Taky nezmysel, ze elektromobily "zoderú pneu za 10 000 km" mohli pisat len na autofore. Tak si s produkovanim bludov nerobia starosti. Skoda, ze to nie je trestane.
Taky nezmysel, ze elektromobily "zoderú pneu za 10 000 km" mohli pisat len na autofore. Tak si s produkovanim bludov nerobia starosti. Skoda, ze to nie je trestane.
Skutocne? A co sodikove baterie?
Daj riadnu stavbu na Slovensku, kde nakladne auta velkosti takej Tatry najazdia za 3 hodiny 150 km!
Na autofore samozrejme nepisu v ako je Tesla a BYD zisku, lenze priemerne inteligentny obyvatel Slovenska by mal byt schopny si to najst aky maju zisk.
"Kto sa preorientuje na čisté elektromobily, ten padne" - asi tazko, prave BYD sa preorientoval len na nabijatelne auta a je v zisku ako nikdy predtym.
BYD: "Čistý zisk za tretí štvrťrok dosiahol 10,41 miliardy juanov (1,42 miliardy USD), čo je o 82,2 % viac ako v predchádzajúcom roku"
https://www.reuters.com/business/autos-trans…
Ale je mi jasne, ze taki co veria iba tomu co je napisane na autoforum, REUTERS neakceptuju ako doveryhodny zdroj.
Preco by mala byt dobijanie v praci zadarmo? Ci vytahovat fantasmagorie je jednoduchsie ako hladat realne riesenia?
Preco by som si kupoval Daciu Spring, ked mam na nieco podstatne lepsie a bezpecnejsie. Ale Dacia rozhodne s odbytom Spring nema problem.
Hlavne ze sa tym idealom auta s nizkou hmotnostou riadi vacsina nakupujucich v Europe, v USA a dokonca uz aj na Slovensku.
Treba len z bytovych domov dotiahnut kable na parkovisko a tam postavit lacne AC nabijacky 3.6-11 kW a regulovat nabijanie podla volnej kapacity siete. Bezny byt ma rezervovanu kapacitu 3.6 kW, ktoru vacsinu dna nevyuziva, resp. vyuziva len ciastocne. Na 100km sa z 3.6kW zasuvky priemerne EV nabije za 5 hodin. Priemerny vodic v Nemecku najazdi 200 km za tyzden a predpokladam, ze na Slovensku to bude podobne. Takze priemerne auto by malo stacit nabijat od vecera do rana raz za tyzden. Od 22h do 6 h je spotreba elektriny v bytovych domoch obvykle uplne minimalna.
Skutocne?
Najvacsi vyrobca nabijatelnych aut na svete BYD, dosiahol za 9 mesiacon tohto roka kumulatívny predaj 2 079 638 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 75,5 %.
Tesla za 9 mesiacov tohto roka predala 1,324,074 aut, co je medzirocny narast 46%.
To ze niektori vyrobcovia to nevedia vyrabat, neznamena, ze sa to neda a s riadnym ziskom.
Palubny pocitac treba brat s rezervou. Aj oficialny nepravdivy udaj o velkosti nadrze svedci o tom, ze nieco nesedi. Korektne by bolo uviest kolko bolo treba dotankovat, aby sa rovnaka cerpacia pistol vypla a nie uvadzat hodnotu z palubneho pocitaca. Diesel je velmi dobry na dlhe vzdialenosti, ale nie moc dobry v meste na kratke vzdialenosti, zvlast v chladnom pocasi.
"trakčné batérie s celkovou kapacitou 171 kWh"
Podobne tazka Tesla Semi ma udavanu spotrenu 1.1kWh na 1 km, teda tato Tatra prejde na vstavanu bateriu okolo 150 km, samozrejme v narocnom terene to bude o nieco menej. Vodikove nadrze su len predlzovace dojazdu spalovanim draheho vodika vyrabaneho zatial takmer vylucne z fosilnych paliv. Na stavbach je jednoduchsie mat 22kW elektricku pripojku ako cerpaciu stanicu na vodik.
To maju v Norsku smolu ked niektore znacky tam uz spalovacie auta nepredavaju. Od roku 2024 uz ani VW nebude predavat spalovaky v Norsku.
Co je to masovo? 30%, 50% ci az 90%? Co je pre chudobneho Slovaka problem, nie je problem pre bohate krajiny Norsko, Svedsko, Holandsko. Cina ma polovicne ceny a preto podiel nabijatelnych aut na predajoch novych aut sa blizi k 40%..
Greenway. Ked jazdim tisice km mesacne daleko od domu, tak 30Eur pausal je nic. V Madarsku nejazdim, ale v Rakusku a Nemecku nie je problem nabijat.
Na Slovensku 0.299E/kWh (100kWh za 29.90E) a po vycerpani predplatenych kWh na AC/DC nabijackach do 25kW za 0.19E/kWh, zahranicny roaming na AC nabijackach tiez za 0.19 E/kWh. Pri spotrebe 17 kWh/100km je to 5.08E/100 km a na AC v zahranici 3.23E/100 km, vhodne pre nabijanie v mieste ubytovania. Nevidim dovod preco by som mal nabijat za 0.69E/kWh.
Ibaze by to boli investicie do ziskovych automobiliek vyrabajucich EV, napr. Tesla, BYD
Tak to preto ma Tesla a BYD take obrovske zisky lebo " na každom elektrickom aute výrobca prerába obrovské peniaze".
je strasna skoda, ze ludia nie su postihovany za sirenie nezmyslov a vymyslov, ktore na prvy pohlad nemaju nic spolocne s realitou
ked ma niekto taketo primitivne predstavy, tak potom sa niet co cudovat urovni vsetkych jeho prispevkov
Pan sa vyzna, len skoda, ze mu chybaju vedomosti.
A kolko percent tvoria predaje tych 30 malych vyrobcov EV? Ani nie jedno percento z predajov EV v Cine. Takze co sa stane ked skrachuju?
Pan Domcek ma iba zaujem polarizovat spolocnost a nafukovat neexistujucu bublinu. Bohuzial smutny obraz slovenskeho novinara, ktory si kopne do EV aj pri neexistujucom probleme.
Zjavne Vas bavi tarat nezmysly. Predaje EV aj v Europe rastu, recyklacia baterii ma nizsie percento nerecyklovatelneho odpadu ako je to u recyklacie priemerneho spalovacieho auta a podla statistik poistovni horia radovo menej casto nez spalovacie auta. Radsej keby Vas trapili tie kominy co dymia nad Slovnaftom v Bratislave a smradi co cmudia z vyfukov s velkou oblubou pred skolami, ked tam stoja.
Pre koho tie elektricke robia? No predsa pre tie miliony novych majitelov elektrickych aut. V roku 2021 sa predalo 6.7 miliona nabijatelnych aut, za rok 2022 sa predalo 10.5 miliona nabijatelnych aut a pre tento rok su odhady na urovni 13-14 milionov.
Odporúčame