trojvalec má rad výhod oproti štvorvalcu - je ľahší, je v ňom menej komponentov spôsobujúcich trenie.
či bude motor vysokootáčkový nezáleží od toho, či je to štvorvalec, trojvalec alebo šesťvalec ale od toho, aké je pomer priemeru valca a dvihu piesta. tu zásadne vzniká charakteristika motora.
1.2 htp je jeden nepodarok a príklad ukážky, ako sa šetrí. Motor mal niekoľko zásadných konštrukčných nedostatkov nie z toho dôvodu, že to bol trojvalec, ale z toho dôvodu, že niektoré veci boli blbo navrhnuté. Poznám fábie 1.2 htp, ktoré majú 300 - 400 tis km a idú v pohode. Majitlia ale menia olej každých 8 - 10 tis km a používajú iný motorový olej, ako predpisuje výrobca.
litrový benzín od toyoty je na trhu pomaly 10 rokov a problémy nemá. Opel dával do corsy takisto trojvalec ten šiel pekne. Nissan takisto už 10 rokov montuje trojvalce do micry. Trojvalec od fordu je tu nejaký ten roka zatiaľ problémy nie sú a to niektoré motory už majú nalietané kilometre. 1.2 od psa detto.