25/25
Žilina,15/15.Ale mal som kedysi frajerku z juž.Slovenska.55 years ago..
Je mi to veľmi ľúto.Škoda,že vtedy nepodstúpila mastektómiu.
R.I.P.
Je mi to veľmi ľúto.Škoda,že vtedy nepodstúpila mastektómiu.
R.I.P.
Nech odpočíva v pokoji! Mal som ho rád.Dosť si toho zažil.Pamätám si ho ešte ako speväka popu.Bol som smutný,keď prešiel k dychovke.Pamätám si aj na tú jazvu na tväri po tej ťažkej nehode.Podrobnosti o nehode sú dostupné.V base nebol, moji spolubojovníci-pražáci hovorili,že vraj sa vtedy zaňho prihovoril Ján Werich.
Si sa nepresne vyjadril..nezávidia chorobu.Závidia neoprávnený ďalší príjem kolegu na pracovisku od zadľženej SP.Obaja robia rovnakú robotu,majú rovnaký plat,dokonca ten inv.dôchodca má menšie odvody.Z roboty si pamätám,že hlavný úkol inv.dôchodcu na pracovisku bolo,aby sa nedozvedeli ostatní spolupracovníci,že je poberateľom ID.Dokonca ani nadriadení o tom netušili.Keď sa Ti tá penzia popri mzde zdá spravodlivá,mal by si ešte presadzovať,aby im ju SP nechala doživotne.Ako prilepšenie k starobnému dôchodku.To by malo väčšie opodstatnenie,veď odchodom do dôchodku sa im znížil príjem.V zamestnaní ho mali naopak zvýšený oproti kolegom..
Lacné západné autá nikdy u nás neboli.Ani nové ani ojazdené .Lacné boli len na západe.A Uno nebol žiadny bestseller..predražená škatuľka s najslabším motorom.Veď to Uno stálo skoro dvojnásobok Fiatu 127.Pred unom bol kvalitnejší Fiat 127 a väčší Fiat 128.Vyššia trieda boli Saab99,Chrysler 180,Cortina 1600.Tie vlastnili známi herci,speváci a futbalisti.Niektorým stačili aj tie fiatky alebo escorty..
A porovnávať autá z rokov napr. 1960-1989 s dnešnými nemôžeme.Dnes by boli nepredajné.
Tatry 603,613 boli pre obyvateľstvo nedostupné a nespomínam si v čom boli dobré..
Nech každý kúpi auto aké sa mu páči a aké mu vyhovuje.Najlepšie dve.Jedno aby si urobil radosť,druhé na denné používanie.
Neviem prečo sú v zozname samé SUV.Všetci seniori nerozvážajú pizzu ani nejazdia cez Bolt.A tí seniori nemajú všetci rovnaké kosti a rovnakú hmotnosť.A o ženy-seniorky nevynímajúc..Nie je problém vidieť 50-nikov,ktorí nastupujú do hociakého auta ako do kabíny kamióna..
Kamarát/76r./ má nissan 370z,na denné jazdenie malé 20ročné 800eurové..
Pre upresnenie:nízkooktanový benzín Normal bol 78 oktanový,neskôr 80 oktanový,Špecial 86/90,Super 92/96.
Farby:żltý,červený,zelený.
Ceny:2,10;2 ,40;3Kčs
Od 1.apríla 1974:4,00;4,30;5,00Kčs
Tankoval som všetky..
Bola aj dvadsaťjednotka,ale to bola prakticky dvadsiatka,aj motor bol rovnaký,len to bolo bez skútr.plechov a malo to riaditká z hrazdičkou.Tie sa dali namontovať aj na iné pioniere.A výfuk bol trochu dohora.
Pařez to volali iba v Česku.Prvé pioniere boli jednosedadlové 2000kčs-typ 550,neskôr dostali silnejší motor,silnejší pr.blatník a zad.časť prekryla aj zad.koleso.Bol na nej za sedadlom nosič,na export boli dvojsedadlové s kapotážou a so zad. stupačkami.To bol typ555.Tie stáli 2500kčs.Strýko tam robil,tak si taký exportný tam zaobstaral.Aj ráfiky mal chromované.To boli Pioniere.Novšie volali nulapäťky/3100 kčs/a dvadsiatky/3750kčs/.Teraz sú všetko Pioniere.Servis to nepotrebovalo,boli to veľmi jednoduché stroje.Každý si to opravoval sám.Takí,čo nemali na to vlohy,prišli s tým k môjmu otcovi.
Okrem začiatku výroby péraka,všetko správne.
Len neviem,prečo sa tá potvora volala pérak,keď to vôbec nepérovalo.Ťah mala už od nízkych otáčok,ale výkon mizerný-9koní.Otáčky jak traktor.
Kývačka ,mala 14koní a neporovnateľné jazdné vlastnosti.Neskôr
Čezeta 477 bola iba 175-ka,ale mala 15koní,upravená aj 20.A dala aj powerslide.Aj skákať sa na nej dalo..
..When We Touch..ospravedlňujem sa
Cover verzia v podaní Adele.Lepšia ako originál.
Aj hity v podaní K.Gotta prevyšovali intonáciou a farbou hlasu pôv.verziu.Napr.Sometime When He Touch,Forever Young..
Zabudol som uviesť výmenu pneu a sviečok.Ale to si zrejme napadlo každého..
V tom reklamnom článku máte minimálne jednu nepresnosť.To číslo 5,t.j.1,4 TSI alebo u Audi 1,4TFSI,je najmenej poruchový motor zo série motorov EA 111.To preskočenie reťaze bolo zaznanenané u promile vozidiel 1,8 a ešte menej u 1,2.Sused má 1,2 motor vyrobený r.2011 v Seat Altea,to "zahrkotanie"reťaze pri štarte zatiaľ nerieši,stačilo by vymeniť šponovák rozv.reťaze za inovovaný.Ja mám na mojej HOROROVEJ JAZDENKE A3 1,4TFSI,motor CAXC najazdených 180 000km,zatiaľ som okrem brzd.platničiek,brzd.kvapaliny,filtrov,olejov a vodnej pumpy nemenil nič.Spotreba 6-6,5 l/100km.Spolucestujúci si pochvaľujú ticho počas jazdy,oveľa viac je počuť pneumatiky, záleží na povrchu vozovky.
Mal som 15,napísalo 14..
Stretávali sme osobne na záhradníckych trhoch a ovocinárskych výstavách.Bol spolužiakom môjho švagra z gymnázia,nezabudol sa naňho opýtať.Naposledy 10.apríla na letisku v Trenčíne.Česť jeho pamiatke!
Odporúčame