Rodinny klan Lumpov natahoval ruky len co nastupili do uradu.
Vtedy ich Kali zvozil ze este nic neurobili a uz natahuju paprce a peniaze pritom mali.
Asi zvyk ako do nich aj Smeraci tlacili nase peniaze.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Rodinny klan Lumpov natahoval ruky len co nastupili do uradu.
Vtedy ich Kali zvozil ze este nic neurobili a uz natahuju paprce a peniaze pritom mali.
Asi zvyk ako do nich aj Smeraci tlacili nase peniaze.
Koľko metrov je tej cesty? V jedných správach 0,5 kilometra v druhých 5 km v ďalších 5 km II trieda + 4 km III triedy. Nepíšu čo z tým jarkom čo zničil tú cestu. Keď to budú chcieť urobiť aby to vydržalo aspoň toľko čo cesty postavené za socializmu tak aj 19 miliónov je málo.
Skús nam pripomenúť, ktoré cesty zo socializmu vydržali. Akosi nikto okrem teba také nepozná.
Všetky vydržali, mosty nepadali a pri zosuvoch po povodniach bol vykonaná okamžitá oprava....
naj7 sa vznasa (v opare), on po cestách nechodi
asi ich teda ten fico, ktory moze za vsetko, musel nanovo urobit
Cely cas tu hovori o oprave cesty, ake o technmickych parametroch ani slovo. Aky typ asfaltu ma byt pouzity? Aka hrubka podlozia ma byt dodrzana? Z coho sa ma skladat podlozie? A kopa dalsich parametrov. Ak tie parametre znizim na minimum, tak sa da ta cesta opravit aj za 1 milion, ale ako dlho vydrzi? Firma postavi cestu, majitel da firmu do krachu a zalozi si novu stavebnu firmu. Ak sa cesta za 1 rok rozpadne, tak zaruka nie je, kedze firma skrachovala.
som rád, že to tam nie je .... nie som stavbár a nezaujíma ma to, pretože by som to aj tak nechápal...
takéto údaje môžeš očakávať od stavbárskeho časopisu ...
aha, tak toto je ten dobry lunter, co si dosadil syna do vedenia ?
takto sa kradne, zaujimave, kde ste vsetci ti, co sa luntera zastavali, aky je to super clovek ?
odstavili ste kotlebu, aby ste umoznili kradnut vasim ludom. super. to je ale zmena. ze ?
uboziaci.
Cus nacek, zjavne neviec ani co "Muráň" je (a ako sa je)... Cely kopec je dezolatnom stave a nik nebude ho opravovat ak zahlasia, ze na tak zlozitu opravu maju presnu sumu...
Starý Lunter sa hneď po voľbách asi prejavil ako totálne nefunkčný senilný starý dedko.
Aby nemusel s hanbou odstúpiť, musel si tam klientelisticky dotiahnuť syna ktorý robí vlastne všetko za neho.
Je to riadny volebný podvod. Reálny výkon robí totiž nevolený mladý Lunter ....
Keby si nedristal. Figeľ vám zrušil akurát tú pripravovanú najväčšiu mega krádež v histórii nielen Slovenska, ale aj celého sveta. 30 km diaľnice vtedy smerácki gangstri chceli postaviť za 8,5 miliardy eur.
Toto mu Fico, Pellegrini a ich spolupáchatelia nikdy nezabudnú.
My ostatní Figelovi musíme navždy ďakovať.
To by Fico Pele museli mat pol Bratislavy, zatial ma len blazon pol Trnavy -:)))Aj to len tara, v hre je len necelych 10 melonov a nie 19.... A to Luntera nemusim, ovecka...
Matovič je nový spasiteľ, podobne ako Figeľ. Spomeňte si ako sme dopadli s tunelom Višňové. Obávam sa, či ho vôbec dokončia. Keby nebol zrušil PPP projekt na dokončenie diaľnice v r 2010, mohli sme už mať diaľnicu do Blavy.
Teraz ju budeme mať "lacnejšie" a bohvie kedy.
Tam asi chcú budovať tú cestu nasilu cez nejaký problémový úsek kde musia robiť možno špeciálny podklad atď. podľa toho či to podmýva potok alebo stekajúca voda priečne cez vozovku.
Iste majú na to svoje metódy no podľa tam najviac o cene vie rozhodovať šikovné riešenie. Niekto môže nájsť aj lepšie ako je v projekte.
Útvar hodnoty za peniaze si vyžiadal dva týždne na posúdenie a zodpovedanie otázky, či je možné túto cenu „stlačiť“ dole.
Stavebné firmy majú päť dní na to, aby poslali na ministerstvo financií lepšie cenové ponuky.
Dva týždne posudzujú, či sa dá cena znížiť a firmy majú za 5 dní vypracovať ponuku. Takže je jasné, že lepšiu ponuku môže predložiť iba zvýhodnená firma, ktorá o tom dopredu vedela...
V tomto más úplne pravdu. Za 5 dní to nemôžu stihnúť ak o veci nevedeli vopred. Nehovoriac o tom, ak by chceli navrhnúť aj lepšie riešenie.
Dosť by ma ale zaujímala aj otázka efektivity. Koľko áut denne jazdí tou cestou ? Ak idú obchádzkou, aké sú to náklady navyše pre nich ? A kto ušetrí ak pôjdu skratkou ? Potom by som to porovnal aj s cenou opravy, či sa to vôbec oplatí, inými slovami, či by nebolo lacnejšie lokálnym motoristom prispievať radšej na "obchádzku".
Robil si niekedy rozpočet takej akcie, keď si taký múdry? Ani najgeniálnejší rozpočtár nespočíta nič, ak nnevie objemy materiálov a prác, ktoré dnes ešte nie sú známe, lebo nik netuší, čo z existujúceho bude treba najskôr odstrániť, než sa začne čokoľvek nové budovať.
ˇA ćítal si ten ćlánok.. Bol tam uź aj projekt aj rozpoćet .. Takźe tam nie je na tom robota ani dva dni. Len posúdit poloźky a obzriet terén.
Definitívny projekt bude daný aj tým, aké technológie má k dispozícii konkrétny dodávateľ a konečný rozpočet bude možné spraviť až po dôkladnej analýze stavu zostávajúceho podkladu, ako aj aktuálneho stavu terénu. Takže napokon bude možno všetko úplne inak, ako to na prvý pohľad vyzerá. Inak sa môže stať, že sa tá, lacno zrekonštruovaná cesta rozpadne skôr, než ju dokončia.
Treba to urobiť. Nie ja tam samozrejme premávka ako pri krajských mestách, ale je to spojnica Rimavská Sobota - Poprad. Úzka cesta cez hory, v podstate v Bohom zabudnutom kraji, ale sú tam nie celkom bezvýznamné mestá ako Revúca, Jelšava. Ten úsek má do 10 km, ale obchádzka pod nejakých 30 km po ešte horších cestách nie je možná. Veľmi to tam nepoznám, ale zrejme je to dôležité aj pre cestovný ruch v oblasti, sú v národnom parku.
Každá investícia by sa mala nejak vrátiť, inak nemá zmysel.
Ten úsek sa navyše opravuje každých pár rokov, čiže možno nie je vhodné tadiaľ viesť cestu alebo ten úsek treba vyriešiť inak.
Povedz mi jediný dôvod, prečo by sa mali ostatní občania skladať na cestu niekde na kraji sveta. V prvom rade by sa na to mali poskladať miestni. Pre nich bude tá cesta.
Kľudne nech to postavia ako mýtny spoplatnený úsek a bude vybavené ...
Nemáš celkom pravdu. Napríklad investícia do chodníka sa nevráti nikdy.
Ak im nebudeme investovať do infraštruktúry, bude investovať Orbán a my zase budeme nariekať, že je to maďarské.
Keďže je odtiaľ Danko, dosť ma prekvapuje, že tam nedostal nejaké prachy, kým boli pri moci.
Orbám bude investovať do tej cesty ? Nech sa páči, treba mu to umožniť ...
Pochybujem ale že by mal záujem. To si dosť dal mimo.
ale jedno sa musí uznať;
pá psychopatovičova demagógia s pripravenými obrázkami
(teraz už aj väčšieho formátu ako A4, aj pekne farebnými, ako sa na premiéra patrí)
je fakt presvedčivá. Keby som nepočúval jeho drísty už roky, skoro by som uveril, že mu ide o blaho celého Slovenska.
Kapitalisti zo stredoveku nevedia o tom že za Socializmu sme mali Cenníky podľa ktorých sa vynásobili výmery a tak sa zostavil rozpočet stavby. Dnes strieľajú čísla od brucha .....nepoznajú ceny ani násobilku a preto takto vyzerá ten chaos v štáte !
Luntner-oprava cesty za 19 miliónov €, Matovičovi ekonomickí experti z Útvaru hodnoty za peniaze 8 miliónov €. Pekná vata, 11 miliónov p. Luntner. Krásne ste tu so smerákmi okrádali ľudí.
Ale odstavili toho zleho Kotlebu , ktory o ziadne peniaze nezobral , dokonca usetril :-) A proti rodinkarstvu Lumper bojuje tak , ze si tam dosadil za zastupcu synatora :-)
Luntner je posledný koho by som sa zastával, ale v článkuje napísané, že projekt, ktorý išiel z BB kraja na posúdenie bol na hodnotu 9.7 mil. € a nie 19 takže žiadna úspora 11 mil.€ sa nekoná. Prezentácia našich vládnych špičiek si asi trochu ohýba realitu, aby sme ich vnímali ako spasiteľov...
Matovičova komisia za 5 (päť) dní vedela, že to bude stáť polovičku. Otázka znie odkiaľ zobrali podklady? Boli sa tam vobec pozrieť? Už na Slovensku posobil jeden minister za KDH, ktorý staval dialnicu a hlásal koĺko ušetril a potom spadol most, zabilo ludí a zistilo sa, že sa maximálne šetrilo. Ale už sa minister za KDH nehlásil k jeho "šetrivej" výstavbe. Nikto nechráni predraženie ale za päť dní ?????
Netrep ved mali podklady, projekt. Za to,źe sa zrútil most bol na vine smeracky minister Poćiatek, lebo na stavbe nemal poriadný dozor a venoval sa radśej iným veciam. s bielym cukrom.
Jedinú chybu ktorú urobil Počiatek bolo že sa okamžite nedostavil na miesto nešťastia lebo bol na dovolenke a nejaký čas mu trvalo kým prišiel .to ale nezbavuje vinu Janka od figliarikov ktorý šetril tam kde šetrenie nie je možné len pre politický efekt .
Dozor nemal šancu, chybu urobila nemecká statička. Možno cukrovala so strapatým, ktovie?
Jasne dozor berie velké prachy, tak by si mal skontrolovat, také dôleźuité veci. Ved na to sú poćitaće. Ten by mu ikázal za pár hodín, že tam niećo zabudla dat.
no dôležité bude kto im tu prácu i odvedie , Iné by to bolo ak by prišli Matelko s Hegerom už i vysúťaženou cenou i s firmou ktorá je to ochotná za tích 8 mil eur to i spraviť Utvar pre hodnoty za peniaze môže niečo navrhovať no to ešte neznamená že ta stavba sa dá i za nimi navrhované peniaze i zrealizovať Ved v živej pamäti máme ako sa šetrilo za Fígela pri stavbe dialnic najskôr sa zúžili vozovky po nich sa vynechali každý druhý viadukt (/ktorý sa potom dorábal dodatočne )či skrátili sa úseky kde sa mali stavať proti- hlukové bariéry no a vysledok bol že sa ušetrilo niekolko desiatok tisíc eur Táto tlačovka a jej obsah bola iba jedna z nemala Matelkových reklamných tlačoviek na odpútanie pozornosti od omnoho dôležitých tém ktoré slovensko trápia ...presne ako i boj vládnej koalície medzi sebou o intreruciu či bez nej ..s tabletkami od Ciganikovej
To čo píšeš bolo už len chytračenie dodávateľov. Pretože ak raz štát má presne zadefinované čo chce dodať a má byť dodané, tak by sa nestávalo, že by potom nasledujúca vláda odrazu netrvala na dodaní toho čo bolo požadované a vytendrované, ale dodatkami im umožňovala dodať niečo celkom iné, užšie alebo vynechať niečo pričom finálna cena sa nielenže nemenila ale dokonca dodatkami nepochopiteľne navyšovala.
Problém bol v tom, že štát nepristupoval k víťazom tendrov tvrdo. Ak cenu podliezli, bol to problém dodávateľov a nemal váhať poslať ich aj do konkurzu cez sankcie. Aspoň by sa bol prečistil trh od podvodníkov
Odporúčame