Inak, manželstvo je nádherný súzvuk dvoch milujúcich duší, ale len kdesi na začiatku (opäť česť výnimkám).
Inak, manželstvo je nádherný súzvuk dvoch milujúcich duší, ale len kdesi na začiatku (opäť česť výnimkám).
Ja som si v teenegerskom veku myslel, že manželstvo je len o láske, milovaní, sexe - to je strana ľúbenia a dokazovania spriaznenosti k vlastnej žene a samozrejme z toho neskôr vyplývajúcich povinností k deťom, rodine, k nejakej práci, ale stále o sexe, milovaní a tak dookola. Tie povinnosti k deťom, rodine, k práci zostali trvalé, ale sex, milovanie a láska, pomaly ale iste, zanikali. Veď, ako môže krajšie dokazovať svoju lásku k manželke chlap ako práve tým, že ju bude aj fyzicky milovať (sexovať), láskať, nežniť. Lenže, obyčajne prídu medzi dvoch dospelých jedno, dve deti a láska ženy sa musí rozložiť na viacero subjektov. Mnohokrát z toho muž vychádza ako posledný uspokojený a so sexom a milovaním akoby ľahla zem, keď nie žena. V tom čase do toho vstupujú objektívne príčiny ženy, bolenie hlavy, dvojtýždňová menštruácia a podobne. Muž vstupuje ako milovník do procesu vzťahu až po vyletení detí z hniezda, keď žena začína byť opustená.
KDH svojim návrhom k zamedzeniu predaja v nedeľu opäť farizejsky nachádza len jednu oblasť pracovného života človeka, pričom nevidí zamestnaneckú povinnosť cirkevných aktivistov ako sú kňazi, kostolníci, miništranti, predčítavači a iní. Aj oni robia službu obyvateľstvu, aj oni by mohli svoju činnosť zveľaďovať oveľa rodinnejším spôsobom. Každá nedeľa aktivuje hromadu veriacich, pričom by aj oni mohli sa venovať svojim blízkym. Predavači v Hypermarketoch v nedeľu dostávajú príplatky, čo je pre mnohých z nich lukratívna pracovná doba. Druhá stránka veci sú samotní kresťania, ktorí rovnako využívajú nedeľný predaj, ale nielen v hypermarketoch, ale trebárs v reštauráciách, obchodných domoch s nábytkom, navštevujú múzeá, historické pamiatky, kde sú tiež zamestnanci starajúci sa o riadny chod podniku. Je to príliš úzkoprsé videnie KDHákov, zohľadňujúce len ich záujmový pohľad na danú vec.
Vynosenie dieťaťa náhradnou matkou je neprirodzená cesta k získaniu „vlastného“ dieťaťa. Pripadá mi to ako za technické dosiahnutie životného cieľa za akýchkoľvek okolností. Dobre, existujú manželské páry, ktoré nemôžu mať deti. Nebolo im dopriate toto potešenie a dnešná doba čosi také umožňuje. Prípad austrálskych rodičov mi skôr pripomína situáciu výberu melónov v Kauflande, pričom z týchto dvoch si vezmem len tento. Vzhľadom k tomu, že obe zainteresované strany išli do procesu umelého oplodnenia tajne (Austrália ani Thajsko tento proces nepodporujú), situácia sa tým stáva neprehľadná a vymyká spod právnej kontroly. V tomto momente je už až smiešne (ak si človek predstaví tie melóny), že austrálski manželia si vybrali len jedno z dvoch vynosených detí a s tým druhým im bolo úplne jedno, čo sa stane, ako s melónmi. Oni predsa žiadali len jedno. Lenže, príroda to zariadila inak ako bolo na „objednávke“ napísané. Skutočne rarita, ale rovnako neprirodzená, ako celý ten náhradný proces.
Tak ako mal kedysi v rukách Mečiara Dzurinda a mohol s ním ako aj s jeho stranou urobiť rázny koniec, tak teraz má Fico v rukách česť Slovenska, ak by dotiahol politické kauzy (Gorila a iné) do konca. Ak by dokončil a trval na daňovom, sociálnom a zdravotnom uprataní pohľadávok, ak by stúpil korupcii a mafiánstvu na otlak. Opozícia je rozložená, deformovaná a takmer nedýchajúca. Cesta bezplatných vlakov pre istú časť obyvateľstva je síce pekný vládny podarúnok, ale v tomto období stabilizácie krajiny príliš ukvapený a samozrejme voličsky nie márnotratný. Fico musí ísť na plný plyn aj napriek tomu, že z nádrže mu uniká palivo. Musí riskovať, lebo na politickej scéne je sám a ak neporazí ostatných, nebude mať šancu dokončiť začatú reformu a nielen štátneho sektora. Fico je mašina, rútiaca sa plnou parou v ústrety dosiahnutia cieľa, ktorý nemusí byť tým vysnívaným rajom pre všetkých. V každom prípade, isté čiastkové úspechy už dosiahol. Radi si počkáme na tú konečnú stanicu.
Len, v našom prípade je maďarská menšina akosi brzdou a ohniskom problémov.
Nikto neberie menšinám právo na ich kultúrnu a národnú identitu. Poznám v Kanade, priamo v Toronte československú komunitu, ktorá sa pravidelne stretáva, vzájomne kultúrne udržiavajú československé tradície, zvyky. Udržiavajú kontakt s domovinou, ale žijú, pracujú kanadským spôsobom, dokonca mnohí z nich aj v štátnej správe. A všetci do jedného, ovládajú angličtinu, bez rozdielu. Participujú na kanadských zákonoch a zásadách, berú na vedomie ich mentalitu a spôsob života. Absolútne sa prispôsobili podmienkam, ktoré im mesto vytvorilo a samotná krajina poskytla. Ak náhodou navštíviš nemocnicu a tam vie sestrička slovensky, úžasné. U nás človek navštívi lekára v Šamoríne a ten nevie slovensky, úžasné. To je ten markantný rozdiel medzi fungujúcimi menšinami v rôznych kútoch sveta. Majú záujem sa asociovať, adaptovať, ale pritom zachovávať si svoju národnú hrdosť, tvár, ktorá žiadnemu Kanaďanovi neprekáža, ale skutočne obohacuje nielen jeho, ale aj kanadský štát, ako Bugár hovorí,
Viaczástavkovosť vlakovej súpravy na trati Bratislava – Košice a opačne je samozrejme z hľadiska využívania tohto typu dopravného prostriedku za účelové, pre prevádzkovateľa ekonomicky výhodné. Rovnako ako aj možnosť poskytovania služieb (internet, reštaurácia a podobne). Trasa musí cestujúcemu ubehnúť tak, aby nemal pocit nudy a hromady zabitého času. Navyše, ak cestovanie je príjemné, voňavé, čisté, tak sa cíti komfortne a nadštandardne, uvoľnene, nie uväznene a nasilu. Tiež si myslím, že skrátiť časovú normu vlaku na trati BA –KE sa nedá len tým, že sa vypustia stanice. Tým sa zníži prepravnosť vlakovej dopravy a posíli tým autobusová doprava, ktorá z pochopiteľných dôvodov nemôže byť tak komfortná. Sme malá krajina a nevyžaduje si to, aby sme tu nasadzovali rýchlovlaky na magnetických vankúšoch. Niekedy je dobré sa pozerať aj von z okna, aby sme zistili, že sme aj nádherná krajina.
Problémom agresivity človeka je príslušnosť k samotnej ideológii. Pokiaľ je napádaná iným človekom, ohrozená je tým stabilita presvedčenia a viery v jej dôležitosť. Entita Boha je zásadovou polemikou ľudstva, lebo tvorí esenciálnu prioritu vnímania života na tejto planéte ako aj fungovania celého vesmíru. Problémom strašidelného zámku, domu nemôže byť nič iné len samotný človek. Báť sa v takom prostredí, je vecou psychickej odolnosti voči duchovným vplyvom. Ublížiť človeku môže skutočne len zub času (ak na človeka spadne spráchnivelý trám) alebo samotný človek, berúci duchovné veci do vlastných rúk. Sila prírody a človek v nej dokážu byť nebezpečenstvom pre samotné ľudstvo, čo samozrejme evidujeme denne (prírodné katastrofy, živelné pohromy, vraždy, násilnosti). Božská prítomnosť a jej prejavy sú mentálnou únikovou cestou pre všetky ostatné nepochopiteľné zlyhania, vplyvy a tragédie ľudskej bytosti. Jedine človek je ten, kto by mal mať rozum, lebo ho skutočne aj má.
V rámci diskusie, kto aký hodnotný život vedie, či je to slobodná a nemorálna, zhýralá potreba ateistu oddávať sa slastiam života a bohapustým radovánkam (nie každý ateista žije týmto spôsobom) alebo morálna, slušná a poctivá lopota teistu udržujúceho prízemnosť a oddanosť myšlienke Boha (nie každý teista potvrdzuje toto pravidlo), je vecou práve pozorovateľa, prípadne aj samotného účastníka životného strádania. Bolo by škodlivé porovnávať život kresťana a ateistu a zhodnocovať ich navzájom. Každý z nich má svoje potreby a odovzdáva (poskytuje) vlastnému životu to, čo je mu bližšie a hodnotnejšie. Vzájomná životná filozofia pritom nemusí byť u mnohých odlišná, ale vychádzajúca z bežných ľudských pravidiel správneho a nekonfliktného spôsobu správania sa. Jedna skupina ľudí vychádza z dodržiavania biblických zásad, druhá zo skúseností a osobných pocitov. A pritom každá z nich koná v zmysle zaužívaných spoločenských pravidiel.
Tak to skutočne povedal ten pravý, čo má charakter sám pokrivený. Môžem zhrnúť jeho ľudské, politické, poslanecké prešľapy, ktorými sa prezentoval počas svojej politickej kariéry : Kauza prideľovania bytov, teplá funkcia pre švagra, poberanie dvoch platov, branie príplatkov ako pre mimo bratislavského poslanca ... Čo tento „špičkový“ kádehák múti vodu a snaží sa niekomu vysvetľovať čosi o charaktere človeka. Nehovoriac o tom, že práve KDH sa postaralo o pád vlády Dzurindu, keď si presadzovali svoju výhradu vo svedomí. Fígeľ nemá morálne právo brať do vlastných úst charakter iného alebo vyžadovať, aby bol druhý charakterný, keď on sám sa javí ako bezcharakterný. To je tá pravá gloriola veriaceho, jeho farizejská prízemná oddanosť Bohu. Neviem, čím by sa mohol vykúpiť a očistiť svoje meno, ale mám taký dojem, že pre neho už žiadna pozitívna udalosť by nebola dostatočne odškodňujúca.
Ono je zaujímavé, či vôbec pri operáciách majú byť prítomné kamery ako dôkazový materiál pri konfrontácii pacienta s lekárom, dajme tomu, pri neúspešnom zákroku. Ak by bola operovaná nejaká iná časť tela pacienta a nie jeho chúlostivé miesto, vec je jednoznačne pozitívne hodnotená. Ale čo taký gynekológ, ktorý rovnako môže tvrdiť, že si svoje zákroky na ženách natáča práve z dôvodu prípadnej konfrontácie, ak by sa žena na zákrok sťažovala. Ale pritom sa v dobe osobného voľna ukája na množstve takto získaného materiálu, ktorý mu denne prejde doslova cez ruky. Pokiaľ sa materiál nedostane z priestoru ordinácie, operačky, mimo nemocničný areál, tak vec nepovažujem za problematickú, aj keď viem si predstaviť ako v takej nočnej sa nemocničný personál zabáva na doslova krvavých obrázkoch, čo je pomerne dosť nechutné. Ale, každého dokáže ukájať čosi iné a postihnutá pacientka je zrejme právom citlivá na svoje operované miesto, čo je tiež pochopiteľné.
Věřící přírodovědec je možná v jisté výhodě, že poznává Boha nejen subjektivně jako každý jiný člověk, ale také prostřednictvím předmětu svého bádání, jímž je vždy určitý uzoučký výsek poznávání kosmu, od hvězd po mořské hvězdice, od vůně květin po vůni kvarků, od přenosných chorob po přenos záření či genetické informace. Při své práci používá vysoce neosobní (objektivní) vědecké metody, která připadá neodborníkům až protivně studená a zpochybňující. (Jiří Grygar)
Viera nie je povinná, tak ako nie je povinnosťou nikoho sa k viere hlásiť. Človek dobrovoľne prijíma názor, že Boh existuje a fajka zhasla. Je zaujímavé, dokazovať neexistenciu stvoriteľa sa zdá byť z reálneho života triviálne a jasné. Ateista predsa vychádza z reality a realitu aj využíva k sporu s vierou. To ale NIKDY nebude stačiť. Predsa, ak niekomu zmizne nenávratne dieťa, neudá svoje prechodné bydlisko, jednoducho ako keby sa pod ním zem prepadla, to ale NIKDY nebude znamenať, že už nežije. Až jasný, jednoznačný a rukolapný dôkaz môže tento pocit rodiča zmeniť na definitívny úsudok. Nie je predsa dôležitejšie a podstatnejšie pre človeka to, že Boh neexistuje ako práve istota, že existuje. Vzhľadom k tomu, že táto otázka bude nekonečne neriešená, lebo niet na tom čo riešiť, treba len dúfať, nádejať sa a veriť, že Boh je súčasťou nášho bytia a plne patrí do tohto vesmírneho systému, lebo je Jeho autorom.
Stanislav – ateizmus nie je úmysel, ale vyjadrenie sa k náboženstvu, protiváha existencie Boha, nič viac a nič menej. Ateista si absolútne neuvedomuje, či tu Boh je alebo nie je, pričom veriaci je na túto variabilitu odkázaný. Pre neho je filozofia existencie stvoriteľa nutná až životne dôležitá. Náboženstvo síce dáva ľuďom nádej, ale len v rovine posmrtného života. Veriaci žije tým, je nadchnutý skutočnosťou, že bude spasený a prijatý do rajskej Božskej záhrady. To ho dokáže motivovať a posúvať ďalej. Ateista pri svojom spôsobe života nepotrebuje túto umelú vzpruhu, žije si slobodným a voľným životom. Ateizmus nemá čo dávať človeku, lebo to nie je doktrína, filozofia, je to protipólny štít k viere, ktorý ma snahu rušiť slobodnú myšlienku viery. A ver tomu, že ateisti v kútiku duše veria, pri smrteľnej posteli, že snáď čosi ... Ateizmus je filozofovanie nad tým, prečo Boh neexistuje, vychádza z racionálnosti myšlienky samotnej. kdežto viera je o cite, duši a nádeji ...
Ak by neexistovala Božská entita ako názorová a reálna súvsťažnosť, neexistoval by ani ateizmus. Najskôr musí vzniknúť niečo, čo by následne malo byť proti tomu. Ak chcem ísť do kina, môžem s tým buď súhlasiť alebo byť proti tomu. Ateizmus sa snaží vyvracať tézu o existencii Boha, s rovnakou váhou vážnosti ako sa snaží presadzovať stvoriteľa samotná ideológia náboženstva. Vzhľadom na neexistenciu rukolapných dôkazov na oboch stranách barikády, zostáva otázka existencie a teda aj neexistencie Boha otvorená a trvalá. A teda, aj napriek tomu, že Boha nikto nevidel, nezažil, nepočul, nemožno tvrdiť, že neexistuje. Existuje predsa stála esenciálna nejasnosť, kto vytvoril tento svet. Iná variabilita sa týka súčasnosti, či aj ten, kto tento svet stvoril, je prítomný aj v dnešnej dobe. A to sú dve základné náboženské limity, ktoré veriacich mobilizujú a stavajú do pozoru. Ateizmus skôr dobrovoľne skúma možnosti, prečo by tu mal byť a čím by sa mal prejavovať.
Ale, nehodnotíš typicky fanaticky podkutú náboženskú fabuláciu v podaní autora príspevku ?! Tá ti vyhovuje. Iste, reakcia janka je neprimeraná, ale nemôžeš sa čudovať, ak takto nezmyselne a provokatívne (zatiaľ je to skutočne výmysel a pretrvávajúci opodstatnený názor na neexistenciu prítomnosti stvoriteľa) ktosi tresne takúto halucináciu, aby nezaregoval podráždene. Môžete ďalšie stovky a tisíce rokov hovoriť, čo sa stane (žatva), čo vás náboženských fanatikov vykúpi do vami vymyslenej rajskej záhrady. Dokázať povymýšľať, čo by mohlo byť, nastať, čo bude nasledovať, toho som schopný aj ja. Nechcem sa zbytočne nádejať, veriť niečomu, čo zatiaľ nemá ale absolútne žiadne opodstatnenie. Pokiaľ takýto fanatickí veriaci budú vyrušovať racionálnosť tohto sveta svojimi absurditami, dovtedy budú existovať aj reflexie na ne. Skutočne, psychopatov na tomto svete je viac než dosť a je na nás, aby sme ich dokázali z normálnej spoločnosti vyviesť tam, kam patria.
Tento príspevok je jeden z ďalších pokusov pribrzdiť ľudstvo v sexovaní a vyvarovať sa tým „neželaných“ vedľajších účinkov. Skutočne chorá predstava absolútne rozumovo ujetá, s názorom malého nevedomého dieťaťa. Ja si osobne myslím, že najviac sa sexuje na dovolenkách, kedy človek nie je pod stresom, ale užíva si jednak dni pokoja a pohody a tým aj možnosť sa sexuálne vybúriť, ak je s kým. A to by teda v takom Chorvátsku alebo v iných destináciách, prímorských letoviskách museli byť záplavy každý deň. Zúfalosť pisateľa je v tom, že sa ľudia správajú k sebe inak ako by to sám očakával. Ako „predpisuje Biblia“ a Božský zákon. Smiešnosť až dokonca teatrálnosť vysloveného názoru je v tomto prípade tým väčšia, čím je nízka alebo žiadna odpovedajúca teória k tomuto vyjadreniu priložená. Len suché konštatovanie veci, privádza človeka k myšlienke absurdnosti, ktorá tým znižuje aj inteligenčnú hranicu autora príspevku.
Boh je pre mnohých z nás fyzickým, duševným a praktickým únikom nepredstaviteľného. Tým aj samotný Boh je nepredstaviteľný a teda vymýšľaný presne tak ako sú vymýšľané i Jeho schopnosti, aktivity a neobmedzenosti. Boh je prirodzenou otázkou mnohých veriacich k vzniku vesmíru a fungovania tohto sveta. Pokiaľ veda nebude schopná (a to nebude nikdy) v tomto smere vysloviť absolútnu pravdu o procese samotného vzniku vesmírneho priestoru, bude vždy naporúdzi eventualita Božského zásahu. Boh ako entita najvyššej nadprirodzenosti nemusí byť súčasťou našej prítomnosti, ale Jeho neistota prítomnosti u mnohých vyvoláva práve istotu Jeho opodstatnenosti. Iste, veriť v Boha znamená opustiť ideu, myšlienku racionality a nádejať sa abstraktným vplyvom existenčnosti stvoriteľa. Cirkev je samostatnou kapitolou náboženského hnutia a tvorí ľudskú podobu náboženskej osvietenosti. Kto má záujem skutočne veriť v Boha, nemal by sa nechať vťahovať tým pádom do dvojnásobného vernostného lievika.
Neviem, čo by chceli nájsť v tých skrinkách v prípade, ak lietadlo bolo skutočne zostrelené. Let predsa musel prebiehať absolútne pokojne do doby, keď raketa v momente lietadlo roztrhla a poslala ho nemilosrdne k zemi. Piloti nemali šancu možno ani vykríknuť, že sa čosi deje. A pre cestujúcich to bol tiež okamžitý šok, ale len na malý moment. Akonáhle sa lietadlo v desať kilometrovej výške roztrieštilo, cestujúci zomreli skôr, ako dopadli na zem. Je pravda, že skrinky môžu dokázať zostrelenie lietadla raketou, ale to je všetko.
Odporúčame