Test: Toyota Verso 2.0 D-4D - v znamení komfortu
ako tu už bolo písané, s tými 1,5 litrovými PET fľašami novinári naozaj preháňajú, osobne v aute mám maximálne 0,7 l rajeckú.
prevody v meste... nevidím dôvod, prečo by som mal v meste hádzať päťku, šestku... osobne ma otravuje, ak sú autá takto riešené.
Volvo som v meste jazdil na trojke, malo vtedy 1700 otáčok a to mu stačilo na 50tku. Ak som tam hodil štvorku, už som mal nejakých 1100 otáčok a to už bolo zlé. Keby ste mali testovať staré volvo, tak by ste ho zvozili, že v meste sa jazdí na trojke, ale v skutočnosti prevodovka bola geniálne sprevodovaná a na diaľničnej 130 som točil 2500 otáčok na piatom prevodom stupni.
Nič neštandardné, akurát prevodov v prevodovke bolo päť a nie dnešných šesť.
Jazdím aurisa prvej generácie a tu toyota podľahla trendu, že v meste treba urvať päťku, lebo si to asistent radenia pýta a vtedy točí 1500 otáčok. Ale na tej päťke musí motor odtočiť aj 90tku pri 2800 otáčkach a aj diaľničný limit na 4000 otáčkach. Aký význam má taká prevodovka?