Generálny prokurátor má pravdu. Nie je možné ospravedlňovať žiadne fašistické symboly alebo prejavy a je jedno, z akej fašistickej skupiny pochádzajú.
Generálny prokurátor má pravdu. Nie je možné ospravedlňovať žiadne fašistické symboly alebo prejavy a je jedno, z akej fašistickej skupiny pochádzajú.
Možno, že teraz to nebude veľká továreň. ale ak sa projekt podarí, možno sa rozšíri, prípadne prídu aj iné aktivity. Nie všetko sa začína v stovkách miliónov. Pre tento región je každá takáto aktivita dobrou správou. Držím palce.
Odhliadnuc od nie tak dávnej histórie, ktorá jasne uvádza, že územie Kosova je súčasť Srbska, je to ďalšia politická chyba Európy. Potom sa ťažko chápe postoj EÚ voči Krymu, či Katalánsku. Čítal som už nejakú analýzu jedného politológa, že prečo je to v prípade Kosova iné ako v prípade Krymu, ale chlapec sa len pokúšal demagogicky ohýbať definície medzinárodného práva a históriu kontinuity autonómií v jednotlivých prípadoch tak, aby mu vyšiel "správny" výsledok. Z pohľadu definícií ani histórie kontinuity autonómií tam žiadny rozdiel nebol. Takže článok pre hlupákov.
Medvede majú málo priestoru. Najvyšší čas na riešenie, možno reguláciu. Podľa textu jeden turista má poranenú tvár, druhý nohy. Určite bude dlhodobé liečenie ako aj trvalé následky. Koľko zaplatia ochranári ako odškodné ? Ak by to malo aspoň čiastočne nahradiť škodu, potom by to mali byť státisíce pre každého, nie tie drobné, ktoré sa poškodení často nevedia ani domôcť. Keby každý takýto prípad ako aj iné škody boli hradené z rozpočtu Ministerstva životného prostredia SR, potom by začali aj niečo riešiť.
V článku sa uvádza: " ... v roku 2003 sa pri reforme zdravotníctva tento zákaz opomenul".- bol to zámer, nie opomenutie. Zo zákona vybrané zdravotné poistné je veľmi lukratívna parketa. Pacienta zaujíma kvalita a tá sa dosahuje len v konkurenčnom prostredí, či už súkromných, alebo štátnych zariadení. Na druhej strane, z dôvodu zákonnej povinnosti tvorby verejných prostriedkov a životnej dôležitosti zdravotníctva je nutné obmedziť krížový monopol, rovnako, ako aj pri iných životne dôležitých aspektoch. Ani v letectve nemôže byť vlastník letiska, zároveň vlastníkom lietadiel, výhradným dopravcom, alebo riadením letovej prevádzky. Podobne je to v silovej energetike. Jednoducho, vlastnenie závislých firiem jedného vlastníka v globálnom finančnom prostredí je z dôvodu nemožnosti reálnej kontroly finančných transferov pochádzajúcich z verejných zdrojov vždy obmedzené, minimálne je pod silnou štátnou kontrolou. Preto je nutné, aby fungovala odborná a nezávislá kontrola.
Len aby nás to prešetrovanie výboru nestálo viac ako platby za nájom. Niekto nemá tému, tak sa zaoberá hlúposťami. Mňa by viac zaujímalo ako vláda zabezpečila čerpanie sľubovaných miliárd z eurofondov. Stále len počúvam ako sa vysúťažené zmluvné ceny projektov predražujú, čím je realizácia je ohrozená. Remišová, ktorá za to berie ministerský plat aj s celým tímom, sľubovala zmenu a vyčerpanie eurofondov do posledného eura. Mala by podať nejakú správu o stave čerpania a stave realizácie.
Zásahy EU do ekonomík sú horšie ako to robilo bývalé RVHP pod vedením ZSSR. K politike EU je veľký odpor a strata podpory u obyvateľstva kvôli politickým zásahom do národných ekonomík, napr. nezvládnutá imigrácia, rýchle zavádzanie embarga voči Rusku a zelená ekonomika. Ešte pred rokom Nemci pripravovali NS2 ako plán prechodu od jadra na plynové elektrárne. Dnes to už neplatí. Keď sa ozve nejaký minister, tak mu komisia EU hneď klepne po hlave, lebo po tlaku USA si EU medzitým zmenila plán kvôli Ukrajine. Podobne aj efektivita embarga voči Rusku. Keď EU zaviedla prvé v r. 2008 po Kryme, mysleli si, že v Rusku nebude dosť pšenice, pretože vyrábala len 600 tis. ton a musela ho dovážať. Dnes Rusko produkuje 5 miliónov ton a vyváža ho. Rusko do EU dováža 150 miliárd m3 plynu. Keď EU nevezme ani kubík, tak im klesne produkcia o cca 20%, ale cenu to zdvihlo niekoľkonásobne, takže Rusi zarobili. Okrem toho nákup zvýšila Čína a India. EU spôsobuje chaos, infláciu a stratu podpory. Bohužiaľ.
Pre aktérov finančných podvodov a rozkrádania nie je dôležitá politická strana. Strana je dôležitá len vtedy, keď má moc podvody umožniť, alebo aspoň zakryť. Peniaze nesmrdia. Podľa textu článku to vyzerá tak, že zlúčenie Apolla a Dôvery bolo len za účelom získania bankovej záruky, ktorú bolo potrebné neskôr uhradiť z budúcich ziskov zo zdravotného poistenia. Zaujímavé je len to, kto mal z krádeže verejných prostriedkov prospech. Možno, že niekto dostal ponuku, aby to nešetril, aspoň nie účinne. SMER sa snažil o zákaz zisku a zrejme aj táto snaha bola reakciou na vtedajšie rozkrádanie verejných financií. V rámci každej politickej strany sa vždy nájdu rôzne záujmové skupiny a samotné vedenie strany o tom ani nemusí vedieť. Aspoň nie v začiatku. Vyšetrenie je určite nutné aspoň kvôli náprave systému vo verejných financiách.
Správne, bez ohľadu na politickú stranu to treba vyšetriť. Dotyčný oznamovateľ by mal dostať ochranu, podporu a náhradu škody. Dlhoročné rozkrádanie dreva stále prebieha. Nezainteresovaný človek bez podkladov môže len ťažkou preukázať nadmernú ťažbu napr. vo svojom okolí, blízkom urbáre, či štátnych lesoch. Správu lesov, či už štátnych, alebo urbárnych robia lokálni "odborníci" a mnohí to často zneužívajú vo svoj prospech a prospech miestnych drevných barónov. MŽP SR by malo posilniť kontrolu oprávnenej ťažby a v prípade rozkrádania by polícia s prokuratúrou mali účinne konať.
Kolárova reakcia je správna a tento názor má väčšina obyvateľov SR. Niet k tomu čo dodať.
Nevadí mi, že sa Šimečka stal predsedom PS, ale vadí mi, že je v Europarlamente za SR. Nad tým by voliči mali zamyslieť. Ešte som nepočul. že by povedal niečo v prospech SR. Keď počujem, alebo čítam tie jeho prejavy, tak mi pripadá ako úplatný liberálny karierista.
Aj z týchto informácií vidieť, že vláda 4 strán nefunguje. Tieto zákulisné hádky je potrebné už skončiť, alebo urobiť predčasné voľby. Volič čaká výsledky a pomoc v boji s infláciou. Vláda doteraz neurobila nič. Do EU sa z Ruska dovážalo cca 150 miliárd m3 plynu ročne. Rusko v r. 2020 ťažilo za 1 mesiac niečo cez 60 miliárd m3. Ak EU nekúpi ani jeden kubík, tak Rusku klesne ťažba cca o 20% Ale Rusko stále predá 80% pôvodnej ťažby, myslím, že to bude viac, lebo Čína, India a ostatné štáty Ázie radi kúpia. Stačí, ak im Rusi dajú malú zľavu. K tomu treba pripočítať množstvo priekupníkov, ktorí nám plyn vo forme LNG predajú z vysokým ziskom. Navyše, kvôli tomuto energetickému zmätku v EU svetové ceny enormne stúpli, takže preto majú Rusi ešte väčší zisk. Za 1. kvartál 2022 to bolo vyše 54 miliárd dolárov. Celé embargo EU mi pripadá tak, ako keby v komisii EU pôsobili ruskí agenti, ktorí nás rozložia našou hlúposťou.
Rezortní ministri zdravotníctva, sociálnych vecí či školstva sa vyhovárajú, že nie sú peniaze na zvýšenie miezd či dôchodkov. V podstate tam robia len štatistov. Matovič tvrdí odborom týchto rezortov a zástupcom dôchodcov, že sa majú obracať práve na týchto ministrov. Kde je pravda ? Žiadny rezort nemá peniaze na základný chod, len Naď má peniaze na každý nákup pre armádu. Investičný dlh narástol za 30 rokov nie je len v armáde, ale vo všetkých rezortoch. Vláda by si mala sadnúť a konečne urobiť s prerozdelením financií poriadok, v opačnom prípade je lepšie celé to nechať na predčasné voľby.
Lengvarský by už mohol konečne predstaviť plán dofinancovania zdravotníctva, výstavby nových nemocníc a obnovy súčasných. Roky neriešené problémy predošlých vlád sa ďalej prehlbujú, chýbajú systémové riešenia. Štát za poistencov štátu platí cca 30 €, čo je približne tretina toho čo v susednej Českej republike. Minister stále plánuje, analyzuje, rieši ale pacient zatiaľ nevidí nič.
Prejavuje sa to znižovaním ekonomickej slobody. Bohatí viac zbohatnú, chudobní viac schudobnejú. Tento model funguje najmä pri krízach. Cez ceny surovín, ropy a plynu sa to prejavuje najprv v cenách takmer všetkého, neskôr sa to prejaví v nižšej konkurencieschopnosti európskych firiem na globálnych trhoch, postupne v znížení efektívnosti a znižovaní personálnych výdavkov. Veľké firmy si to čiastočne kompenzujú prenosom výroby´mimo priestoru s veľkými daňami a enviropoplatkami, napr.do Ázie. Počet chudobných sa aj u nás zvýšil. Už teraz si ľudia nemôžu dovoliť cestovať tak, ako napr. pred 3 rokmi, prípadne kúpiť byt či auto. Samozrejme, každý jednotlivec má inú finančnú situáciu, ale pokiaľ žije len z priemernej mzdy, alebo je závislý len na regionálnom odbyte, či zákazníkoch, môže mať mať problém.
To hovoria politici a vyslanci naklonení komisii EU. Ničomu nerozumejú, stále sa montujú do národných ekonomík svojimi rozhodnutiami a tak to aj vyzerá. Kariérny diplomat a politik je všeobecným vzdelaním katastrofa. Nerozumie ekonomike, technológiám ani ekonomike. V podstate ničomu. Tieto ich vízie sú len politickými odhadmi a túžbami, čo a ako by mohlo fungovať. Reálne nevedia robiť účinné korekcie svojich chýb. Ceny komodít na svetových burzách tieto ich hlúpe kroky vnímajú, mnohí obchodníci na tom nadmerne zarábajú a s ekonomikami EU to ide stále k horšiemu. Pozerám na burze, že v priebehu roka EU stratila napr.len voči USA viac ako 15% Takže, komu toto prospieva ?
Ak chce EU čo najskôr ukončiť vojnu cestou embarga ruskej ropy a plynu, potom by sa mala zamerať na tento jeden hlavný cieľ a nie súčasne bojovať proti klimatickým zmenám a predražovať energie cez predaj povoleniek na CO2. Zrušenie povoleniek by významne znížilo ceny energií a tým aj tovarov. Nie je súčasne možné bojovať na viacerých frontoch a vyhrať. Transformácia a diverzifikácia energetických zdrojov vyžaduje roky a ekonomiky EU to nezvládnu. V tejto agónii si EU strieľa do nôh, ale bolesť sa dostaví čoskoro. Klesne schopnosť konkurencie produkcie EU, klesne výroba a efektivita spolu so stratou trhov. Nakoniec nebude ani z čoho podporovať Ukrajinu.
V zdravotníctve žiadna vláda za vyše 30 rokov neurobila nič systémové. Či sa jedná o financovanie, údržbu a technické vybavenie. O niečo sa zlepšila dostupnosť diagnostiky vďaka CT, MR, či modernejším rontgenom. Aj obyčajná elektronizácia a menežovanie pacienta sú nedostatočné. Vidno to aj v takých banálnych prípadoch, ak sa pacient potrebuje objednať na vyšetrenie, zákrok, prípadne preobjednať si termín, alebo jednoducho získať informácie. Vo väčšine ambulancií nezdvihnú ani telefón a ak pacient príde so žiadankou na vyšetrenie často mu oznámia, že majú plné termíny, alebo ho ani nemôžu objednať. Najefektívnejšie z pohľadu personálnej odborností, zastupiteľnosti a využiteľnosti technických prístrojov by bolo posilniť a modernizovať odborné pracoviská do lokálnych okresných polikliník a nemocníc. V súčasnosti ich poddimenzovanosť často suplujú preplnené krajské nemocnice, ktoré nestíhajú vykonávať operácie a pritom by mali byť určené na najnáročnejšie úkony.
A čo nahrávky z GORIL-y. Čo je s nimi ? Nejako sa na túto kauzu na súdoch zabudlo. To, že Trnka s nimi chcel kšeftovať, či vydierať je jedna vec, nech ho súdia. Ale iba odsúdenie Trnku nestačí. Je nutné vyšetriť a potrestať aj túto obrovskú korupciu.
Bolo by potrebné napísať s kým akciová spoločnosť Konštrukta – Defence uzatvorila kontrakt na opravu a modernizáciu ukrajinskej bojovej techniky. Teda, kto bude platiť ? Otázka je čisto vecná. Ak to celé zaplatí USA, prípadne niektoré bohaté štáty EÚ, tak s tým problém nemám. Avšak, ak by to malo byť hradené z rozpočtu SR, tak v situácii keď nemáme peniaze na zdravotníctvo, opravy ciest a mostov, zvýšenie dôchodkov a to pri katastrofálnom štátnom dlhu, potom je to vládny europopulizmus.
Odporúčame