Rusi nikdy nežili z priemyslu. Nevedeli predať pridanú hodnotu k surovinám, ktoré vlastnia, ale bez surovín nebude fungovať ani náš priemysel.
Rusi nikdy nežili z priemyslu. Nevedeli predať pridanú hodnotu k surovinám, ktoré vlastnia, ale bez surovín nebude fungovať ani náš priemysel.
Mam pocit, že hlupák je v tejto diskusii len jeden a DEWSK to nie je. Pred 1990 západ končil v polovici Nemecka. Spotreba energii a surovín bola oveľa nižšia a vo veľkom sa pálilo uhlie ktoré vyhrabeš skoro všade. Ekonomický rast do 2008 bol z veľkej miery akcentovaný lacným zdrojom surovín. Od krízi v 2008 sa EU už nerozbehla ako pred tým a v porovnaní zo svetom sme začali strácať. Odrezaním sa od surovín a lacnej energie si pod sebou režeme konár. A Rusko ich predá inde.
Buhožial by to u nás skončilo ako v Čechách, kde si bohatý recidivisti píšu auto na bieleho koňa a keď ťa v ňom chytia, tak ho nemôžu zhabať. Teda môžu, ale hneď ho vrátia, lebo majiteľ nie je ten čo sa previnil.
Ešte som nesedel v aute, kde by som potreboval návod na spárovanie telefónu.
A tiež na trhu stále existuje dosť aut, kde sú fyzické tlačítka. Ale to by ľudia nemohli nakupovať spôsobom, že to môže byť akákoľvek auto ak je to Škoda/VW.
A? Zodpovednosť nie je vec veku. Ja som jazdil od 18, mal som to ako letné brigády, v dobách keď sa krúžky u nás vôbec neriešili a vždy som si vedel ustrážiť aj únavu aj ostatných na ceste a to Liazky nebrzdili ako dnešné auta. A na druhú stranu poznám vodičov 40+ ktorý jazdia s nákladným autom ako na pretekoch. Lepia sa na auto pred ním, myšičkujú na viac prúdovej ceste v meste a tak by sa dalo pokračovať.
To pretože, to nie je tradičný politik, ktorý sleduje len to, aby bol jeho výrok korektný.
Som nevedel, že každý Slovák, vrátane detí, najazdí denne 400km.
EU sa rozhodla už tak pred 12-13 rokmi keď po kríze z 2008 finančnou politikou stopli rast ekonomiky v EU. Odvtedy skúšajú kdečo vrátane pokusov o zelenú budúcnosť, ale tým priemysel neroztočíš. Naša generácia to ešte prežije, ale potom to tu asi Číňania začnú skupovať rovnako ako teraz robia v krajinách tretieho sveta.
Mnohé štáty si za 8 rokov hojnosti spravili finančnú rezervu. Ktorú teraz môžu využiť. Náš dlh narastal aj keď mali štáty okolo rozpočty bez deficitu. A to máme jedny z najvyšších odvodov v EU.
To nie je vec elektromobily. Mnohý chcú konektivitu aj pri spaľovákoch a automobilky im to radi predajú.
Amerika má minimálne napojenie na Ruskú ekonomiku. Pre ňu sankcie na Rusko neznamenajú žiadne ekonomické straty, ale pre svet okolo áno, tým sa stáva relatívne bohatšou.
Rusko bez našich peňazí schudobnie, ale všetko čo potrebujú na prežitie si vedia vypestovať, alebo vyťažiť. Dá sa to povedať aj o EU?
Všetky hlavné trhy EU majú dotácie na EV a PHEV. Či priame cez zníženie ceny EV, alebo nepriame cez dodatočné zdanie spaľovacích aut. No ak sa tebe zdá OK vyhadzovať spoje peniaze za EV je to tvoje rozhodnutie. Pre mňa sú tie autá zatiaľ predražené na to čo ponúkajú. Ak sa EV B segmentu nedostane pod 20tisíc, tak eletromibilita zostane len póza bohatých a nebude mať nič spoločné s reálnom ekológiou. Lebo používať dva a pol tonové SUV na jazdenie okolo komína je nezmysel a počas životného cyklu vyprodukuje viac emisii ako keby som na ten istý účel použil auto B segmentu zo spaľovákom. Len to bu všetci hneď nepoznali, že mám peniaze a že som eco lebo mám EV.
Po osmich rokoch hojnosti boli v statnej pokladnici len dlzobne upisy. A stat nepripravy na horsie casy. Moja penazenka pociyovala Ficove zdierane celkom dost.
Ano, lebo plniaci tlak je príliš nízky. Stačí to len na motanie okolo komína.
Autor by mohol občas premýšľať o tom čo píše. Najvýkonnejšie desktopové Ryzeny majú TPD 105W, Takže ak pôjde stále na plno, tak je 0,1kWh. Spotreba EV aj s ľahkou nohou je 15kWh. Takže aj keby ten Atom nežral nič a nový procák išiel stále na plno, tak to ovplyvní spotrebu len o 0,7%, lenže procesora s v aute väčšinu času fláka a zaručene je tam notebookoví variant, kde je spotreba tretinová. Takže autor si síce kopol do EV, ale nemal záujem zistiť čo naozaj stojí za poklesom dojazdu o 3,5%.
V prvom rade je otazka ci Covid nebola len posledna kvapka pre niekoho s kopou inych diagnoz.
Ale hlavne je to ich slobodne rozhodnutie. Citis sa ohrozeny, mas moznost ockovania. Nevadila by mi ani uhrada liecebnych nakladov spojena s Covidom. Pokojne nech to daju personalu nemocnic ako odmeny.
A potom zaockuju znova a znova.
Aka bola vtedy mobilita ludi? A aka je dnes v globalizovanom svete?
Ropa je strategický priemysel. Stroje poháňané "ropou" boli praktický od prvých dní lepšie ako tie poháňané uhlím. Okrem toho je na nej závislá aj veľká časť chemického priemyslu. Batérie sa jej významu ani neblížia a bez poriadnej energetiky nemôžu byť EV nikdy zelené.
Demokracia skoro nikde reálne nefungovala. Pred voľbami sa sľúbi a) a po voľbách sa robí b) K tomu sa v dobe sociálnych médii ešte pridalo ustupovanie tomu, kto robí najväčší krik. Spravidla darmožráčom čo majú veľa času, ako cely ten humbug okolo istej Grety.
A pokojne sa s tebou vsadím, že aj keď EU úplne zdevastuje individiuálnu dopravu a vlastný priemysel, tak na otepľovaní planéty sa nič nezmení. Na planéte už bolo aj teplejšie a znova bude chladnejšie. Vplyv človeka je tu zanedbateľný. Ale je ľahšie rozprávať o utopických cieľoch ako reálne prispieť ochrane prírody okolo nás.
Odporúčame