Spomaľuje, ľudia šetria. Nečudujem sa.
Potravinové reťazce platbou kartou šetria pracov. miesta. V malých prevádzkach sa strieda viacero zamestnancov pri kase a termináli počas dňa, je to založené na vzájomnej dôvere. Majiteľ a zamestnanci sú vďační aj za malú tržbu. V konečnom dôsledku je to zákazník, ktorý sa rozhodne, či zaplatí kartou, alebo hotovosťou na kasu za zákusok, nápoj, kávu či holiča. Navyše, všetko je vo verejnom priestore.
Ak sú nad nulou, sú radi, že majú prácu a majiteľ, že prežil ďalší mesiac v drahom nájme.
Je mnoho finančne neviditeľných služieb s väčším objemom platieb v hotovosti. Ak sú tieto služby spoľahlivé, sme radi, že ich máme. Bez nich by sme boli často bezradní. Mnohí dávame za tieto viac ako za cukráreň, či kaderníka. Skúsme domácej upratovačke, opatrovateľke detí, záhradníkom, maliarom, kominárovi, inštalatérom, servisu za kotol a pod. zaplatiť kartou na účtenku, či faktúru.
Tak zrejme boli u nás naposledy. Treba toto riešiť ? Myslím, že nie.