"Kde je dnes Toyota? V obrovských ziskoch? Prečo? Žeby robila autá, aké chceme my ZÁKAZNÍCI ?"
EBITDA Toyoty za rok 2023 bol 7.67 mld USD
EBITDA Tesly za rok 2023 bol 14.8 mld USD
Pricom Toyota vyrobila 5-krat tolko aut ako Tesla.
"Kde je dnes Toyota? V obrovských ziskoch? Prečo? Žeby robila autá, aké chceme my ZÁKAZNÍCI ?"
EBITDA Toyoty za rok 2023 bol 7.67 mld USD
EBITDA Tesly za rok 2023 bol 14.8 mld USD
Pricom Toyota vyrobila 5-krat tolko aut ako Tesla.
Predovsetkym automobilky, a hlavne VW si musi spat zarobit co zaplatil za DIESELGATE, len VW zaplatil 32 miliard eur. Keby automobilky nepodvadzali, nemuseli tak zdrazovat. Ale jasne, budeme sa tvarit, ze za to mozu EV.
" spravit na nasich sidliskach taku infrastrukturu aby mohli vsetci naraz nabijat jednoducho nie je mozne."
A naco by to komu bolo? Priemerny vodic v EU najazdi za rok 12,540 km, teda menej nez 240 km za tyzden, na Slovensku to bude zrejme podobne, takze mu staci nabijat priemerne raz za 1-2 tyzdne. Naco treba, aby mohli vsetci nabijat naraz?
"auto denne tak na par sto kilometrov"
Kolko percent vodicov najazdi denne par sto kilometrov? Aj priemer v EU sa pohybuje na urovni 34 km/den, ale na Slovensku urcite potrebujeme jazdit priemerne par sto kilometrov za den.
" elektromobil stravi na nabijacke cele hodiny"
Iba v pripade, ze vodicovi EV vyhovuje, teda chce nabijat cele hodiny, napr. pocas navstevy aquaparku, ked je na turistike niekolko hodin, atd.
"Pri rychlonabijacke sice desiatky minut ale jednak to nici bateriu, ktora sa potom aj rychlejsie vybija"
To je co za blbost, ze "potom aj rychlejsie vybija"
okrem toho nabijanie na rychlonabijacke, zasadnym sposobom nenici bateriu, ukazuju to realne nabijania na UFC
Modelov EV, ktore sa nabiju z 10 do 80% pod 20 minut postupne pribuda.
"cena takehoto tankovania je drahsia ako pri fosilnych palivach"
Zase len niekto tara, kto nema paru o moznostiach a cenach nabijania EV. 0.22E/kWh x 16 kWh/100 km pri nabijani na UFC nabijacke, to je drahsie ako cena paliva pre spalovak na 100 km?
Volvo v juni 2024 dosiahlo podiel BEV+PHEV na predajoch svojich vozidiel 48,1%, oproti junu 2023 je to narast o 41%. Za cely rok 2023 mali podiel BEV+PHEV 37.5%, za prvy polrok 2024 je podiel BEV+PHEV od Volva 44.8%. Takze su na dobrej ceste v roku 2030 dosiahnut podiel aspon 90%.
Narast podielu vyrobenych nabijatelnych aut od Volva na 90-100% do roku 2030 je zanik elektromobility? Urcite nie, skor to bude neschopnost niektorych pochopit aj jednoduchu matematiku.
Autoforum ma vlastny prekladovy slovnik a zjavne citatelov, ktori si nevedia precitat povodny clanok.
Jeden priklad z mnozstva rozdielov. V povodnom clanku
"police departments nationwide have started replacing their gas-powered patrol vehicles with battery-powered equivalents. Most have expressed satisfaction with the new electric rides"
na autoforum: "Strážci zákona s nimi mají problém po celém světě"
Zbytocne smradenie a obtazovanie hlukom su prejavom bezohladnosti k druhym, ale to zjavne nechapes, takze kludne smrad dalej. Iba naivny hlupacik si mysli, ze pri jazde na EV treba sledovat zapchy, v zime "len startujes a uz 30 % dojazdu uberas", ale aj takyto maju pravo prispievat do diskusie.
To si odporujes. Za 5 rokov jedno zapnutie denne je len 1825 zapnuti. Alebo inak tych 10 000 zapnuti co uvadzas je 27 rokov jedno zapnutie denne. Teda ak budu tie LED vypinat priemerne na 1/3 casu denne predlzia ich priemernu dlzku pouzivania z 5 na 7,5 roka a zaroven usetria elektrinu.
Inak bezne sa udava pocet cyklov zapnutia/vypnutia LED na hodnotach 30 000 az 50 000.
Keby neboli zaostali, tak dokazu Ukrajinu ovladnut ekonomicky, tak ze skupia podniky a media a naklonia si verejnu mienku na svoju stranu, ale ich zmyslanie im dovoluje len posielat svojich ludi na smrt a zabijat co im pride do cesty.
Spalovanie nafty a benzinu v autach nema buducnost. Vyvoj baterii pre EV velmi dobre napreduje a neznamena to, ze nemozu byt/vzniknut nove vhodne zdroje pohonu, ktore budu efektivne a bez emisii, ale momentalne sa elektrina z baterii javi v tomto stave technologii ako najlepsia pre osobne auta, kym nepride nieco este lepsie, co je ale pravdepodobne otazka desiatok rokov.
Pridavne clo sa tyka len elektromobilov vyrobenych v Cine. Spalovacie auta mozu vozit do EU bez pridavneho cla ako doteraz.
Zase jeden co mu jednoducha matematika nic nehovori? Do ciela dosli s 27% rezervou. Rychlost mohli zvysit na
dialnici TT-BB a Hybe-PP, menej nez 60% trasy. Teda aj keby zvysili spotrebu na tejto casti trasy o 45% tak dojdu do ciela.
Zato na spalovaku smradis, kde prides a obtazujes zbytocne hlukom, podporujes finacne najma Rusko ako hlavny zdroj ropy na Slovensku, ktore to samozrejme potrebuje na pokracovanie vo vojne. Aj ked nie sme jedini, platbami za ropu z Ruska, vojnu tymto podporujeme.
KIA EV9 je neporovnatelne auto s malickou Toyotu CHR, takisto cielova skupina je uplne ina. Toyotu CHR mozno porovnat velkostou s MG4 a ta s 64kWh bateriou stoji 37490 E. Ked tvrdis ze rozdiel pri EV9 je 50000 E tak. z toho vyplyva rozdiel pre MG4 5 tisic Eur a potom rozdiel v cene sa na benzine vrati za 3,5 roka v pripade elektriny z vlastnej fotovoltaiky.
V testoch uvadzaju pre Toyotu CHR priemernu spotrebu napr. 5.3l/100km a na dialnici 6,4 - 7,0 l/100 km
https://www.topspeed.sk/testy-aut/test-toyot…
5.3x1.57 = 8.32E/100km
Ak niekto nema fotovoltaiku a musi nabijat len na verejnych nabijackach, tak ked minie prave 400 kWh mesacne (2500 km/mesiac)
MG4 pre ZSE drive Flat safe 0.22E/kWh * 16 kWh/100km = 3.52E/100km
Rozdiel 4.8E/100km, teda rozdiel v cene 5000 E sa vrati za priblizne 3.5 roka pri najazde 2500 km/nesacne a nabijani na verejnych nabijackach ZSE.
Vobec netreba cakat do roku 2030. EV, ktore sa z 10 na 80% nabije za 10,5 minuty sa uz predava.
Sirenie hoaxov je pre niekoho zabava vsak!
To este neznamena, ze to nebolo dielom podpalaca, vsak! Su viacere videa kde podpalaci zapalili EV, netvrdim, ze je to aj tento pripad, ale zatial to vylucene nebolo.
"Hotové pojazdné krematoria."
Zrejme si to chcel napisat o spalovacich autach, vsak!
Len u USA v nich rocne zhoria stovky ludi.
Len ci nahodou nebude tazba ropy, ropne havarie, spracovanie ropy na benzin a naftu a ich neefektivne spalovamie.
Odporúčame