nech sa autor konceptu prevezie po prvej mláke...
nech sa autor konceptu prevezie po prvej mláke...
Pracoval som v Írsku v sieti Centra (sieť supermarketov), ktorá spolupracovala s Topazom (predajca palív, ako u nás Shell, OMV...), keď som sa dostal na manažérsku úroveň tak som videl viac pod pokrievku.
Ten koncept, ktorý mali bol bomstický. Pumpa a potraviny v jednom. V našom malom supermarkete sa dalo kúpiť všetko, čo v klasickom supermarkete - potraviny. Samozrejme, neponúkali sme na výber z 10 značiek múky, 10 značiek salám... zo všetkého len od 1 - 2 výrobcov, aby zákazník mal pocit, že si vyberá.
Ale mali sme pečivo, čerstvé mlieko a mliečne výrobky, vákuované mäso a mäsové výrobky, ovocie a zeleninu, klasický ambient a mrazené veci ako i drogériu. Dal sa urobiť normálny nákup. Ceny tovaru boli rovnaké ako v iných supermarketoch.
Po natankovaní si vodič - vodička urobil rýchly nákup. Nezdržal sa v predajni viac ako 5 minút a pri pokladni žiadne rady.
Ľudia to milovali. Proste po natankovaní nemali dôvod ísť do iného supermarketu na nákup. Mali sme 4 stojany na výdaj paliva.
trojvalec má rad výhod oproti štvorvalcu - je ľahší, je v ňom menej komponentov spôsobujúcich trenie.
či bude motor vysokootáčkový nezáleží od toho, či je to štvorvalec, trojvalec alebo šesťvalec ale od toho, aké je pomer priemeru valca a dvihu piesta. tu zásadne vzniká charakteristika motora.
1.2 htp je jeden nepodarok a príklad ukážky, ako sa šetrí. Motor mal niekoľko zásadných konštrukčných nedostatkov nie z toho dôvodu, že to bol trojvalec, ale z toho dôvodu, že niektoré veci boli blbo navrhnuté. Poznám fábie 1.2 htp, ktoré majú 300 - 400 tis km a idú v pohode. Majitlia ale menia olej každých 8 - 10 tis km a používajú iný motorový olej, ako predpisuje výrobca.
litrový benzín od toyoty je na trhu pomaly 10 rokov a problémy nemá. Opel dával do corsy takisto trojvalec ten šiel pekne. Nissan takisto už 10 rokov montuje trojvalce do micry. Trojvalec od fordu je tu nejaký ten roka zatiaľ problémy nie sú a to niektoré motory už majú nalietané kilometre. 1.2 od psa detto.
mám autoservis, ak by sa vyrábalo len suzuki, tak skrachujem. žijem z vw-škoda.
je rozdiel rozoberať vw, kde sa človek obohuje, pretože ak chcem demontovať toto, musím demontovať toto a toto... a tu mi zase zavadzá toto... suzuki? paráda, čo konektor to iný tvar, nedomotá sa to, všetko ide pekne logicky, konštruktér motora myslel na to, že snáď ho raz niekto bude rozoberať
to si sa k nemu asi pekne nesprával... ja som svoje ax-ko kúpil pri 150 tis km a predal so 400 tis km a čuduj sa svete, spotreba furt rovnaká 3,4 - 3,8 litra. Olej menený každých 10 tis km, filtre tiež, tie kilometre boli bezporuchy, menil som iba žhaviče, pumpičku na naftu a bežné veci ako sú brzdy a p.
nesranduj. lepšie poľné a lesné cesty zvládam so svojou corollou verso - všetko je to o medzikuse medzi sedačkou a volatom.
je zrejmé, že to bude krátke auto, vyšší podvozok, takže nebude žiadny problém. sx4 je dlhšia o pol metra a terén zvláda slušne.
je o tom nielen ticho, ale najmä ide o jedno veľké klamstvo na mladých, reálne začínajúcich podnikateľoch - poľnohospodárov.
- z posledných zverejnených informácií je zrejmé, že sa zase niekto poriadne nabalí.
- o podporu bude mať nárok taký mladý poľnohospodár, ktorý začne podnikať (založí živnosť) až po zverejnení výzvy
- ďalšou podmienkou je, aby ten mladý poľnohospodár stihol zobrať do prenájmu, alebo aby vlastnil aspoň 5 ha pôdy
- mladí ľudia, ktorí si v ošiale informácií o pripravovanej podpore založili živnosť (s.r.o, SHR) nebudú mať nárok na podporu.
- o peniaze sa podľa mňa podelia len tí, ktorí majú informácie z najvyšších miest a už teraz poznajú podmienky.
- som mladý farmár, učím sa prvých 2 hektároch. zobral som si do prenájmu ďalších 10 hektárov, ktoré mali prenajaté iní veľkofarmári (hospodária v tisícoch ha), nechcú mi vydať pôdu, ktorú som si prenajal. Nedá sa s nimi komunikovať, majú styky všade a všetko vedia zahrať do autu a naťahovať paragrafy.
Použitie sušenej srvátky, sušeného mlieka nie je o klamaní, ale o stabilizácii pH. sušená srvátka, sušené mlieko sa do jogurtu používajú z technologických dôvodov, ich rolou je byť pufrom. To znamená, aby jogurt neprekysol.
domnievam sa, že je to z dôvodu tlaku na trvanlivosť výrobku.
Sušená srvátka alebo sušené mlieko sú veľmi drahé komodity na klamanie, tadiaľ cesta nevedie.
Na klamanie sa používajú škroby, sója a k tomu stabilizátory.
osobne vyrábam doma v domácom jogurtovači vlastné domáce jogurty a normálne husté jogurty dostanem z obyčajného 3,5 % mlieka. Vďaka použitej kultúre majú nádhernú konzistenciu a textúru a smotanovú vôňu.
Jogurty vyrábam použitím originálnej kultúry, nie použitím bieleho jogurtu ako štartéra.
dvojtaktný naftový motor nie je nič nové, motory s touto konštrukciou sa kedysi u nás hodne produkovali.a behali po záhradýách, poliach a lesoch:
- malotraktor pf 62
- ešte známejší malotraktor TK 14 (T4 K 14) a jeho deriváty
papierová spotreba aurisu sa dá aj podliezť... predal som aurisa 1.6 pred rokom. s majiteľom sa občas stretávam. ja som jazdil v kombi spotrebe za 5,6 - 6,2 litra na 100 km. On sa pohybuje okolo 5,0 litra na 100 km.
teraz mám corollu verso, tam tá jednašestka papá trošku viac, predsa, len je to vyššie a ťažšie auto.
moja štvrtá toyota. všetky boli 1.6. výborné motory, len olej a filtre. nič viac.
ale verím tomu, že toyota zmákla aj turbomotor.
ale fakt, kupujte 1.6tky, kým ešte sú. stoja za to.
v michalovciach je to veľmi nápadné - parkovisko kauflandu preplnené, parkovisko tesco menej ako poloprázdne...
z tesca sa ovocie a zelenina, mäso nedá kúpiť, z kauflandu áno.
páčil sa mi v írsku formát spoločnosti musgrave, ktorý sa volal supervalu. veľmi pekne farebne zladené, príjemne zariadené a osvetlené, kvalita zelenina a ovocia perfektná (je pravda, že na ostrovoch je to drahšie v tomto smere), ale pleseň alebo hnilobu som tam nevidel. všetko čistučké. ešte aj nákuoné vozíky.
ešte sa doplním:
regály sa umývali - čistili denne, patrila k tomu aj kontrola záruky, systém sme mali nastavený tak, že každá polička sa umývala raz za mesiac až raz za týždeň, podľa senzitivity potraviny. Ak niečo malo štvrtinovú do konca záruky, tak sa tomu venovala mimoriadna pozornosť.
Ak sme mali niečo po záruke, tak len preto, že sa to nepredalo, nie z dôvodu bordelu v obchode. dajú sa zmanažovať aj veľké prevádzky, ale to by sa k ľuďom trebalo chovať ako k ľuďom a zaviesť systém kontroly.
Nikdy nám írska kontrola nenašla tovar po záruke.
mám pracovné skúsenosti z vedenia siete potravináskych obchodov na slovensku a 2 roky som pracoval v supermarkete v írsku (končil som ako asistent manažérky).
1) je tu obrovský rozdiel v prístupe manažmentu voči zamestnancom - nebo a zem
2) je tu obrovský rozdiel v kvalite ovocia a zeleniny - tesco si za nekvalitu sčasti môže samo - ja v tescu mäso a ovocie a zeleninu takmer nekupujem, keďže tam už nemajú ani niektoré výrobky (drahé výpalné - regálovné pre výrobcu? takže v tescu nakupujem výrazne menej ako niekedy
3) je tu obrovský rozdiel v systéme práce ľudí v obchode.
V Írsku neexistovalo, aby sme mali 1 zhnitý strapec hrozna, alebo plesnivý citrón. Na danej ploche bol nonstop minimálne 1 človek, ktorý na to dozeral, dokladal, preberal a samozrejme, okrem neho tam boli ďalší zamestnanci tejto plochy, ktorí pracovali dnu, vozili...
pokiaľ sa nezohľadnia kilometre, tak to nebude objektívne
je samozrejmé, že auto na letné víkendové vozenie bude mať menej nedostatkov ako auto, ktoré je denno-denne drané v premávke
taxi report by bol lepší
v írsku som tretinu taxíkov registroval ako avensis - súkromníci asi vedia prečo, prečo si kupujú benzínového avensisa. ďalšia tretina bola mondeo.
na passat taxík si nespomínam
niekdy som čítal, že žiadateľ musí disponovať minimálne 5 ha pôdy. Problém je získať do prenájmu aj tých 5 ha pôdy. Prenájmy sa zvyčajne robia na dlhšie obdobie a výpoveď prenájmu nie je záležitosť jedného mesiaca a ani pol roka. Ja to riešim druhý rok.
Sám sa s tým trápim, aby som sa postupne dostal k nejakej ucelenej parcele, na ktorej sa dá reálne pestovať.
Obávam sa, že tie tieto dotácie skončia vo vreckách tých najväčších.... dáme príbuzenstvu potrebných pár ha, vytvoríme novú farmu, ešte nám štát aj pridá na hektároch i jednorázovej finančnej injekci... ktorá sa samozrejme dá ľahko vytunelovať.
treba sa pozrieť aj na to, že je tesne po voľbách, primátorska stolička je iba jedna...
menštruácia - nevadí vám, že aj jablko je produktom pohlavného styku? predsa muselo dôjsť k oplodneniu, aby jablko vzniklo
mlieko - v mlieku sa antibiotiká nenachádzajú. každá mliekáreň sleduje prítomnosť antibiotík v každej prijatej cisterne pomocou testov. mliekáreň. donedávna, keď sme exportovali do Ruska, tak predstavte si, Rusi majú o polovicu prísnejší limit na reziduá inhibičných látok (zvyšky antibiotík) ako Slovensko ! pre Vašu predstavu - ak sa podojí krava, ktorá je v ochrannej dobe - ak sa ten podoj dostane do cisterny a z cisterny do tanku, kde je 100 000 litrov mlieka, tak citlivosť dnes používaných testov je taká vysoká, že ten jeden podoj v 100 000 litroch zistia.
hnis v mlieku - pani Ludrovská, mliekáreň pravidelne zasiela do úradného laboratória vzorky mlieka na vyšetrenia. v prípade, že farmárovi sa potvrdí zvýšený výskyt PSB, tak mlieko sa do mliekárne nedostane. už obyčajný zápal bez hnisu spôsobí zvýšený PSB
6,4 litra na sto kilometrov berie moja corolla verso s motorom ˇ
ak by som si mal kúpiť také malé auto, radšej by som siahol po suzuki sx4, lepšie nastupovanie, lepší motor, menšia spotreba a možno aj servisnými nákladmi bude lacnejšie.
tu nejde o formu, ale o obsah. ľudí treba vedieť počúvať a pochopiť. keď sa v práci zastavím pri operátorovi na linke a dám napísať nejaké postrehy zo zlepšienia, nerieším jeho mäkčene, i-y, slovosled, ale jeho skúsenosti
realitky nemusím ani ja.
ja mám 32 rokov, odjazdené státisíce km a rozdiel medzi pneumatikami cítim najmä v nepriaznivých podmienkách. pri bežnej jazde v lete je to jedno, tu naozaj platí, že pokiaľ človek nie je závodník, pri bežnej jazde v zime je rozdiel cítiť najmä v horších podmienkach. v lete je možné cítiť rozdiely medzi gumamy v daždi. pri hraničnej situácii človek naberie lepšiu istotu - alebo neistotu voči pneumatikám.
Odporúčame