pán hrnko, v zmysle politickej kultúry by mal mal skončiť aj predseda vlády, niektorí ministri, ale aj predseda vašej strany a rovnako aj mnoho ďalších.
pán hrnko, v zmysle politickej kultúry by mal mal skončiť aj predseda vlády, niektorí ministri, ale aj predseda vašej strany a rovnako aj mnoho ďalších.
- žil som 2 roky v Írsku v Dubline a ných - ani raz som nemal potrebu vlastniť auto, nadzemné metro - luas bol perfektný, pravidelné takty. Človek nečakal viac ako 10-15 minút.
- chodieval som často na služobky do Paríža - normálne som si vystačil metrom a mhd od letiska až po prímestské časti - nikdy som nečakal viac ako 15 minút.
- som východniar - keď prídem do BA, tak v Petržalke odstavím auto a po BA sa pohybujem MHD (nemám nervy hľadať miesto na parkovanie a v konečnom dôsledku ma to časovo aj finančne stojí rovnako
- nerozumiem, prečo BA nemá vybudované záchytné parkoviská a slušné MHD
- pri takej mase ľudí, aká chodí denne do BA, povrchové metro je ideálne riešenie a v nadväznosti na to dobré MHD.
- urobiť pravidelné takty a je to.
- pracoval som teraz pár mesiacov v Banskej Bystrici - do práce som chodieval mdh - z podnájmu som to mal 8 minút pešo. Nič tragické.
Konštatujem, že národ zlenivel fyzicky a mentálne a ohlúpol.
druhý vážny problém je, že naše cesty sa nemôžu nazývať cestami. je pravidlom, že tam, kde sa položí nový asfalt, tak sa natiahnu len stredové čiary, ale čiary označujúce krajnice sa nenatiahnu. vodiči tak častokrát idú po krajnici, hoci by po nej nemuseli ísť
nemyslím si, že máme veľa priechodov pre chodcov. problém je v tom, že vodiči nesledujú priechody a prechodcov a situáciu pri nich.
býval som v dubline a nemal som problém prejsť po 6 pruhovej ceste, ak nešiel semafor.
vodiči zastavovali a ja som bol ešte meter od priechodu, ale všimli si môj úmysel prejsť cez priechod pre chodcov . to je rozdiel oproti slovakistanu.
len v októbri som v michalovciach zažil 2 situácie, že ja som zastavoval na priechode pre prechodcov a vodič za mnou sa rozhodol, že to ešte stihne a začal predbiehať. v jednom prípade zbadal, že zastavujem na priechode pre chodcov a na priechode už je človek tak to zaflekoval asi pol metra od pani a v druhom prípade len som zatrúbil, mladá mamička zastavila a pozrela na mňa a keby nezastavila, tak chalanisko na octavii rs jej rozflákne na priechode kočík a tragédia by bola na svete.
koľko chodcov bolo zabitých pri zelenej vlne? to znamená, že vstúpili na priechod pre chodcov na červenú?
pestovanie GMO sóje má pre pestovateľa výrazný ekonomický efekt
Sója je je extrémne citlivá na zaburinenie. GMO sója má v sebe gén, ktorý jej umožňuje prežiť aplikáciu herbicídu roundup, čo je totálny herbicíd, ktorý spáli na koreň všetko, čo je zelené.
Bojovanie proti burinám znamená kvalitný osevný plán, pravidelná orba, plečkovanie, postrekovanie ak je to možné.
Z pôdnych prác je najdrahšia orba. Pri nej traktor najviac trpí, najdlhšie trvá a pri nej traktor najviac zožerie nafty.
Pri pestovaní GMO sóje farmári úplne vypúšťajú orbu - najdrahšiu operáciu. Stačí zdiskovať. A na burinu stačí vystriekať roundup, ktorý je lacný.
Čistý porast verzus nezaburinený znamená rozdiel vo výnose aj 100 %. Preto je kanadská sója lacná a naša drahá.
Takže kanadský pestovateľ GMO má v konečnom dôsledku lepšiu ekonomiku - ušetrí na orbe, má vyšš výnos, môže si dovoliť predávať lacnejšie ako jeho európsky (ne)priateľ.
finančné poiadavky sú ďaleko za realitou?
Poďme rátať.
Hypo 40 tis eur. - mesačná splátka 150 eúr na cca 25 rokov.
5 ročné auto - 6000 eúr pôžička - 150 eúr
Bábätko doma, mama nemá mlieko - 200 eúr na nutrilon, pampersky a nejaké veci okolo toho
Platba inkasa za byt - dajme tomu 100 eúr mesačne
mesačne výdavky na auto sú cca 100 eúr (benzín, olej, pneumatiky)
kto chce ísť robiť za 550 eúr na mesiac za pás???? keď platiť musí? ktorý chlap?
pokiaľ firmy nedajú ľuďom lepšie peniaze, tak fluktuácia vždy bude témou číslo na jeden na menežment mítingoch.
mne bolo minule smiešne, keď ma lanárila personálna agentúra na inžiniersku pozíciu 70 km od môjho bydliska do práce za 1100 eúr v hrubom - hovorím jej, však len na palivo pôjde mesačne 200 eúr a to auto je po 3 rokoch zrelé na výmenu. to je ďalších 200 eúr na mesiac. To mám chodiť do práce a zarábať len na poondiate auto? Problém je v tom, že v ľuďoch sa stráca súdnosť a sedliacky rozum.
kedysi som pracoval v nebankovkách a prešiel som si všeličo. z tých všetkých nebankoviek bol provident asi jediná férová nebankovka. Zmluva bola na jednom liste A4. Žiadne právnické hatlaniny. ale jednoduchý text, že si si požičal toľko eúr, na taký dlhý čas a zaväzuješ sa ho splácať v týždňových splátkach v sume toľko eúr. O riadok nižšie bolo napísané, že celková suma na vrátenie je toľko eúr, z toho úrok vo výške 15 % predstavuje toľko eúr a poplatok je toľko eúr. Koniec. Amen. To bola celá zmluva. Zrozumiteľná aj pre neandertálca.
Nepoznám jediného človeka, ktorý kvôli neplateniu pôžičky providentu prišiel do exekúcie alebo sa mu navýšila suma na vrátenie z dôvodu meškania splátok. Provident v tomto smere férový ak si si požičal 100 eúr, tak si vrátil 175 -180 eúr, už nepamätám presne. Ale ani o cent viac a bolo jedno, či za rok alebo dva. Ak si nevládal platiť toľko, tak si platil menej. Mal som pocit, že cieľom providentu bolo doplatiť klienta, otestovať ho koľko vie splácať.
V banke ak povieš, že si mesačne privrobíš 100 eúr nosením železa do šrotu a 200 eúr náhodilými brigádami, tak Ťa pošlú aj tak do preč, pretože sociálna dávka nie je pre banku príjem mimo dôchodku a materskej.
V nebankovke sa tento príjem zohľadňoval.
v banke ak povieš, že si odvozom železa do šrotu mesačne privyrobíš 100
hmm, vývoz dreva do Poľska
- Poliaci vykúpia naše drevo, lesníkovi zaplatia hotovosť
- drevo napília na dosky a prídu to na Slovensko predať za hotovosť.
- za hotovosť Poliak vyplatí svojich zamestnancov a ostane mu aj pre seba a na ďalší nákup dreva a píl...
- nepotrebuje okamžite nové BMW X6
- Slovák si zloží firmu
- začne vykupovať drevo - za to isté ako Poliak
- začne predávať dosky - obchod nejde, pretože Poliak má lepšie ceny, hoci Poliak mal aj náklad na prepravu dreva k sebe do Poľska
- zamestnancom vyplatí minimálku alebo nič
- lesníkom platí s veľkým oneskorením alebo nič
v roku 2009 sa v Írsku v prihraničnej oblasti už platilo 1:1 v obchodoch a teraz to pomaly prichádza tiež. sú íri, ktorí chodia pracovať na sever a táto situácia ich neteší
Certifikát IFS nie je potvrdením špičkovej kvality. Ste na veľkom omyle.
Certifikát IFS znamená, že spoločnosť má zavedené niektoré hygienické a manažérske postupy vo výrobe, podľa požiadavky IFS normy (International Food Standard), pričom, postupy v spoločnosti nie sú náhodné ale riadené ako aj ich vyhodnocovanie. Výrobou myslím podnik ako taký so všetkými jeho procesmi (nákup, skladovanie, výroba, proces kontroly a expedícia)
však to sedí - štatisticky, tie platy spriemerujem :)
jazdím na corolle verso s motorom 1.6. ale z vw group žijeme v našom servise - z toho pohľadu vidím veci ináč.
prečo ste tu dali autá, ktoré medzi bežnou slovačou nie sú až tak rozšírené?
čo tak tu dať zaujímavejšie autá?
napr. škoda fabia / seat ibiza / vw polo s motorom 1.2 htp kde motory už aj po 100 tis km potrebovali GO hlavy valcov? alebo došlo k preskočeniu rozvodovej reťaze u pri štartovaní motora?
čo takto tu dať všetky modely skoda/seat/vokswagen s motormi TSI, kde sa rozvodová reťaz vyťahá aj po 40 tis km, prípadne zlyhá napinák reťaze?
alebo 2.0 TDI PD u ktorých zlyhával náhon olejového čerpadla, čo malo fatálne následky na motor?
alebo 1.9 TDI 77kw, kde u motorov z niektorej série vyletovali ojnice z bloku motora?
predsa len sú to viac rozšírené motorizácie medzi ľudďmi, ako mercedes ML, alebo chevrolet PT Cruiser., ktorého motor nebol o nič horší ako 2.0TDI v octavii, či passate, lebo to bol práve motor vw group
však to všetko sedí - Veľký Šariš je na východe a aj Japonsko je na východe.
predstav si, aký by bol záver, keby sa to stalo na Slovensku
tá atmosféra nie je lenivá, ona bola iba zabitá dlhými prevodmi. s-cross som si chcel kúpiť, ale predvádzacia jazda ma odradila od kúpy.
nedokázal som sa prekusnúť cez otrasné riadenie. chod volantu je zvláštny, nekomunikatívny a v strede je to niečo desné. šoféroval som veľa áut s elektrickým poslovačom, ale také niečo som nezažil.
Odporúčame