto sa to volá obnoviteľné zdroje. Tá kukurica pri raste viaže na seba časť uhlíku, ktorá sa uvoľňuje do atmosféry pri spaľovaní. Keď sa spália ropné produkty, ich recyklácia je pri ich ďalšej výrobe nulová.
Tu kukuricu budu spracovavat stroje na naftu.
Mozno este bonus bude ten ze sa dovezie z USA s obrovskym znecistovatelom a to lodou.
Neviem ako ku vam, ale ku nam chodi potrubim z Ruska. Ku nam by sa ten tanker akosi nedostal.
Nerozprávaj hlúposti. Ropa vyťažená v oceáne, alebo mori sa prepravuje ako? Akou environmentálnu záťažou je samotná ťažba oproti pestovaniu. Akou záťažou je jej úprava? Nerozprávajte hlúposti že pestovanie kukurice je väčšou záťažou pre životné prostredie, ako ťažba a spracovanie ropy.
Este raz: my mame tusim 96% ropy a jej produktov z Ruska a to tazi na pevnine. Chapeme? Ak rusi prepravuju ropu po sibirskych pláňach tankermi, prosim nejake foto, rad sa zasmejem.
Pestovanie kukurice u nas ma ovela horsie ekologicke nasledky, ako si myslite. To ze vy o nich neviete, neznamena ze neexistuju.
Napriklad: kukurica je lahko dostupne zradlo pre inak lesnu zver, ktora sa takto zbytocne taha do civilizacie. Premnozenie diviaka vdaka lahko dostupnemu zradlu napomohlo zavleceniu AMO na Slovensko a dalsim hospodarskym skodam. To, ze premnozene svine pachaju skody aj v lese (napr. zdecimovali populaciu tetrova) ani nehovoriac.
Ano, ekoteroristi s klobaskovym Mgr. z dedinskej univerzity sa pretekaju v premotivovanych nedomyslenych aktivitach a potom to tak konci, ked nie su schopni vidiet viac ako 1 krok dopredu.
Takže ty tvrdíš že vybudovanie vrtu, jeho prevádzka, prevádzka rafinérie...to všetko dokopy je viac ekologické ako pestovanie kukurice?
Iste, najekologickejsie by bolo vratit sa k volskym zaprahom.
Ok, pokracujem: vdaka potrhlym deformujucim dotaciam sa u nas pestuju technicke plodiny ako kukurica a repka. Na zaklade toho sa k nam vozi mlieko z Francuzska, paradajky zo Spanielska - citaj ako cez celu EU ide kamion co spali stovky litrov nafty. Toto je ekologickejsie?
Dalej: na to aby si dostal z technickych plodin etanol alebo biozlozku do nafty, musis napr. stiepit oligosacharidy, vytaznost pri kvaseni nie je zrovna vysoka lebo cast energie ti vybubla cez CO2 atd.. Vstupy el.energie su tiez nic? Je to cele nezmysel, ano - vacsi ako tazba ropy.
Hlavne ak v 80-tych rokoch bola CSSR potravinovo sebestacna na 95% (v plodinach mierneho pasma) a dnes je to vdaka de bill ne nastavenym dotaciam EUROhujerov len okolo 40% (a cislo kazdym rokom uspesne klesa). A to len vdaka tomu ze nezmyselne dotuju FR a ES farmarov aby nasi neboli konkurencieschopny.
Absurdistan na N-tu.
Slovensko je v produkcii mlieka sebestačné. Naopak v celej eú je prebytok mlieka. Preto sú ceny tlačené dole a cena je hlavným dôvodom dovozu mlieka. Nie jeho nedostatok. Rovnako je to aj s pestovaním. Farmy pestujú to na čom zarobia. Nemiešaj vyrobu mlieka so spracovaním ropy.
A tie paradajky to je tiež hlúposť. Nejde o to že by ich nemohli pestovať, lebo je všade kukurica a repka. Ide o to že ich nepestujú za cenu, ktorú sú ľudia ochotní zaplatiť. Ešte raz kukurica a jej spracovanie nie sú väčšou záťažou pre životné prostredie ako ťažba a spracovanie ropy. A môžeš do to pliesť paradajky, mlieko aj čo chces, ale s tým faktom nič nespraviš.
No ved prave, nepestuju sa za cenu, ktoru by boli ludia ochotni zaplatit a
dovazaju sa IBA vdaka deformacii cien eurodotaciami. Vzhladom na vstupy (plat spaniela/francuza) + doprava cez pol kontinentu NIE je mozne dosiahnut pre zahranicnych priducentov poctivou ferovou sutazou.
Technicke plodiny SU zbytocnou zatazou pre zivotne prostredie, pretoze bez dotacii NEZAROBIA ani na naklady na pestovanie (osobne myslim ze ich produkcia nestaci ani na naftu do traktora / kombajnu co beha po tom poli), ani na energie potrebne na ich spracovanie.
Cele je to euronezmysel.
Lenze to pestovanie kukurice je zatazene prave aj tou tazbou a spracovanim ropy, do traktorov totiz tankujeme naftu, sice s primesou MERO ale to je tiez zatazene fosilnou stopou. Energia potrebna na vyrobu alkoholu z kukurice tiez bude zatazena fosilnym palivom tak kde presne ma byt ta obnovitelnost? A to, ze kukurica vyrastie na pode z ktorej odoberie ziviny, ktore sa tam ale nevratia pretoze cast z nej spracujeme na lieh spaleny v motoroch, to je nic? Odkial nahradite chybajuce ziviny, snad umelym hnojivom vyrobenym v Dusle? Nie je to vobec take ruzove ako sa to tvari, teda okrem tych co na taketo plodiny beru dotacie, tam jedine to dava zmysel.
Vadí ti závislosť Slovenska v oblasti pestovania. Ale to že Slovensko je plne závislé na zahranicnej rope si nespomenul.
Obsah škodlivých emisií vo výfukových plynoch je v porovnaní s tradicnými palivami výrazne redukovaný. Biopalivá sú netoxické a úplne bilogicky odbúratelné.
Ano, potravinova zavislost mi vadi, lebo tam ma Slovensko potencial byt na sebestacne.
Nie, ropna zavislost mi nevadi, lebo holt smola Allah nam zasoby ropy nedoprial a tak ani keby sme velmi chceli, s tym vela neurobime. (ten kusok ropy na Zahori je zanedbatelny)
Chapes rozdiel?
Biopaliva su velmi netoxicke, skus sa opytat v najblizsej cisticke odpadovych vod ci mozes aj obycajny rastlinny olej vyliat do vylevky. Daj vediet co odpisali.
Vedľajšie nerozlozitelne produkty z rafinérie si tiež zabudol spomenúť. To že Slovnaft dlhodobo patrí k najväčším znecitovatelom vzduchu a vody ťa tiež evidentne netrápi. A to ešte stále nepíšem o katastrofe, ktorú spôsobí samotná ťažba. A aj keď Slovensko využíva iba suchozemsku ropu, ťažobné plošiny a tankery stále existujú ak sa zníži celková spotreba, tak budú prvé zatvárané. Tak sa netvar že naša ropa je ekologická, lebo to s tým určite súvisí viac ako produkcia mlieka.
Ja nikde netvrdim ze ropa je ekologicka a spásna. Len nic rozumnejsie zatial nemame.
Elektromobily su zatial slepa ulicka vyroba elektriny zatial tiez pokulhava (aj bude par desatroci do komercnej prevadzky fuznych el.). Fotovoltaika je blbost a krasne sa ukazalo ze skeptici mali pravdu, len co skoncili tie hlupe dotacie.
Biopaliva je nahradzovanie jednej hluposti druhou.
K jazde na konoch sa asi nevratime.
Takze? Do vyriesenia vyroby a uchovania energie pri rozumnej hustote na kg asi zostat pri tom co mame a setrit - znizit spotrebu ci najviac.
To je nejaký popletený článok.
Najprv napíšu,že E5 obsahuje od 5% do 7,4% etanolu a E10 ho bude obsahovať od 7,4% do 7,9%.
O kúsok nižšie však v článku píšu,že benzín E10 bude obsahovať DVOJNÁSOBOK biozložky oproti E5.
Tak ktoré je správne?
Alebo si robia srandu z čitateľov Pravdy?
Zbytočné šírenie doslova poplačnej správy.
E5 Benzín obsahujúci od 5 % do 7,4 % bioetanolovej zložky. Môže byť 95-oktánový alebo aj 100-oktánový.
E10 Benzín obsahujúci od 7,4 % do 7,9 % bioetanolovej zložky
Ak budem brať najvačší rozdiel tzn min z E5 a max z E10 tak rozdiel je 2,9 %. Fakt si myslíte že max rozdiel 2,9 % je problém pre staršie autá ??? V priemere to bude rozdiel 1,5 % ZANEDBATELNÉ...
Naviac ak aj tých jeden a pol percenta rozdiel je pre niekoho problém môže tankovať 100ku
Nádherná ukážka zneužitia na volebnú kampaň...
prepáč, ale prečítaj ešte raz a pozorne.
Najprv píšu o 7,4 %, potom o 7,9%, a napokon o 9%, no a ešte aj o tom, že max. môže obsahovať až 10%.
Už z tohto článku môže byť človek dosť popletený, a navyše sme sa vôbec nedozvedeli, koľko % bio zložky skutočne bude v tom palive...
Ja som sa asi pred 3 rokmi pokúšal dopátrať, koľko % biozložky majú prémiové palivá a zo slovnaftu aj z omv som opakovane dostával len diplomatické odpovede, že ich palivá spĺňajú všetky normy, že zodpovedajú štandardom kvality a podobné bla-bla... Zo shellu sa ani neunúvali odpovedať.
Takže neviem, ako to bude s týmto E10 benzínom, ale že budú problémy je isté. Tá biozložka totiž absorbuje vlhkosť (teda vodu) a v palivovom systéme spôsobuje koróziu. Okrem toho, keď sa vozidlo na dlhšie odstaví (napr. motorka ale aj kosačka a pod), tvorí sa z tej vodnej zlúčeniny akási emulzia (sliz, ktorý už teraz nachádzame v karburátoroch) ktorá dokáže tak stuhnúť, že občas pomôže len výmena karburátora alebo vstrekovačov.