"obrovskou nevýhodou elektromobilov je takmer nemožná recyklácia"
Dnesne technologie umoznuju recyklaciu baterii EV na 90-95%, je snahou toto cislo este zlepsovat.
"obrovskou nevýhodou elektromobilov je takmer nemožná recyklácia"
Dnesne technologie umoznuju recyklaciu baterii EV na 90-95%, je snahou toto cislo este zlepsovat.
Je jednoduchsie tarat, ako sa zaoberat faktami.
" Neviem pochopiť prečo zelení blázni ničia priemysel Európy."
Tak to potom cinsky priemysel musi byt uz uplne zniceny. Podiel nabijatelnych aut na predajoch novych aut dosiahol v Cine v roku 2022 30% podiel a narast oproti roku 2021 bol 83%.
Samotna prevadzka EV emituje takmer nulove CO2, co ocenia najma obyvatelia miest, ktori emisie spalovacich aut dychaju v koncentrovanej podobe.
"čo znamená, že musia prejsť tisíce kilometrov na to, aby tieto emisie kompenzovali."
Priemerne osobne auto neprejde pocas zivotnosti len tisice km, ale ako priemer sa uvadza 200 tisic km a to uz je pekna cisterna nafty/benzinu ktoru spali.
Zase pan Andrejcak nafukuje bublinu?
"Stále viac elektromobilov ..." to je co za vyjadrenie, boli dva a teraz su tri, tak je to stale viac?
Kolko je takych EV jedmo percento ci jedno promile alebo este menej?
Je jednoduchsie nafukovat bublinu ako zistit aky to je realny podiel pri pohlade na celu existujucu flotilu EV co sa tyka emisii.
"Poistné pre elektromobily je asi o 27 % vyššie v porovnaní s poistným konvenčných áut."
A nie su EV predavane v USA a Europe v priemere aj o viac ako 27% drahsie ako spalovacie auta? Zatial su a s tym priamo suvisi aj cena poistenia.
Elektromobilitu v Europe obmedzuje prevysujuci dopyt nad ponukou. Nielen Cinske auta su v Cine lacne a v Europe drahe, VW alebo Toyota tam predava EV podstatne lacnejsie..
After the 15 percent price cut, the Toyota bZ4X now starts at 169,800 RMB ($24,660),
https://insideevs.com/news/652976/toyota-bz4…
V Nemecku zacina Toyota bZ4X na cene 47.490,00 €
To ze o takych statistikach nevies, neznamena, ze neexistuju.
Hybrid vehicles: 3,474 fires per 100K sales
Gas vehicles: 1,529 fires per 100K sales
Electric vehicles: 25 fires per 100K sales
Jedna bezna ropna katastrofa, akych sme tu mali desiatky:
""havária supertankera Exxon Valdez na pobreží Aljašky. Čísla hovoria samé za seba – zahynulo 250-tisíc morských vtákov, 2800 morských vydier, 300 tuleňov, 250 orlov, asi 22 kosatiek"
Ale to zjavne majitelov spalovacich aut nezaujima, "chcú byť iba "IN"".
"Nepotřebuji na to studovat, stačí požít zdraví rozum"
A co hovori zdravy rozum na metanove oblaky unikajuce pri tazbe ropy, potopene ropne tankery, uniky ropy z ropnych plosin a ropnych tazobnych zariadeni, odpadove produkty pri vyrobe nafty a benzinu a v neposlednom rade samotne spalovanie nafty a benzinu?
Super ekologicke?
"Najväčšie znečistenie však spôsobili zničené ropné terminály v Kuvajte, z ktorých sa do mora vylialo 8 miliónov barelov ropy. Znečistilo sa 460 km dlhé pobrežie severného Kuvajtu, Saudskej Arábie, Bahrajnu, Kataru a Spojených arabských emirátov. Škvrna dosiahla maximálnu veľkosť 6 787 km2 a dosiahla hrúbku až 13 cm. Prílivové vlny obsahovali veľké množstvo ropy ešte o desať rokov neskôr a úplné zotavenie bude pravdepodobne trvať aj desiatky rokov."
"havária supertankera Exxon Valdez na pobreží Aljašky. Do mora vytieklo síce „len“ 250-tisíc barelov ropy, no svojimi následkami sa zaraďuje medzi najväčšie ekologické katastrofy spôsobené človekom na svete. Čísla hovoria samé za seba – zahynulo 250-tisíc morských vtákov, 2800 morských vydier, 300 tuleňov, 250 orlov, asi 22 kosatiek"
"tropické oblasti vlani prišli o 11,9 milióna hektárov lesného porastu
https://svet.sme.sk/c/22417424/tropicke-obla…
Ale pan Domcek ide argumentovat, ze za 20 rokov sa kvoli elektromobilom znicilo " 8 700 hektárov dažďového pralesa"? Teda priemerne 435ha rocne oproti skoro 12 milionom ha lesa rocne, kvoli inym aktivitam.
Jediny tanker zamoril 100 km2: "Ropa, která unikla z havarovaného íránského tankeru ve Východočínském moři, vytvořila čtyři oddělené ropné skvrny pokrývající celkovou plochu 100 kilometrů čtverečních. " teda vacsiu plochu nez aka bola znicena za 20 rokov v oblasti kde ma IMIP sídlo.
Cast z ropnych katastrof je popisana tu: https://referaty.centrum.sk/prirodne-vedy/ek…
"Volkswagen Slovakia sa podarilo v roku 2021 vyrobiť 308 990 vozidiel piatich koncernových značiek. Takmer 70 % produkcie tvorili SUV modely. Podiel elektrických a plug-in hybridných vozidiel vzrástol na 28 %."
"rapidne sa prepadli objednavky na elektromobily..."
Preto mali nabijatelne auta na predajoch novych aut za februar 2023 v Norsku podiel 90.1%?
To ze v lete usetrim plyn znamena, ze ho celkovo potrebujem menej. Ked budeme v lete minat menej elektriny z vodnych elektrarni, mozeme mat plne nadrze pripravene vyrobit viac elektriny v zime. Jadrove reaktory mozu znizovat vykon v lete ak bude prebytok elektriny a ist na plny vykon v zime a znizime spotrebu paliva. Podobne udrzba reaktorov sa moze robit v mesiacoch ked bude elektriny dostatok. V lete jazdim viac a teda zase potrebujem viac elektriny ked su slnecnejsie mesiace. Jednoduchsie je byt zavisly na fosilnych palivach a dovazat ich ako znizit ich spotrebu, ale ja chcem znizit spotrebu fosilnych paliv aj zavislost od externych zdrojov. Aj tretina elektriny z vlastneho zdroja v najslabsom mesiaci sa pocita.
Tesla ani zdaleka nie je najlepsie EV a co sa tyka asistencnych systemov, tak pri testoch 12 vozidiel, Tesla skoncila na 7 mieste.
https://insideevs.com/news/633114/tesla-auto…
Ale stovky mrtvych pred nehodami znamych vad brzd/airbagov/karoserie/pedalov spalovacich aut su nezaujimave.
"Pozrite Toyotu - nie je ochotná sa zamerať na jedinú cestu = MAXIMÁLNE sa jej dnes darí."
"Toyota changing course on its electric vehicle strategy"
"Toyoda set a goal of 3.5 million battery-electric vehicles a year by 2030 (out of Toyota’s 10 million total globally), through no fewer than 30 different Toyota and Lexus models"
Teda vyrazny prechod na vyrobu EV za 7 rokov.
Pre koho nehra cena rolu a netuzi podradovat ako divy, tak si kupuje automat aj s asistencnymi systemamy, ak nechce EV.
"Premýšľam ako nazvať to lietajúce taxi (4 pasažieri, 60 míľ)."
19 miestne lietadlo s doletom 400km je samozrejme iba zaciatok, ale su linky kde aj taketo lietadlo ma zmysel.
"keď tak pozerám po parkovisku,ani neviem kedy som naposledy videl Fabiu"
Vidim, ze uz si uplne stratil sudnost.
"Jednoznačné prvenstvo značky ŠKODA v roku 2022 potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov, v ktorých suverénne vedie model FABIA – 3 261 ks."
Najpredavanejsia Skodovka, ale ty si ju nikde nevidel, ved sme rozny, tak preco nie.
"Myslíš, že to bude len "EU cenou"?"
Ano. A EV nakupna taska za 5 tisic vyzera takto: https://carsalesbase.com/china-sol-e10x/
"Elektrické dopravné lietadlo?"
Zatial len mensie lietadla, s mensim doletom, ale prave pre ne treba zvysit energeticku hustotu, aby sa dostali aspon na uroven 1000km.
https://electrek.co/2021/07/14/united-air-in…
"Batériu s 50% kapacitou nepovažujem za použiteľnú pre BEV."
Preco by niekto nemohol vyuzivat starsie auto, ktore malo povodny dojazd 450km a po 20 rokoch ma len 50% kapacity. Mnohym to staci.
"BYD Dolphin je nákupná taška, ja potrebujem univerzálne auto."
Tak potom Ti nemoze stacit ani Fabia, ale mnohym auto s dojazdom 300-400km v mestskej prevadzke staci a nevadi im, ze na dialnici v zime prejdu iba polovicu z letneho mestkeho dojazdu.
BYD Atto3 je zase len problem europskych cien:"BYD is selling Atto 3/Yuan Plus with a starting price of $20,120 in China. Extended range version only costs $21,580, or 147,800 CNY. In Australia, customers pay around $32,900 for the extended range Atto 3."
Napajat dom vratane ohrevu vody polovicu roka na 100% z FVE s mensou bateriou nie je problem, nabijanie auta na 100% niekolko mesiacov v roku. To, ze zvysnu cast roka nie som uplne sebestacny nic nemeni na tom, ze som znizil svoju zavislost na externych zdrojoch. Lepsie zasvietit sviecku ako dookola nadavat na tmu.
Odporúčame