Konečne sa začalo upratovanie. Dúfajme, že bude aj výsledok.
Čo najširšie testovanie je potrebné najmä pre zber údajov. V tom nevidím problém a rád by som sa ho zúčastnil. Problém skôr vidím v logistike, Nemalo by sa to vykonať skôr v otvorených priestoroch ? Neviem si bezinfekčne predstaviť celú akciu pre toľkých ľudí v priestoroch v ktorých prebiehajú zvyčajne voľby. Malé úzke chodby, pomerne malé miestnosti a pod. To, že to pár rát za deň budú dezinfikovať asi veľmi nepomôže. Nebude to skôr naopak, teda to, že sa tam účastníci testovania nakazia ?
OĽANO by sa malo zamyslieť nad viacerými skutočnosťami, ktoré ju pripravujú o preferencie. Je to postup prípravy testovania ako aj predchádzajúceho oznámenia prezidentke SR, výber trnavskej firmy vybranej na dodávku testov ale aj ten jeho úvodný výstup na nedávnom stretnutí v Bruseli. Ako je možné, že neabsolvoval poriadnu jazykovú prípravu ? To nemá poradcov, ktorí by mu poradili a nastavili zrkadlo? Aspoň na takúto jednoduchú prezentáciu seba ale aj SR. Keď som to videl tak som sa cítil trápne. Aj na bežnom zahraničnom školení radových zamestnancov som také slabé prezentovanie účastníkov nevidel. Samotnú možnosť dať sa testovať vidím pozitívne, len si neviem predstaviť tú logistiku a zabezpečenie antivírových priestorov.
Veľa prevádzkovateľov reštaurácií, barov, občerstvení ale aj iných stánkov platia veľké tisíce za prenájom priestorov a rôzne iné prevádzkové náklady. Bežný zákazník o tom nič nevie, minimálne netuší o aké čísla ide. Obmedzenia vedú k finančnej likvidácii. Nájmy sa nedajú len tak zo dňa na deň zrušiť, väčšinou ide o zmluvné záväzky na niekoľko mesiacov vopred. Vláda by mala so zavedením zavedením obmedzení riešiť súčasne úhrady nájmov. Na druhej strane, ak nebudú nájmy, po pár týždňoch nebudú môcť fungovať ani obchodné centrá, pretože len z prevádzky jedných potravín, či elektrických spotrebičov dlho nevyžijú.
Pán Kňažka ako herca poznám od detstva, osobne sa s ním nepoznám. Ja by som najprv oddelil názory na jeho osobný a profesionálny život.A keďže o jeho osobnom živote nič neviem, ani sa oň nezaujímam a tak sa k nemu nevyjadrujem. Jeho majetkové pomery sú predovšetkým jeho osobnou vecou. Mohol niečo zarobiť, zdediť on alebo niekto z blízkej rodiny. Stovky ľudí vlastní domy v podobnej lokalite BA. Nechápem tú závisť, ktorú v niektorých príspevkoch čítam. Je to horšie ako bulvár.
Ja som sa predvčerom vliekol po úzkej kľukatej a neprehľadnej ceste cca 60 km/hod. a urobil som dobre. Za zákrutou síce neboli srny, ale na mojej strane sa zrazu vynorili dvaja cyklisti a oproti súčasne vybehli osobné autá. Musel som takmer úplne zastať a nalepený nervózny blbec za mnou skoro nabúral do mňa. Keby som mu to urobil v 90 km/hod. tak tak skončíme na kope aj s cyklistami. Nebezpečné nie len pre cyklistov, ale aj motorkárov. Včera podvečer som tiež prechádzal pri jednej rozbitej motorke na R2.
Pristávať na letisku Sliač s naloženou muníciou a zlého počasia je všeobecné ohrozenie obyvateľstva. Druhý MIG to robil na druhý pokus a tento nemal dosť paliva. Už by bolo načase urobiť v tom vojenskom letectve konečne poriadok. Takýchto truľov by mali ihneď prepustiť aj s ich veliteľom, kým sa nestane nejaké nešťastie. To vojenské letisko na Sliači v strede obývanej doliny by bolo lepšie radšej zrušiť.
PEVS - nechápem na čo táto škola vôbec vznikla. Veď fakúlt z rovnakými odbormi je už v SR prebytok. Nevieme zohnať schopných ľudí na iné potrebné profesie a absolventov takýchto škôl nevieme zamestnať. Keď nevedia zohnať prácu v súkromnej sfére, tak sa tlačia do politiky o ktorej nič nevedia.
Parlament by sa mal teraz zaoberať najmä ekonomikou štátu a práva žien nechať na ich rozhodovanie podľa ich životnej situácii. Záborská by už tiež mohla dať v parlamente niečo k veci a neotravovať ženy touto témou. Ale iné asi ani nevie. Bohužiaľ, takých je tam viac.
Bolo by potrebné stanoviť spôsob ako vymôcť výdavky - náklady štátu - polície, prokuratúry, súdov a väzníc od začiatku vyšetrovania, dokazovania, odsúdenia ako aj samotných nákladov na pobyt v base. Aj náklady na pobyt v base by si odsúdení mali hradiť v plnom rozsahu, napríklad prepadnutím majetku a povinnou prácou.
Prevádzkovateľom sieť Govnet je Úrad vlády SR, teda aj jej podpredsedníčka pre investície a informatizáciu Remišová. Ak o pripojených zariadeniach nemala informáciu vo forme kompletnej dokumentácie, teda najmä k čomu a komu slúžia, kto a kedy ich povolil inštalovať, tak ich mohla nechať aj odinštalovať.Boli jej odovzdané takéto podklady a informácie od predchádzajúcej vlády? Všetky ostatné reči o prezradení štátneho tajomstve sú asi ako tajomstvo o zariadeniach ŠTB pripojených na odpočúvanie a sledovanie. Mňa by zaujímali fakty, napríklad kompetencie nad sieťou a kompetencie na inštalovanie sond. Potom by sa dalo debatovať aj na tejto diskusii.
Problém nieje v myšlienke založenia II. či III. piliera, ale v tom, že od ich založenia, čo bolo cca pred 20 rokmi, tam boli nastavené neúmerne vysoké poplatky a nízke zhodnotenia. DDS fungovali s istotou zisku. Takáto transformácia dôchodkového systému vyžaduje množstvo financií na ktoré štát nemal a stále to rieši na úkor dôchodcov postupnou infláciou dôchodkov. Ďalší problém je výpadok odvodov pre SP, ktoré idú do II. piliera na úkor SP. Tento rozdiel by mal hradiť do SP priebežne štát v celom rozsahu za dôchodky, ktoré sa už v priebežnom systéme dávno minuli.
Úplne súhlasím, máte úplnú pravdu. Bolo by zaujímavé zverejniť, kto je za DDS, ako aj vedieť prečo bol zavedený Dankov minimálny dôchodok. Teraz by to mala by to platiť SNS, alebo to napraviť späť.
Tento schodok je výsledkom viacerých faktorov. Prvým je ten, že SP prichádza o časť odvodov ktoré idú do II. piliera, a z ktorého súčasní dôchodcovia väčšinou nepoberajú dôchodok, prípadne len malú časť. Druhým faktorom je zavedenie minimálneho dôchodku pre tých, čo roky neplatili dostatočné odvody do SP na to, aké dôchodky im plynú zo súčasného solidárne zavedeného minimálneho dôchodku. Tretím faktorom je demografia - počet pracujúcich, najmä počas korona krízy. Štvrtým faktorom je veľký počet rôznych iných dávok mimo starobných dôchodkov, ktoré v súčte odoberajú vysoké sumy, ako napr. rodinné, nemocenské. Čo ma prekvapuje, nepíše sa, koľko dotácií štát dáva ročne na poisťovne silových zložiek.
Sociálna politika sa nedá finančne udržať vysokou solidaritou, teda tým, že celé roky sa dôchodok pri vyšších príjmoch umelo započítava do max. 3 násobku priemernej mzdy, ktorý sa ešte koeficientom 0,68 znižuje pri výpočte dôchodku nad priemerom 1,25. Potom sa stráca motivácia platiť a sociálna poisťovňa stráca príjmy.
Korčok to vyjadril presne. Všetci občania SR majú zaistené rovnaké práva a žiadna menšina nemôže mať práva navyše, na základe etnicity, náboženstva alebo z pocitu odlišnosti. Nie som historik, ale viem, že požívanie výnimočných práv menšín voči väčšinovému obyvateľstvu sa často práve menšinovým skupinám obyvateľov nakoniec vypomstilo pri každej politickej, náboženskej, či vojnovej kríze. Politici v Budapešti svoj komplex malosti vždy potrebovali nejako riešiť. Bohužiaľ vždy sa o to pokúšali nacionalistickou témou, pre získanie pocitu veľkosti. Pred vznikom 1. ČSR pomaďarčovali čo mohli, len aby ukázali, svoju veľkosť a koľko toho ovládajú. Za R-U to chceli ukázať Viedni, teraz celej EU.
Existuje ešte nejaký podnik vo vlastníctve štátu, úrad, súd, zdravotnícke zariadenie alebo silová zložka, kde by neboli úplatky za predaj štátneho majetku, štátnych aktív alebo práv štátu ?
Niektorí najvyšší štátny úradníci, ako predseda vlády a ministri silových zložiek by mali byť vždy po menovaní oboznámení aj s takýmito utajovanými skutočnosťami. Remišová by si mohla potom veci aspoň v náznakoch overiť u premiéra o čo sa približne jedná a či môže vôbec niečo zverejňovať. Ak ich o súbore utajovaných skutočností, ich podriadený, medzi ktorých patrí aj šéf vojenských tajných neoboznámil, tak by som to považoval za nedôveru a na druhý deň by bol nielen bez miesta, ale aj bez výsluhového dôchodku. Ani tajní sa nemôžu správať ako štát v štáte. To by sme sa vrátili späť k ŠTB. Ak je niečo nastavené inak, tak je tu štát v štáte bez kontroly a nejaký bezpečnostný výbor je zbytočný. Krok 2. je rozpustiť a zriadiť nové zložky.
Úplne vyhodené peniaze na ďalšie platy a v budúcnosti dôchodky. Sociálna poisťovňa narieka, že nebude na dôchodky a tí čo sa na generálske platy a ich sociálnu poisťovňu skladajú si majú uťahovať opasky. Pani prezidentka by podobné návrhy mala hodiť rovno do koša.
Treba to nechať na rozhodnutie jednotlivých obchodov. Nech rozhodne ekonomika a efektivita predaja konkrétneho predajne. Obchodu, ktorý platí nájom priestorov, to môže aj za nedeľný predaj trochu vylepšiť efektivitu podnikania. Ak predavačka v nedeľu kvôli rodine robiť nechce, nemusí. Väčšinou to radi zoberú slobodné, či staršie kolegyne, lebo v nedeľu je menší stres za viac peňazí.
Odporúčame