Ako v zime 'nezabiť' elektromobil? Dodržujte týchto 10 rád
Buducnost aut ma byt predovsetkym neotravovanie inych takym mnozstvom emisii ako to robia mnohi dnes, neobtazovanie zbytocnym hlukom a maximalna mozna recyklacia. Uz mame fabriky, ktore dokazu recyklovat EV baterie na 95-96%, ale emisie z vyfukov zatial prilis nerecyklujeme na benzin/naftu.
"„rychlonabijanie“ 350+ kW je parodia oproti tankovaniu),"
Modely, ktore maju WLTP spotrebu 12,5 kWh/100 km (niektore Tesly, Mercedesy, Lucid Air....) na nabijacke s vykonom 350+ kW, pri pouziti najmodernejsich baterii (nabijaci prikon 5C alebo uz aj 5.5C) sa na dalsich 500 km jazdy nabiju pod 11 minut a je jasne, ze cas nabijania sa bude dalej skracovat. Ale samozrejme sa najde hundros, ktoremu to nikdy nebude stacit.