opravujem sa, samozrejme: Takíto lekári, ...
opravujem sa, samozrejme: Takíto lekári, ...
Plne súhlasím s vyjadrením MUDr. Böhma. Umelá inteligencia, nové technológie, bezpečné lieky a postupy sú všeobecne a teda aj v medicíne absolútne nutné. Rovnako dôležitá je profesionalita a v medicíne aj nezanedbateľný ľudský prístup ku každému pacientovi. Takýto lekári, zdravotnícky personál a výskumníci v tejto oblasti sú mňa celebrity, na rozdiel od rôznych rýchlo-kvasených celebrít zo šou biznisu typu FARMA.
Desaťročia kríz bude v EU dovtedy, kým na čele parlamentu EU a jej komisie budú hlúpi politici. Nevedia nič o technológiách a snívajú sen záujmových skupín a lobistov. Zmena technológií a prechod na zelenú výrobu energií vrátane všetkej potrebnej infraštruktúry sa nedá urobiť za desať ani dvadsať rokov. Mám na mysli nielen výrobu, ale aj zmenu stavieb, ciest a ekologického riešenia odpadov. Počúvame o elektromobiloch, ale dnes nevieme lítiovú batériu horiaceho elektromobilu v garáži ani rýchlo, lacno a najmä bezpečne uhasiť. Pol miliardová EÚ chce byť lídrom a vzorom v zelenej politike, ale zvyšných 7 miliárd ľudí planéty na to úplne kašle. EÚ zvyšok sveta nezmení ani obchodnými sankciami, veď s kým by nakoniec obchodovala. A Slovensko ? Veď tu sa politici nevedia dohodnúť na ničom. Plánovanie a príprava malej stavby trvá dlhšie ako jej výstavba. Keď sa aj o nejakej stavbe diaľnice, či nemocnice rozhodne, tak to ďalšia vláda stopne a všetka príprava a miliónové projekty idú do koša.
V článku sa píše "ale vo vyspelej, zámorskej krajine javorového listu".
Nie vyspelá, ale chorá spoločnosť, podobne ako celá západná gender téma.
Škoda komentáru.
Tieto deti vrátane ich rodičov, Grety a poslancov EU na čele s von der Layen s jej komisiou by mali všetok čas venovať prednostne štúdiu fyziky a vymyslieť nový, ekologický zdroj lacnej a udržateľnej energie.
Dovtedy, kým nevymyslia niečo užitočné mali by ísť príkladom a ukázať ako žiť úplne ekologicky. Na kraji lesa, bez kúrenia z fosílnych palív, či elektriny, tečúcej vody, doprava pešo a bicyklom a bez pampersiek. Jesť len to čo vypestujú bez dieslového traktora, umelých hnojív, pekne koníky, pluh a motyka.
Hrubá chyba protivníka - ak je chyba protivníka zanechávať elektronický smog, ktorý by VERA dokázala detegovať chápem. Protivníkovi stačí byť elektronicky pasívny. Ale tepelný smog sa pri prúdových motoroch zakryje ťažko. Tie čidlá na tepelný rozdiel boli vymyslené, vyvinuté a fungovali výborne: Problém bol v počte potrebných lokalít čidiel a rýchlom prenose na spracovanie polohy cieľa pre obranný systém. Problém s dosahom týchto čidiel, tým aj ich presnosťou pri nízkych nákladoch sa pri dnešných sieťach, ich rýchlosti v spojení s prediktívnym SW dajú využiť omnoho lepšie a lacnejšie ako pred 30 rokmi. Určite porovnateľne presne ako u PSSRL.
Havel bol možno priemerný spisovateľ, dramatik, dobrý človek, ale určite nie pragmatik s víziou ekonomiky štátu. Bol zvolený z vďaky národa za svoje postoje k predchádzajúcemu režimu, presvedčenie a preto, lebo v tej dobe nik nevedel, komu možno politicky dôverovať tak, aby sa predchádzajúci režim nevrátil späť..
S ľudmi z TESL-y, ktorí založili ELDIS, RETIA, ERA som sa stretával, v šuplíku výskum, sériovej výroby sa nedožil. Rozpad,stratené roky, kým sa postavili na nohy. Západ mal svoj THOMSON, SELENiu, RAYTEON ai. a napredoval. Odborníci nových malých firiem v ČR dlho hľadali osobné využitie toho, čo mali, tak vznikol VERA NG, či ELDIS a pod. Stretával som ich na kontraktač. výstavách - ťažká situácia. Ale ja píšem o RL - PSSR s veľkým dosahom, rozlíšením, oddolnosťou, či presnosťou, nie o multiradar. sprac., hoci kvalitné multi sprac. s výkonným SW je rovnako zaujímavou témou, najmä pre zisk. A LETVIS - nie je radar, ale multi radar spracovanie, nehovorím že nanič, lacná rezerva na profes. zobraz. systém.
Mal som možnosť porovnávať vývojárov z konkurencie na západe a tí z TESL-y sa im určite v tej dobe vyrovnali. Keď kupujete pre zákazníka, tak mu musíte zabezpečiť nielen kvalitu. ale aj dlhodobú stabilitu servisu, podpory a finančnej oddolnosti. A tú rozpad vtedajšej TESLy nedával.
K tomu českému nákupu. Mešká. lebo to, čo bolo sľúbené nefunguje tak, ako požadovala zmluva. ČR mala v 80-tych r. výrobcu TESLA Pardubice, so špičkovým tímom odborníkov vo výskumu po výrobu - pre armádu aj civilov. TESLA vyrobila okrem stoviek primárnych, sekundárnych aj pasívny RL VĚRA - založený na pasívnej lokácii cieľov, tzn. že tento radar nemusel aktívne vysielať, čím bol pre nepriateľa a jeho rakety neviditeľný. Radar VĚRA mal ukončené reálne voj. testy a skúšky. Dokázal detegovať aj tzv. neviditeľné stealth ciele, čo niekomu prekážalo a tak bolo všetko zrušené a TESLA zničená. Dôvod ? Politická hlúposť odborníka Havla. Keby dnes mali aspoň konzorcium TESLY s inými výrobcami, dnes mohli určite vyrábať najlepšie a najlacnejšie RL pre armády v okolí. Pár odborníkov z TESLY skúšalo vytvoriť neskôr novú firmu s malou a lacnou letištnou lokáciou, ale to znamenalo, začať od nuly, získať zákazky v novom a pre zákazníka neznámom smere.
Dzurinda, mierne povedané, stratil zmysel pre politickú realitu.
Článok uvádza:
"Modrá koalícia, za ktorou je Mikuláš Dzurinda, voličov príliš nezaujala" - no nie len, že nezaujala, ale rozčúlila, napríklad tou Dzurindovou drzosťou znovu sa pchať do slovenskej politiky.
Je smutné, že k tomu vôbec došlo. Bolo by treba vidieť konkrétnu situáciu. Jednoznačné je, že lyžiar mal chlapcovi poskytnúť prvú pomoc. Ale všeobecné pravidlo zodpovednosti lyžiara idúceho zo zadu by som bral vtedy, ak obaja dodržiavajú pravidlá. V posledných rokoch mnohí lyžiari, najmä neskúsení, nedodržiavajú základné bezpečnostné pravidlá. Sedia - oddychujú na strmom svahu, niekedy tesne za horizontom, pričom pravidlo je vždy stáť na kraji svahu a nikdy na ňom nesedieť. Po oddychu sa bez vizuálnej kontroly pustia do jazdy tzv. traverzom, takmer kolmo na spádový smer zjazdovky, či už z kraja zjazdovky, alebo z jej stredu. Lyžiar, ktorý ide zo zadu malými oblúkmi takmer priamo dole má v mnohých situáciách problém reagovať a vyhnúť sa zrážke. Je to ako keď idete autom a auto stojace mimo cesty, na krajnici či z vedľajšej cesty sa nielenže pohne, ale rovno sa posunie pred vaše. Nepredvídané, nepochopiteľné a náročné na bezpečné zvládnutie pre dobrého lyžiara idúceho zo zadu.
Zamestnanec platí na zdrav. poisť. 4% zo svojej hrubej mzdy a zamestnávateľ zaplatí za neho ďalších 10% z hrubej mzdy.
Avšak aj platby zamestnávateľa musí firme zarobiť zamestnanec, čiže celé mzdové náklady.
Ak niekto platí 1000 € na zdrav. poistenie mesačne, potom má mzdové náklady cca 7 150 € a čistý príjem cca 4880 € pri hrubej mzde cca 6 200 € a štátu celkovo odvedie na poistnom a daniach 3600 € mesačne. Nezávidím mu, zrejme ide o špičkového zamestnanca súkromnej firmy a nie o živnostníka, ktorý robí bez bez faktúr. Takže títo snaživí zamestnanci súkromných firiem musia zarobiť aj na náklady poistenia poberateľov dávok.
Vyzerá to neuveriteľne dobre, ale taký plat nepríde v prvých rokoch po dlhoročnej príprave, vytrvalosti a štúdiu. A ak po rokoch príde, štát ich "odmení" sankciami vo forme vysokých poistných odvodov a daní (u nich 25%) pod rúškom solidarity. Aj pre toto mnoho mladých a schopných lekárov, či inžinierov odchádza zo Slovenska, ale zrejme to nikoho nezaujíma.
K tejto téme bol odvysielaný veľmi dobrý dokument - v pondelok 13.2. o 23:15 hod na Prima Zoom: Ak máte možnosť, pozrite si ho. Tam je podstata problému. Spoločnosť, ktorej obyvatelia držia 300 miliónov zbraní je chorá. Pre malú časť je to obrovský biznis, od výroby, predaja, prevádzky strelníc . Pre milióny závislých držiteľov zbraní je to chorobná závislosť, falošný pocit bezpečia a slobody.
Peniaze vždy nosí pacient, cez zdravotné poistenie, sociálne poistenie a dane. Chyba je v ústave. Poistenci zdr. poisťovní platia podľa priznaných príjmov. Pacienti s 5 násobnou priem. mzdou platia 5 x toľko, ako pacienti s priem. mzdou. Solidarita áno, ale pre tých, čo sa snažili, alebo snažia. Problémom je, že desiatky tisíc poistencov neplatí ani priemer poistného a desiatky tisíc nič. Takže tí, čo platia priemer a viac platia nielen náklady celého zdravotníctva, ale aj sociálnej poisťovne, štátnej správy a ostatných nákladov štátu. Pomer medzi tými, čo pracujú, usilujú sa od mlada až do dôchodku, poctivo platia odvody, poistenia a dane a tými, čo krátia príjmy, alebo nepracujú je obrovský. Veď na čo platiť, aj tak dostanú rovnako. Veď si len vezmime desiatky tisíc poberateľov dávok, vrátane ich detí, ktorí tiež využívajú zdravotníctvo a sociálnu poisťovňu celé roky a nemajú záujem niečo urobiť a platiť. Aj preto tu nemôže byť švajčiarske zdravotníctvo, sociálny systém a dôchodky.
Hoaxy by klesli, ak by sa do médií dostávalo viac skutočných faktov a potom to nechať na zdravý rozum.
Ľudia vidia témy a fakty aj z iných zdrojov vo svete, väčšinou z USA a EU a vidia, že fakty sa u nás nijako neprezentujú, často filtrujú, alebo bagatelizujú. Ktoré médiá sa dnes na Slovensku zaoberajú nákupom a účinnosťou vakcín, korupciou v parlamente EU, nezvládnutou imigráciou a ochranou, ekonomickými dopadmi, chybami, ktoré si nechcú vlády priznať, prvotnou príčinou vzniku vojny na Ukrajine, korupciou predchádzajúcich vlád a okolnosťami, ktoré k nej viedli. Pri zavedení sankcií voči Rusku EU vždy vypočítava ako to Rusko oslabí, ale nikde neuvádza, koľko to bude stáť jednotlivé štáty EU, napr. konkrétne občana SR a dokedy sme schopní to vydržať.
Snaha vlády o to, čo si ľudia majú myslieť bola aj za socializmu, ale bolo to úplne zbytočné. Práve naopak.
Nemusel sa ožrať, možno je to účtovná zostatková hodnota. Na lietadlách servis nefunguje ako pri autách, kde sa pravidelne mení len olej, filtre, brzdové obloženie a raz za 2 roky sa urobí základná kontrola na STK. V podstate, auto sa opravuje vtedy, keď sa pokazí. Predchádza sa len poruchám na brzdách príp. riadení. Keď sa pokazí motor, či turbo, nič sa nedeje. Nanajvýš sa zastaví.
U lietadiel je to iné.
Každá časť lietadla má výrobcom stanovenú svoju životnosť a plánovaný čas výmeny. Aj nepredvídaná maličkosť môže spôsobiť katastrofu. Preto sa množstvo častí mení po odlietaných hodinách a veku, napr. motory, časti hydrauliky, namáhané častí a pod., ostatné prejdú kontrolou, nastavením, kalibráciou a skúškami a licencovaný servis vydá protokol na ďalšiu prevádzku. Preto je servis lietadiel je taký drahý, na poruchu sa nečaká, ale sa jej predchádza.Taká je snaha. Za plánovaný nákup 14 ks F16 zaplatíme 1700 miliónov € a počas ich životnosti ešte 2-3 krát toľko, takže také sú ceny.
Manažovanie servisu MIG29 bol po rozdelení rep. v r. 93 v rukách jednej malej slov. firmy spriaznenej s HZDS a neskôr SMER- om. Dlhé roky na tom zarábala firma a pár politikov. Nikdy neboli všetky súčasne bojaschopné, boli obdobia, že ledva 3: Prečo ?
- tok peňazí za servis išiel roky výlučne cez súkr. firmu - jej majiteľ slov. občan, honor. konzul Monaca je už dlhodobo v Dubaji a bojaschopnosť MIG-ov vymenil najprv za vilu v BA, kúpu rezidencie v Monacu, Dubaji ai
- preto sa servis celé roky len plátal, odďaľoval a nebolo dosť peňazí na servis všetkých kusov
- samotný vyšší servis a licencovanie MIG-ov vždy vykonávala ruská strana - ešte donedávna boli na voj. let. Sliač ruskí špecialisti
Čiže MIG29 by mohli byť ešte nejakú prechodnú dobu využiteľné, ale sú drahé na servis a prevádzku.a v tomto stave, bez servisu, sú nám už na nič. Možno krátku chvíľu na udržanie licencií stíhacích pilotov. Ale to, aký je aktuálny stav, by mohli povedať len technici a piloti.
Ťažká téma a objavovala sa už dávnejšie u pár jednotlivcov, či bezvýznamných skupín. Treba zachovať rozvahu a pokoj. Ak sa to nedarí, v každom prípade, kvôli dobrým susedským vzťahom sa tým musia okamžite, ešte v zárodku šírenia nezmyselných nálad zaoberať vlády oboch strán.
Pre ľudí žijúcich v prihraničných oblastiach je najdôležitejší pokoj, práca, prosperita, dobré vzťahy a na to treba bezpečie a mier.
Túto tému vždy a všade vo svete zneužívajú populisticky a nacionalisticky orientovaní politici, nie bežní ľudia, ktorých sa to bytostne týka. Pravidlom je, že všade vo svete na tieto vášne doplatili práve ľudia z týchto oblastí. Dôkazov od Sudetov v Česku, Indiu, Pakistan, bývalú Juhosláviu či dnešný konflikt na Ukrajine máme množstvo. Nikdy sa nič nevyriešilo, vždy zostalo množstvo mŕtvych, škôd, rozdelené rodiny a trvalá nenávisť.
Zatvorenie obchodov v nedeľu je zbytočná téma. Univerzálne riešenie neexistuje a v parlamente to nevyriešia.
- treba to ponechať ba samotné obchody - žiadny nemá prikázané mať otvorené
- podnikatelia, ktorým sa obchody neoplatí mať otvorené, majú zatvorené aj teraz
- ženy, najmä matky a práca v nedeľu - to sa dá vyriešiť záujmom ostatných predavačiek o príplatok, nadčasy, príp. čerpanie voľna v týždni
- možnosť zamestnať brigádnikov, študentov - ľudí, ktorí potrebujú ďalší príjem
Mnoho zákazníkov nakupuje aj v nedeľu, pretože v týždni na to čas nemajú, v piatok cestujú na víkend a v nedeľu sa im hodí urobiť nejaký nakúpiť. Načo im vytvárať umelý problém.
Zbytočná populistická téma v neschopných poslancov v parlamente, ktorí nevedia, čo by mali voličovi ponúknuť. Poslanci by sa mali zaoberať zákonmi pre riešenie ekonomiky, zníženie verejného dlhu a výdavkov štátu, aby sme nemali infláciu vyššiu ako v okolitých štátoch.
Správne, aspoň nejaká snaha, na rozdiel od eurokomisie a ich prikyvovačov v parlamente EU.
Biden si ani neuvedomil, akú pravdu povedal. Závisí to od uhľa pohľadu. V podstate ide o to, ktoré skupiny vyjdú z krízy dlhodobo silnejšie.
Z pohľadu zbrojárskych korporácií je to obrovský biznis a zisk.
Z.pohľadu státisícov bežných Američanov je to zamestnanosť a práca vo výskume, vývoji a výrobe..
Z pohľadu ekonomiky štátneho rozpočtu USA je to zvyšujúci sa dlh a neustála inflácia.
Pre zníženie dlhu, všetky vlády USA dávajú pomoc formou dlhodobých pôžičiek krajinám, kde tento konflikt môže vzniknúť. Ak nevznikne sám USA radi pomôžu, aby bol a to čo najväčší. Trvá to už od začiatku 20 storočia. Splácať sa dá po konflikte tovarmi, surovinami či peniazmi.
Z dlhodobého pohľadu je pre vlády USA najdôležitejší fakt, že čím je viac konfliktov vo svete do ktorých môžu vstúpiť, čím chudobnejšie, bezmocnejšie a zaostalejšie budú ostatné ekonomiky, tým budú slabšie a závislejšie od USA a jeho dolára aj ďalšie desaťročia, Z pohľadu pár super miliardárov v USA je to vždy výhra.
Odporúčame