Ja som tú Ságu skúšal pozerať, no po pár minútach som to vypol, pre mňa zbytočný film. Nechápem, ako môže niekto mrhať čas na filmy o upíroch.
Ja som tú Ságu skúšal pozerať, no po pár minútach som to vypol, pre mňa zbytočný film. Nechápem, ako môže niekto mrhať čas na filmy o upíroch.
Dúfajme, že s tou nižšou cenou nepôjde VW aj do nízkej kvality. Inak to môžu za pár rokov zabaliť.
Mám VW Passat r. v. 2012, TDI, 103 kW, 195 tis. km. Od nova má výborný stav, žiadne poruchy, garážovaný. Výmena podľa servisných prehliadok. Popri ňom som mal súbežne 8 rokov Peugeot 307 HDI, 260 tis. km, výborný motor, slabšie káble - napr. konektory, ochrana káblov a pod. slabšie svetlá, menšia kvalita pružín, slabší podvozok. Tento rok som kúpil Karoq Sportline TDI, 4x4. Dúfam, že niečo vydrží. Zatiaľ spokojnosť.
Môj problém s EV je viac:
1. je parkovanie v podzemnej garáži bytového domu, ktoré nemá a podľa mňa ani nikdy nemôže mať dostatočnú bezpečnosť v prípadne požiaru.
2. nabitie, napr. do 10 minút na dojazd cca 900 km. Nebudem hodinu sedieť pri aute na káve a čakať, kým sa nabije aspoň na polovicu.
3. lacný servis EV. Nechápem, čo by malo cenu servisu EV predražovať voči klasike, práve naopak.
Keď budú odstránené tieto problémy, možno začnem rozmýšľať aj o EV a jeho cene.
Je jasné, že tam bola plná čiara. Otázkou je, či na tak dlhom a pomerne prehľadnom mieste by nemohla byť v úseku predbiehania aj prerušovaná čiara, práve na predbiehanie pomalých vozidiel. Niekedy, práve nezmyselné z dopravného hľadiska z pohľadu vodičov, najmä tých, ktorí daný úsek dobre poznajú, nutká k jeho nerešpektovaniu. Z videa tiež nie je jasné, či tie osobné autá prekročili aj max. povolenú rýchlosť.
Ak je toto cesta na modernizáciu armády, tak logiku to má, avšak budú na všetko aj obrovské peniaze? Nemáme na zdravotníctvo, sociálnu starostlivosť a kopu iných potrieb, ktoré robia štát funkčným.
Na druhej strane, vidíme súčasnú politickú situáciu a aj SR musí úmerne prispieť do spoločnej obrany.
SR by potrebovalo vyrábať zbraňové systémy a najmä vedieť ich recipročne predať, aby zarobili št. pokladnici na výdavky pre armádu. Inak budeme v ešte väčšom deficite. Pri tých LOTN by určite bolo treba zmodernizovať letisko TN, možno nejaké nové hangáre pre servis a nutnú infraštruktúru.
Vrah, v tomto prípade sériový, pretože vraždil, alebo riadil opakovane vraždy desiatky ľudí zostane vrahom.
Dúfajme, že súd sa bude zaujímať aj o to, kto založil tzv. "občianske združenie". Aký účel má okrem žiadosti o prepustenie vraha toto združenie ? Kto ho financuje a z čoho ? Tiež by sa mali zaujímať, kde sú peniaze a majetok, ktorý on a jeho kumpáni za celé roky výpalníctva, nútených prevodov majetkov či nútených predajov nakradli a snažiť sa aspoň o odškodnenie. Bez odškodnenia by som to celé odhodil do koša.
V článkoch z odborného prostredia je o medveďovi hnedom možné nájsť nasledovné info:
Teritórium medveďa hnedého je 200 - 400 km2. SR pri rozlohe 49 036 km² a pri lesnatosti približne 37 % až 41,5 % má teda zalesnenie cca 18 143 km² až 20 350 km². Silnejšie jedince si svoje teritórium chránia a vyháňajú zo svojho teritória slabšie. Z toho by vychádzalo, že počet jedincov medveďa hnedého by mal byť maximálne 20 350 km²/ 200 km2 = 101 kusov. Možno v tej ploche chýbajú nejaké horské lúky, ale to asi nebude v tomto prípade príliš podstatné, keďže lúky využíva skôr na prechod ako na trvalejší pobyt.
V iných článkoch z odborného prostredia je info, že počet týchto medveďov v SR je cca 1200 až 1500 ks, čo by bolo 10 x viac ako je potrebného lesného priestoru.
Budeme sa stále hádať o vňadiskách, nezodpovedných turistoch, či zbytočne vystrašených obyvateľoch postihnutých obcí ? Niekto z odborného prostredia by mal napísať jasné stanovisko na tieto súvisiace čísla. Aké je vlastne riešenie ?
To, čo mi vadí na týchto testoch je to, že sa používajú nové výrazy ako napr. označník. Voľakedy boli v predpise zaužívané označenia dopravné značenie, zvislé, prípadne vodorovné, smerové tabuľa, smerové tabule a pod. Ďalej, otázka o prechode cez železničné priecestie pri zatvorených rampách, prípadne pri ich spúšťaní, či otváraní. No asi by k tomu mala byť popísaná aj situácia, napr. to, že na závore sa práve vykonáva oprava, či servis a osoba, ktorá dáva znamenie o možnosti bezpečného prechodu je oprávnenou osobou železničnej spoločnosti a pod.
Riešenie by bolo:
Výška starob. dôchodku by mala byť len zo skutočne uhradených odvodov do SP. Žiadne pridávanie tým, ktorým by vyšlo menej ako umelo stanovené minimum. Mnohí účelovo platili minimum, dnes sa im miesto pridáva aj viac ako raz toľko. Bola by väčšia motivácia a dôvera pre platenie odvodov aj u mladých, keby videli aj dôsledky vo svojom okolí.
Predstavme si, že v škole by učiteľ nemohol dať známku 5, ale ani známku 1. Tak to je v súčasnosti v SP pri výpočte starobného dôchodcu. Podľa súčasných pravidiel SP prenesených do školy či zamestnania by z toho vyplývalo, že sa neoplatí ani učiť, stačí len odsedieť v škole nutné minimum rokov, aj tak by nikto neprepadol. Výborný dostanú 2 mínus, lajdáci 4. Aj do roboty by stačilo len chodiť, ulievať sa, veď rozdiel vo výplate aj tak nebude veľký a vyhodiť ma nemôžu, lebo zásady sociálneho štátu. Aj takéto sociálne deformácie spôsobujú dieru v SP.
Ďalšie - šetrenie v št. správe, ale aj samospráve. Napr. 15 ministerstiev ? Načo ?
Súhlasím, je to tak ako ste napísal. Navyše, tých povolaní, ktoré majú podobné dotácie na dlhodobé výsluhové dôchodky je viac. Všetko to ide zo štátneho rozpočtu. V 90. rokoch stačilo na výsluhové dôchodky v silových zložkách odpracovaných 15 rokov. Chápem, že nie každý vojak, či policajt po 50. roku nemá kondičku ako 30 ročný, ale dávať mu výsluhový dôchodok 20 rokov, niektorým aj dlhšie, pred tým ako majú ostatní starobní dôchodcovia - rovesníci, musí štátnu kasu katastrofálne zaťažiť. Potom každá vláda narieka, že nie sú peniaze na novú techniku v týchto rezortoch.
Určite sa dá zrušiť množstvo zbytočných povinnosti a tým šetriť výdavky na strane štátnej správy, ale aj na strane firiem. Uvediem malý príklad, jedno zrnko z množstva zbytočností:
Štatistický úrad SR vyžaduje pravidelné povinné štatistické hlásenia od podnikateľov. Všetky údaje, ktoré v hláseniach a ich formulároch požaduje, mesačne, či štvrťročne dostávajú každý mesiac od firiem aj DÚ SR a Sociálna poisťovňa. Stačí keby si štát urobil v tom poriadok a zdieľal údaje medzi vlastnými úradmi.
Lenže štátnym úradníkom je pohodlnejšie otravovať a vyhrážať sa pokutami za nedodanie hlásenia. Ušetrilo by sa na strane štátnej správy, ako aj na strane firiem, ktoré musia platiť za samostatné spracovanie hlásení svojim externým, alebo interným účtovníkom.
Postup policajtov bol úplne správny. Takýchto grázlov treba vždy riešiť.
Vždy záleží od situácie, ale proti tomu, čo ten chlap na videu vyvádzal, sa ani nedalo postupovať inak. Prečo by sa mal akýkoľvek policajt, pri riešení takejto kriminality, nechať ohrozovať, alebo napádať mačetou, či inou zbraňou. Pre mňa je ďaleko cennejší čestný policajt, ako nejaký grázel, ktorý robí len škodu a ohrozuje ľudí vo svojom okolí.
Téma bola o plyne.
Ropa nám plyn nenahradí.
Vykurovanie máme pre stovky tisíc bytov postavené na plyne.
Kúrenie plynom je ekologickejšie ako ropnými produktami. K zelenej energii treba mnoho lacných riešení, času a investícií, aby sme sa ekonomicky schodnému výsledku.
Aj Nemci počítali s týmto riešením - parocyklus výroby el. energie - kým sa nenájde lacnejšie ekologické riešenie. Vedeli, že po zatvorení atómiek to bude dlhé prechodné obdobie a preto rátali s NORDSTREAM. Bohužiaľ sa prepočítali - vojna na Ukraine a sankcie - preto dočasný návrat k uhliu.
Zelení fanatici, podporení green dealom sa ponáhľali, nepochopili a prehlasovali. Veterné elektrárne a najmä ich nečakané prevádzkové náklady, infraštruktúra a nestálosť dodávky výroby el. energie sklamali. Preto tie nezmyselné ceny na burze. Zmena vyžaduje desaťročia. Zelení utopisti to chcú zajtra.
Myslím, že to všetci dobre vieme. Dajte nejaký návrh na rýchly dostatok lacného plynu- napr. do pol roka.
Inak táto debata nemá cenu.
Netreba tu písať o svojich politických pocitoch.
Je to zbytočné.
Kto tu chce napísať niečo podnetné k veci, teda, ako by si Slovensko mohlo zabezpečiť dostatok plynu v súčasnej dobe cca 5,5 mld. m3/rok, mal by písať vzhľadom na aktuálne možnosti, ceny za plyn, trás plynovodov, voľných kapacít plynovodov a zásobníkov, súčasných prekladísk LNG, počtoch tankerov LNG a pozrieť si, koľko financií takáto infraštruktúra vyžaduje a koľko času to trvá.
Zvyčajne desiatky miliárd a roky.
Od začiatku vojny na Ukrajine až doteraz by to ani pri dobrej vôli a dostatku financií všetkých slovenských vlád žiadna nemohla zaistiť.
Takže k veci: Až po zvážení týchto skutočností píšte prosím niečo zmysluplné.
Kvôli takejto korupcii priamo v komisii EU klesá podpora k projektu EU. Zadarmo to určite nebolo.
Teraz sa korupciu snažia zjemňovať slovami:
"Tento zvláštny druh financovania už priznali aj niektorí predstavitelia Európskej komisie. Európsky komisár Piotr Serafin ..."
Toto je korupcia a trestný čin, ktorý by mal byť vyšetrený a súdený.
Všetci, ktorí takúto korupciu spôsobili a aj tí čo peniaze prijali, by mali všetky finančné prostriedky vrátiť. Je jasné, že všetko by asi nesplatili, ale mali by prísť o celý osobný majetok.
S takýmito hadmi sa EU neudrží. Kvôli tomuto násilnému a príliš rýchlemu prijímaniu zákonov je EU v súčasnej ... Nie všetko zelené je zlé, ale sú prijímané aj úplné absurdity, akoby zelenými samovrahmi. Mnoho vecí potrebuje čas, peniaze a vývoj. Pozrime sa na Čínu. Kde sa to hodí, zavedie, kde nie, musí to počkať. Treba vrátiť EU k pôvodnej myšlienke EHS - obchod, prosperita, nie násilné zavádzanie nezmyslov na ktoré nemáme.
Často potrebujem servis - kotla, rekuperácie, komína, upratovačku, záhradníkov, maliara a množstvo ďalších. Mám si pýtať bloček z EP ? Som rád, že prídu. Potom si to môžem robiť všetko sám. A to som nespomenul činností, ktoré sa v živote síce robia zriedkavo, ale tvoria najväčšie položky. Napr. taká stavba domu. Tí kontrolóri a ich makroekonómovia budú darmo sledovať e-kasy v reštikách, či bufetoch. Stále im bude chýbať vyššie uvedený a omnoho väčší tok peňazí. S tým nedokážu urobiť nič. Avšak množstvo malých živností a sro si zarába práve drobnými službami. Do obratu ide aj nákup materiálu a s cenou práce je pre nich obrat 100 tis. €/rok takmer nič. (pozn. po novom do 100 tis €/rok nemusia byť plátcami DPH). Ak si budeme robiť všetko sami, tak pôjdu mnohí z nich na soc. dávky a stúpne oficiálna nezamestnanosť. Preto niet ľudí, robia na ruku aj živnosť - niečo odvedú, zvyšok pre seba. Nebudú robiť zamestnancov za almužnu v cudzej firme, lebo vysoké odvody u zamestnávateľa.
Závisí od skúseností. Ožratých Britov som videl na Cypre, ožratých Rusov v Egypte a Turecku a ožratých Slovákov zase v Chorvátsku. Ale nedokážem to zovšeobecňovať, pretože množstvo ich krajanov tam bolo triezvych.
Keby sa striktne dodržiaval princíp zásluhovosti a nie kopa rôznych deformácií pri výpočte dôchodkov, ktoré sa tvária ako sociálne, určite by to pomohlo k riešeniu deficitu SP a tým aj rozpočtu. Tým myslím aj zrušenie stanovenej hranice minimálneho dôchodku. Množstvo dôchodcov desiatky rokov ako živnostníci, či konatelia platil z minima, niekedy ani to, a dostávajú aspoň minimálny dôchodok, hoci podľa ich odvodov by mali dostať omnoho menej.
Štát kontroluje bločky, ale roky nevidí omnoho väčší šedý objem, ktorý uniká cez rôzny servis, údržby, opravy kotla, auta, čistenie komína, stavebné činnosti, údržby a pod. Ani toto štát nemusí riešiť. Priemerný plat je len fikcia. Dnes - vymaľovanie priemerného bytu - ani 2 dni práce- bez materiálu, na ruku 600 až 800 €. Servis kotla bez materiálu, 2 hodiny, na ruku, cez 150 € a množstvo .. Čiže, zarobiť sa dá, ide len o rozhodnutie, koľko priznať a odviesť.
Lenže platitelia musia vidieť aj dôsledok nízkych odvodov a získať motiváciu čím skôr.
Naše názory môžu byť rôzne. Máme rôzne názory, podľa našich emócií, sympatií či osobných skúseností a myslíme si, že sú zaručene správne a dokonca "právne" relevantné. Jedna vec je náš pocit spravodlivosti a druhá je zákon, niekedy aj pocitovo nespravodlivý.
Mňa by skôr zaujímal právny výklad rozhodnutia súdu v tomto prípade. Mal by obsahovať odkaz na zákony ako minulé už neplatné, ako aj zákony súčasné s odôvodnením rozhodnutia súdu.
Poškodení boli židia, bývalé vlastníčky - nepochybne. V článku sa nepíše o odškodnení súčasných vlastníkov. Prečo ? Lebo podľa rovnakého princípu, ako sa uplatnil zákon na vrátenie pôvodného majetku, by sa pôvodná kúpna cena za majetok mala vrátiť aj súčasným vlastníkom - teda peniaze. Možno v článku nie je všetko a súčasní vlastníci sa o náhradu môžu obrátiť na štát žalobou. Existuje omnoho viac nespravodlivosti z WW II v otázkach nevyplatených škôd, stratách na životoch a nevrátených peňazí, ktoré sú stále napr vo Švajčiarskych bankách
Musel mať komplicov v Národnej lotérii, ktorá bola kedysi jemu podriadenou organizáciou na manipuláciu s výhernými lósmi. Teda mechanizmus manipulácie na zaistenie výhry, aby ten nákup lósov bol rentabilný a fungoval ako práčka peňazí s vysokými ziskmi a nie ako ich skartovačka.
Odporúčame