Nemcom treba zahrať nabudúce hymnu bývalej DDR.
Nemcom treba zahrať nabudúce hymnu bývalej DDR.
Ako to mám čítať, proporčne?
V západnej časti EU asi 250 mil. obyvateľov a povedzme 50 000 Slovákov, len v Indii
už viac ako 1 mld obyvateľov. (4x) Chcete povedať, že tam je 20O 000 Slovákov?
A v Čine 300 000?
No neviem, či je bol text v článku pozmenené, ale keď som ten text čítal, som nemusel čítať ani medzi riadkami:
"nákladné autá zas boli preťažené" a "niekoľko kamiónov malo prekročenú povolenú váhu."
Takže nejaký problém tam nevidím, prečo by to niekto nepochopil.
Policajti vážili kamiónov. Potom sa ukázalo, že niektoré kamióny boli preťažené a je jedno, či sa hmotnosť ukázala ručičkou alebo číslami. A dúfam, že policajti neváhali, a dali mastné pokuty.
Preťažené kamióny sú nebezpečné a ničia naše cesty.
A v čom je rozdiel? Ak je váha ciachovaná, je to jedno, či sa hmotnosť ukáže ručičkou alebo číslami.
Dva prieskumy a úplne odlišné výsledky. Alebo zlý nadpis na jednu tabuľku, že tam nejde o Slovákoch, ale o všetkých opýtaných Európanoch?
80 opýtaných vo prieskumu PRAVDY je smiešne,
A to, že len 3,75 percent Slovákov nedá smerovku neverím.
Ten prieskum vôbec nie je reprezentatívny.
Mrhanie času a peniaze.
Súhlasím, že minimálna mzda je príliš nízka na Slovensko.
Ale s Vaším prepočtom na stravu rozhodne nesúhlasím.
1/ Suchý rožok stojí 6-7 centov, takže tam už je obrovská možnosť šetrenia.
2/ Ak muž pracuje a je niekde zamestnaný, má nárok na stravu/stravné lístky,
takže jeho strava na obed bude lacnejšia.
3/ Aj na ohnisko sa dá robiť obed doma a oveľa lacnejšie a zdravšie ako položky C) a E)
Takže strava za 300 až 400€ je reálne. Zbytok z 792€ stačí aj na bývanie, ale nie na auto, oblečenie, kultúru a iné nutné veci v živote.
Záver: na Slovensko sú príliš nízke platy na to, aby človek s rodinou normálne žil.
Ale to je už niečo, čo vieme dávno.
Cesta naspäť pred 1989?
Vtedy bola iba štátna televízia, žiadne súkromné, žiadne komerčné televízne stanice.
Ale teraz je situácia inak. Ak bude štátna televízia, málokto bude na to pozrieť.
"Horčík je minerál, ktorého okamžitú spotrebu stres zvyšuje až 20-násobne".
Zvyšuje?
Niekto má stres, dá si horčík a stres sa zvyšuje 20-násobne?
Asi znižuje, či?
Ale 20-násobne?
To sa ako meria?
Niekto má stres, povedzme 100 stupňov na nejakú škálu.
Dá si horčík (koľko?) a potom bude ten stres len 5 stupňov?
Či ako to treba rátať?
A ako dlho trvá ten 5 stupňový stres?
Chyťak je v slovičku "zatiaľ". To platí asi pre všetky krajiny EU.
Dôsledky brexitu Slovensko neminú, ako Slovensko neobišla kríza z roku 2008 a neskôr, hoci náš vážený PP RF
na počiatku vehementne tvrdil niečo iné.
Aj prokurátor je len človek, ktorý sa môže mýliť, alebo môže byť pod.........., skor............ alebo neviem čo.
V každom prípade je to na smiech (cez slzy).
Zabudli tam dať zákaz pre padajúce skaly, aby neprekročili tie pásky :-)
Papier znesie veľa. Samé čísla.
Chcel by som počuť/čítať konkrétne skúsenosti
Všetky domy/byty, ktoré majú vek od 70 do 30 rokov boli viac-menej typizované.
Málokedy sa vtedy stávalo niečo odlišne.
Určite sa nájde z každého typu domu/paneláku 50 exemplárov, ktoré boli počas posledných 20 rokov
izolované. V článku sú teraz len prázdne slová.
To isté platí pre elektrické spotrebiče ako chladnička alebo práčka.
Isteže, spotrebujú menej energie alebo vodu.
Ale najprv ich treba kúpiť. A to sú tiež peniaze. Kúpiť lacnejšiu a dúfať, že sa nepokazí do 5 rokov?
(a aká je návratnosť?) Alebo aj tak tú drahšiu?
A vyhodiť starú, ktorá je ešte funkčná?
Platenie v hotovosti ide oveľa rýchlejšie ako platiť kartou. Kým niekto si vytiahne kartu a naťukne si pin už som dávno zaplatil. Najlepší platiči sú tí, ktorí platia gastráčmi. To trvá nekonečne.
Vidím to trochu inak (ale súhlasím s tým, že doprava hustne)
Počty v gráfoch by som nazval "dopravných pohybov/DP".
V (primestkých) autobusov išiel počet DP za 12 rokov o 50% dole zo zruba 460 mil na 230 mil a len posledný rok
sa to štabiližovalo.
V tom istom časovom období bola počet DP vo vlakoch viac-menej štabilný, len počas posledných dvoch rokov stúpal o 30% zo 50 mil na 65 mil. (a to len vďaka vlaky zadarmo)
Ale minus 230 mil a plus 15 mil je dokopy minus 215 mil DP ročne.
Dovolím si tvrdiť, že ubytok DP na verejnú dopravu je na veľké percentu "v prospechu" doprava autom.
Preto doprava hustne.
Na Kysuciach (a asi aj inde) majú na autobusoch slogan: Jeden autobus = 50 ľudí (čo je v praxe asi 40 áut).
Autobus má dĺžku 13 m a 40 áut za sebou 200 m.
Primestské autobusy môžu nahradiť cestovanie autom, vlaky sotva.
Bol to najčernejší deň v dejine Slovenska: horela minulosť a budúcnosť naraz.
A nie je nedostatok kamionistov spôsoboné tým, že častokrát dopravne firmy nedodržia zákony:
minimálna mzda a zbytok na ruke, žiadne diéty alebo oveľa menej ako zákonom stanovené, atď?
Mne sa tie zábery páčia. Neviem posúdiť, či sú unikátne alebo nie. "High Tatras" nemusí byť, ale povolenie áno.
Dúfam, že kvôli tomu nedostane zbytočné problémy.
Takmer milión eur za 10 polovicných nájomných bytov v cente Bratislave. Trochu málo.
Odporúčame