Myslím, že opatrenie bude mať presne opačný účinok, ako tu EK prezentuje.
Ak budú vozidlá drahšie, bude sa ich predávať menej. To znamená, že vozový park zostarne.
Starší vozový park bude mať vyššie emisie CO2, ale hlavne CO,NOX, PM
Tu sa normy sprísňovali výrazne
..............EURO IV(2005)..............EURO 6d (2020) všetko pre diesel
CO ..............0,50 g/km.................0,50..........bez zmeny, pre benzín 1,0
NOx.............0,25 g/km.................0,08..........zníženie na 1/3
PM..............0,025 g/km................0,0045......zníženie na 1/3
Vozidlá EURO IV sú pomerne nové (cca 10 ročné), po cestách behajú aj EURO 3.
Benzínová E3 môže vypúšťať CO 2,3 g/km to je 2,3x viac ako súčasný benzín a 4x viac ako diesel.
Dieslová E3 môže vypúšťať NOx 0,50 g/km to je 6x viac ako súčasný diesel a PM 0,05 10x viac ako dnes.
Osobne by som sa zameral na vozidlá Euro 3.
V prípade CO2 sa treba zamerať na priemysel. USS KE produkuje 8 mil. ton CO2.