Sodíkové batérie už poháňajú dva čínske elektromobily. Revolúcia? Ani náhodou
Iba totalny neschopak novinar si moze myslet, ze v priemysle sa deje revolucia zo dna na den. Vyvoj priemyselnych produktov ide po krocikoch, ktore vzdy az za urcite casove obdobie sa mohli oznacit za revoluciu, ked sa realne dany vynalez rozsiril co sa tyka pouzitia. Ako keby niekto vymyslel jeden den princip parneho pohonu a na dalsi uz fungovali miliony parnych strojov po svete.
Sodikove baterie su len dalsi krocik k tomu, aby baterie ci uz pre EV alebo uloziska boli dostupnejsie. Cena 70 eur za kWh je vynikajuca a ide len to ako postupne bude mozne zvysit kapacity vyroby. Male mestske auto nepotrebuje mat dojazd 500 km na jedno nabitie, staci mu 200-250 km a na to staci sodikova bateria s kapacitou 30kWh, pretoze male EV v mestskej prevadzke ma beznu spotrebu 12kWh/100km, niektore aj menej.