A čo také nákladné autá? Tie nevytvárajú emisie? Na tie EU nemyslí?
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Elektromobily majú nulové emisie? Páni zabudli že elektrina sa nejako musí vyrobiť a distribuovať a že výroba akumulátorov znečistí životné prostredie viac než diesel. A recyklácia starých akumulátorov? Ale pritom žiaden s tých byrokratov sa neposadí do malého auta. A lietadlá tiež urobia na elektrický pohon?
Pocas celeho zivotneho cyklu su elektromobily o stvrtinu cistejsie ako dizle aj ked sa nabijaju najspinavsou elektrinou 100% z uhlia. V EU su v priemere o 55% cistejsie, na Slovensku este o viac.
No ty brdo...
To su uz len clanky... Graf vycucany z prstu, ziaden odkaz, odkial boli data pouzite v grafe cerpane... Autor clanku tak isto neznamy...
Pri vsetkej ucte, takych 20 riadkovych clankov s podobnou "kvalitou" napise v nahodne vybranej krcme uplne nahodne vybrany stamgast po 10-om pive za jedno poobedie aj 10...
Co takto si radsej clanok a linky v nom precitat predtym ako nieco napises. Vsetko co namietas tam je. Navyse studia je z roku 2017, dnes je situacia este lepsia, pretoze elektrina sa vyraba cistejsim sposobom ako v case ked kompletovali udaje do studie.
Tak ja som napísasl že elektromobily majú väčšie emisie? Napísal som že je klamstvo že majú nulové emisie. A stále si sa nevyjadril k znečisteniu životného prostredia ku ktorému dochádza pri výrobe akumulátorov.
Neprisudzuj mi prosim tvrdenia, co som nenapisal:
Ja som netvrdil, ze si napisal, ze elektromobily maju vecsie emisie, len som uviedol studiu, kde je uvedene ake tie emisie su.
Tiez som nikde netvrdil, ze si napisal, ze je klamstvo, ze BEV maju nulove emisie.
Nulove maju len lokalne emisie pocas pouzivania.
Uz na zaciatku som napisal, ze "pocas celeho zivotneho cyklu" cely zivotny cyklus zahrna vsetko od vyroby cez pouzivanie az po recyklaciu/likvidaciu.
A čo ja Tebe prisudzujem? To predsa páni z Bruselu tvrdia že aké sú elektromobily ekologické. Píšeš že elektromobily sú o štvrtinu čistejšie ako diesle ak sa elektrina vyrába najšpinavším spôsobom. Ale ako sa bude elektrina vyrábať keď tu pribudnú 2 milióny elektromobilov? Generácia ktorá mala v rodine jedno auto už vymiera, teraz každá rodina má dve-tri autá. A malé autá majú iba baby na vozenie detí do škôlky, in sú SUV, 4x4. Takže spotreba ide hore. Povedz mi koko ľudí bude ochotných jazdiť na malých autíčkach?
Ja som tiež musel vymeniť auto za trochu väčšie kôli problémom s kolenami, no kúpil som MPV, mne to stačí. No mnohým malé auto nestačí, potrebujú autá nad 150kw, Kde sa bude brať elektrika na také výkony?
Jadro nechceme lebo je to nebezpečné a je problém s likvidáciou odpadu, veterné nechceme lebo ochranári argumentujú že to plaší vtákov, vodné už nemáme kde stavať a ochranári protestujú lebo nemôžu migrovať niektoré druhy rýb, tak kde?
1, Výkon motor neposkytuje celý čas na maximálnej úrovni,
V prípade EV klesá dokonca na 0.
Auto s výkonom aj 200kW nemusí mať vyššiu spotrebu ako auto s výkonom 70 kW.
2, Kto povedal, že jadro nechceme. Jadro nechcú v Rakúsku, Nemecku.
SR je na 2-3 mieste v podiele elektriny vyrobenej v jadrových elektrárňach.
Francúzsko 70%, SR a Ukrajina 52-54%, Maďarsko 49%, Belgicko 47%, ..., CZ 35%.
Po dokončení EMO3,4 budeme atakovať FR.
3, Na vietor v SR nie sú dobré podmienky aj keď sa chystá jeden relatívne veľký veterný park. Na vietor sú lepšie podmienky na mori.
4, Voda je využitá cca na 55%, avšak miest na výstavbu zdrojov >10MW je už málo.
MVE boli tiež silno obmedzené.
Uz som vypocet elektriny potrebnej na prechod na elektromobilitu na tento web daval:
Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
t.j. 30 000 000 000 kWh
Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
t.j. 2 000 000 000 kg
Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
Predpokladam, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala onedho nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5% co je pre vyrobu a distribuciu elektriny nezaujimave cislo.
A to som nezapocital spotrebu elektriny na vyrobu a distribuciu benzinu/nafty, ktora je podla roznych zdrojov cca 1kWh na kg benzinu alebo nafty.
Z Tvojho výpočtu vyplýva že je to celé iba šaškáreň a buzerácia keďže efekt bude zanedbateľný. A ktorý obyčajný človek si dovolí kúpiť predražený elektromobil?
Odkial si prisiel na to, ze ked sa stvrtina benzinu/nafty nespali, tak efekt bude zanedbatelny.
Elektromobil uz teraz pre velku cast ludi nie je predrazeny, lebo prevadzka BEV je podstatne lacnejsia ako ICE, takze vyssia nakupna cena je pri urcitom najazde kompenzovana nizsimi prevadzkovymi nakladmi. V buducnosti sa rozdiel v nakupnej cene BEV a ICE sa bude len zmensovat.
Obyčajný človek si ten elektromobil nebude môcť dovoliť ten elektromobil. Koľko kilometrov si môže dovoliť najazdiť taký dôchodca? Alebo mladá rodina s hypotékou za predražený byt v králikárni? A aká bude životnosť akumulátorov? Im sa tá počiatočná investícia nevráti. Mladý človek nastúpi do práce, na dochádzku potrebuje auto, kúpi si nejaké ojazdené, má si zobrať lízing? Z čoho bude splácať hypotéku? A deťom pomôcky do školy? Ten elektromobil si dovolí málokto. Cestu by bol vodík, bol tu nedávno článok o ňom, ten sa dá na rozdiel od elektriny distribuovať aj na veľkú vzdialenosť.
Chceme čistý vzduch a pritom podporujeme motošport, ja tiež sledujem F1, využívame leteckú dopravu ktorá neuvažuje nad elektropohonom, chcee lietať viac a ďalej, nakupujeme lacný čínsky tovar ktorý nám privážajú lode s najšpinavším pohonom, ale ideme sa voziť malými elektromobilmi. Celé je to pokrytecké, celá konzumná spoločnosť.
Tým neoznačujem Teba za pokrytca, Tvoje argumenty som si rád prečítal. Ale treba brať aj za aj proti.
Otvaras prilis vela okruhov komplexnych otazok. Netvrdim, ze je to nespravne, no neda sa fungovat bez kompromisov. Ja sa snazim vysvetlit moj pohlad na zalezitosti suvisiace s elektromobilitou ako dlhorocny pouzivatel viacerych elektrickych vozidiel. Pripadne si precitaj moje starsie prispevky na tomto fore, lebo mnozstvo rovnakych alebo podobnych prispevkov a reakcii na ne sa tu uz dookola opakuje.
Cely probolem od sameho zaciatku spociva vo vzdelani EU byrokratov, ktori si vysnivali technicke hrozienka, bez realneho zakladu. Co sa babe snilo, dali do "zakonov". Na vine su ale samozrejme technici, ktori nedokazu to v ich tempe zrealizovat. Stalin by ich dal postrielat, EU im da len pokutu.
Kde zacat riesit ten problem? Na psychiatrii? Nikto nie je "kompetentny"...
Odporúčame