….. v porovnaní s nami.
….. v porovnaní s nami.
Ale neumožniť nám čo sme mali roky s Pomb 1-1,6 odpracované do roku 92,je totálne nespravodlivé ,neobjektívne a diskriminačné .
“Geniálne “ nastavená metodika výpočtu Pomb v roku 2004-jún 2005!
Mimoriadne výhodná pre tých čo od roku 90 neodviedli nič,boli v evidencii ÚPpoberali z toho plynúce benefity a väčšina aj pracovala ale nikdy nepriznali príjem !
Nehovoriac o zvýhodnení tých čo sa dostali k nadpriemerným zárobkom len od roku 93-04!
Oslovení politici si moje maily prehadzovali ako horúci zemiak,v konečnom dôsledku neurobili nič.
Keď vidím tie komentáre “veľmi múdrych” aké majú dôchodky .
Tiež hlavne kvôli tom ,že vtedy bola ADH cca 183 sk -6 eur,teraz je viac ako 16 eur!
Už každý kto vie rátať vie ,že viac ako 2,5 x to zvýhodni výpočet dôchodku v poro
Najviac sa skomplikoval život malým živnostníkom ,samozamestnancom najmä po rozdelení ČSFR.
Kto do toho len trochu vidí to vie.
Umožniť tým ,ktorí celé roky počas evidencie v ÚP ,poberali z toho plynúce benefity ,robiť načierno, započítať im roky v evidencii do odpracovaných rokov a vypočítať im Pomb len z rokov 84-93 je totálna nespravodlivosť až diskriminácia voči tým ,ktorí boli ochotní pracovať aj za horších mzdových podmienok alebo sa začali živiť ako živnostníci.
* Dalo by sa s tým súhlasiť ,keby sa naozaj dôchodok vypočítal všetkým podľa odvedených odvodov. Ale v roku 2004-jún2005,tak nebolo. Z mnohých poškodených ,vtedy znevýhodnených niektorí zomreli,alebo sú zatrpknutí ,chorí a nedokážu sa brániť.
Nezávidím tým ,ktorí sa dostali k nadpriemerným zárobkom len od roku 94,ale naozaj by si mali uvedomiť :
že aj my ,čo sme mali možnosť sa realizovať v v zaujímavej ,odborne zodpovednej práci do roku 93 s Pomb 1-1,5 ,by sme mali mať právo na dopočet Pomb aj za roky 84-93.Tak ako to už novela od júla 2005 všetkým umožnila .
Musím sa opakovovat ,lebo mnohí asi nechápu ,aké mimoriadne náročné bolo obdobie najmä tých hektickych 90 tých rokov.
Záver je taký ,že keby všetci tí ,ktorí boli ochotní uživiť sa sami ako szčo ,alebo išli pracovať za nevyhodnejšich podmienok pre nich ,ako pred rokom 90 sa zaevidovali na ÚP a robili na čierno ,tak mohli sme mať dôchodky minimálne o 100-150 eur vyššie a ušetrili by sme na platených odvodoch atď .
Úžasneeeee geniálne nastavený zákon 461 v 2004- jún 2005.
Teraz sa tomu tiež hovorí zásluhovosť ?
Supeeeeeer,vďaka za poučenie +++++++++
Presne tak a ešte je ich pravdepodobne , aj viac ako treba. Česť výnimkám .
Znovu sa
opakujem/lebo mnohí to nevedia/že do roku 2003 sa roky v evidencii ÚP započítali do dôchodku s nulovým prjmom /a majú vďaka tomu lepšie dôchodky ako tí ,čo boli ochotní sa živiť ako mali živnostníci samozamestnanci neplatci DPH.
Ale odvody platili v súlade so zákonom ,aj keď len z minima ,vzhľadom k nákladom spojeným s vytvorením pracovného miesta atď.
Bez akejkoľvek záťaže štátu.
Bez evidencie na ÚP a podpory na vytvorenie pracovného miesta sme nakupovali všetko s DPH ,a tiež defacto podporovali ekonomiku štátu .
Ak sa tu stále deklaruje právo na spravodlivosť a rovnaký prístup pre všetkých ,malo by to byť uplatnené v praxi všade ,nielen kde sa to ako komu hodí !
Je tragédiou ,keď oslovení poslanci tomu asi nerozumejú ,alebo to posudzujú tí,ktorí od stola stratili zmysel pre objektivitu a spravodlivosť ,ktorá by mala byt’ dostupná každému občanovi.
Výpočet Pomb len z posledných 10 rokov,v tom hektickom poprevratovom obdobi ,maximálne zvyhodnil tych ,
ktorí od roku 90-03 neodviedli nič,boli v evidencii ÚP a robili načierno a tých,ktorí sa dostali k nadpriemerným Pomb len od roku 94-03!
Totálne znevýhodnil tých,ktorí boli ochotní pracovať aj za pre nich nevyhodnejsich podmienok ,ako som už v príspevkoch viackrát uviedla ,bez evidencie a benefitov z ÚP,bez čerpania akejkoľvek pomoci vyplývajúcej z evidencie na ÚP.
Opakovane poukazujem na neobjektívne ,nespravodlivo až diskriminačne nastavenú metodiku výpočtu Pomb od roku 2004 do júna 2005!Doteraz neriešenú!
Novela platná od júla 2005 mala byť uplatnená aj u tých ,ktorí boli pred jej prijatím ,výpočtom Pomb len z posledných 10 rokov ,poškodení -znevýhodnení .
Ak sa s niektorými osobami zaobchádza nespravodlivo a zákon sa opraví ,mal by sa uplatniť aj u už poškodených ,znevýhodnených osôb pred prijatím novely ,inak je to preukázateľná diskriminácia!
….,.,metodike výpočtu Pomb v roku 2004-jún 2005…..
Novela z 461 platná od júla 2005 už všetkým umožnila výpočet Pomb minimálne z 20 rokov.
Ale už nám poškodeným ,znevýhodneným občanom neboli doteraz dôchodky za naše odvody z rokov 84-93 dorovnavané .
My žiadame len právo na spravodlivý a rovnaký prístup pri výpočte Pomb teda minimálne z 20 rokov .
Teda dorovnanie dochodkov aj za odvody z rokov 84-93!
Systém po prevrate umožnil mnohým ľuďom nepracovať ,byť v evidencii ,poberať dávky ,robiť načierno atď ….
Znovu sa
opakujem/lebo mnohí to nevedia/že do roku 2003 sa im roky v evidencii započítali do dôchodku s nulovým prjmom /a majú vďaka tomu lepšie dôchodky ako tí ,čo boli ochotní sa živiť ako mali živnostníci samozamestnanci neplatci DPH.
Ale odvody platili v súlade so zákonom ,aj keď len z minima ,vzhľadom k nákladom spojeným s vytvorením pracovného miesta atď.
Bez akejkoľvek záťaže štátu.
Bez evidencie na ÚP a podpory na vytvorenie pracovného miesta sme nakupovali všetko s DPH ,a tiež defacto podporovali ekonomiku štátu .
Výpočet Pomb z 10 rokov ,teda z rokov 94-03 vyhovovoval tým,ktorí sa dostali nadpriemerným zárobkom len od roku 94-03!
A tiež tým,ktorí od roku 90 -03 neodviedli nič,boli v evidencii ÚP poberali z toho plynúce benefity.
Vďaka tomu si nepokazili Pomb do roku 90 ,nakoľko roky v evidencii sa im započítali do dôchodku síce s nulovým príjmom ale o to vyhodnejsie pre nich ,keď mnohi dosahovaliPomb 1-1,5 ,minimálne 0,8 !
Ďakujem “neúspešná “za upozornenie na to,ako opakovane a viackrát poukazujem na fakt,že zákon 461 svojim nastavením znevýhodnil nás čo sme boli ochotní pracovať aj za pre nás nevyhodnejsich podmienok ako pred rokom 90.
A neumožnil nám výpočet Pomb aj z rokov 93-84,keď sme ako bývalí technici,konštruktéri,vedúci prevádzok,či iní zamestnanci v zodpovedných povolaniach dosahovali Pomb 1-1,5!
Odvody za tieto roky nám boli defacto znárodnené ,alebo ako inak mám nazvať túto nespravodlivosť ,krivdu ,či defacto aj diskrimináciu nás dotknutých občanov v roku 2004- jún 2005,ktorí sme cely život pracovali a defacto nijako nezaťažovali štát .
Ďakujem viem ,že Ty a ešte zopár diskutérov tomu rozumiete,bohužiaľ
mnohí nie a ešte si dovoľujú vynášať “rozsudky”.
Čo sme to za štát ,ktorý jednoznačne negarantuje zákon ,ktorý by bol objektívny a spravodlivý pre všetkých .
Máme množstvo úradníkov,politikov aj poslancov ,ale právo na spravodlivý a rovnaký prístup neexistuje .
Aj ja Tebe ,aj všetkým so zmyslom pre spravodlivosť pre všetkých, želám všetko dobré a tým ostatným ,ktorí tomu nerozumejú /hoci si myslia že áno/ nech sa im to vráti aj s úrokami.
Presne tak,je v súlade s minimálne dobrými mravmi ,keď sa neplatičom odvodov toleruje dlhoročné neodvádzanie odvodov?
Keď je defacto zo štátu banka s bezúročnými pôžičkami pre špekulantov .
Zákon je k nim benevolentny ,neskúmajú sa prevody ich majetkov na iné osoby od vzniku podnikania.
A ešte im ako “ chudákom “ štát umožňuje urobiť na trovy štátu bankrot .
Veriteľom zostane nula.
V Česku sa dlhodobo poukazuje na tzv fiktívne bankroty.
Prečo u nás nie?
Odporúčame